Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Welke roedel hoor jij bij?

Gestart door 123berber, 3 maart 2023, 14:06:59

Vorige topic - Volgende topic

Castiel.

Een andere conclusie die ik trouwens uit de nachtdoden trek is dat wit het orakel moet hebben gegeten deze nacht. Anders zouden ze namelijk hun eigen wolf hebben gegeten. Dat geeft mij het idee dat ze op de hoogte waren dat daar een orakel zat en dus dat Kevin delen van zijn informatie daar vandaan moet hebben gehaald.

Wat ik daarnaast nog een interessante vind is Katz, die stemt elke speeldag meteen na de DL weer op Inu. Alsof hij voorkennis heeft dat Inu sowieso slecht is. Ik heb, nog steeds, grote twijfels bij de goedheid van Inu, maar meteen stemmen vind ik bijzonder want het betekent ook dat hij de rest van de speeldag weer achterover kan leunen en niks meer hoeft te doen.

Na de 2 dode orakels en een Kevin die gestorven is als wit geeft het mij heel erg de indruk dat Katz een witte wolf is. Die ofwel voorkennis heeft over Inu (en dan is Inu dus bruin), ofwel kiezen ze ervoor om te zorgen dat Katz op deze manier helemaal niet opvalt. Elke dat lekker makkelijk een stem en verder niet meer opvallen. Mijn stem gaat daarom, tot nader order, op Katz.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Foxi

Ik was benieuwd of er een discussie op gang zou komen als ik even zou wachten, maar het lijkt er niet op. Ik heb informatie gekregen van Maarten en nu bekend is dat Sunny slecht is is de kans groot dat we hierdoor nog een slechtje hebben. Volgens Maarten konden Inuzuki en Sunny samen winnen. Ja, er is een hele kleine kans dat precies die avond Inu veranderd is door Sunny, maar ik denk dat het genoeg is in combinatie met het feit dat Sunny haar een hand boven het hoofd hield.

Williambz

Als Inu kan winnen met Sunny is zij dus een bruine wolf wat ook weer wat dingen verklaart inderdaad. Bovendien weten we dat maarten zeker een orakel is, wat ons dus de zekerheid geeft dat hij de waarheid sprak. Ik ga niet uit van de kans dat sunny Inu heeft betoverd, omdat die kans 1 op 20 is ofzo, dus vandaar dat ik weer op Inu stem.
Hopelijk is dit dan de laatste onboard wolf. Ik verwacht ongeveer 5 slechtjes per roedel en aangezien de bruin roedel een conversiewolf heeft denk ik dat inu wellicht al de laatste is. Het ligt er een beetje aan of de conversie al plaats heeft gevonden of niet.

Waterwork

Dit is goede informatie ja ik ga mee op inuzuki ik vertrouw Foxi hier wel in maar dan zijn er nog veel witte slechtjes

Robin89

Ik ga hier ook zeker in mee. De kans dat Inu slecht is, is inderdaad vele malen groter dan dat ze goed is. En ook in privécontact had ik al zo'n gevoel dat ze wel eens slecht kon zijn. Sorry Inu! :-*

Williambz

Citaat van: Waterwork op 14 maart 2023, 20:29:58
Dit is goede informatie ja ik ga mee op inuzuki ik vertrouw Foxi hier wel in maar dan zijn er nog veel witte slechtjes

Ja er zijn nog wel aardig wat witte wolven, maar ik denk dat we er een voordeel aan hebben als inu nu als hopelijk de laatste bruine uitschakelen. Dan hebben we maximaal nog 1 lunch per nacht.

We zijn nu nog met 14.

Dode bruine wolven: 1 onboard conversiewolf, 2 hulpjes
Ik denk zelf nog 1 á 2 bruine wolven, waarvan inu er 1 van is. Mocht de conversie plaats hebben gevonden denk ik nog wel 2 onboardjes.

Dode witte wolven: 1 onboard leugenwolf en hoogstwaarschijnlijk 1 onboard wolf in schaapskleren
Ik ga er van dat Malanaphy inderdaad wolf in schaapskleren was, want ik heb er geen twijfels bij dat het verhaal van Foxi niet zou kloppen.
Hier verwacht ik nog 1 onboardje met 2 hulpjes OF 2 onboardjes met 1 hulpje, dus in totaal 3 bruine wolven. Ik verewcht bij wit zelf geen conversiewolf, mede doordat ook de vorige varianten de roedels verschillende wolven gaf. Ik sluit het echter niet uit en in dat geval zullen er dus 2 onboardjes zijn en waarschijnlijk 1 hulpje.

Dan hebben we nog 2 neutralen, namelijk Adriaan en Castiel. Ik zie Adriaan sneller goed kiezen dan Castiel, maar dat is dus afhankelijk wat zij hebben gekozen.

Als ik vanuit ga dat er 1 bruine, 3 witte en 2 neutrale zijn hebben we dus nog 14 - 6 = 8 goedjes over.

Mocht Inu de laatste bruine wolf zijn en de lunch gaat door hebben we nog 7 goedjes tegen 3 witte wolven en 2 neutralen. Ik zie dit dus nog wel positief in.

Castiel.

Foxi is mijn inziens betrouwbaar en eigenlijk de enige die ik als praktisch bewezen beschouw. Dus dat de info van haar komt en het concreet ook nog is bij Maarten vandaan komt veranderd de zaak wel aanzienlijk.

Mijn stem veranderd dus ook. Ik heb overigens ook met Katz gesproken en heb mijn mening over hem na dat gesprek ook bijgesteld. Ik was in mijn analyse over hem iets te kortzichtig, het is geen gegeven dat hij sowieso bij de witte roedel hoort.

Ik moet trouwens zeggen dat ik de discussie op gang probeerde te brengen maar dat we ook weinig bijval kwam daarin, dus misschien een iets actiever Dt, zou wonderen kunnen doen.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Inuzuki

Ik denk dat het weinig uitmaakt wat ik zeg en dat iedereen zijn keuze heeft gemaakt. Ik ben echter al vanaf dag 2 door bepaalde momenten in de spotlight gezet en zal voor een evt  illusiewolf of idd de tovenaar het meest logische target zijn geweest.
Ik heb een leuke goede rol en schat de kans behoorlijk groot dat ik al voor minimaal 1 stille nacht (van een kamp) verantwoordelijk ben geweest..
Maar aan de andere kant is het ook alliantie winst en wellicht brengt mijn dood jullie op een andere manier ook verder. Zet hem op :)

Williambz

Citaat van: Inuzuki op 15 maart 2023, 07:42:34
Ik denk dat het weinig uitmaakt wat ik zeg en dat iedereen zijn keuze heeft gemaakt. Ik ben echter al vanaf dag 2 door bepaalde momenten in de spotlight gezet en zal voor een evt  illusiewolf of idd de tovenaar het meest logische target zijn geweest.
Ik heb een leuke goede rol en schat de kans behoorlijk groot dat ik al voor minimaal 1 stille nacht (van een kamp) verantwoordelijk ben geweest..
Maar aan de andere kant is het ook alliantie winst en wellicht brengt mijn dood jullie op een andere manier ook verder. Zet hem op :)

Mag ik vragen waarom je nu al een paar lynches op mij stemt dan? Ik heb er nog niet echt een reden voor gezien geloof ik.

Nu ga ik je waarschijnlijk niet geloven als je je rol deelt net zoals dat Thelight en sunny waren gezien, maar als je überhaupt een kans wilt krijgen om gered te worden is het wel slim om die te delen lijkt mij.

BloodWolf14

Ik heb m'n stem principieel op Waterwork gezet. Mijn stem gaat voor deze lynch toch niet van invloed zijn verder :P

RoodHapje

Ik ga mijn stem ook zetten op Inuzuki. Ik vind het een duidelijk verhaal, ik heb geen reden om foxi te wantrouwen. Een illusiewolf oid kan altijd, maar ik acht die kans kleiner dan dat Ilse gewoon daadwerkelijk slecht is.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Inuzuki

Erg motiverend 'deel je rol maar ik ga toch niet wiselen'  XD
Ik ben iig Bengel, maar daar hinte ik al vrij duidelijk op in mijn vorige post. En ik heb al ongeveer een post aan jou gewijd William, weinig nieuwe argumenten en ook geen redenen om ze terug te nemen  :)

domien

Citaat van: Williambz op 14 maart 2023, 21:45:54

Ja er zijn nog wel aardig wat witte wolven, maar ik denk dat we er een voordeel aan hebben als inu nu als hopelijk de laatste bruine uitschakelen. Dan hebben we maximaal nog 1 lunch per nacht.

We zijn nu nog met 14.

Ik denk zelf nog 1 á 2 bruine wolven, waarvan inu er 1 van is. Mocht de conversie plaats hebben gevonden denk ik nog wel 2 onboardjes.

Dode witte wolven: 1 onboard leugenwolf en hoogstwaarschijnlijk 1 onboard wolf in schaapskleren
Ik ga er van dat Malanaphy inderdaad wolf in schaapskleren was, want ik heb er geen twijfels bij dat het verhaal van Foxi niet zou kloppen.
Hier verwacht ik nog 1 onboardje met 2 hulpjes OF 2 onboardjes met 1 hulpje, dus in totaal 3 bruine wolven. Ik verewcht bij wit zelf geen conversiewolf, mede doordat ook de vorige varianten de roedels verschillende wolven gaf. Ik sluit het echter niet uit en in dat geval zullen er dus 2 onboardjes zijn en waarschijnlijk 1 hulpje.

Dan hebben we nog 2 neutralen, namelijk Adriaan en Castiel. Ik zie Adriaan sneller goed kiezen dan Castiel, maar dat is dus afhankelijk wat zij hebben gekozen.

Als ik vanuit ga dat er 1 bruine, 3 witte en 2 neutrale zijn hebben we dus nog 14 - 6 = 8 goedjes over.

Mocht Inu de laatste bruine wolf zijn en de lunch gaat door hebben we nog 7 goedjes tegen 3 witte wolven en 2 neutralen. Ik zie dit dus nog wel positief in.

Ik kan je schattingen zeer goed geloven William. Kleine aanvulling daarop is dat de kans dat er een witte sjamaan ronddoolt vrij groot is want hoe wist Kevin anders de rollen van Sunny & Thelight zo specifiek. Tenzij er een S/S wit/bruin koppel is waarbij het bruine slechtje zich voordoet als sjamaan.

"In this world there are no sides, just players"

Williambz

Citaat van: domien op 15 maart 2023, 18:49:16
Citaat van: Williambz op 14 maart 2023, 21:45:54

We zijn nu nog met 14.

Ik kan je schattingen zeer goed geloven William. Kleine aanvulling daarop is dat de kans dat er een witte sjamaan ronddoolt vrij groot is want hoe wist Kevin anders de rollen van Sunny & Thelight zo specifiek. Tenzij er een S/S wit/bruin koppel is waarbij het bruine slechtje zich voordoet als sjamaan.

Ja het hulpje (of een van de hulpjes) van de wotte roedel is dus een sjamaan inderdaad.

Williambz

Een bruine Illusiewolf eruit is erg fijn en ik denk eigenlijk dat we daarmee de laatste wolf van de bruine roedel hebben uitgeschakeld. Ik denk namelijk dat de conversie niet in nacht 1 of 2 heeft plaatsgevonden van bruin, maar ik sluit het niet uit. Mijn vermoeden wordt wel versterkt doordat we nu maar 1 lunch hebben die waarschijnlijk dus door wit is uitgevoerd.

Ik vind Adriaan wel een gekke lunch, omdat het bekend was dat hij neutraal claimde.