Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door Skunki, 13 januari 2022, 12:10:16

Vorige topic - Volgende topic

Thelight288

Dan verwacht ik wel schaapswolven die deden wel mee toch? En ja zoalng niemand anders hacker claimt vertrouw ik waterwork wel al kan ik niet weten welke alliantie hij gekozen heeft lijkt me een volbloed wolf vinden ook belangrijker

Thelight288

Ik ben nu ook buren met waterwork. Ik weet wie dat is nu en dat lijkt me niet openbaar te hoeven nee. Al later mogelijk wel, als er een schaapswolf in zou zitten wat ik verwacht als er werkelijk 2 zieners zijn en conversie zie ik wel kans dat netwerkjes geïnfiltreerd kunnen worden

Perry26

Citaat van: thelight288 op 25 januari 2022, 12:17:34
Dan verwacht ik wel schaapswolven die deden wel mee toch?
Dan is die verhullende wolf wel zwaar de pineut, want die kan 2 keer bekeken worden en gewaterd worden en zelfs als de schaapswolf de ziener vind, kunnen de wolven hem nog niet opeten want valse engel.
Oh, en we weten dat er ook nog lunchbescherming is, want er is een lunch niet doorgegaan. Én een weerhamster zou dan ook nogal gemeen zijn als er 2 zieners zijn, dus dat moet dan de delver, b'engel of vriend zijn? Dat zou dan weer een kans minder zijn voor de wolven om van een ziener af te komen. Arme verhullende wolf.

Dat voelt toch echt alsof er een addertje onder het gras moet zitten.

Michelaar

Ik wil Waterwork voor deze keer het voordeel van de twijfel geven, maar ik vind het toch wel een beetje een vaag verhaal tot nu toe. Ik snap er maar erg weinig van.

Inuzuki

Ben blij om te horen dat WW de 3e persoon van de hack met thelight heeft gedeeld, het lijkt me in elk geval waardevol dat die kennis daar gedeeld is. Verder sluit ik me volledig bij de opmerkingen die meerdere mensen hierboven al maken aan dat ik niet denk dat het in het voordeel van goed is als de derde persoon zich nu meldt.
De tweede ziener weet ik niet zo goed, het lijkt me ergens wel sterk.. Dan vind ik het verhaal van de hacker geloofwaardiger, omdat daar al 2 man voor in staan en bekend zijn als er gelogen wordt en er daar dus meer risico wordt genomen. Aan de andere kant is het ook een vrij groot spel, dus zou ik het ook niet te snel afschieten.

Wat betreft de rolverdeling: Dat is niet mijn specialiteit, maar het is ook gewoon een stuk groter spel dan we verwacht zijn. Er zullen vast alsnog wat sterke rollen in kamp slecht zijn of bv. meerdere verhullende wolven oid.
Daarnaast vind ik delver nacht 2 het meest voor de hand liggende en ik zou niet zeggen 'arme wolven weer een kans minder om van de ziener af te komen'. Als je als wolven nacht 2 de ziener luncht zou dat uberhaupt meer een lucky shot zijn. Neemt niet weg dat de delver ook voor de wolven irritant is  :P

Thelight288

@Michelaar Waterwork begreep alleen even verkeerd dat zienende rol gekregen geen sjamaan kan zijn. Dus even kort het hack verhaal ik kreeg te horen dat ik gebruikte hacker krachten kreeg. Waterwork dus ziener. Dus

Waterwork hacker -> thelight288 hacker
Thelight valse engel -> 3e persoon nu valse engel
3e persoon ziener -> waterwork ziener.

Nu weet ik natuurlijk ook niet 100% zeker, maar dan zou waterwork vroeg of laat door de mand vallen

fannieklm

Pfff wat een discussie weer.

Gezien de discussie ben ik geneigd om ww en light te geloven.
Ik vind de extra ziener van shaddow wel vreemd.
Maar aan de andere kant is het opbouwen van een goedjes netwerk nu natuurlijk ook lastiger.

In combinatie met de stemming van gisteren valt sr me het meest op.

SpiritReacher

Citaat van: fannieklm op 25 januari 2022, 12:46:50

Maar aan de andere kant is het opbouwen van een goedjes netwerk nu natuurlijk ook lastiger.

Kritische vraag; Als Shaddow als eerst naar voren was gekomen met het feit dat er een Ziener is (die perfect zijn rol kon benoemen) en pas daarna was Waterwork's verhaal naar voren gekomen, had je dan Shaddow geloofd?

Want zoals ik het lees hebben we Shaddow die een duidelijke, bewezen ziener heeft die nu beschermd wordt die enkel en alleen naar voren komt om Waterworks verhaal aan de kaak stellen, terwijl aan de andere kant een vaag verhaal ontstaat vanuit Waterwork, waarbij we een tweede Ziener zouden hebben.

Ik vind het prima als je mijn stemgedrag opvallend vindt. Ik heb er ook spijt van. Achteraf had ik liever op iemand anders gestemd. Zeker aangezien het water nu niets gedaan heeft. Maar om dan maar op de 'SpiritReacher stemde raar' te springen vind ik maf.
Rampposi stemde nog later en hij was Gokker. Ik heb daarbij mijn stem ook al toegelicht; Mexicano had de jacht op mij geopend en ik wilde geen Ja-Nee-spelletje doen.

Ik wil ook even benoemen dat ik nu geen Ja/Nee-spel aan het doen.
Ik probeer jullie er nu van te overtuigen dat ik wel geneigd ben Shaddow te geloven, want hij komt met een duidelijk bericht; Er is een Ziener!
Terwijl Waterworks verhaal, in mijn ogen (en schijnbaar ook sommige anderen) aan minstens 2-3 kanten rammelt.
Ja, stop maar, ik ga hier dus geen plaatje doen.

Shaddow

Weten we wie de buren waren van Ramposi afgelopen speldag?

Thelight288

Ik snap de verbazing over mogelijkheid van 2 zieners niet, het is een vrij groot spel en voor goed lastige mogelijkheid om goed te coördineren vergeleken met de wolven. Spel 600 had adel wisselaar en ziener. Nog won slecht. Juist degene die dit gelijk hard in twijfel trekken vind ik tamelijk verdacht.

Thelight288

Citaat van: SpiritReacher op 25 januari 2022, 12:53:30

Kritische vraag; Als Shaddow als eerst naar voren was gekomen met het feit dat er een Ziener is (die perfect zijn rol kon benoemen) en pas daarna was Waterwork's verhaal naar voren gekomen, had je dan Shaddow geloofd?

Want zoals ik het lees hebben we Shaddow die een duidelijke, bewezen ziener heeft die nu beschermd wordt die enkel en alleen naar voren komt om Waterworks verhaal aan de kaak stellen, terwijl aan de andere kant een vaag verhaal ontstaat vanuit Waterwork, waarbij we een tweede Ziener zouden hebben.

Ik vind het prima als je mijn stemgedrag opvallend vindt. Ik heb er ook spijt van. Achteraf had ik liever op iemand anders gestemd. Zeker aangezien het water nu niets gedaan heeft. Maar om dan maar op de 'SpiritReacher stemde raar' te springen vind ik maf.
Rampposi stemde nog later en hij was Gokker. Ik heb daarbij mijn stem ook al toegelicht; Mexicano had de jacht op mij geopend en ik wilde geen Ja-Nee-spelletje doen.

Ik wil ook even benoemen dat ik nu geen Ja/Nee-spel aan het doen.
Ik probeer jullie er nu van te overtuigen dat ik wel geneigd ben Shaddow te geloven, want hij komt met een duidelijk bericht; Er is een Ziener!
Terwijl Waterworks verhaal, in mijn ogen (en schijnbaar ook sommige anderen) aan minstens 2-3 kanten rammelt.

Behalve dat waterwork even in de war was over de pm, wat rammelt er aan? Welke kanten nog meer?

fannieklm

Ik denk dat ik in beide gevallen die 2e ziener aan de kaak had gesteld. En ja dan vooral die van shaddow omdat het verhaal van ww gebacked word door light.
Maar zoals ik ook al zei is het door het gebrek aan het maken van het netwerk wel helemaal niet zo gek.

Waterwork

Ik ga wel vanavond al stemmen. Laten we uit veiligheid de identiteit van de 3e persoon inderdaad nog even veilig houden. Anders weten de wolven ook wie de valse engel is. Dus nu even geen wie is de mol spelen. Ik ga wel vanavond stemmen aangezien ik morgen de hele dag weg ben en ook in Duitsland ben. Voor nu staat mijn stem op SR er zijn namelijk mensen die voor en tegen zijn en dat is logisch. Maar SR probeert naar mijn mening met alle winden mee te waaien dan is ie overtuigd van mijn verhaal en dan weer van de tegenstander.

Kevindemen

Okay. Ik ga even geen uitspraken doen qua balans wat dan gaan ervanuit dat een verdeling sowieso in balans is, wat toch altijd als speler altijd even afvragen is. Ik vind een Sjamaan, 2 zieners, grafrover en Valse Engel wel bijzonder maar wie weet wat slecht heeft. Ik verwacht sowieso schaapswolven in meervoud dan, aangezien als een Valse Engel een Sjamaan/Ziener succesvol waakt, dan heb je een derde controlerende goede rol. Zelfs zonder netwerken is dat veel, zelfs voor dit aantal spelers. Maar goed heb ook een volledig ongebalanceerd spel met ziener, dorpsgek, helderziende, wisselaar, adel, priester, beul, GS-koppel en alles gezien wat gewoonweg niet leuk meer was voor slecht, wie weet.
Gelieve dit account te verwijderen.

Kevindemen

Dit is vooral voor slecht fucked vanwege grafrover en Valse Engel die het voor slecht onmogelijk maken zieners te doden zonder een nieuwe ziener te maken <3.
Gelieve dit account te verwijderen.