Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

yasu

Citaat van: nungunungu op 13 juni 2022, 08:47:38
Leek mij vrij duidelijk waarom ik Prins Zou opvragen. Maar, dit komt door de vreemde extreme vroeg claim van Aappen. Die dus Prins claimt. Ik weet niet wat ik moet vinden van deze claim en deze methode lijkt mij een ideale manier on dit te controleren.

Ik heb liever een goedje waarvan niet 100% zeker is dat hij goed is, zodat de wolven ook niet weten waar ze rekening mee moeten houden, dan een bewezen prins omdat we hem niet lynchen maar hebben bewezen met een Reneiz :) dat is dan vragen om een lunch en een ongebruikte Prins. Zou bij mij persoonlijk dus juist het laatste zijn wat ik zou doen :D

nungunungu

Persoonlijk heb ik geen zin in goedjes die vage claims doen om wolven uit te lokken. dit lukt misschien bij pb-contact maar bij spellen waarbij dit niet mag, leidt dit alleen maar tot verwarring.  >:(

yasu

Ik heb het liever ook niet, maar liever een vaag doenend goedje waar (ik gok) een controlerende rol wel een check op gaat uitvoeren (want dat roep je dan redelijk over jezelf uit) dan er ook nog een openbare controle op proberen uit te voeren als het niet per se nodig is XD

Al heb ik ook nog geen idee hoe nu verder deze dag aan te pakken. Iemand een leuk discussiepunt? :D

Perry26

Laten we de reneis actie voor nueven liggen, ik denk dat de concensus is dat ik de namen voor me houd en wacht op de vragensteller. Of ik hier blijf ga ik niet publiekelijk uitspraken over doen.

Ik heb eigenlijk wel zin om aappen zijn claim te controleren bij gebrek aan een beter aanknopingspunt. Als je echt prins brent wordt je er vast niet nerveus van als ik op je stem toch (A)

Prins claimen als wolf lijkt me ook niet onmogelijk namelijk.

Sunny

Citaat van: nungunungu op 13 juni 2022, 04:45:19
Citaat van: Sunny op 13 juni 2022, 00:36:22

Maar goed, Perry kent de namen nu al en een ieder die na hem in het land komt ook. En ik vraag mij dan af, geeft dat deze spelers een voordeel?

Waarom maak je je daar zorgen over? En welk voordeel hebben ze dan precies volgens jou?
Zorgen?
Waar lees jij dat? Dat is toch gewoon een feit? Dat Perry en evt anderen die in dat land komen meer info mogelijk hebben dan mensen die die namen niet hebben? Dat ik me daar zorgen over maak is een aanname van jou die niet correct is.
Vervolgens vraag ik me af of dat hun voordeel geeft, als in conversatiepunt en of dat iets is waar we rekening mee moeten houden of dat het dan misschien juist wel handig is dat iedereen die namen weet?

ik denk dat zolang de persoon die de vraag stelde niet naar voren komt en ons kan vertellen hoe de vraagstelling luidt het niet in ons voordeel is.
Maar wanneer iemand anders een goede argumentatie heeft om de namen juist wel bekend te maken dan luister ik daar graag naar.
Dus misschien kun je ook gewoon antwoord geven op mijn vraag ipv net te doen alsof ik hier iets heel vreemds zeg?

Malanaphy

Citaat van: nungunungu op 13 juni 2022, 09:04:57
Landenwelp is volgens de regels verbonden met een land. Volgens mij dus geen rol.
O dan heb ik dat verkeerd begrepen ahahahah sorry
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Malanaphy

Citaat van: Perry26 op 13 juni 2022, 11:00:05
Ik heb eigenlijk wel zin om aappen zijn claim te controleren bij gebrek aan een beter aanknopingspunt. Als je echt prins brent wordt je er vast niet nerveus van als ik op je stem toch (A)

Prins claimen als wolf lijkt me ook niet onmogelijk namelijk.
Ik vind het gek om dat nu al voor te stellen terwijl we nog geeneens op de helft van de deadline zitten
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

Circle

Ik moet eerlijk zeggen dat ik het stemmen op Aappen ook wel overweeg, dus ik vind het niet zo heel gek om voor te stellen. Op die manier lynchen we niet op basis van nog heel weinig informatie per ongeluk een goedje, zijn er geen twijfels over z'n claim en kan hij niet meer gewelpt worden. Ook pakken we dan voordeel van z'n rol, wat niet meer mogelijk is als hij geluncht wordt. Natuurlijk heeft het de voorkeur om een slechtje te lynchen, maar als we onvoldoende aanwijzingen hebben, lijkt het me geen gekke keuze.

Of zie ik iets over het hoofd?

Qua discussiepunten heb ik niet echt iets in te brengen. Het spel moet nog een beetje op gang komen en nog niet iedereen is al echt actief. Hopelijk komt dat nog wel.

Verder viel de mededeling van Berber (van gisteren) me op, maar als daar iets heel verdachts uitgekomen was, hadden we daar vast meer over gehoord. Ook ben ik wel benieuwd wat er is voorgevallen op het eiland waar Rampposi zit/zat, gezien zijn opmerking. Maar ook daarvoor geldt: als dat echt noemenswaardig is, krijgen we dat vast nog wel te horen van het betreffende 'landmaatje'.

Rampposi

Nou, ik begon samen met een persoon x (mag diegene zelf zeggen) in een land waarbij je samen dezelfde actie moest sturen. Persoon x deed dit, en ik ben dit vergeten. Ook sta ik nog in ditzelfde land in mijn eentje. Op dit eiland kan ik nu niks meer doen omdat iedere naam maar 1x in deze actie mag voorkomen. Ik kan hier dus niks meer. Daarentegen kunnen er wel 2 anderen hier naartoe komen. Ik weet alleen niet of ik moet zeggen wat de actie is die je hier kan doen of dat het handig is om het voor mij te houden.

Sowieso ga ik het landnaam nog niet zeggen, omdat ik er nog sta (jammer hé, mogelijke landwelp :P )

fannieklm

Het probleem van nu op Aappen stemmen is dat hij wel zijn stemrecht kwijt raakt.
We hebben er dan wel een bewezen goedje bij, maar dat is natuurlijk voer voor wolven of eventuele conversie.
Helemaal zo vroeg in het spel.

ik ben het er wel mee eens dat het beter is dan gewoon om niks iemand anders te stemmen

Dragonfly

Maandag is een heel drukke dag voor mij. Ik heb het dtopic even gescand, maar nog niet goed gelezen. Wilde wel even op rampposi reageren. Ik was degene met wie rampposi samen in het land was. Helaas is er dus niets van de actie terecht gekomen. Jammer.

Dat gezegd hebbende wil ik rampposi hierin wel het voordeel van de twijfel geven. Op basis van wat ik daar zag in ons overleg kan ik zeggen dat ik vermoed dat hij geen slechtje is.

Aappen21

Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Nostalgia

123berber

Ik denk nog steeds, ervan uitgaande dat een slechte rol het meest logische is om op te vragen dat het logisch is om het lijstje spelers te delen Perry. En anders is het misschien goed om het land te delen met iemand, of iemand ervoor uit te nodigen zodat (mocht jij sterven) het geen zoektocht wordt naar het land van de Reinez?
Hopelijk laten de vorige bezoekers snel van zich horen, zo niet dan vermoed ik dat er toch een burgerrol is opgevraagd door de wolven.

Wat betreft de variant, ik vind het ingewikkeld. Vooral omdat ik niet in kleine vertrouwensclubjes landeninfo kan delen, ik denk dat het zaak is om met burgers een manier te vinden om de voor ons "gunstige" landen toch somehow nuttig te kunnen gebruiken. Iets van communicatie over landen is dus denk ik wel goed om te doen. Liefst op een zodanige wijze dat we de wolven niet alles prijs hoeven te geven. Hoe kunnen we dit handig doen is de vraag: Ik denk toch door de uitnodigingen te versturen. Als je dat combineert met een soort van cryptische omschrijving van die gave, dan kan je toch een beetje op de achtergrond wat landeninfo delen.
Waarom zouden we dit doen? De wolven hebben wel de mogelijkheid om over landen te communiceren op hun board en kunnen dus vrij gemakkelijke de belangrijke landen vinden.
Verder is het voor goedjes denk ik ook waardevol om in nuttige landen te verblijven, zodat er geen misbruik van gemaakt kan worden. Denk aan de Reinez landen bijvoorbeeld.

Wat betreft de lynch, mijn stem staat niet vast. Ik heb weinig aanknopingspunten nu, maar ik ga daarom niet op Aappen21 stemmen. Dit is voornamelijk omdat hij (mocht hij dan bewezen prins zijn) een ideaal lunchslachtoffer vormt. En ondanks dat er lunch stoppende rollen zijn (denk aan een bengel), ook die kunnen geblokkeerd worden.
Als de discussie zo door blijft gaan zal ik mijn stem denk ik eerder wijzigen naar de mensen die nog niet tot weinig van zich hebben laten horen. @Angelique @BloodWolf14 @Inuzuki @Nostalgia @Williambz wat denken jullie van de Reinez actie, namen al delen? En hebben jullie ook al ideeën over wie te stemmen?
Overigens wil ik ook de mensen met korte reacties vragen om wat meer kleur te bekennen

WCeend!! Zomerspelen 2014

Inuzuki

Ook ik ben even bijgelezen  :D Mijn input over de belangrijkste dingen die ik zag

- Berber benoemde het land met de actie die mogelijk de stille nacht heeft veroorzaakt
Ik zal Berrie zijn voorbeeld hier inderdaad proberen te gaan volgen! <3

- De discussie rondom de reneiz
Volgens mij leek die conclusie al een beetje algemeen getrokken, maar toch wil ik mezelf ook graag laten horen  XD Ik acht de kans echt heel klein dat hier echt een goede rol is opgevraagd, ik denk dat het merendeel van de spelers een slechte rol en wellicht gewoon 'weerwolf' oid zouden doen? Dus in die zin denk ik wel dat er mogelijk interessante info in handen is. Wel zie je inderdaad vaak dat er (bewust of onbewust, afhankelijk van of een goedje of slechtje het deed) er dan precies een wolf wordt opgevraagd die er dan weer net niet in zit en dat je dan ook nog 5 man hebt die het kunnen zijn ook. Dus het kan ook wel heel 'verstorend' zijn of zelfs tot verkeerde lynches leiden. Ik zou daarom inderdaad nu geen risico nemen om die info te delen en ik verwacht dat later in het spel mensen vanzelf beide kanten van deze info gaan krijgen. Dan zijn er wss ook meer mensen van het lijstje af te strepen omdat ze dood zijn/rollen al bekend zijn en zal het eerder goede focus geven dan puur afleiding.

- Aappen (toch mooi een eigen hoofdstukje gekregen zo  XD)
Oww jongens ik weet het hier niet hoor. Het is weer zo opvallend en ergens voelt het ook alsof we weinig te verliezen hebben als hij idd prins is. Maar ik zie het een wolf niet doen, dus heb ook het gevoel dat het ons nu alleen maar afleidt van waar we moeten kijken voor een lynch. Aan de andere kant, als aappen goed is zou hij juist weer hetzelfde belang hebben als wij.. Maar een bewezen goedje zo vroeg in het spel is met mogelijke conversie wolf oid bijv. ook weer niet eens zo veel waard.. Ik neig voor nu iig niet ernaar om op aappen te stemmen.

Op wie wel.. Geen idee  :-\ Dan zal ik misschien eerder iemand kiezen die zich weinig heeft laten horen of echt totaal geen kleur wil bekennen.