Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Centrale discussie] Dat ligt zo dichtbij, ze heeft hem vanuit dat land vermoord

Gestart door adriaan, 10 juni 2022, 15:12:00

Vorige topic - Volgende topic

Aappen21

Citaat van: Katz op 12 juni 2022, 23:42:57
Citaat van: Aappen21 op 12 juni 2022, 23:38:13
Citaat van: Katz op 12 juni 2022, 23:33:21
Citaat van: Aappen21 op 12 juni 2022, 23:30:45
Citaat van: Perry26 op 12 juni 2022, 23:29:14
Het lijkt me nogal duidelijk dat het aan de vraag ligt ja Fannie, maar ik weet dus niet wat die was :P. En ik weet niet wie die heeft gesteld en kan er sowiezo alleen met deze persoon communiceren via het discussietopic.

Het kan altijd zijn dat de vragensteller nu naar voren komt met wat de vraag was, maar dan is het nog maar de vraag of we hem/haar kunnen geloven. Dus nogmaals: wat moet ik ermee doen?

ik wil dat je twee namen eruit gaat noemen. das mijn mening

Waarom precies twee? Dat kan ik even niet volgen.
nou simpel vandaag kunnen we die twee onder de loep nemen. krijgen we daar geen slecht gevoel bij, ga we door na de volgende twee krijgen we daar geen slecht gevoel bij moer het wel de laatste zijn. snelste en effectiefste manier. als je nu vijf namen gaat droppen gaat het chaos worden en is het te makkelijk voor slecht te sturen

Huh? Dat is toch onnodig het verlengen van een mogelijkse wolf te vinden? Daarnaast kan je ook gewoon een slecht gevoel beginnen krijgen bij één van de eerste twee. Terwijl je ondertussen ook een slechtgevoel had bij de laatste, maar daardoor ga je focussen op de eerste in de plaats van het eigenlijk slechtje (de laatste).
wat wil je dan ultieme chaos?
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

Katz

Citaat van: yasu op 12 juni 2022, 23:44:52
Plus als de rol er niet in zit zijn we 3 dagen een manhunt aan het doen voor niks xD

Haha :'), maar er zal sws wel één wolfje tussen die vijf zitten hé!

Katz

Citaat van: Aappen21 op 12 juni 2022, 23:45:50
Citaat van: Katz op 12 juni 2022, 23:42:57
Citaat van: Katz op 12 juni 2022, 23:33:21
Citaat van: Aappen21 op 12 juni 2022, 23:30:45
Citaat van: Perry26 op 12 juni 2022, 23:29:14
Het lijkt me nogal duidelijk dat het aan de vraag ligt ja Fannie, maar ik weet dus niet wat die was :P. En ik weet niet wie die heeft gesteld en kan er sowiezo alleen met deze persoon communiceren via het discussietopic.

Het kan altijd zijn dat de vragensteller nu naar voren komt met wat de vraag was, maar dan is het nog maar de vraag of we hem/haar kunnen geloven. Dus nogmaals: wat moet ik ermee doen?

ik wil dat je twee namen eruit gaat noemen. das mijn mening

Waarom precies twee? Dat kan ik even niet volgen.
nou simpel vandaag kunnen we die twee onder de loep nemen. krijgen we daar geen slecht gevoel bij, ga we door na de volgende twee krijgen we daar geen slecht gevoel bij moer het wel de laatste zijn. snelste en effectiefste manier. als je nu vijf namen gaat droppen gaat het chaos worden en is het te makkelijk voor slecht te sturen

Huh? Dat is toch onnodig het verlengen van een mogelijkse wolf te vinden? Daarnaast kan je ook gewoon een slecht gevoel beginnen krijgen bij één van de eerste twee. Terwijl je ondertussen ook een slechtgevoel had bij de laatste, maar daardoor ga je focussen op de eerste in de plaats van het eigenlijk slechtje (de laatste).
wat wil je dan ultieme chaos?

Ja! Jij houdt daar toch ook van?

Katz

Circle

Fijn begin zo! Zeker met deze variant lijkt het me heel zuur om er meteen uit te liggen; er is zoveel te ontdekken!

Bedankt voor de stemmen! Ik ga mijn best doen om een goede BM voor jullie te zijn!

Wat de reneiz betreft: ik kan echt niet inschatten welke rol daar opgevraagd is. Wat zou een scenario zijn waarin het openbaar maken van de 5 namen ons iets oplevert? Ik zou pas namen gaan noemen als we daar een goed gevoel bij hebben. Ik zie dat zelf nog niet zo 1 2 3. Vooral de kans dat de rol er niet in zit en het 5 random namen kunnen zijn, zit me niet lekker.

Sunny

Ik ben sowieso geen fan van reinez acties, tenzij je van 4 mensen weet wat hun rol is. Anders loopt het eigenlijk altijd uit op een heksenjacht op 4 of misschien 5 onschuldige mensen. Want zolang je rol niet bekend is blijft de mogelijkheid aan je plakken dat je een slechtje bent.
Maar goed, Perry kent de namen nu al en een ieder die na hem in het land komt ook. En ik vraag mij dan af, geeft dat deze spelers een voordeel?

Rampposi

Sorry (oud of huidig of wat dan ook) landmaatje! Ik voel me niet zo lekker en ben heel wvw vergeten, sorry!!!!

nungunungu

Je neemt hier 2 aannames die niet waar hoeven te zijn.

1. Je gaat er van uit dat gekozen rol slecht is. Die kans is het aannemelijks, maar dat weten we niet zeker. Iemand kan ook Prins hebben opgevraagd. Iets wat ik zou hebben gedaan.

2. Je gaat ervan uit dat de wolven bij 2 namen niet gaan sturen? Wolven sturen altijd.

nungunungu

Citaat van: Sunny op 13 juni 2022, 00:36:22

Maar goed, Perry kent de namen nu al en een ieder die na hem in het land komt ook. En ik vraag mij dan af, geeft dat deze spelers een voordeel?

Waarom maak je je daar zorgen over? En welk voordeel hebben ze dan precies volgens jou?

123berber

Mij lijkt het het aannemelijkste dat er een slechte rol is ingestuurd, waarom: we zijn tenslotte op wolvenjacht, niet op sterke burgerwacht. Met het opvragen van een goede rol help je de wolven bij het vinden van een goede rol en werk je de burgers dus enkel tegen, en vertel je de wolven dus eigenlijk wie te lunchen.

Het lijkt mij dus onontkoombaar dat de wolven ook een slechte rol hebben ingestuurd, maar die zullen dan natuurlijk nooit de rol van een in het spel zittende wolf sturen. Enkel de rol die er niet in zit, bij voorkeur een sterke rol zodat wij daarop zullen gaan focussen.

Mogelijke scenario's:
1. Er is een goedje opgevraagd. (Minst onwaarschijnlijk, want dan help je enkel de wolven
2. Er is een wolvenrol opgevraagd die erin zit. Heel fijn, delen de namen dan kunnen controleren rollen tussen die vijf spelers opzoek naar een wolf.
3. Er is een wolvenrol opgevraagd die er niet in zit. Ook heel fijn, delen die namen dan kunnen controlerende rollen alsnog gerichter zoeken.

@perry ik denk somehow dat het handig is om daar te blijven nog een nachtje, of er iemand naartoe te lokken. Waarom: als de mensen die in de andere Reinez zitten slim zijn vragen ze nogmaals dezelfde rol op. Bij overlap in de namen hebben we meer zekerheid of de opgevraagde rol in het spel zit.
Voor alle andere is het dus zaak om te achterhalen of er een slechte rol is ingestuurd, maar voor nu lijkt me dat wel het meest logisch. Nogmaals met een goede rol geef je slecht direct al teveel informatie.

Nungunungu, door je opmerking over dag jij prins zou opvragen ben ik nu toch geneigd op jou te stemmen. Het is geen definitieve stem, maar zeker wel een stem waard.
Prins is zo een rol die zichzelf prima kan bewijzen, de wolven willen deze er daarom graag uit hebben. Waarom zou je die dan opvragen?

WCeend!! Zomerspelen 2014

nungunungu

Citaat van: 123berber op 13 juni 2022, 07:14:42

Nungunungu, door je opmerking over dag jij prins zou opvragen ben ik nu toch geneigd op jou te stemmen. Het is geen definitieve stem, maar zeker wel een stem waard.
Prins is zo een rol die zichzelf prima kan bewijzen, de wolven willen deze er daarom graag uit hebben. Waarom zou je die dan opvragen?

Leek mij vrij duidelijk waarom ik Prins Zou opvragen. Maar, dit komt door de vreemde extreme vroeg claim van Aappen. Die dus Prins claimt. Ik weet niet wat ik moet vinden van deze claim en deze methode lijkt mij een ideale manier on dit te controleren.

Aappen21

Citaat van: nungunungu op 13 juni 2022, 08:47:38

Leek mij vrij duidelijk waarom ik Prins Zou opvragen. Maar, dit komt door de vreemde extreme vroeg claim van Aappen. Die dus Prins claimt. Ik weet niet wat ik moet vinden van deze claim en deze methode lijkt mij een ideale manier on dit te controleren.
zodat je zeker weet dat ik niet iets als weerhamster ben en je me in men slaap rustig kan vermoorden?
Als je maar lang genoeg domme dingen blijft doen worden ze vanzelf geniaal

nungunungu

Citaat van: Aappen21 op 13 juni 2022, 08:50:10
Citaat van: nungunungu op 13 juni 2022, 08:47:38

zodat je zeker weet dat ik niet iets als weerhamster ben en je me in men slaap rustig kan vermoorden?

Wat ben je nu Prins of Weerhamster?
En hoe kom ik er via deze methode achter wat je wel bent? Er valt alleen te controleren of je liegt over je claim.

Malanaphy

Ik zou zelf landenwelp hebben opgevraagd want die zal er ongetwijfeld in zitten, ik denk dat de meeste goedjes dit ook zouden doen?

In dat geval is het handig om te weten wie de namen zijn
Waarnemingen van (mogelijke) wolven of wolvensporen kunnen doorgegeven worden via Wolf gezien. Voor dringende zaken of voor het melden van door wolven gedode schapen kunt u bellen met BIJ12 via nummer 085-4862222.

nungunungu

Landenwelp is volgens de regels verbonden met een land. Volgens mij dus geen rol.