[Discussie] Zitten er wolvenharen achter zijn eendenmasker?

Gestart door adriaan, 22 juli 2022, 19:27:45

Vorige topic - Volgende topic

Pluto[632]

Citaat van: Mickey Mouse[632] op 31 juli 2022, 21:04:32
Wow wat? Ik heb jou tot niets aangezet, waarom maak jij mij hier zwart voor het doodmaken van Minnie terwijl ik hier niets mee te maken heb?

Haha dit was een grapje, omdat jij mijn baas bent. Niet dat jij iets te maken hebt met Minnies dood inderdaad, maar ik moet even kijken of ik op jou of dago stem

Gijs Gans[632]

Wak! Ik heb een stemming gemist!

Excuses voor mijn afwezigheid. Ik ben nogal druk geweest.

Ik kan wat betreft de verdenking van Welp op mij wel wat zeggen nu denk ik want ik heb inderdaad kennelijk een PM gemaakt met zowel Goofy als Bolderbast. Ik heb het hier ook met hen over gehad want ik dacht dat Goofy dat deed omdat ik een PM van hem kreeg en daar stond Bolderbast ook als ontvanger bij. Ik heb toen denk ik op allen geantwoord en daardoor zowel Goof als Bolderbast in een gesprek toegevoegd en in dat gesprek vroeg Goofy mij wie m'n verdachten waren dus ik noemde hem, Mickey, Minnie en Donald waarbij Bolderbast reageerde met dat ik Donald buiten shot zou moeten laten. Goofy vroeg waarom maar daar hebben we van Bolderbast nooit meer antwoord op gekregen en daarna ging het gesprek over hoe we met zn drieën in een gesprek waren beland.

Ik zou nu dus Donald bij de goedjes zetten op basis van Bolderbasts uitspraak en de rol die hij heeft en Minnie en Goofy blijken als goedjes dus dan is alleen nog Mickey van dat lijstje over dus ik denk dat ik op hem ga stemmen. Naast Mickey verdenk ik nu ook Katrien door het bericht dat Goofy voor zijn dood stuurde want daar lijkt het alsof zij ook meer info kreeg over zijn rol en misschien is hij daarom als lunch dood gegaan afgelopen nacht. Daarvoor was hij namelijk wel gewelpt maar het is denk ik geen toeval dat hij deze nacht overleden is.

Donald heb jij nog van Bolderbast gehoord wie eventueel meer wat info van zijn rol had voor afgelopen nacht?

Katrien Duck[632]

Citaat van: Gijs Gans[632] op 31 juli 2022, 23:36:50
[...]
Naast Mickey verdenk ik nu ook Katrien door het bericht dat Goofy voor zijn dood stuurde want daar lijkt het alsof zij ook meer info kreeg over zijn rol en misschien is hij daarom als lunch dood gegaan afgelopen nacht.
[...]

Van Bolderbast kreeg ik door dat hij;
*Donald in nacht 1 als Goed gezien had
*Guus in nacht 3 als neutraal gezien had
*Gijs en/of Goofy verdacht als welp zijnde, vanwege het tijdstip waarop hij zijn info met ze had gedeeld.

Op basis wat ik tot dan toe zelf had gelezen op DT, en de argumenten daar, vond ik Goofy verdachter. Inschattingsfout, blijkt dus nu, en best een dure. Gijs staat voor mij nog steeds op de verdachtenlijst, maar ik twijfel dus tussen hem, of de inmiddels geopperde "lijk loslaten"-tactiek, maar ik heb liever geen lijk buiten, denk ik.

Kwik, Kwek en Kwak[632]

Citaat van: Pluto[632] op 31 juli 2022, 20:12:22
Oh wauw ik haal echt alles door elkaar. Het is inderdaad niet gijs en dagobert, maar mickey en dagobert die naast goofy erop stonden. Dan vind ik Mickey toch niet zo goed als het lijkt. Ik moet het morgen echter even opnieuw bekijken, want ik laat of mijn stem op dagobert of ik switch nog naar Mickey.

Bovendien krijg ik nu ook meer spijt dat ik Minnie en niet de neefjes heb gedood met mijn drankje, want ik zie dat de neefjes nog minder bijdroegen dan Minnie. Sorry Minnie <3
Wellicht dat ik teveel beïnvloed wordt door mijn baasjes Mickey  ;D
Okay, ik vind dit als ik eerlijk ben best wel demotiverend om te lezen.

Ik zit zelf niet in intrinsieke achterkamertjes met grote PM-netwerken in dit spel, het echte leven is ook gewoon drukker dan ik had verwacht, ik doe ook gewoon mijn best. Maar vaak kom ik net te laat in het discussietopic en dan is wat ik wilde zeggen al gezegd en ik vind het onzinnig om dingen te zeggen die al gezegd zijn, zeker omdat je dan ook gewoon niks bijdraagt.

Dus;

Ik begreep dat er 6 burgerclaims zijn. We hebben er nu 3 dood, denk dat we tussen die andere drie best een wolf kunnen zoeken.

Verder begrijp ik dat er een welp is die Bolderbast heeft gewelpt, en dat deze welp hoogstwaarschijnlijk Goofy of Gijs is, waarbij Goofy gestorven is als burger.
Ik vind dat er dan verassend weinig mensen van de goofy-stemmers nu op gijs duiken.

In plaats daarvan word geopperd om dan maar een grafdelver te lynchen, die hopelijk een lijk gemaakt heeft, die dan de wolfjes zou doden.
Op papier een leuk plan, ik zie nog wel een aantal praktische bezwaren.

- hoe zeker weten we dat <redacted> grafdelver is en dat er een lijk is?
- Hoe weet het lijk wie de slechtjes zijn die hij dan moet doden?
- Het lijk wil nog steeds winnen. En daarvoor zal het ook goedjes moeten gaan doden. Willen we dat echt?
Het voelt voor mij een beetje als het spelen van russische roulette, en ik denk niet dat het op dit moment nodig is.

Van wat ik begrijp zegt Donald nu:
(Goofy of) Mickey of Dagobert is slecht want puzzel achter de schermen
(Minnie of) Willie is verdacht want burgerclaims
We weten nog niet genoeg wie verdacht is.

Hoop dat dit nog een beetje coherent is, ik ben niet op de hoogte van puzzels achter de schermen dus ik ga alvast stemmen op Gijs; die van wat ik nu begrijp aan informatie, de hoogste kans heeft om welp te zijn.

Oma Duck[632]

Ik blijf het merkwaardig vinden dat, ondanks dat Bolderbast in mijn ogen openlijk op een zienende rol hintte, specifieke personen benoemd worden als potentiële welp.

Ook zet ik mijn vraagtekens bij de stelligheid waarmee een lijk vermoed wordt en wellicht nog meer bij het plan om goed te helpen door de vermoede delver te lynchen. Persoonlijk vind ik het niet neutraal-claimen in een basisspel niet direct verdacht, aangezien ook neutralen slachtoffer kunnen worden van een welp en voordat iemand aangeeft 'waarom zou een welp een potentiële slechterik welpen?', in mijn beleving worden neutralen veel vaker gewoon goed.

Als de voornaamste reden om aan te nemen dat er een lijk is, is dat er nog een stille nacht niet kan worden verklaard, is dat in mijn bescheiden mening te kort door de bocht.

Gijs Gans[632]

De enige info die ik gehad heb als mogelijke Welp over Bolderbasts rol is dat hij Donald noemde als iemand waar we ons niet op moesten focussen maar hij gaf daar verder geen reden voor dus ik zie niet waarom ik dan direct de Welp ben want zijn er andere mensen die een welppoging hebben gehad?  Zoals gezegd had ik pas door wat hij bedoelde met het niet lynchen van Donald nadat ik zijn rol zag en ik ben denk ik zeker niet de enige geweest waar hij contact mee heeft gehad dus dat is zoeken naar een makkelijke lynch.

Kwik, kwek en kwak, blijven jullie bij de kantclaim die jullie gedaan hebben?

Mickey Mouse[632]

okee, niet iedereen lijkt te reageren hier sinds nacht dus ik ga maar poging aanwakkeren doen.

mikmak en willie heb ik nog steeds op goed staan, daar is nu donald bij.
mikmak is nacht 1 gered, zij kan wel nog hulpje zijn maar dus geen prioriteit.
willie maakte 3-3 in nadeel van wolf tijdens lynch 1, dus ook geen wolf, dus ook geen prioriteit.
donald is nacht 1 gezien door helderziende, dus is goed, zolang er geen conversie dood gaat.

dagobert heb ik nog steeds richting goed staan, hij wijzigde na zvw claim wat ik nog steeds in zijn voordeel vind. hij stemde als menig andere goofy eruit, dus wolf eruit stemmen gaat niet meer op.
katrien stemde op wolf lynch 1, besloot bolderbast informatie te delen goed, maar noemde enkel goofy in het begin. goofy overtrok het niet noemen van gijs vond ik, maar wel waar.

oma is sceptisch op welpverhaal en twijfelt aan plan delver ophangen. daardoor ik weinig hoogte van haar mening en verdachten.

pluto is heks en heeft vannacht minnie vermoord, waarom? ook heeft hij niet gewijzigd naar eugenia, ondanks de zvw claim en benoemt mij in zijn eerste verklaring voor de moord op minnie. al was het grap, ik snap keuze ervoor niet, tenzij mij extra in donker daglicht zetten willen.

guus is gezien als neutraal en kwik,kwek,kwak claimen ook neutraal. dit zijn dus drie neutralen, lijkt mij veel!
guus benoemt niet leuk te vinden dat persoonlijk reageert wordt en stemt mee met de rest, waardoor goofy op 4 stemmen kom en de persoon na op 2. Verder sinds zaterdag niet meer gepost, wel gister nog online.

gijs noemt dat met info hij niet kon raden bolderbast helderziende of ziener was. maar dat hij nu wel snapt wat hij was, maar ik vind niet aan die rollen denken naief. verder verdacht rondom welp verhaal.

kwik,kwek,kwak neutraal claimen, weinig zichtbaar in spel, slechts 1 post dag 4. weinig tijd en schapen mee op goofy. vandaag ook 1 post niets bij kunnen dragen en niet hebben genetwerken. een samenvatting, twijfelen aan doodmaken delver en stemmen op gijs op basis van anderen. ik zie bij kwik,kwek,kwak geen eigen mening?

goofy noemde voor dood katrien, gijs en donald nog. donald is goed door bolderbast, dus katrien en gijs noemde hij nog van potentiele slechte.

scenario's
- pluto slechte heks, mikmak hulpje en heeft gezegd wie moorden moet. hij ook nu gijs er niet uit wil werken, die sterkste welpenbetoog tegen zich heeft.
- kwik,kwek,kwak is niet neutraal, want drie neutralen lijkt mij veel. ook hij geeft geen mening over zijn gedachten enkel feiten van anderen.
- gijs is slecht.

ik neig voor nu naar kwik, kwek, kwak of gijs lynchen. als zij niet slecht zijn dan denk ik dat oma, katrien of willie wolf is, anders toch Dagobert. De anderen kunnen niet op basis van alles.

op basis van stem van kwik,kwek,kwak en katrien stem ik op kwik, kwek, kwak.

Mickey Mouse[632]

Citaat van: Donald Duck[632] op 31 juli 2022, 10:25:22
ik heb een dom idee, maar waarschijnlijk goed zijn enige kans. ik zou onze delver ((guus geluk) eruit willen stemmen om het lijk te activeren. Het lijk zou in het meest aannemelijke scenario een slechtje doden of een burger. De kans dat we in het ergste geval een burger verliezen levert ons meer op dan nu te gaan gokken tussen alle mensen en slecht een goede leiding te geven in onze stemming
ik wilde nog zeggen ik niet mee eens hiermee. t is dat bolderbast jou goed zei te zijn, anders ik gek gevonden.
er zijn 11 spelers levend, mogelijk lijk die niet moord.

dan als wij geen moordend lijk hebben, dan elke dag maar 2 personen weg. als lijk moord dan 3 personen weg elke dag.
wij hebben enkel ophangen, terwijl er telkens 2 personen weg gaan zonder onze keuze.

ik denk in nadeel van goed als lijk actief is.

Madam Mikmak[632]

Ér is iets misgegaan tijdens het brouwen van een nieuw brouwseltje en ik was 3 dagen in een diepe slaap gevallen. Mijn excuses.
Ik zit in ieder geval dat er heel wat claims openbaar op tafel liggen. Was dit wel zo verstandig? Er is nog maar 1 slechtje dood (leugenwolf) en nu weten de wolven waar ze het moeten rapen?

Ik wil nog wel even iets kwijt over Pluto's verhaal: Waarom nam je geen contact met mij op nadat je mij had gered???
We hebben 11 mensen over:
1. Heks (Pluto)
2. Yeti (Katrien)
3. Grafdelver (Guus)
4. Wijze Burger (Madam Mikmak)
5. Burger (Mickey)
6 burgerclaims, maar zijn daar ook al mensen dood van..???? en K3 claimt neutraal.
6 t/m 11 heb ik gemist. Graag even aanvullen s.v.p.

K3 claimt neutraal, kan hij niet gewoon de welp zijn als er een welp is? Omdat hij zo makkelijker in contact kwam met slecht? En hoe weten we dat er een welp is? Heb ik iets gemist (obviously wel).?

Ik heb behoorlijk wat gemist en kan het niet zo 1 2 3 terugvinden, daarentegen staat mijn voedsel klaar.

Katrien Duck[632]

Mijn claim, zoals die nu staat, kan ik redelijk veilig doen. Ik ben 2x buiten geweest, dus mijn krachten zijn opgebruikt. Ik ben in orincipe nog slechts een burger.

Madam Mikmak[632]

Oké, extra informatie vergaard:
We hebben 11 mensen over:
1. Heks (Pluto)
2. Yeti (Katrien)
3. Grafdelver (Guus)
4. Wijze Burger (Madam Mikmak)
5. Goed gezien door Helderziende (Donald Duck)
6. Burger (Mickey)
7. Burger (Dagobert Duck)
8. Burger (Willie Wortel)
9. Welp
10. ???????
11. ???????

Men zegt dat 1 van de burgers slecht is. De mensen die ik mis in deze lijst zijn Gijs Gans, Oma Duck en K3.

Oma Duck[632]

Dus je vraagt je af of het wel zo verstandig is dat alle claims op tafel liggen om vervolgens zelf alles open en bloot te gooien en vraagt om de ontbrekende informatie aan te vullen?

Als er dan toch informatie wordt rondgestrooid: welke vraag heb jij gesteld, mikmak en wat heeft dit opgeleverd?

Ook de stelligheid waarmee Guus voor grafdelver uitgemaakt wordt bevreemd me. Als hij een andere rol heeft en voor slecht gekozen heeft, lacht hij in z'n vuistje door de bescherming die dit hem biedt.

Gijs Gans[632]

Ik weet inderdaad niet of het handig is dat we alle claims openbaar gaan gooien want tot zover kunnen bijna alle claims gewoon gelogen zijn.

De enige waar ik zeker over ben is Donald nu vanwege Bolderbast zijn rol en uitspraken en Pluto kan Mikmak bevestigd hebben maar ook dit is geen zekerheid voor de rest dus ik heb liever niet alle claims openbaar of uberhaupt dat iedereen zomaar claims doorverteld overal.

Ik wil vandaag ook wel op Katrien stemmen naast Mickey aangezien zij mijn hoofdverdachten zijn. Als ik verder kijk dan die twee zou K3 ook nog kunnen maar daar verwacht ik dan de Welp en ik zoek nu liever naar een wolfje dan naar een hulpje.

Donald Duck[632]

Citaat van: Oma Duck[632] op  1 augustus 2022, 16:45:33
Dus je vraagt je af of het wel zo verstandig is dat alle claims op tafel liggen om vervolgens zelf alles open en bloot te gooien en vraagt om de ontbrekende informatie aan te vullen?

Als er dan toch informatie wordt rondgestrooid: welke vraag heb jij gesteld, mikmak en wat heeft dit opgeleverd?

Ook de stelligheid waarmee Guus voor grafdelver uitgemaakt wordt bevreemd me. Als hij een andere rol heeft en voor slecht gekozen heeft, lacht hij in z'n vuistje door de bescherming die dit hem biedt.
het boeit in dat opzichte niet wat voor neutrale rol hij heeft. als de wolven sterven gaat hij gezellig mee. Het enig belang is delver

Mickey Mouse[632]

Mikmak ook wijze burger?

Dago burger
Donald gezien in N1, wijze burger?
Gijs welp?
Guus neutraal gezien in N3, delver?
Katrien yeti
K3 neutraal
Mikmak ???
Mickey burger
Oma  ???
Pluto (Goede?) heks