[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Willie Wortel[632]

dat kon niet heel veel erger, de hoeveelheid stemmen op goofy zeiden ook ergens al wel genoeg..

Bolderbast had denk ik met zijn uitingen deze dag zijn eigen graf gegraven, waarom minnie daarnaast is uitgekozen weet ik niet.. we weten nu in ieder geval wel dat we meet een orc/slechte heks te maken hebben. Of nu al met een Lijk, maar ik ga er niet vanuit dat er maar een enkele wolf was, dus die theorie vind ik nu niet van toepassing.

Citaat van: Donald Duck[632] op 30 juli 2022, 22:29:19
ik heb vandaag tussen de 6 en 8 burger claims mogen verzamelen. waar voor mij minnie en willie het meeste uitspringen. fijne nacht!

Wat ik vooral afvraag...
1. "tussen de 6 en 8", wat moet dat nu weer betekenen?
2. hoezo springen minnie en ik er het meeste uit, van minnie weten we in ieder geval dat ze een echte burger was, ik weet zelf ook dat ik gewoon burger ben (erg fijn trouwens om lekker mijn rol op tafel te smijten zonder toestemming, maar ook zonder uberhaupt te reageren op mijn pm met mijn rolclaim). Ik verwacht ook dat ik een van de laatsten zal zijn geweest van die "6 tot 8" aangezien ik pas laat op de avond op je gereageert heb door het werken aan mijn uitvindingen deze dag.

Donald Duck[632]

katrien kan haar rol niet zijn dus ik stem maar weer eens op haar

Katrien Duck[632]

Oma Duck[632]

Aggut, wat een dramatische nacht toch weer. En die arme Goofy...

Was dit een misverstand of moeten we het toch zoeken in kwaadaardig voor de bus duwen. Het gevoel bekruipt me dat het een en ander langs me heen gaat, dus ik zal de persoonlijke banden wat meer moeten aanhalen in de hoop dit mysterie te doorgronden.

Mickey Mouse[632]

wow, heftige nacht. hoe kan twee mensen dood zijn? heksen of orcen?

Katrien Duck[632]

Citaat van: Mickey Mouse[632] op 30 juli 2022, 23:37:28
wow, heftige nacht. hoe kan twee mensen dood zijn? heksen of orcen?

Heks, orc, lijk kan ook nog, we hebben 3 nachten geen dode gehad.

Mickey Mouse[632]

Katrien Duck[632]

Oh ja klopt. Dan zijn volgens mij alleen Heks en Orc mogelijk als veroorzaker van de tweede dode. Ik hou wel nog steeds rekening met een lijk, aangezien een yeti maar twee keer buiten mag komen, en we 3 nachten geen dode hadden.

Oma Duck[632]

Als de heks de schuldige is, moeten we misschien de neefjes eens aan de snavel voelen. Al zouden zij als eventuele slotenmaker ook voor een stille nacht hebben kunnen zorgen. Het lijkt me tijd dat zij zich wat meer uitspreken. Verder is een beschermengel natuurlijk ook een mogelijkheid, alsmede een mislukte lunch op de weerhamster.

Donald Duck[632]

ik heb een dom idee, maar waarschijnlijk goed zijn enige kans. ik zou onze delver ((guus geluk) eruit willen stemmen om het lijk te activeren. Het lijk zou in het meest aannemelijke scenario een slechtje doden of een burger. De kans dat we in het ergste geval een burger verliezen levert ons meer op dan nu te gaan gokken tussen alle mensen en slecht een goede leiding te geven in onze stemming

Katrien Duck[632]

Hoezo is Guus Geluk de delver dan? Waarop baseer je dat?

Pluto[632]

Oke Goofy is dus inderdaad de dupe geworden. Ik zet zo wel mijn vraagtekens bij Gijs gans, maar we moeten ons ook realiseren dat Bolderbast niet persé door Gijs gewelpt moest zijn toch? Ik moet hier dus nog even over nadenken. Dat Bolderbast helderziende is, is het nu wel zeker dat donald (in ieder geval nacht 1) goed is.

Dan de verklaring van de dood van Minnie en die ligt bij mij zal ik met spijt vertellen. Ik ben heks en heb haar de nacht gedood. Ik zie nu al dat er met 'slechte heks' beschuldigingen wordt gekomen, maar dat is niet zo. Ik denk dat het beter is om nu uit te komen voor heks is dan later, want anders kost het mij sowieso de kop.

Als 1e wil ik zeggen dat ik bij iedereen goed heb geclaimd die mij heeft gevraagd om mijn alliantie. Dit omdat ik in het begin nog niet wist of ik goed of slecht wilde kiezen en als ik neutraal zou claimen heb je naar mijn mening in het begin al een schuin oog op je gericht.

Echter heb ik wel in de 1e nacht mijn levensdrankje ingezet om iedereen nog een nacht te sparen van de wolven, omdat ik het zelf in zo een spel stom vind om iemand nacht 1 al te zien gaan. En 3x raden wie ik had gered? Madam Mikmak.

Het interessante was nu dat de deadline erna verdenkingen op Madam Mikmak kwamen, terwijl ik wist dat zij geen onboard kon zijn, omdat de lunch op haar stond in nacht 1. Hulpje zou eventueel nog kunnen, dus 100% zeker was ik niet van haar goedheid. Echter ging het tussen mikmak en magica en een beetje de zware jongens, waardoor mijn keuze op magica vrij snel was gemaakt. De kans dat zij slecht was, was in ieder geval groter dan dat mikmak slecht was. Vandaar ook dat mijn stem op magica al vrij snel stond.

Toen Magica werd gelyncht en slecht bleek te zijn had ik besloten om goed te kiezen, aangezien ik immers zelf een wolfje had gelyncht en er waren 2 nachten op rij geen doden door de wolven gevallen, dus voor goed zag het er rooskleurig uit.

Dan de 3e deadline waar ik Warbol sterk verdacht, aangezien hij een band met magica leek te hebben. Ik besloot die deadline om op Warbol te stemmen, maar ik zag dat er meer stemmen op Eugenia kwamen te staan en dat Eugenia de lynch ging worden. Ik besloot hierop mijn doodsdrankje in te zetten op Warbol, TOTDAT hij vlak voor de deadline met een zvw claim kwam. Ik zag dit nog voor de deadline, maar twijfelde wel aan zijn claim. Omdat ik niet zeker was wilde ik wel mijn doodsdrankje van hem af halen, maar liet ik mijn stem wel op hem staan. Achteraf bleek hij dus niet zvw te zijn maar koppel.

Dan deadline 4 waar ik weer nadacht of ik mijn doodsdrankje moest inzetten. In eerste instantie wilde ik dit niet doen, omdat ik nu niet een heel sterke verdenking had. Ik dacht eerst eraan om deadline 5 of wellicht 6 mijn drankje in te zetten. Na een blik op de nachtvolgorde zag ik wel dat het doodsdrankje van de heks NA de lunch komt en je dus wel dezelfde nacht moet overleven. Ik heb hiervoor wel eens heksen gezien die hun levensdrankje vrij vroeg inzetten, maar niet aan toe kwamen om hun doodsdrankje in te zetten, omdat ze dan zelf al waren geluncht. Dus heb het toch wel besloten om het drankje in te zetten.

Ik had een lijstje in mijn notities met hoe erg ik iedereen vertrouw. Bovenaan staat Mikmak. Daarna komen Willie, (Bolderbast), Katrien en Mickey door hun stemmen op Magica gevolgd door Donald door Bolderbast zijn post.
Daaronder had ik Oma Duck en Dagobert, ondat zij wel actief meededen in het discussietopic en onderaan had ik Minnie, de neefjes, goofy, gijs en guus.

Goofy zou hoogstwaarachijnlijk de lynch worden gezien de stemmen en door een bericht van Bolderbast en een pm van guus had ik Guus ook afgestreept om te doden. Eerst was mijn keuze om Gijs te doden, omdat ik hem en Goofy verdacht. Goofy en Gijs leken enige connectie te hebben door het verhaal hier in het dt, dus ik bedacht me of het dan wel handig was als beide heren zouden sterven deze deadline. Als Goofy gelyncht zou worden en slecht zou zijn zouden we waarschijnlijk ook nog naar Gijs kijken en zou ik hem zelf wel verdenken. (Maar Goofy blijkt helaas goed)

Ik had toen nog de keus tussen de neefjes en minnie, omdat beide niet heel veel bij leken te dragen in het discussietopic. Of in ieder geval bleven ze onder de radar wat ik wel voor wolven vind passen. Tussen deze 2 was het dus eigenlijk willekeurig wie ik zou kiezen. Helaas was mijn keuze Minnie en was zij dus een goede burger.

Ik snap als mensen nu zich afvragen of ik inderdaad goed heb gekozen, maar als ik slecht zou zijn lijkt het me veel slimmer als ik dit nooit had gedeeld. Bovendien kan ik als goede heks beter nu mijn verhaal delen dan later.

Ik ben dus degene die in nacht 1 de stille nacht heeft veroorzaakt, maar niet de stille nacht van de 2e deadline. Ik heb wel een pm gejad van meester warbol dat hij wellicht voor de stille nachten had gezorgd. Ik wist nog niet wat hij was, maar hij was weerhamster. Dus wellicht stond de lunch nacht 2 op warbol. Ik vind het nu ook wel opvallend dat de neefjes op heel snel op warbol stemden, dus misschien wisten zij meer van warbols immuniteit tegen de wolven.

Nacht 2 zou in plaats van de lunch op warbol ookeen beschermengelredding of zelfs een lijk kunnen zijn natuurlijk, maar ik weet dat dit in nacht 1 niet zo was.

Dus dat was mijn veel te lange post en ik hoop dat jullie snappen waarom ik mijn doodsdrankje op Minnie heb ingezet. Ik kruip nu weer lekker terug in mijn hondenhok.

Pluto[632]

Ik wil overigens ook even zeggen dat ik weet dat er een 2e neutraal claim is en dat ik niet wil dat dat neutraaltje van een valse heksclaim wordt beschuldigt.

Donald Duck[632]

Citaat van: Katrien Duck[632] op 31 juli 2022, 10:59:05
Hoezo is Guus Geluk de delver dan? Waarop baseer je dat?
omdat hij gezien is als neutraal n2. en pluto bevestigd dit verhaal bij claimen van heks.

Donald Duck[632]

voor je gaat het was n3 niet n2, madam mijn excuses.