[Discussie] Donkey, two things, OK? Shut… up.

Gestart door adriaan, 17 maart 2023, 19:14:40

Vorige topic - Volgende topic

Magic Mirror[666]

Van Donkey begrijp ik het minst wat die wilt bereiken vandaar mijn stem op hem. Dat plus de onnodige opmerking op de wisselaar. Verder vind ik Repelsteeltje. (Heb geen zin in Engels op te schrijven) juist wel goed nadenkend en actief, wat niet direct betekend dat die goed is, maar zou dan eerder voor de drie biggetjes dan bv gaan als daar een lijntje zou zijn en grote kans op slecht. I

k zie een slechtje ook niet opzichtig naar de wisselaar vragen want die zou waarschijnlijk weten dat er dan wel ogen op hem gericht wordt en als goedje wil je ook vrij graag weten wat er aan hand kan zijn.

Wel acht ik mogelijk dat girlpower groep verantwoordelijk is voor de dood of een iemand minstens. Dus ik hoop dat degene in die groep kritisch kijken of Doris daar mogelijk heeft gehint.

Puss in Boots[666]

Here I am! Tranquilo por favor!



Vandaag heb ik even bewust niets in de discussie gezegd. Ik was benieuwd of er vanzelf input zou komen, of dat mensen makkelijk mee zouden liften. Dat valt allemaal te overzien.

Om niet direct een heel sprookje te typen, wil ik mij graag bij de argumentatie van andere spelers voegen.
De conclusie van Snow White kan ik mij gedeeltelijk in vinden. Misschien wel iets afgezwakt, want ik zie slechtjes juist wat minder snel voor elkaar in de bres springen. Ik ben meer de "laten we hopen dat het overwaait"-houding gewend van slecht vroeg in het spel.

Maar ik wil mijzelf vooralsnog wel bij de groep van Gingy en de drie biggetjes voegen. Ik heb nog maar met weinig spelers in het spel gesproken, maar puur op basis van het discussietopic vind ik Donkey/Rumpelstiltskin verdachter overkomen. Dat is meer de manier van schrijven dan de punten die zij aanbrengen. De laatste post van Gingy kan ik mij wel in vinden, en de reactie van Rumpelstiltskin is redelijk vlambaar. Dan hoop ik natuurlijk op een beetje vuurwerk!

Lang verhaal kort:
- Random stemmen lijkt mij vrij waardeloos.
- Ik heb nog geen hele overtuigende argumenten gehoord (logisch na de eerste nacht)
- Maar, ik denk dat we potentieel wel informatie kunnen halen uit een spreiding tussen 2 á 3 personen.
- Voor mij betekent dat nu een stem op Rumpelstiltskin.

Lord Farquaad[666]

Voor mij gaat het tussen King Harald en Donkey.
The King: omdat hij al vrij vroeg probeerde mij voor de bus te gooien. Nadat hij wat tegenwind kreeg hebben we hem niet weer gezien. Ik vermoed dat de koning wat is geschrokken en zich daarop wijselijk heel stil heeft gehouden. Maar deze Lord vergeet dat soort dingen maar zo niet! Mij lijkt het alsof een slechtje even op dag 2 wilde scoren met een easy lynchslachtoffer en nu een beetje spijt heeft dat ie zichzelf teveel in de kijker heeft gespeeld.
Donkey: een ezel stoot zich over het algemeen niet twee maal aan dezelfde steen, maar daar trekt deze ezel zich niets van aan lijkt het gezien het feit dat men aangeeft geen interesse te hebben in de Neutraaldiscussie en Donkey daar nog een schepje bovenop doet door alle Neutraalclaimers in het DT te dumpen. Welpwaarschuwing?
Daar komt bij dat hij mij nog steeds niet heeft aangesproken, maar schijnbaar wel weet dat ik niet Neutraal claim.
Er is slechts 1 persoon aan wie ik mijn claim heb verteld en dat is Magic Mirror. Ergo, MM en Donkey hebben contact wanneer Donkey weet dat ik Goed claim.
Ik ga daarom nu voor Donkey, omdat dat me het meest verteld over een andere speler.

Magic Mirror[666]

Citaat van: Lord Farquaad[666] op 21 maart 2023, 18:32:09
Voor mij gaat het tussen King Harald en Donkey.
The King: omdat hij al vrij vroeg probeerde mij voor de bus te gooien. Nadat hij wat tegenwind kreeg hebben we hem niet weer gezien. Ik vermoed dat de koning wat is geschrokken en zich daarop wijselijk heel stil heeft gehouden. Maar deze Lord vergeet dat soort dingen maar zo niet! Mij lijkt het alsof een slechtje even op dag 2 wilde scoren met een easy lynchslachtoffer en nu een beetje spijt heeft dat ie zichzelf teveel in de kijker heeft gespeeld.
Donkey: een ezel stoot zich over het algemeen niet twee maal aan dezelfde steen, maar daar trekt deze ezel zich niets van aan lijkt het gezien het feit dat men aangeeft geen interesse te hebben in de Neutraaldiscussie en Donkey daar nog een schepje bovenop doet door alle Neutraalclaimers in het DT te dumpen. Welpwaarschuwing?
Daar komt bij dat hij mij nog steeds niet heeft aangesproken, maar schijnbaar wel weet dat ik niet Neutraal claim.
Er is slechts 1 persoon aan wie ik mijn claim heb verteld en dat is Magic Mirror. Ergo, MM en Donkey hebben contact wanneer Donkey weet dat ik Goed claim.
Ik ga daarom nu voor Donkey, omdat dat me het meest verteld over een andere speler.

Dit vind ik dan wel weer bijzonder. Na de kantclaim heb ik geen reactie meer van Donkey gehad. En dus niks over andere spelers gezegd

Fiona[666]

Citaat van: Lord Farquaad[666] op 21 maart 2023, 18:32:09
Voor mij gaat het tussen King Harald en Donkey.
Donkey: een ezel stoot zich over het algemeen niet twee maal aan dezelfde steen, maar daar trekt deze ezel zich niets van aan lijkt het gezien het feit dat men aangeeft geen interesse te hebben in de Neutraaldiscussie en Donkey daar nog een schepje bovenop doet door alle Neutraalclaimers in het DT te dumpen. Welpwaarschuwing?
Daarom denk ik dat we hier met een goedje te maken hebben. Een wolf had meer op z'n hoede geweest, of zou door medeslechtjes teruggefloten worden.

Donkey[666]

Wauw, dus nu ik stemmen krijg want ik neutralen openbaren? De mensen die neutralen beschermen acht ik kans groot op wolf

Cinderella[666]

Citaat van: Donkey[666] op 21 maart 2023, 18:53:04
Wauw, dus nu ik stemmen krijg want ik neutralen openbaren? De mensen die neutralen beschermen acht ik kans groot op wolf

Er is een verschil tussen beschermen en niet mee op een heksenjacht gaan tov neutralen.
Zelf denk ik niet dat je perse wordt afgestraft op de neutralen uiten, maar door die namen te delen neem je een beetje kracht weg van mensen om elkaar te contacteren.

Want waarom zou je op dit moment contact gaan opnemen? Over het algemeen zijn de vragen Hoe gaat het? En wil je al een kantclaim doen?

Jij hebt hier nu het antwoord op de 2de vraag al geopenbaard ergo smoor je de privé discussies een beetje. Does this make sense?

Rapunzel[666]

Citaat van: Donkey[666] op 21 maart 2023, 18:53:04
Wauw, dus nu ik stemmen krijg want ik neutralen openbaren? De mensen die neutralen beschermen acht ik kans groot op wolf

Dit is een basisspel en ik heb nog gewaarschuwd dat er dus een welp actief is. En alsnog openbaar jij alle neutralen. Dat is toch bizar dom? Ik snap niet dat je dat niet inziet...

King Harold[666]

Citaat van: Lord Farquaad[666] op 21 maart 2023, 18:32:09
Voor mij gaat het tussen King Harald en Donkey.
The King: omdat hij al vrij vroeg probeerde mij voor de bus te gooien. Nadat hij wat tegenwind kreeg hebben we hem niet weer gezien. Ik vermoed dat de koning wat is geschrokken en zich daarop wijselijk heel stil heeft gehouden. Maar deze Lord vergeet dat soort dingen maar zo niet! Mij lijkt het alsof een slechtje even op dag 2 wilde scoren met een easy lynchslachtoffer en nu een beetje spijt heeft dat ie zichzelf teveel in de kijker heeft gespeeld.


De vraag over een BM-stem zie jij als 'voor de bus gooien'? Dan hebben wij een andere definitie van 'voor de bus gooien'. Dat is voor MIJ ook echt veel te licht om een lynchstem op te baseren. Maar op het begin moet je iets om wat discussie mee te creëren en een aantal mensen hebben zich er in ieder geval over uitgelaten en mij op goed of slecht willen zetten.

Queen Lilian is totaal inactief, maar die zal wel worden uitgeschreven of vervangen. Lijkt me nogal naar om een nieuwe speler geen kans te geven bij vervanging.

Met een grote groep neutraalclaimers zie ik ook geen nut in het stemmen op een van de openbare neutraalclaimers. De kans op een wolf is daar klein - immers is de kans dat 2 wolven allebei neutraal claimen niet zo groot. Met de kanttekening dat Magic Mirror wel lekker bezig is om posts weg te gooien, dus die staat wel meer op mijn radar. Maar vandaag wilde ze wel iets zeggen over haar verdachten, dat is een plusje. Donkey, tsja, dat is gewoon wel een chaoot. Voor mijn gevoel ook een speler die het niet uitmaakt of hij goed of slecht is, hij gaat er gewoon vol in en als dat zijn dood is, jammer dan. Voor nu wil ik hem wel het voordeel van de twijfel geven, ook omdat men er snel op klapt. De Neutralen die geopenbaard zijn + de Lord besluiten met zijn drieën alvast hem een eerste voorschot te geven.

Iemand die opvalt qua beperkte aanwezigheid en dan ook nog met weinig interessante berichten is voor mij Arthur, die krijgt mijn stem. Hij wilde nog wel iets kwijt over Donkey om hem te 'verdedigen', maar zonder hem écht te verdedigen. Het geeft mij een bepaald soort jeuk, jeuk die IK van slechtjes krijg.

Dragon[666]

Zo begint het wel een beetje op Russische roulette of prijsschieten te lijken. Ik snap wel dat er irritatie over ontstaat, met een welp die de ronde doet. Ondanks dat er mogelijk meer zijn zijn deze vier namen wel even onder de schijnwerper gezet. Het sentiment neutralen heksenjacht is niet onbekend, maar het lijkt mij niet het beste aanknopingspunt om mee te beginnen. Ze hebben nog niet kunnen kiezen of hebben een onbekende alliantie. Hulpjes gaan er vaak onder schuil, maar idd ook wel goedjes die het leuk vinden om grensen op te zoeken.

Ergens weet ik niet of een wolf zich zodanig in de kijker zou spelen op dag 1. Je zet namelijk ook een groot target op je eigen rug. Hierdoor is het nu ook een makkelijk slachtoffer om op te stemmen op een dag waarop weinig anders bekend is. Nog zo'n makkelijke is de Queen die bruist in afwezigheid en er zomaar inactief af kan gaan vanavond. Vind dat persoonlijk ook een zonde stem.

Er vallen ook een aantal mensen positief op in de discussie en zij lijken het serieuser te nemen dan de meesten. Ik ga nog even overwegen wie er in mijn ogen het negatiefste overkomt

Queen Lillian[666]

Dag allemaal! Sorry voor mijn afwezigheid. Ik zal zo eens even bijlezen en dan zien waar mijn stem heen gaat vandaag.

Magic Mirror[666]

Citaat van: King Harold[666] op 21 maart 2023, 19:36:40
Citaat van: Lord Farquaad[666] op 21 maart 2023, 18:32:09
Voor mij gaat het tussen King Harald en Donkey.
The King: omdat hij al vrij vroeg probeerde mij voor de bus te gooien. Nadat hij wat tegenwind kreeg hebben we hem niet weer gezien. Ik vermoed dat de koning wat is geschrokken en zich daarop wijselijk heel stil heeft gehouden. Maar deze Lord vergeet dat soort dingen maar zo niet! Mij lijkt het alsof een slechtje even op dag 2 wilde scoren met een easy lynchslachtoffer en nu een beetje spijt heeft dat ie zichzelf teveel in de kijker heeft gespeeld.


De vraag over een BM-stem zie jij als 'voor de bus gooien'? Dan hebben wij een andere definitie van 'voor de bus gooien'. Dat is voor MIJ ook echt veel te licht om een lynchstem op te baseren. Maar op het begin moet je iets om wat discussie mee te creëren en een aantal mensen hebben zich er in ieder geval over uitgelaten en mij op goed of slecht willen zetten.

Queen Lilian is totaal inactief, maar die zal wel worden uitgeschreven of vervangen. Lijkt me nogal naar om een nieuwe speler geen kans te geven bij vervanging.

Met een grote groep neutraalclaimers zie ik ook geen nut in het stemmen op een van de openbare neutraalclaimers. De kans op een wolf is daar klein - immers is de kans dat 2 wolven allebei neutraal claimen niet zo groot. Met de kanttekening dat Magic Mirror wel lekker bezig is om posts weg te gooien, dus die staat wel meer op mijn radar. Maar vandaag wilde ze wel iets zeggen over haar verdachten, dat is een plusje. Donkey, tsja, dat is gewoon wel een chaoot. Voor mijn gevoel ook een speler die het niet uitmaakt of hij goed of slecht is, hij gaat er gewoon vol in en als dat zijn dood is, jammer dan. Voor nu wil ik hem wel het voordeel van de twijfel geven, ook omdat men er snel op klapt. De Neutralen die geopenbaard zijn + de Lord besluiten met zijn drieën alvast hem een eerste voorschot te geven.

Iemand die opvalt qua beperkte aanwezigheid en dan ook nog met weinig interessante berichten is voor mij Arthur, die krijgt mijn stem. Hij wilde nog wel iets kwijt over Donkey om hem te 'verdedigen', maar zonder hem écht te verdedigen. Het geeft mij een bepaald soort jeuk, jeuk die IK van slechtjes krijg.

Wat bedoel je met posts weggooien?

Sleeping Beauty[666]

Kort verhaal: ik moet nog even inkomen lieve sprookjesgenoten. Ik heb al wat mensen achter de schermen gesproken maar tot nu toe heb ik weinig verdachte dingen achter de schermen gezien. Ik ben het discussietopic nog aan het uitpluizen, maar daar heb ik nog niet dingen gezien die voor mij sowieso een reden zijn om te stemmen. Dus ik ben nog even aan het nadenken.

Lang verhaal: Ik heb niet zoveel informatie, behalve dat Dragon, Fiona, Merlin en Mirror wel goed op mij overkomen.

Citaat van: Dragon[666] op 21 maart 2023, 19:40:08
Zo begint het wel een beetje op Russische roulette of prijsschieten te lijken. Ik snap wel dat er irritatie over ontstaat, met een welp die de ronde doet. Ondanks dat er mogelijk meer zijn zijn deze vier namen wel even onder de schijnwerper gezet. Het sentiment neutralen heksenjacht is niet onbekend, maar het lijkt mij niet het beste aanknopingspunt om mee te beginnen. Ze hebben nog niet kunnen kiezen of hebben een onbekende alliantie. Hulpjes gaan er vaak onder schuil, maar idd ook wel goedjes die het leuk vinden om grensen op te zoeken.
Ik zie ook totaal geen gevaar in neutralen op dit moment. Er kan een welp zitten onder de neutraalclaims, maar ik ga er vanuit dat voor de rest is het ook even afwachten is en dan lost het zich vanzelf op. Dat Donkey de neutraalclaims openbaar gooit vind ik niet erg. Die informatie lekt linksom of rechtsom toch wel een keer uit. De slechte sprookjesfiguren zijn natuurlijk al een front, dus de kans dat zij al ergens een claim hebben gehoord en gedeeld hebben onderling is vrij groot. Dan zie ik het juist als een oke actie om deze informatie openbaar te gooien zodat ook de goedjes, die nog verdeeld zijn, ook die informatie hebben. Ik snap de frustratie ergens wel, maar om op Donkey te stemmen puur voor die reden vind ik vrij ver gaan.

Citaat van: Lord Farquaad[666] op 21 maart 2023, 11:30:30
Dan zou ik wel willen weten hoe jullie in dat groepsgesprek terecht kwamen en waarom dit groepje?
Citaat van: King Harold[666] op 21 maart 2023, 19:36:40
Iemand die opvalt qua beperkte aanwezigheid en dan ook nog met weinig interessante berichten is voor mij Arthur, die krijgt mijn stem. Hij wilde nog wel iets kwijt over Donkey om hem te 'verdedigen', maar zonder hem écht te verdedigen. Het geeft mij een bepaald soort jeuk, jeuk die IK van slechtjes krijg.
Onder die noemer had je ook op mij kunnen stemmen Lord Farquaad: ik ben beperkt aanwezig en nog weinig interessante berichten. Voor mij komt het nu toevallig even goed uit en dit is geen uitnodiging om je stem te wijzigen naar mij XD, maar dat valt me wel op. Heb je nog meer verdachten? Die eerste post bevalt me namelijk niet helemaal. Waarom wilde je dat zo graag weten en vroeg je die vraag in het openbaar? Die girlpower groep is zoals Fiona al uitlegde toevallig opgericht omdat we vrouwelijke karakters zijn en meer zit daar niet achter. Stel er zat wél wat achter waarom zou je dit openbaar willen uitpluizen met een welp op de loer en slechtjes die het discussietopic doorlezen? Stel dit groepje was opgericht doordat goedjes hun krachten hadden ingezet op een manier dat ze echt een front zouden vormen, dan is het totaal niet handig om dat nu openbaar te gooien. Bang dat er goedjes zijn die nu al een front vormen? ::)

Ik ben nog aan het bijlezen en ook achter de schermen even bezig. Mijn stem zal waarschijnlijk een schaapstem zijn volgens het model van Puss in Boots
Citaat van: Puss in Boots[666] op 21 maart 2023, 18:17:48
Lang verhaal kort:
- Random stemmen lijkt mij vrij waardeloos.
- Ik heb nog geen hele overtuigende argumenten gehoord (logisch na de eerste nacht)
- Maar, ik denk dat we potentieel wel informatie kunnen halen uit een spreiding tussen 2 á 3 personen.
- Voor mij betekent dat nu een stem op Rumpelstiltskin.
Ik zal dus niet random stemmen op de zoveelste speler maar meer de lynch willen sturen zodat mijn stem kleur geeft (in de hoop dat ik de goede kies XD). Voor mij betekent dat nu niet meteen een stem op Rumpelstiltskin, want die vind ik eigenlijk juist lekker discussiëren, maar de rest ben ik het mee eens. Je kan het eens of oneens zijn, maar als die slecht is lult hij zichzelf wel een keer klem en tot nu toe vind ik aanjagers van discussie niet meteen een gevaar. Wie het wel wordt ben ik nog niet over uit. Als mensen stemadvies hebben dan hoor ik die graag ook privé. ;)

Fiona[666]

Omdat Fiona niet gelooft dat Donkey slecht is, gaat ze hem steunen :-*

Cinderella[666]

Is er trouwens ergens een vergadering geweest waar ik niet op uitgenodigd was? Daarnet 3 stemmen op three little pigs in 20 minuten. Vind ik best veel snel op elkaar zeker omdat we weinig hebben om op af te gaan.