[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Dragonfly

Nostalgia

Citaat van: Dragonfly op 15 juni 2022, 20:53:21
Dezelfde rol is opgevraagd?

Als dat zo is, valt mij de naam Rampposi wel erg op. Aangezien die in beide rijtjes genoemd wordt... Maar welke rol is dan opgevraagd?

123berber

Hier kunnen we wat mee.

Ik zal even uit de doeken doen wat er is gebeurd. Angelique én Aappen21 hebben de rol conversiewolf opgevraagd. Aappen had mij naar dit land uitgenodigd zodat ik mee kon denken aan een plan en ik heb zodoende voorgesteld nogmaals deze rol te vragen.
We hebben er bewust voor gekozen de rol nog niet te delen, om een eventuele conversiewolf nog geen signaal te geven dat we hem/haar op het spoor zijn, en dus conversie te voorkomen.

Inmiddels hebben we een tweede maal conversiewolf opgevraagd, want mocht er geen overlap zijn in namen, dan is er vrij zeker te zeggen dat het een spel zonder conversiewolven is. Mocht er wel overlap zijn, dan is er een aanzienlijke kans dat er een conversiewolf is gevonden.

In het eerste visioen zaten de namen:
Williambz
Katz
Inuzuki
Rampposi
Dragonfly

In het tweede visioen:
Malanaphy
Rampposi
123berber
Fannieklm
Perry26

Ik denk dat we hieruit kunnen concluderen dat Rampposi dus een aanzienlijke kans heeft op conversiewolf. Natuurlijk blijft er sprake van dat er een onzekerheid is, en dat dit voor Rampposi erg ongunstig uitkomt. Maar voor nu vind ik dit redelijk in zijn nadeel spreken.

Ik spit nog even het discussietopic door om te kijken of ik dit inderdaad ook vind passen bij zijn posts en bijdrage dit potje tot nu toe.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Malanaphy

Dus als ik het goed begrijp is of Rampposi conversiewolf, of niemand uit de rij?
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

123berber

Ja dat zijn de smaken, tenzij er twee conversiewolven in zitten natuurlijk, maar dat zou denk ik too much zijn in een spel waarin we niet kunnen netwerken, waarbij goede krachten op het oprapen liggen in de landen.

Dragonfly

Hmmm...

Ik vind dit een lastige. Even een stukje meer delen van mijn kant. Ik was dus samen met Rampposi ergens. Je kon hier de naam van een speler indienen. Van deze speler kreeg je dan te horen wat diens rol was, als hij een nachtactie deed. Bij een wolf had je dan 1 op het aantal wolven kans om iets te zien. Je mag als speler maar 1x betrokken zijn bij deze actie.

Als je met meerdere spelers hier was moest je samen overeenkomen wie je op ging vragen en wie daar van de uitslag kreeg en dit beide in het spel topic posten.

Toen ik met Rampposi wilde overleggen kwam hij met de optie dat ik hem mocht bekijken en daar de uitslag van mocht. Ik merkte op dat dit voor hem een flinke leap of faith zou zijn. Hij kwam er mee dat hij neutraal was en dat hij zich aan kon sluiten bij de zijde die ik was. Hij zou dan die nacht een actie doen, maar op wie dan? Tja, dat wist ik ook niet, afhankelijk van de actie ook.

Op een gegeven moment stopte het gesprek daar, reageerde rampposi niet meer. Ik heb de actie nog gepost in t spel topic, hij niet meer. Er gebeurde dan ook niets.

Rampposi kwam zo oprecht over met zijn verhaal dat ik hem daar alsnog het voordeel van de twijfel heb gegeven.

Nu ik dit zie begin ik wel echt te twijfelen of ik me dan in de luren heb laten leggen of dat hij wel oprecht was.

Dragonfly

Als de speler geen nachtactie deed kreeg je trouwens niets door.

Dragonfly

Rampposi noemde dat ik hem op deze manier kon vertrouwen in het spel. Ik zei hem toe dat ik dan voor hem in zou staan. 

Circle

Deze moet Berber (of iemand anders die wat van kansberekening afweet) misschien even uitrekenen, maar wat is de kans dat Rampposi 2x voorkomt in de lijst als de rol niet voorkomt in het spel? Is dat 5/17 * 5/15 = 1 op de 10?

Rampposi

Ik val van de ene in de andere ergernis, tis echt niet te geloven.

Goed, hier mijn logboek:
Ik ben slotenmaker.
Nacht 1: Yasu
Nacht 2: Dragonfly (om toch misschien nog te bewijzen wat ik was)

Succes nog, zie de bui al weer hangen.

123berber

Citaat van: Circle op 15 juni 2022, 21:33:46
Deze moet Berber (of iemand anders die wat van kansberekening afweet) misschien even uitrekenen, maar wat is de kans dat Rampposi 2x voorkomt in de lijst als de rol niet voorkomt in het spel? Is dat 5/17 * 5/15 = 1 op de 10?
Je hebt sowieso met een voorwaardelijke kans te maken, aangezien het eerste visioen al bekend was.
Ik denk dat het enkel nog zinvol is om te kijken hoe groot de kans was dat er minstens een van de eerste namen ook in dit visioen zou zitten.
Als ik dat bereken kom je op 84,6% wat opzich best aannemelijk is. Mogelijk kan Yasu of Dragonfly hier meer uitsluitsel geven over de acties van Rampposi?

Dragonfly

Ik heb net een pm gestuurd naar Adriaan met wat vragen hierover, in de hoop dat dit me wat oplevert.

Rampposi

Een WB kan nu ook het aantal Conversiewolven opvragen en dat geeft je dan ook het antwoord, namelijk 0.

Dragonfly

Je krijgt niet te horen of je opgesloten zit.. Dat dacht ik al...
Het kan zijn dat ik opgesloten zat, ik heb het niet gemerkt. Dus daar schieten we niet zoveel mee op.

Dragonfly

Citaat van: Rampposi op 15 juni 2022, 22:12:30
Ik val van de ene in de andere ergernis, tis echt niet te geloven.

Goed, hier mijn logboek:
Ik ben slotenmaker.
Nacht 1: Yasu
Nacht 2: Dragonfly (om toch misschien nog te bewijzen wat ik was)

Succes nog, zie de bui al weer hangen.

Maar wat ik niet zo goed begrijp rampposi. Je sloot mij op zei je. Om misschien nog te bewijzen wat je was... Maar als je daar de kans toe had, waarom gaf je dan geen actie door?