Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door bert-boefjes, 12 april 2023, 11:28:08

Vorige topic - Volgende topic

Erwipro

Lynn je vergeet nog mee te rekenen dat Aappen ook kan liegen. Die 50% kan naar beneden.
Daarnaast, ik vind Morana's gedrag niet per se verdacht, maar bij zo'n trein is het wel vaak zo dat er achter de schermen iets aan informatie is, maar dat wordt niet openbaar gezet omdat er dan gevaar is om het netwerk bloot te stellen. Ik stap ook op de trein.

Lynn

Citaat van: Erwipro op 18 april 2023, 09:51:59
Lynn je vergeet nog mee te rekenen dat Aappen ook kan liegen. Die 50% kan naar beneden.
Daarnaast, ik vind Morana's gedrag niet per se verdacht, maar bij zo'n trein is het wel vaak zo dat er achter de schermen iets aan informatie is, maar dat wordt niet openbaar gezet omdat er dan gevaar is om het netwerk bloot te stellen. Ik stap ook op de trein.

klopt, maar waarom zou hij liegen?

Citaat van: Katz op 18 april 2023, 09:38:16

Weet jij hoeveel slechtjes er in zitten  :o

Want in deze dagen is het eerder 25%-30% slecht.

Je hebt sowieso 18% op een slechtje per speler, daar staat de hoeveelheid van slechtjes los van. Als je dixie en Morana mee telt is dat 20% dus aantal spelers gedeeld door 100. Ik heb dyscalculie dus op mijn reken skills moet je niet letten :p

Morana

Citaat van: Lynn op 18 april 2023, 10:01:16

klopt, maar waarom zou hij liegen?

Om zo snel mogelijk mensen van de vergulde florijn eruit te werken, omdat aapen zelf slecht is

Katz

Dit vind ik een heel vage redenering op Morana te stemmen. Zeker omdat er waarschijnlijk niks achter de schermen gebeurd, doordat er zo goed als geen privé contact mogelijk is.

Maar stel we gaan ervan uit dat op een magische wijze het toch achter de schermen gebeurd? Op wie zou je stemmen als het niet zo was?

Lynn

Citaat van: Morana op 18 april 2023, 10:05:13

Om zo snel mogelijk mensen van de vergulde florijn eruit te werken, omdat aapen zelf slecht is
[/quote]

Deze tactiek backfired wel zeer snel natuurlijk mocht dit het geval zijn, dus waarom dat risico nemen? zeker wanneer hij zegt dat hij zelf gecontroleerd wil worden.
De enige optie is een huidenwissel vanuit het ziekenhuis, dat ben ik en Mexi, dus wanneer er een huidenwissel zou plaats zijn gevonden ga je niet dood, maar 1 van ons 2.

Erwipro

Citaat van: Katz op 18 april 2023, 10:14:36
Maar stel we gaan ervan uit dat op een magische wijze het toch achter de schermen gebeurd? Op wie zou je stemmen als het niet zo was?
In een normaal spel zou een spreiding tussen Morana en Dixie een optie zijn. Maar gezien de complexiteit van dit spel twijfel ik of dat een goed idee is.
Vergeet niet dat er al 5 mensen uit 4 wijken zijn met een telefoon, en mogelijk koppeltjes of adel.

Rich

Ik ben het in grote lijnen eens met wat er al gepost is over het visioen van Aappen. Morana lijkt nu ook alle kanten op te schieten. Eerst was Aappen verdacht, toen werd gezegd dat dat onlogisch was moest Dixie toch eigenlijk wel slecht zijn en als de retorische vraag waarom Aappen zou liegen gesteld wordt, probeert Morana toch nog even aan te stippen waarom hij slecht zou zijn.

Morana

Klopt, ik wil gewoon niet dood en vind alles verdacht XD
Maar mijn stem op Dixie laat ik staan.

Zabulus

Damn, dus ik moet echt kiezen tussen Dixie en Morana  :(

Dixie heb ik recentelijk nog gemeet, dus ik zou het leuk vinden als Morana nog langer in het spel blijft  (A)

Morana

Citaat van: Zabulus op 18 april 2023, 10:56:25
Damn, dus ik moet echt kiezen tussen Dixie en Morana  :(

Dixie heb ik recentelijk nog gemeet, dus ik zou het leuk vinden als Morana nog langer in het spel blijft  (A)
:-*

Sunny

Ik stem op Bloodwolf omdat ik zijn stem echt een schaapstem vind, meespringen op de post van William.
De post van Mexi versterkt dat gevoel.

BloodWolf14

Mensen, ik wil graag even een extra theorie de discussie in slingeren. Ik heb voor mijzelf even op een rijtje gezet wie is begonnen met welk beroep en hoe veel geld dat beroep op kan leveren. Nu zijn de 5 spelers met de beste startberoepen (in volgorde) Morana, Yasu, Shaddow en Malanaphy/Zabulus. De reden hiervoor is dat deze beroepen het hoogste salaris opleveren na alle promoties. Nu heb ik zelf na zitten denken over de balans in dit spel omdat ik verwacht dat er redelijk veel items te kopen gaan zijn en we ook redelijk snel als spelers hiervoor het geld hebben. Na 2/3/4 nachten zou iedereen zelf al geld moeten hebben voor de tot zover duurdere items. Nu is slecht qua aantal spelers in de minderheid (ik verwacht zo'n 4/5 onboards + evt hulpje/neutralen) en dus is het logisch als die gecompenseerd worden door een iets hoger salaris zodat zij de hoeveelheid items die goed kan krijgen iets kan effenen.

Dat gezegd hebbende: Ik heb dus voornamelijk naar de reacties gekeken naar de 5 eerder genoemde spelers om te zien of mijn theorie iets van waarheid kan bevatten en het is mij iets te toevallig dat Morana als speler met de beste startersbaan gezien is als niet samen te winnen met Dixie. Overigens is de enige optie hier waarop geen van beide slecht is als een van de twee een Delver is, maar dat zouden ze op dit moment al wel geclaimd hebben als dat zo was. De reacties van Zabulus in dit verhaal zijn voor mij ook passend voor hem als slechtje in dit geval. Na de bekendmaking van Aappen is zijn eerste reactie dat hij geen van beide dood wil. Verder niets toevoegend. Yasu daarna zegt het eens te zijn met William, die zijn stem al vroeg op Morana heeft staan, maar stemt zelf pas laat op de avond. Mala op haar beurt wil het liefst op geen van beide spelers stemmen en benoemt dat spelers die het als 1 v 1 zien verdachter zijn (Tot op dat punt dus Aappen, William, Yasu?, Blood). De enige die ik van de 5 spelers nog mis is dan Shaddow, maar dat komt omdat hij nog helemaal niets gezegd heeft. @Shaddow wat denk jij van deze lynch en de manier waarop die tot stand is gekomen?

@Mexi ik wil graag even reageren op je post. Je hebt de tijdlijn volgens mij niet helemaal goed voor je namelijk. 14:11 vraag ik in onze buurt wat jullie zouden doen als het tussen Morana/Dixie gaat. Ik heb een uur daarvoor in het Dt al gezegd dat ik Morana's reactie afwacht om te zien wat mijn keuze is. William zegt daarna in het Dt basically hetzelfde. Na Morana's reactie is William de eerste die weer online is kennelijk en zijn stem op Morana zet. Het moment dat ik online kom zie ik zowel Morana's reactie als de post van William die basically verwoord wat ik dacht, wat ik gewoon netjes in mijn post heb uitgelegd in het Dt. Jij hebt tussen Williams stem en mijn post in het Dt in ons buurtboard genoemd dat je Dixie eerder als goed ziet dan Morana, maar jouw stem volgt pas een kleine 18.5 uur later op Morana. Waterwork had op dat punt nog steeds niet gestemd dus van de 4 bewoners bij ons konden er prima 2 stemmen op beide kandidaten vallen. Als er iemand is die het bij ons beslist heeft ben jij het wel. Ik vind deze uithaal naar mij dan ook wat random en niet goed doordacht. Volgens mij heb ik niet anders dan logisch gehandeld in dit geval. Als ik eerder dan William online was geweest had zijn naam in jouw post gestaan.

RoodHapje

Ik heb Morana de woorden Occam's razor horen noemen. Vanuit Occam's scheermes stelde ze dat Dixie slecht moet zijn.

Citaat van: WikipediaOccam's razor
Ockhams scheermes is de stelling dat wanneer er verschillende hypotheses zijn die een verschijnsel in gelijke mate kunnen verklaren, die hypothese gekozen moet worden die de minste aannames bevat en het kleinste aantal entiteiten veronderstelt.

Kortom: Volg de meest eenvoudige verklaring, die zal eerder juist zijn.

Ik vind het wel een leuke om inderdaad aan de hand van dit scheermes na te denken, want ik denk dat het vaak de juiste weg is. Als je dan kijkt naar de meest eenvoudige verklaring is deze van Dixie. Die was direct heel duidelijk: ik ben goed, dus Morana slecht. Als Morana toch goed zou zijn betekent dit dat ze er een ronde later uit zou liggen. Toch durft ze dit aan zonder uitwegen.
Zoals eerder gezegd heeft Morana andersom hetzelfde gesteld, maar zoekt die nog naar allemaal alternatieven. Ingewikkeld, of in ieder geval ingewikkelder. Naar mijn idee kan het na het volgen van Occam's razor, of anders genoemd Morana's scheermes, alleen zo zijn dat we haar zelf lynchen. Het doet me pijn in mijn hart, want ik had graag meer dagen met je doorgeschreven. Maar een koedbloedige moordenaar als buurman/buurvrouw is ook niet alles.

Mijn stem zal naar Morana gaan.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Mexicanobroeder

Ik vind een uitgebreide tijdlijn niet nodig, maar ik had mijn voorkeur al uitgesproken waarin ik Dixie eerder als goedje verwacht dan Morana, dit was 10 minuten voor jouw discussiepost. Dus we gaan het hier duidelijk niet over eens worden.  XD Jij vindt blijkbaar dat je pas een keuze gemaakt hebt als er een stem in het stemtopic staat. Ik zie dat persoonlijk anders. Ik heb ook gemotiveerd waarom ik afwachtte met mijn stem, nu hebben in ieder geval nog een aantal andere spelers hun voorkeur ook kunnen uitspreken, want inmiddels lijkt de trein wel vertrokken he?

Als jij eerder dan William was geweest was die post er op deze manier nooit gekomen, want dan was jij #1 geweest en William #2.

Zabulus

Oeh, ik wordt nu al door twee spelers betiteld als slecht. Wie weet wordt ik wel opgehangen  :D