[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

123berber

Ik heb mijn stem nu op Inuzuki gezet. Mocht ze toch niet wateren sterft ze alsnog.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Williambz

123berber      Gokker   Burger met neutraalkrachten
Angelique           Stalker         
BloodWolf14      Burger       
Circle              Burger + ZVW   
Dragonfly         Yeti + ZVW        -> 1e reinez lijst     
Inuzuki                Priester            -> 1e reinez lijst
Malanaphy            Beul         
Williambz        Weerhamster      -> 1e reinez lijst     
Yasu                     Burger

Als dit zou kloppen zouden we 4 burgers hebben (aappen was er 1) wat voor mij op 17 man kan, maar zie adriaan er niet zo snel 4 in doen. Ik denk dus dat sowieso 1 of 2 van de burgers wolf is, ongeacht de uitkomst van ons 3en

Dragonfly

Citaat van: Dragonfly op 21 juni 2022, 20:16:43
Als jij niet doodgaat betekent dat dat de tweede conversiewolf überhaupt niet in t lijstje gestaan heeft. Het betekent dat het een van de anderen is.

Ik vergis me in hoe de reneiz werkt dit klopt niet. Het enige scenario dat ik kan bedenken is dat er dan een andere dag gestoord is en er al een conversiewolf gestorven is onder een andere rol.

Dragonfly

Maar ik heb ook geen zin om te sterven terwijl ik goed goed goed ben. Dus dan denk ik priester mij maar.  XD

Malanaphy

Er kan niet gestoord zijn Berber, die actie moet je snachts uitvoeren en er zijn twee doden geweest (Perry en Fannie)
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Malanaphy

Stoorwolf
Eigenschappen:
De stoorwolf kan éénmalig de rollen van gestorven personages (komende dag óf nacht) verstoren, zodat er een valse rol bekend wordt gemaakt bij het doodschrijven van een persoon. De daadwerkelijke rollen blijven de rest van het spel onbekend. Als de stoorwolf dus 'burger' instuurt, zal er zolang de actie actief is altijd 'burger' komen te staan, ongeacht wat de rol van de dode persoon was.

Beperkingen:
Hij kan dit slechts éénmalig doen.
Hij doet zijn actie 's nachts, wanneer hij dus de rollen van overdag gestorven personages verhult, zijn dat dus niet de rollen van de dag waarop hij de pm stuurde naar de spelleider, maar de rollen van de dag na de eerstvolgende nacht.
Hij kan enkel de rollen verdraaien van de dag óf de nacht, maar niet beide.
Als er meerdere doden vallen dan worden ze allemaal met diezelfde ingezonden rol verstoord.
Als de actie mislukt, krijgt de stoorwolf hier bericht van. Hij hoort niet wat zijn actie heeft laten mislukken.

Tijd van de actie:
De nacht.
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Williambz

Ja ik denk dat we inderdaad ook gewoon 0 conversiewolven kunnen hebben en dat Fannie is gestoorwolfd naar conversiewolf.

Het zou toch ook zo kunnen zijn dat Fannie slecht was, maar bijvoodbeeld gewone weerwolf was? Dan hebben de wolven alsnog veek verwarring veroorzaakt.

Dus dan zouden we bijvoorbeeld een stoorwolf, ketterse wolf, fannie als wolf X en nog een 4e wolf kunnen hebben.

Dit scenario lijkt mij eigenlijk ook best aannemelijk

Williambz

Citaat van: Malanaphy op 21 juni 2022, 20:27:58
Er kan niet gestoord zijn Berber, die actie moet je snachts uitvoeren en er zijn twee doden geweest (Perry en Fannie)

Oja dus dat kan helemaal niet mijn theorie hierboven. Nevermind.

Dragonfly

Er zou een andere dag gestoord kunnen zijn bedoel ik.

Angelique

Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 20:11:24
Citaat van: Angelique op 21 juni 2022, 19:46:28
Jongens ho stop, waar heb ik burger geclaimd?? Kan mij dat namelijk absoluut niet heugen... En waarom zou ik dan stalker claimen bij iemand anders  XD

Volgens mij omdat je een wopper grap had gemaakt. Of was dit iemand anders?

Oh dat, iemand riep whopper te zijn en ik legde de link niet mee dat dat een burger is... Dus dat moest toegelicht worden.

Citaat van: Malanaphy op 21 juni 2022, 20:19:21
Citaat van: Williambz op 21 juni 2022, 20:16:24
@Malanaphy Zelf vind ik 2 conversies met een ketterse wolf en sjamaan erg sterk. Zeker als je dus 2 conversies kan uitvoeren kan je gewoon vrij makkelijk met 6 wolven zijn. Op 17 man vind ik dat erg sterk, maar dat is mijn persoonlijke mening.

Ik denk nog steeds dat als inu priester is het meest logische scenario is dat DF en Circle liegen over het ZVW zijn. En dan zou wellicht een landenactie de gestopte actie van nacht 2 verklaren. Immers is er maar 1 nacht gestopt of niet?

@123berber @Angelique @BloodWolf14 , hoe denken jullie hierover?

Ik denk vooral dat er eigenlijk nog heel veel opties mogelijk zijn. Het enige wat mij duidelijk lijkt, is dat 1 van de drie genoemde spelers (Inu, William, DF) een conversiewolf is. Als Inu idd priestert en daarbij gaat William niet dood, dan heb je nog drie opties. Namelijk dat ze allebei goed zijn en dat DF de conversiewolf is, dat Inu en William allebei slecht zijn (ketterse wolf en conversiewolf) of dat Inu een ketterse wolf is en dat William idd de weerhamster die hij beweert te zijn. Of een vierde optie, dat ze allemaal slecht zijn waaronder dus minstens 1 conversiewolf en een ketterse wolf maar dat geloof ik ook niet echt eigenlijk.

Daarbij heb ik het gevoel dat DF behoorlijk stellig overkomt en ben ik wel geneigd haar te geloven. Wat dan eigenlijk ervoor zorgt dat er sowieso 1 ding naar bovenkomt over de alliantie van Inu, namelijk dat ze slecht zou zijn. Maar hoe reëel is een ketterse wolf naast twee conversiewolven?

Citaat van: Dragonfly op 21 juni 2022, 20:30:52

Maar dan niet naar conversiewolf toch?

Malanaphy

Citaat van: Dragonfly op 21 juni 2022, 20:30:52
Kan, maar als een ketterse + 2 conversie unlikely is dan is stoor + 2 conversie dat ook.

Dragonfly

De andere conversiewolf kan dan al dood zijn zeg maar? Of is dat onmogelijk? Zowel William als ik willen graag gepriesterd worden nu.

Nog een scenario heb ik bedacht! Wat als inu ketter is en William conversiewolf?! En dan lekker op mij pushen

123berber

Scherp, ik was de beul actie vergeten! Thanks! In dat geval moet er dus nog een tweede conversiewolf in zitten, want Katz had overduidelijk een netwerkje met Nungunungu en zal dus niet gestoord zijn. En Rampposi lijkt me ook niet gestoord te zijn, want waarom storen naar slotenmaker?

WCeend!! Zomerspelen 2014

Dragonfly

Wacht dat scenario kwam al voorbij. Ugh. Maarreh serieus priester mij maar als je me niet gelooft. Ik ben niets anders dan ik altijd heb beweerd en dit wordt vanuit veel kanten ook bevestigd.

Malanaphy

Ben ik de enige die vind dat Dragonfly nu wel een beetje aan het overcompenseren is...

Alsof ze zich alvast voorbereid op dat Inu en William beiden goed blijken te zijn :P