[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

yasu

Ik denk eigenlijk dat je een nieuwe rol zal hebben gekregen vanuit een land waar ik dag 2 was.. daar was een soort rad van fortuin waar je iemand anders kon opgeven die niet in het land aanwezig om een rol uit een lijst te krijgen (van 5 geloof ik.. misschien 6). Toen ik daar was stond er (uit mijn hoofd) echter geen neutrale rol op.. dus dan is er zelfs een grote kans dat er al een keer eerder is gewisseld met iemand die wel neutraal was als je verhaal klopt. Er stond echter wel een slechte rol ook tussen.. waarbij een goedje slecht zou worden als hij die rol kreeg. Katz en ik hebben daarom helemaal aan het begin van het spel ook bedacht om dit NIET te doen, ookal is de kans klein.. er was gewoon kans dat je een nieuw slechtje zou creëren.

Maar in dat land wisselde je dus niet je rol met de rol van de ander, maar wijzigde alleen de rol van die ander. dus je kan nu een goedje zijn met neutrale krachten, een slechtje met goede krachten of een goedje die slecht is geworden. (of gewoon een goedje met andere goedjes krachten natuurlijk)

Circle

Citaat van: yasu op 20 juni 2022, 09:27:02
Citaat van: Circle op 19 juni 2022, 18:46:20
Persoonlijk denk ik dat de Perry/William discussie nu wel lang genoeg heeft geduurd. De standpunten aan beide kanten zijn duidelijk.

Nu vind ik het echt tijd om ook wat van de anderen te horen. @BloodWolf14 @Nostalgia @fannieklm @yasu @Inuzuki @Angelique waar zijn jullie?

En Mala: jij dacht dat het ook handig kon zijn om je rol te delen? De welp kan, als hij er al is, niet meer welpen.

Sorry.. was gister hele dag niet online, zie nu deze vraag ook nog aan me..
Ik ben in Nieuw Zeeland XD heb ik ook pas een paar keer genoemd nu in het dt XD

Ik weet of je m'n vraag expres verkeerd interpreteert, maar ik bedoelde meer in de zin van: waarom laat je zo weinig van je zelf horen in het DT?

123berber

Oh wow inderdaad, thanks voor het opmerken. Ik heb inderdaad een nieuwe rol en er staat niks over wisselen. In dat geval.

Ik was wel echt gokker. Nacht 2 was dus m'n actie mislukt door de yeti, blijkbaar DF? En aangezien het niet heel erg zou zijn om nogmaals geen actie te hebben daarom aangeboden om als check voor Rampposi te gelden.

Ik heb inmiddels een neutrale rol, maar heb wel mijn alliantie behouden. Enig idee welk land dat was Yasu, dan kan ik het namelijk vanuit mijn land op slot gooien zodat er niet nog meer rollen gewisseld worden.

WCeend!! Zomerspelen 2014

yasu

Citaat van: Circle op 20 juni 2022, 10:20:06
Citaat van: yasu op 20 juni 2022, 09:27:02
Citaat van: Circle op 19 juni 2022, 18:46:20
Persoonlijk denk ik dat de Perry/William discussie nu wel lang genoeg heeft geduurd. De standpunten aan beide kanten zijn duidelijk.

Nu vind ik het echt tijd om ook wat van de anderen te horen. @BloodWolf14 @Nostalgia @fannieklm @yasu @Inuzuki @Angelique waar zijn jullie?

En Mala: jij dacht dat het ook handig kon zijn om je rol te delen? De welp kan, als hij er al is, niet meer welpen.

Sorry.. was gister hele dag niet online, zie nu deze vraag ook nog aan me..
Ik ben in Nieuw Zeeland XD heb ik ook pas een paar keer genoemd nu in het dt XD

Ik weet of je m'n vraag expres verkeerd interpreteert, maar ik bedoelde meer in de zin van: waarom laat je zo weinig van je zelf horen in het DT?

oh zo.. sorry.. nee ik had gister de hele dag vaderdagverplichtingen bij mijn eigen ouders en daarna tot laat op de avond bij schoonouders :) ik hoop vandaag naast werk iets meer tijd te hebben XD

yasu

Citaat van: 123berber op 20 juni 2022, 10:25:44
Ik heb inmiddels een neutrale rol, maar heb wel mijn alliantie behouden. Enig idee welk land dat was Yasu, dan kan ik het namelijk vanuit mijn land op slot gooien zodat er niet nog meer rollen gewisseld worden.

Ik weet welk land het is, alleen weet ik niet of dat publieke info zou moeten zijn XD of we moeten het land elke dag op slot gaan gooien.. maar ik weet niet of er landen zijn waar dat meer nodig is.. Ik gok... dat aappen mogelijk via dat land is gegaan of er nu is? kijkend naar zijn route en wanneer hij zaken noemde over mijn land..

yasu

Citaat van: yasu op 20 juni 2022, 10:32:25
Ik weet welk land het is, alleen weet ik niet of dat publieke info zou moeten zijn XD of we moeten het land elke dag op slot gaan gooien.. maar ik weet niet of er landen zijn waar dat meer nodig is.. Ik gok... dat aappen mogelijk via dat land is gegaan of er nu is? kijkend naar zijn route en wanneer hij zaken noemde over mijn land..

Wat zei ik laatst over geen posts schrijven tijdens meetings... aappen is natuurlijk al dood.. maar kan alsnog aap geweest zijn, want ik denk dat het ook een nacht dingetje was? of ben je overdag van rol gewijzigd?

Malanaphy

Heeft iemand anders nacht 1 in een land gezeten waarmee je potentieel de lunch hebt kunnen stoppen? Anders kan dat door mij zijn geweest namelijk
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

yasu

Circle

Ik hoop dat er vandaag toch echt nog wat meer boven water komt. Natuurlijk was het super dat Malanaphy goed zat met haar beulactie, maar omdat Perry een hulpje was, heb ik niet het idee dat we daarmee veel extra informatie hebben verzameld.

Ik denk eigenlijk dat we de meeste kans maken om slechtjes te vinden door goedjes te bevestigen. Mala en Dragonfly staan voor mij op groen en ik hoop dat er vandaag nog een paar zichzelf kunnen bewijzen. Omdat Perry een hulpje was, verwacht ik dat er nog 4 slechtjes over zullen zijn. En met nog 11 spelers over, lijkt het me dat we niet zoveel ruimte meer hebben om het fout te hebben. (dit had ik al getypt voordat Berber met z'n toelichting kwam en de hoop om daar bevestigde goedjes uit te halen is wel echt verminderd).

Hierbij nog maar weer een rijtje:
Berber: Ik moet nog even goed lezen wat er nou speelt met die nieuwe rol. Ik heb zo het idee dat we hier minder aan hebben (qua het bewijzen van hem en/of een ander) dan het leek. Ik hoop dat degene die de actie heeft uitgevoerd nog naar voren komt.
Angelique: Mijn eerste ontmoeting in een land. Ik hoop daar wat wijzer van te worden, want voor nu heb ik in ieder geval niets om haar op groen te zetten (maar ook geen enorm sterke verdenking)
Bloodwolf: Doe je nog mee? @BloodWolf14 ? Volgens mij niet gestemd vorige deadline en niets meer gehoord. Kan ik helemaal niets mee.
Fannie: Ik snap zelf de verdenkingen eigenlijk niet. Maar ook hier mis ik informatie en kan ik er eigenlijk onmogelijk iets van vinden.
Inuzuki: Kleur bekennen met terugwerkende kracht heeft vrij weinig zin. Ik ben je er ook eerder meer door gaan verdenken dan minder, want ik lees in de post van Perry niet dat hij gokker claimt, maar dat hij aangeeft dat het in zijn voordeel zou moeten spreken dat hij met z'n verhaal naar buiten is gekomen. Want als hij dat niet had gedaan was er naast de optie dat er een leugenwolf in het spel zat ook de optie dat er een gokker verantwoordelijk was voor de onzichtbare stem. Het lijkt me ook vrij onmogelijk om in contact te komen met slecht en ik geloof dus echt niet dat er iets met een leugenwolf speelt. Ik denk dat Perry gewoon daadwerkelijk geluk gehad heeft dat hij zichzelf heeft kunnen redden. Een dergelijke actie lijkt me overigens beschikvaar voor zowel goed als slecht en iedereen zou zichzelf van de lynch redden als die mogelijkheid zich voordeed.
Nostalgia: Waarom zo stil? En als hij eindelijk iets zegt, is het iets super nietszeggends. Ja, super fijn dat Perry slecht bleek. Maar als je dan toch even de tijd hebt gevonden om te reageren, waarom niet wat meer inhoudelijk?
William: Als Perry onboard was geweest, had zijn felle reactie hem wel vrijgepleit. Maar ik ben ervan overtuigd dat Perry geen contact had met slecht en het zou net zo goed een slechtje kunnen zijn die dacht een goedje er op deze manier uit te kunnen werken. Maar op dit moment stem ik liever op iemand die niet/minder de moeite neemt om het spel te spelen.
Yasu: In het begin een beetje op m'n radar, daarna minder. Nu wel weer terug.

Ik vind nu 2 dingen verdacht: hele stille spelers en spelers die veel rekening houden met dat Perry slecht gevonden had en een goede manier had om met ze te communiceren. Dat lijkt mijn namelijk niet aannemelijk. Ik heb 1 land gevonden waar je berichten kan sturen naar andere spelers. Dat kan eenmalig en is beperkt tot 3 berichten naar 3 verschillende spelers. En dan is het ook nog zo dat het via het bord moet waardoor het later terug te lezen is. Dan lijkt het me vrij sterk dat er een ander land is waar heel veel communicatie mogelijk is én dat een onboard slechtje het risico gelopen heeft om daar op in te gaan.

Ik ben overigens in een landenwelp land geweest waar aangegeven werd dat het landenwelpen mogelijk was tot en met nacht 5. Ik heb dus het idee dat we na komende nacht ook meer daarover kunnen gaan delen. Ik dacht gehoord te hebben dat iemand anders ook een landenwelpland had bezocht en wellicht kan die aangeven of het daar ook tot en met nacht 5 kon. Ik ben echt voor het opgooien van zoveel mogelijk informatie, zodat we daar misschien iets uit kunnen afleiden.

Circle

Ik wil nog even wat toevoegen over Fannie. Ik zie echt niet waarom Fannie nou ZO overduidelijk slecht zou zijn. Zoals gezegd: ik kan me niet voorstellen dat Perry contact heeft gehad met slecht. Daardoor is er naar mijn mening nog eigenlijk niets af te leiden uit de stemmingen. Ik dacht nog even dat Berber misschien nog gered was tijdens de laatste lynch, maar aangezien Sunny haar stem van hem afhaalde, kan dat niet zo zijn geweest.

Maar inmiddels heeft IEDEREEN op haar gestemd, uitgezonderd BW, Dragonfly, Fannie zelf en ik. Dat zou betekenen dat slecht haar al volop voor de bus duwt/opoffert. En aangezien ze er volgens mij nog behoorlijk sterk voor staan, zie ik daar geen reden toe.

Mala lijkt degene die het hardst op Fannie pusht en dat is naar mijn idee een mooie manier voor slecht om mee te kunnen stemmen op haar of achteraf de stem te kunnen verantwoorden: Mala is te vertrouwen, dus gaan we af op haar oordeel.

Dus tenzij ergens daadwerkelijk bewijs te vinden is dat Fannie slecht is (als dat zo is, dan natuurlijk graag openbaar maken), krijg ik het idee dat het niet klopt. Dus oproep aan mijn mede goedjes: denk goed na, want volgens mij gaat er hier iets niet goed.

yasu

Ik denk dat het voor mij ook een beetje is.. bij mij staat Berrie nog steeds op plaats 2 als hoofdverdachte.. maar daar blijft het al die tijd bij kleine dingetjes en onderbuikgevoel.. en anders begint bloodwolf bij mij steeds meer te stijgen omdat hij gewoonweg veel en dan ook echt veel te stil is voor zijn doen en al helemaal voor een niet netwerkspel.. Plus het enige wat hij echt heeft gehad so far is "vragen wat mensen over fannie en mij dachten"... maar ik weet nog niet of ik hen 2 na de dood van perry verdachter vind dan fannie.

BloodWolf14

Ik zie dat de consensus ligt bij een lynch op Fannie.

Ik heb al sinds dag 2 verdenkingen bij dr dus ik kan me vinden in deze lynch. Ik moet verder vandaag de 7 gemiste pagina's even teruglezen :s

Circle

Als ik iemand kritisch genoeg vind om niet blind met de meeste stemmen mee te gaan, dan ben jij het wel Bloodwolf...

Daarom lijkt het me vrij sterk dat jij na het lezen van de pagina's nog steeds tot dezelfde conclusie gaat komen. Ik ben benieuwd.

BloodWolf14

Citaat van: Circle op 20 juni 2022, 11:56:35
Als ik iemand kritisch genoeg vind om niet blind met de meeste stemmen mee te gaan, dan ben jij het wel Bloodwolf...

Daarom lijkt het me vrij sterk dat jij na het lezen van de pagina's nog steeds tot dezelfde conclusie gaat komen. Ik ben benieuwd.
Heeft Fannie behalve vroeg meestemmen op Rampposi iets gedaan in de tussentijd dat haar goed maakt dan?

123berber

Wat betreft nacht 1: ik was begonnen in Singapore en kon daar een beschermengel actie doen. Iedereen kan daar eenmalig een beschermengel actie doen.

Ik heb die nacht Inuzuki beschermd, aangezien zij in mijn ogen de meest sociale lunch is. Er was geen nachtdoden dus op basis daarvan durfde ik Inuzuki licht richting groen te schuiven. Aangezien ik haar dus beschermd had, heb ik haar ook voor dat land uitgenodigd.

WCeend!! Zomerspelen 2014