Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Donkey, two things, OK? Shut… up.

Gestart door adriaan, 17 maart 2023, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Sleeping Beauty[666]

Het is nog redelijk gelijk te trekken Donkey en jij gooit de handdoek in de ging? Bijzonder... Je maakt mijn stem nu wel makkelijker. Ik stem dus op jou.

Citaat van: Lord Farquaad[666] op 21 maart 2023, 21:27:27
Citaat van: Sleeping Beauty[666] op 21 maart 2023, 20:21:01
Citaat van: Lord Farquaad[666] op 21 maart 2023, 11:30:30
Dan zou ik wel willen weten hoe jullie in dat groepsgesprek terecht kwamen en waarom dit groepje?
Citaat van: King Harold[666] op 21 maart 2023, 19:36:40
Iemand die opvalt qua beperkte aanwezigheid en dan ook nog met weinig interessante berichten is voor mij Arthur, die krijgt mijn stem. Hij wilde nog wel iets kwijt over Donkey om hem te 'verdedigen', maar zonder hem écht te verdedigen. Het geeft mij een bepaald soort jeuk, jeuk die IK van slechtjes krijg.
Onder die noemer had je ook op mij kunnen stemmen Lord Farquaad: ik ben beperkt aanwezig en nog weinig interessante berichten. Voor mij komt het nu toevallig even goed uit en dit is geen uitnodiging om je stem te wijzigen naar mij XD, maar dat valt me wel op. Heb je nog meer verdachten? Die eerste post bevalt me namelijk niet helemaal. Waarom wilde je dat zo graag weten en vroeg je die vraag in het openbaar? Die girlpower groep is zoals Fiona al uitlegde toevallig opgericht omdat we vrouwelijke karakters zijn en meer zit daar niet achter. Stel er zat wél wat achter waarom zou je dit openbaar willen uitpluizen met een welp op de loer en slechtjes die het discussietopic doorlezen? Stel dit groepje was opgericht doordat goedjes hun krachten hadden ingezet op een manier dat ze echt een front zouden vormen, dan is het totaal niet handig om dat nu openbaar te gooien. Bang dat er goedjes zijn die nu al een front vormen? ::)
Ehhh nee, maar bijzondere implicatie.
Ik vroeg me af op basis waarvan zoveel spelers al zo snel met elkaar in gesprek zijn geraakt.
En die informatie leek me relevant voor iedereen en niet alleen voor de spelers die in de achterkamertjes aan het werk zijn.
Ik vraag me ook af hoe het kan dat er schijnbaar alweer van alles achter de schermen gaande is, mensen dingen weten die ze niet zouden kunnen weten en hoe dat met elkaar in verbinding staat.
Ik doe dat hier omdat ik dus niet in zo'n groepje zit en ik hoop dat ik zo nog iets relevants kan bijdragen. Misschien moet ik mijn posts eerst
even ter goedkeuring voorleggen aan jou? Zodat ze aan jouw standaard voldoen?
Maar dat is precies mijn vraag: waarom vond je dat relevant voor iedereen en moet dus iedereen weten hoe netwerken in elkaar zitten in dit stadium van het spel? Volgens mij hebben jij en ik een andere benadering, gaan we daar niet echt uitkomen en dat is oke. Je laatste twee zinnen komen op mij wel een beetje onnodig passief agressief over: Natuurlijk hoef je niet goedkeuring te vragen of ze aan mijn standaarden voldoen. Daar ga je lekker zelf over ;)

Gestemd en nu naar bed. Kusje van de schone slaapster

Donkey[666]


Donkey[666]


Donkey[666]

Helaas heeft er zich geen slechtje meer gemeld!


Snow White[666]

Ik weet niet of ik blij ben met de beulsactie, vind hem persoonlijk een beetje verspilt (als je taktiek was om jezelf verdacht te maken om dag 1 te beulen).
Anyways, dr is dus geen lijk meer mogelijk (door Fiona) dus hoezee..?

Fairy Godmother[666]

Ik vind het ook wat zonde, maar begrijp denk ik de hoe en waarom, maar blijf de manier niet per de tof vinden. Ook dan maar een neutraalclaimer eruit te pakken snap ik, maar leuk is anders, nu is het een delver, maar het had ook minder fijn kunnen aflopen.

Ik zou niet te vroeg roepen dat er geen lijk meer mogelijk is.. ik heb mezelf meegenomen nog altijd 4 neutraalclaims ook na de dood van Fiona, twee delvers zijn misschien niet super waarschijnlijk, maar het is niet gelijk onmogelijk. Echter boeit een lijk me niet tot alle wolven dood zouden zijn.

Shrek[666]

Owno... Fiona  :(. Wat een heftige moord. Donkey...ik begrijp dat je jezelf wilde laten zien... Maar waarom Fiona?  :( :(

Arthur Pendragon[666]

Ik vind het niet zonde, we hoeven niet weer een lijkwinst in een spel O0. Beter dan dat het een goedje was of een neutrale rol die wel voordelig is voor goed.

Ik heb hierdoor wel wat gedachtes maar ik ga nog even er een nachtje over slapen, voordat ik dingen zeg die nergens op slaan. Ik sta trouwens very much open om te netwerken, helaas hebben er wat mensen niet op mij gereageerd. Dat geldt ook voor degene die op mij heeft gestemd :D.

Rumpelstiltskin[666]

Hmm bijzonder beulsactie, maar ik snao de actie wel aangezien donkey anders de lynch was geworden. Hij had ook kunnen claimen, maar dan is het de vraag of mensen dan niet hadden geroepen dat hij moest beulen.

Ik wissel dan gewoon terug naar mijn originele stem, want dat was ook in eerste instantie mijn bedoeling.

Donkey[666]

Citaat van: Donkey[666] op 19 maart 2023, 23:36:19
:"( dode Wisselaar!
aangezien de discussie hier ooit nog op terug komt, ik was de oorspronkelijke Wisselaar. Geen welp die me daarop kan pakken

King Harold[666]

Citaat van: Sleeping Beauty[666] op 21 maart 2023, 20:21:01


Citaat van: Lord Farquaad[666] op 21 maart 2023, 11:30:30
Dan zou ik wel willen weten hoe jullie in dat groepsgesprek terecht kwamen en waarom dit groepje?
Citaat van: King Harold[666] op 21 maart 2023, 19:36:40
Iemand die opvalt qua beperkte aanwezigheid en dan ook nog met weinig interessante berichten is voor mij Arthur, die krijgt mijn stem. Hij wilde nog wel iets kwijt over Donkey om hem te 'verdedigen', maar zonder hem écht te verdedigen. Het geeft mij een bepaald soort jeuk, jeuk die IK van slechtjes krijg.
Onder die noemer had je ook op mij kunnen stemmen Lord Farquaad: ik ben beperkt aanwezig en nog weinig interessante berichten. Voor mij komt het nu toevallig even goed uit en dit is geen uitnodiging om je stem te wijzigen naar mij XD, maar dat valt me wel op. Heb je nog meer verdachten? Die eerste post bevalt me namelijk niet helemaal. Waarom wilde je dat zo graag weten en vroeg je die vraag in het openbaar? Die girlpower groep is zoals Fiona al uitlegde toevallig opgericht omdat we vrouwelijke karakters zijn en meer zit daar niet achter. Stel er zat wél wat achter waarom zou je dit openbaar willen uitpluizen met een welp op de loer en slechtjes die het discussietopic doorlezen? Stel dit groepje was opgericht doordat goedjes hun krachten hadden ingezet op een manier dat ze echt een front zouden vormen, dan is het totaal niet handig om dat nu openbaar te gooien. Bang dat er goedjes zijn die nu al een front vormen? ::)


IK ben niet de Lord, dus distantiëer MIJ van het eerste. Maar er zijn wel meer mensen die een beetje 'wegwerpposts' maken - proberen posts te maken zonder echt iets te zeggen. Merlin bijvoorbeeld valt me ook wel op met weinig inhoud, maar daarbij heb IK minder het gevoel dat hij probeert inhoudelijk mee te doen. Wat vooral geldt: die hele neutralendiscussie is echt het makkelijkste als slechtje om een mening over te hebben, omdat er waarschijnlijk niet veel wolven tussen die neutralen zullen zitten, maar er vast wel een wolf is die neutraal heeft geclaimd. Zo is er niet veel van te herleiden.

Interessant dat er ineens een biggentrein was gisterenavond. Tot 10 uur was er toch een soort proxystemming, waarbij de meesten hun stem niet meer zouden gaan wijzigen en we dus wel wat aannames kunnen maken. Bovendien weten we nu dat onze lieftallige ezel niet slecht was. Dus dan is het de vraag hoe die biggentrein is ontstaan en hoe het kan dat vervolgens de ezeltrein nog harder ging. IK zie drie mogelijkheden:

A. Toeval. Gewoon een verdenking die gevoed is, door goedjes of slechtjes.
B. De slechtjes snapten wel dat als er twee doelwitten naar voren geschoven zouden worden, dat ieder van hun die al een stemmetje had gepakt daarmee een stuk veiliger was. Dan zou wellicht een biggenstemmer slecht zijn.
C. De biggen zijn zelf inderdaad slecht en de trein was de juiste, waarna er snel wat slechtjes de ezel maar gingen pushen.

In het geval dat de biggen goed zijn valt Gingy ook op door als enige ervoor te kiezen afzijdig te stemmen en noch voor de biggen, noch voor de ezel te gaan. Toen hij stemde was het wel al duidelijk dat het tussen die 2 zou gaan. Waarbij gezegd moet worden dat hij eerder al een verdenking tegen Repelstreeltje uitte. Merk ook op dat de 3-3 en 4-3-stemmers Donkey en Fiona zijn, die dus geen slechtjes zijn. Dat maakt het voor mij minder waarschijnlijk dat de biggen echt naar voren zijn geschoven als tegenhanger door slecht, want de andere twee noemden de biggen al eerder.

Als de biggen slecht zijn kijk ik dan weer het eerste naar Merlijn, die schaapt tegenover het schapen en Donkey op een ruime achterstand wist te zetten. Als IK dit bij elkaar optel is hij een serieuze kandidaat om mijn stem naartoe te wijzigen.

King Harold[666]

Waar IK 'Donkey op achterstand' zei kun je ook 'Donkey op voorsprong' lezen, als je puur naar de getalltjes kijkt. Voordat mensen verward raken en zeggen HUHHH DONKEY HAD TOCH DE MEESTE STEMMEN TOEN MERLIJN STEMDE?

Of, beter: "Donkey op ruim de meeste stemmen (+3 vanwege de BM en de Biggen zelf hadden nog niet gestemd)". Stop de tijd!

Three Little Pigs[666]

Ik vermoed dat er een slecht er wel een handje in gehad heeft dat er een trein op mij is ontstaan.

Dat zouden Pinokkio en Repelsteeltje kunnen zijn, aangezien ze het eerst op mij hebben gestemd (Pinokkio, Repel). Het is voor slecht immers ideaal als er een tweestrijd plaatsvindt tussen 2 goedjes.

Ook Snow had hier een aandeel in door te doen alsof ik ontzettend verdacht was door te zeggen dat ik mezelf behoorlijk in de spotlight had gezet.

Dan vallen ook Puss en Sleeping Beauty op omdat ze beide leken aan te sturen tussen een stemming tussen een beperkt aantal spelers en gezien het beeld in het DT was de kans groot dat het Donkey en ik zouden zijn.

Ik ben er nog niet uit op wie ik stem. Ik neig naar Snow, vanwege haar posts. Zeker nu de rol van Donkey bekend is, staat daar weinig zinnigs in. Maar ze stemde gisteren op de tot dan toe afwezige Queen Lilian en ik weet nog niet wat ik daarvan moet denken.

Snow White[666]

Citaat van: Snow White[666] op 21 maart 2023, 17:40:03
[...]
Dit is een post wat mij niet zo lekker valt. Het lijkt hier alsof je het op wil nemen voor de drie biggetjes. De drie biggetjes heeft zichzelf al aardig in de spotlights gezet, en misschien voelde jij dan de noodzaak om al lichtelijk je medewolf te verdedigen door smaad te gooien naar anderen.

Wat ik dus concludeer tot nu toe uit deze speeldag:
Als drie biggetjes slecht is, acht ik de kans groot dat Gingy ook slecht is.
Als Donkey slecht is, acht ik de kans groot dat Rumpelstiltskin ook slecht is (op basis van hetzelfde verhaal en argumenten van hierboven)
Verder valt mij op dat onze BM Puss in Boots iemand heel mooi het woord geeft aan het begin van de dag, en vervolgens nergens meer te bekennen is. Makkelijk om zo je bijdrage voor misschien wel de meest belangrijke lynch van het spel te laten zien.
En Queen Lillian is helemaal nergens nog opgedoken, dus ook dat kan een stemkandidaat worden in mijn optiek.

Al met al zit ik dus aan de volgende mensen te denken om te stemmen;
Donkey, Drie biggetjes, Puss in Boots, Queen Lillian.

Ik stem bij deze op Queen Lillian. Mocht het zo zijn dat zij niet meer online komt/is gekomen, dan meld ik bij deze alvast dat mijn stem wordt gewijzigd in een van de andere 3, mits ik op tijd ben. De zeven dwergjes slapen graag nog al vroeg ;)

Citaat van: Three Little Pigs[666] op 22 maart 2023, 12:02:11
Ik vermoed dat er een slecht er wel een handje in gehad heeft dat er een trein op mij is ontstaan.

Dat zouden Pinokkio en Repelsteeltje kunnen zijn, aangezien ze het eerst op mij hebben gestemd (Pinokkio, Repel). Het is voor slecht immers ideaal als er een tweestrijd plaatsvindt tussen 2 goedjes.

Ook Snow had hier een aandeel in door te doen alsof ik ontzettend verdacht was door te zeggen dat ik mezelf behoorlijk in de spotlight had gezet.

Dan vallen ook Puss en Sleeping Beauty op omdat ze beide leken aan te sturen tussen een stemming tussen een beperkt aantal spelers en gezien het beeld in het DT was de kans groot dat het Donkey en ik zouden zijn.

Ik ben er nog niet uit op wie ik stem. Ik neig naar Snow, vanwege haar posts. Zeker nu de rol van Donkey bekend is, staat daar weinig zinnigs in. Maar ze stemde gisteren op de tot dan toe afwezige Queen Lilian en ik weet nog niet wat ik daarvan moet denken.
Ik snap even niet waar jij vandaan haalt dat ik jou "ontzettend" verdacht vind. Ik zeg dat je jezelf al aardig in de spotlights had gespeeld. Ik heb hier niet de conclusie uit getrokken dat dat "ontzettend" verdacht is, dat maak jij er van.

Mijn stem op Queen Lillian was gebaseerd op het feit dat ik geen zin heb in mensen die weinig tot niks zeggen of bijdragen in de discussie dag 1, dan kan je wat mij betreft net zo goed op de lynch komen. Vandaar mijn stem. Ik had mijzelf voorgenomen om mijn stem aan te passen mocht Queen Lillian niet meer online komen (en dus inactief sterven). Dan had die waarschijnlijk naar Donkey gegaan door de rare fratsen van de laatste minuten voor de DL. (We weten nu allemaal dat hij Beul was).

En zou jij misschien even kunnen uitleggen in welke posts van mij dan weinig zinnigs staat? In mijn optiek heb ik best veel 'wat zinnige' posts gemaakt, zeker in vergelijking met anderen? Verdere toelichting met argumentatie zou worden gewaardeerd.

Pinocchio[666]

Ik zou zelf de biggentreindiscussie willen omdraaien. We weten nu dat Donkey goed is. Wat is dan voor slecht het voordeel van een treintje op een tweede persoon starten? Mijn inziens is het nut van een extra lynchoptie naar voren schuiven er alleen als de aanvankelijke lynchoptie ongunstig is. Mochten mensen het trouwens interessant vinden, ik ben niet benaderd om op de 3 biggetjes te stemmen, dus mijn deelname aan het treintje was door mijn eigen verdenking. Gezien de twee stemmen na mij inmiddels bekend zijn als niet-slechtjes en de een de ander heeft vermoord verwacht ik daar ook geen shady business.  :P

Ik sta nog steeds achter mijn verdenking op de 3 biggetjes, en hun posts tot nu lijken vooral een hele uitgebreide manier om te zeggen dat mensen die op hen stemmen/verdenken slecht zijn

Ik vind zelf de mensen die na het biggentreintje op Donkey zijn gaan stemmen opvallend. Mijn voorkeur zou zijn om de biggetjes lekker op de brandstapel te bakken, en als zij slecht blijken nog aanvullende slechtjes te zoeken in de stemmers tussen de trein en Donkey die sjamaan claimt.