Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

[Muziek] Notenleer en andere

Gestart door Stein, 1 februari 2009, 19:38:43

Vorige topic - Volgende topic

Hephaistion

toen we dat pokke end om dat meer moesten lopen, hebben we dat lopen zingen om de moet erin te houden.
Of we waren gewoon al zover afgegleden dat keihard do re mi liedje zingen in een natuurgebied normaal is :D

Jnusch

De moet?

Sound of music = evil.

Maedhros

ik zou denken dat het de moed is dat je bedoelt Heph

alleszins, is het logisch om 's nachts in een natuurgebied in de Ardennen luid te zingen: "Zeg nee! Tegen nachtlawaai! Nee! tegen nachtlawaai!" etc.
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Erwipro

Welke toon is dan het equivalent van do? :P

En in Tsjechië bij een bergwandeling zing je gewoon met de Denen mee. "Eén champignonnetje, tralalala... twee champignonnetjes, jal-lala-lala-lala. Drie..." en dan tot zeshonderd ofzo. :D

Hephaistion

de basistoon van je toonladder
het ligt er dus aan welke toonladder je zingt :P

Xindar

Ok hierin blijkt trouwens weer dat ze toch niet altijd slimmer zijn dan hollanders.

Wtf.. Solmol... Dan heb je toch liever een Ges, daar heb je nog wat aan.

Hephaistion

Maedhros

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Xindar

Ik blijf erbij, ons systeem is veel handiger, en sowieso overzichtelijker!

Sol bemol? XD!

Hephaistion

Xindar

Maar hebben jullie daar wel normale intervallen als Reine kwart of Reine kwint? Of noem je dat daar ook weer anders?

Erwipro

Ja volgens mij zijn dat wél algemeen geaccepteerde termen. Maar ik heb daar echt geen verstand van. Helaas enzo. Het is vast heel simpel XD

Xindar

Pff en jij was zo veelzijdig qua instrumenten. xD

Maedhros

een octaaf (van lage do naar hoge do of zo, of van lage re naar hoge re)
een terts (3 hoger)
de rest weet ik niet meer, want notenleer is te lang geleden, ik vind de noten kunnen lezen en spelen goed genoeg

Xindar

Oh ja, nee dat is dan hetzelfde. :P Gekke Belgen.