Discussie - Worden jullie toch die discussies niet een keer zat? wij niet!

Gestart door yasu, 8 november 2023, 18:37:01

Vorige topic - Volgende topic

CarnageRazor

Ik vind wel dat het tijdstip in het spel waarop Rampposi plots actief wordt op zijn minst opmerkelijk.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Thelight288

ik was werken en heb ff goed na kunnen denken. Ten eerste vind ik het opmerkelijk dat er goed/goed mensen zijn of claimen te zijn op oneven wilt focussen terwijl we op oneven maar 3 slechtjes hebben en op even 5. degene die dat zijn vind ik zeer verdacht worden en hebben waarschijnlijk een dubbele agenda. denk dat vooral goed/slechtjes en mogelijke goed/slecht koppel er baat bij hebben om het gelijk proberen te trekken. Adriaan wilde ze ook niet op lynch terwijl ik al vermoeden had dat die slecht was. (ja ik was niet zeker, maar ook niemand over wannas volgens mij) Hier ben ik in meegegaan omdat ik slecht/slechtjes het liefst wilde hebben. Mensen die deze lynch op berrie zouden willen stemmen terwijl die bewezen is op de even dagen vind ik dan ook verdacht als ze wel verwachten dat de rest de even slechtjes wel die speling geven zoals ze met Adriaan deden. Als we nu op oneven gaan focussen geven we de slechtjes toch alleen meer kans om moorden te plegen. Weet nu ook ongeveer wie er in het oneven netwerk zitten. en meeste van die mensen heb ik even ook op goed. Dus kreeg argument van Falsifica dat hij liefste met dat netwerk wilde winnen. maar het voelt echt vreemd. want als we nu laatste of enerlaatste even slechtje pakken winnen die toch ook? ik verwacht tussen rond de 6 a 7 slechtje per kant totaal. dus dan hebben we toch bijna de winst.

Thelight288

ik telde verkeerd 4 slechtjes even, maar altijd een meer. plus lan weten we nu ook dat slecht is op even. maar die leeft nog wel.

Robin89

Ik begin het ook uiterst vreemd te vinden hoe Falsifica zich nu blind lijkt te staren op de oneven kant van het spel, terwijl we er aan de even kant echt beter voor staan (zoals Thelight terecht opmerkt). Daarbij komt nog dat even mogelijk een wolf minder heeft als conversiewolf Inuzuki nog niet geconverteerd heeft voor haar dood. In mijn even-netwerk kwam nog wel de optie voorbij dat Falsifica miss is geconverteerd door Inuzuki en dat zou natuurlijk wel een goede optie zijn nadat hij zich soortvan als goedje bewees na de lynch op Perry. Falsifica komt nu aan de even kant ook met een rolclaim die ik niet vertrouw, namelijk wijze burger en daar hadden we er al 1 van aan de even kant en diegene vertrouw ik wel. Twee wijze burgers aan 1 kant vind ik niet logisch. Verder is er binnen het even-netwerk gebleken dat wazigekip en rampposi geen rolclaim willen doen, terwijl juist in deze fase van het spel dit cruciale informatie kan opleveren voor goed nu we weten hoeveel gewone burgers er zijn en we zo mensen kunnen afstrepen. Spelers die nu hun kaarten op de borst hoiden, zijn dus verdacht en gaan wat mij betreft stemmen krijgen.

Op dit moment neig ik het meeste naar Rampposi, Wazigekip en Falsifica.

Simile

Tsja, ik vind het niet meer dan logisch dat men nu 1 vd 2 spellen kiest om in te winnen.
Ik speel nu voor oneven, daar heb ik namelijk iets wat je een netwerk kan noemen en bovendien gegronde verdachten.

Mijn stem zal dus ook gaan naar degene die ik op oneven het meest verdenk.
Tenzij er op even nu een 100% wolf bekend is maar die zie ik niet benoemd worden.

Robin89

Citaat van: Simile op 23 november 2023, 09:18:51
Tsja, ik vind het niet meer dan logisch dat men nu 1 vd 2 spellen kiest om in te winnen.
Ik speel nu voor oneven, daar heb ik namelijk iets wat je een netwerk kan noemen en bovendien gegronde verdachten.

Tenzij er op even nu een 100% wolf bekend is maar die zie ik niet benoemd worden.

Heb je aan de oneven kant dan wel een 100%-wolf gevonden? Daar heb ik ook nog niks over gehoord of gelezen namelijk?
Wat is dan het verschil met de even-kant waar we het aantal verdachten al flink kunnen inperken, zoals ik hierboven schreef?

Thelight288

Citaat van: Simile op 23 november 2023, 09:18:51

echt krom. kijk als nu oneven er beter voor had gestaan was ik op oneven gaan focussen, maar er zijn op even net zo veel bewezen waaronder jij ook, kay, falsifica en jij staan of stonden redelijk als goed op even. maar dit vind ik uiterst verdacht, er is hier een netwerk van 5-6 mensen buiten jullie, maar er komt geen samenwerking vanuit jou en de rest. nu op oneven focussen gaat denk ik meer goedjes kosten.

Thelight288

Ik ben ook voorstander, van kijken welke verdachte overeenkomen, want het kan zeker nog om een slecht/slechtje gaat, maar daar wordt ook verder niet op ingegaan. Waarom staat het oneven netwerk niet open om samen te werken over het geheel? zeker degene die goed/goed zouden zijn.

123berber

Ik durf inmiddels met 90% zekerheid te zeggen dat Falsifica geconverteerd (en misschien zelfs eventueel gekoppeld?!) is.
Waarom:
1) We staan er even heel goed voor, maar hij en een aantal andere willen perse de balans aanbrengen door nu voor oneven te gaan.
2) Falsifica heeft nacht 2 de beschuldiging op Perry gesterkt doordat Perry zo bleef pushen dat hij NU al een kant moest kiezen.
3) Falsifica claimde dus neutraal in nacht 2, en pas in nacht 6 (!) komt hij naar buiten als wijze burger die het aantal conversiewolven heeft opgevraagd. (Lekker makkelijk om te claimen als wolf, terwijl er nog een tweede wijze burger is die al veel eerder naar buiten is gekomen als WB).
4) Falsifica is erg aan het vissen naar informatie, teveel naar mijn mening.
5) je moet als wijze burger VOOR dag 4 je vraag hebben gedaan (dat zou dit spel betekenen dag 2), waarom dan pas zo laat in het spel naar buiten komen met dat je het aantal conversiewolven hebt opgevraagd? Lijkt me op dag 2/3 al best cruciale informatie. Of na de dood van Inuzuki als conversie ook best cruciale informatie aangezien we dan wel/niet meer bang hoeven te zijn voor extra conversies.

Waarom heb ik de indruk dat hij geconverteerd is?
Zijn focus op oneven. Even slecht is nog met een paar slechtjes over en wilt graag het spel winnen, Dit lijkt in het evenspel niet te winnen, dus dan maar in het oneven spel de wolven ophangen.
Inuzuki heeft enkel nacht 2 kunnen converteren, en gezien zijn sterke argumenten op Perry is hij een van de meest logische conversietargets.
Zijn claim is verandert van neutraal naar wijze burger en pas in nacht 6 komt hij hiermee naar buiten bij het bewezen even netwerk.
De focus op oneven kan eventueel ook duiden op een koppel, waarom? Als GS koppel kan je waarschijnlijk het evenspel niet winnen, dus moet je ervoor zorgen dat je als koppel het oneven spel wint.

Ik heb het gevoel dat we er bij even bijna zijn, slechts een paar spelers die nog onbekend zijn en geen claim willen/kunnen geven. Met twee rake lynchen zou het wel eens over kunnen zijn volgende even dag.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Robin89

Heel scherp Berrie! De rolclaim van Falsifica zat me al helemaal niet lekker, maar ik was helemaal vergeten dat hij eerder natuurlijk even-neutraal claimde.
Wat mij betreft valt hij hiermee wel door de mand.

Falsifica

Slim om zo op dtopic je kant te laten zien: TheLight, Robin en 123Berber.
En met kant bedoel ik niet alliantie, maar oneven of even.

Achter de schermen zit ik in een netwerk van 6 spelers rondom een zienende rol op de oneven nachten.
Ik heb jullie nooit verteld wie van ons die zienende rol is en zelfs niet alle spelers in het netwerk kunnen pinpointen wie dat is.
Dat is mooi, want als jullie mij lynchen neem ik die informatie mee de dood in.

Er zijn afgelopen speldag veel spelers naar mij toegekomen met informatie, wat top is voor mij.
In tegenstelling tot de meeste van jullie, gooi ik niet met mijn rol. Want in mijn idee is het daad boven woord.
Ik loog over Wijze Burger. Jullie moeten mij lynchen voor het zien van mijn rollen.  O0

Waterwork claimde dat Robin is geconverteerd. Ik heb al mijn pms zitten controleren gisteren om te kijken hoe dat mogelijk is,
Dat is speltechnisch niet mogelijk. Robin kan, met de gegevens die we hebben, onmogelijk op de even nacht zijn geconverteerd.
Dus vervolgens ben ik gaan zoeken naar spelers die eerder bewezen zijn, maar ook daarvoor kan ik niet met 100% zekerheid vertellen wie geconverteerd is.

Vervolgens heb ik besloten die info die Waterwork mij gaf aan mijn netwerk op oneven te geven.
Immers zijn we aan beiden kanten bijna klaar en als we samen beslissen zijn we sterk genoeg de lynch te kunnen bepalen.

Ik ga op Rampposi stemmen. Ik vermoed dat dit de laatste wolf is voor oneven. Op even zit nog een wolf naar mijn idee, maar ook een raddraaier en een apostaat. Tevens claimde Rampposi bij mij een rollen combinatie die net zo belachelijk klinkt als mijn wijze burger claim.

Zowel Robin als Waterwork heeft aangegeven geen probleem te hebben met het stemmen van Rampposi. Laat me dat dan eens zien.
En als dit mijn laatste nacht is, heb ik in ieder geval genoten van het spel. En hoop ik dat Goed op oneven wint.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Waterwork

Ja deze berichten hebben duidelijk laten zien wie er slecht is in de oneven nachten. Ik ga 100% voor Rampposi ik vind het wel frappant om te horen van mensen dat ze op Ramp willen stemmen en door 1 bericht van 123Berber poef en de switch naar Falfisca wordt gemaakt.

Simile

Of Falsifica geconverteerd is op even zal mij eerlijk gezegd worst wezen. Ik wil met hem winnen op oneven, en als hij wolf is op even en er hetzelfde instaat als ik (een risico dat ik bereid ben te nemen) dan kan dat alleen maar helpen.

Shoot me .
(Ohnee liever niet)

Beter wippen we de enige speler eruit die in beide spellen nog slecht/wolf kan zijn.

Robin89

Citaat van: Falsifica op 23 november 2023, 12:26:06
Slim om zo op dtopic je kant te laten zien: TheLight, Robin en 123Berber.
En met kant bedoel ik niet alliantie, maar oneven of even.

Achter de schermen zit ik in een netwerk van 6 spelers rondom een zienende rol op de oneven nachten.
Ik heb jullie nooit verteld wie van ons die zienende rol is en zelfs niet alle spelers in het netwerk kunnen pinpointen wie dat is.
Dat is mooi, want als jullie mij lynchen neem ik die informatie mee de dood in.

Er zijn afgelopen speldag veel spelers naar mij toegekomen met informatie, wat top is voor mij.
In tegenstelling tot de meeste van jullie, gooi ik niet met mijn rol. Want in mijn idee is het daad boven woord.
Ik loog over Wijze Burger. Jullie moeten mij lynchen voor het zien van mijn rollen.  O0

Waterwork claimde dat Robin is geconverteerd. Ik heb al mijn pms zitten controleren gisteren om te kijken hoe dat mogelijk is,
Dat is speltechnisch niet mogelijk. Robin kan, met de gegevens die we hebben, onmogelijk op de even nacht zijn geconverteerd.
Dus vervolgens ben ik gaan zoeken naar spelers die eerder bewezen zijn, maar ook daarvoor kan ik niet met 100% zekerheid vertellen wie geconverteerd is.

Vervolgens heb ik besloten die info die Waterwork mij gaf aan mijn netwerk op oneven te geven.
Immers zijn we aan beiden kanten bijna klaar en als we samen beslissen zijn we sterk genoeg de lynch te kunnen bepalen.

Ik ga op Rampposi stemmen. Ik vermoed dat dit de laatste wolf is voor oneven. Op even zit nog een wolf naar mijn idee, maar ook een raddraaier en een apostaat. Tevens claimde Rampposi bij mij een rollen combinatie die net zo belachelijk klinkt als mijn wijze burger claim.

Zowel Robin als Waterwork heeft aangegeven geen probleem te hebben met het stemmen van Rampposi. Laat me dat dan eens zien.
En als dit mijn laatste nacht is, heb ik in ieder geval genoten van het spel. En hoop ik dat Goed op oneven wint.

Maar waarom ga je dan liegen dat je wijze burger bent en ook nog eens het aantal conversiewolven hebt opgevraagd? Je weet dat ik aan de even en de oneven kant goed ben (ik heb eerlijk alles met je gedeeld en precies verteld hoe alles gegaan is). Ik vind dit echt heel shady, sorry.

123berber

Ik vind het heel bijzonder dat jullie durven zeggen dat Rampposi de laatste wolf is. Er zijn slechts 2 volbloed wolven dood aan de kant van oneven (Ja, wolventovenaar is een hulpje). Bovendien is William op een punt gestorven dat hij waarschijnlijk wel geconverteerd zou hebben.
We zoeken dus waarschijnlijk ook nog naar een geconverteerd goedje bij oneven, en die zou net zo goed in jullie bewezen netwerk kunnen zitten. Is het dan niet juist makkelijker om even af te maken, aangezien we daar waarschijnlijk geen bewezen goedje is geconverteerd?

WCeend!! Zomerspelen 2014