Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

[Muziek] Notenleer en andere

Gestart door Stein, 1 februari 2009, 19:38:43

Vorige topic - Volgende topic

jakarw

jullie spammen het hele youtube topic vol! :D

Xindar

Erwipro

Ik denk in mijn hoofd wel altijd in 'do re mi' enzo alleen dan niet de woordjes erbij. Alleen de intervallen. En dan ook zonder de termen erbij. En de akkoorden. En dan wel met termen maar dat is eigenlijk alleen mineur en majeur en vermeerderd en verminderd en nog wat vage dingetjes die nooit voorkomen XD
En nouja, dat van terts enzo ken ik ook wel een beetje maar kan ik niet echt reproduceren XD

En dit is geen spam want het is een cool gesprekje XD

Xindar

Een verminderd A mineur septiem akkoord, klinkt toch vet simpel?

En het klinkt ongtwijfeld ontzettend lelijk.

Maedhros

volgens mij zijn jullie de enigen die letters gebruiken voor noten eigenlijk, in het Engels is het ook do re mi alleszins (according to the sound of music)

minor en major gebruiken ze hier voor de toonladders soms

do groot of do major is bijvoorbeeld de toonladder zonder kruisen of mollen
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Xindar

Maedhros

laten we het zo beslissen, jij zegt hoeveel fanfares er bij jullie zijn (harmonieën enzo mogen ook), ik ook en degene met de meeste in zijn gemeente wint.

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Xindar

Citaat van: Maedhros op  1 februari 2009, 22:05:41
volgens mij zijn jullie de enigen die letters gebruiken voor noten eigenlijk, in het Engels is het ook do re mi alleszins (according to the sound of music)

minor en major gebruiken ze hier voor de toonladders soms

do groot of do major is bijvoorbeeld de toonladder zonder kruisen of mollen

En in Amerika dan? En in Frankrijk, Italië, Duitsland [Alleen heeft Duitsland een H als B of in het belgisch de ti, en een B voor de Bes, of ti mol of hoe jullie dat zeggen.

Maar Bach enzo componeerden niet met het Do systeem hoor. :P

Xindar

Citaat van: Maedhros op  1 februari 2009, 22:08:23
laten we het zo beslissen, jij zegt hoeveel fanfares er bij jullie zijn (harmonieën enzo mogen ook), ik ook en degene met de meeste in zijn gemeente wint.

Wint wat? XD

Maedhros

die krijgt gelijk, dan win ik namelijk, want Heist-op-den-Berg is de gemeente met de meeste fanfares in de volledige benelux

Erwipro

Citaat van: Xindar op  1 februari 2009, 22:05:26
Een verminderd A mineur septiem akkoord, klinkt toch vet simpel?
Ehm. Verminderd A bestaat maar in 1 vorm. Dus mineur septiem is zegmaar onmogelijk. Erbij dan. A mineur septiem kan dan wel weer gewoon. :P

Maedhros

Kan een moderator misschien de laatste posts afsplitsen, want veel hebben die niet te maken met youtube :P

Xindar

Citaat van: Erwipro op  1 februari 2009, 22:10:19
Ehm. Verminderd A bestaat maar in 1 vorm. Dus mineur septiem is zegmaar onmogelijk. Erbij dan. A mineur septiem kan dan wel weer gewoon. :P

Ah ik ben geowned. :(

Maar verminderd is toch enkel de kwint? Wat heeft die met septiem te maken dan?

Erwipro

Hoewel. Misschien kan A verminderd septiem ook wel, dat je er dan gewoon zo'n extra toon bij doet XD

Erwipro

Wat ik me trouwens wel eens afvraag. C-septiem is toch C-E-G-Bes? Maar er is toch ook iets voor C-E-G-B? Of ben ik nou raar :P