Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

[Muziek] Notenleer en andere

Gestart door Stein, 1 februari 2009, 19:38:43

Vorige topic - Volgende topic

Xindar

Ben ik aan het leren, als je ff oefent en alleen de begintoon hebt kan het makkelijk. Kwestie van intervallen herkennen.

Selinde

He ik ga een interessante toevoeging doen. Ik heb namelijk een Engels/Amerikaans pianoboek en daar hebben ze het alleen maar over de letters. Het woord do ben ik nog nooit tegengekomen, noch re, mi, fa, so, la of ti. PUNT. :D

Anyway. Ik kan dat niet. Want ik ben namelijk echt amuzikaal XD dus dingesjes horen en dan naspelen is niet echt voor mij weggelegd. :P

RoNoS

Ik kan wel het verschil horen tussen noten. Als iets hoger is en dan weer lager bijvoorbeeld. Ik kan het dan niet in een keer naspelen, maar kan wel, met proberen enzo de noten achterhalen en uiteindelijk zelf spelen. Dit doe ik pas sinds kort, omdat ik nooit eerder de mogelijkheid had, maar zal waarschijnlijk steeds beter en makkelijker gaan, omdat het gewoon aan te leren is... Alleen moet ik er zin en tijd voor hebben.
Guess who's back, back again...

Xindar

Citaat van: Selinde op  3 februari 2009, 22:02:46
He ik ga een interessante toevoeging doen. Ik heb namelijk een Engels/Amerikaans pianoboek en daar hebben ze het alleen maar over de letters. Het woord do ben ik nog nooit tegengekomen, noch re, mi, fa, so, la of ti. PUNT. :D

Anyway. Ik kan dat niet. Want ik ben namelijk echt amuzikaal XD dus dingesjes horen en dan naspelen is niet echt voor mij weggelegd. :P

Dat wist ik, ze noemen het ook gewoon c, c sharp of d flat, d, d sharp of e flat, enzovoort. Dus Maedhros moet niet lullen. :D

En idd Ronos!

Erwipro

Citaat van: Maedhros op  3 februari 2009, 18:44:05
Kan er hier iemand als die een melodie'tje hoort, die (met zo ongeveer de juiste noten, al dan niet getransponeerd naar jouw eigen instrument) ook gewoon spelen ofzo?
Uhuh. En met een beetje mazzel ook de akkoorden erbij. Als ik zegmaar een ijknoot heb want ik heb helaas geen absoluut gehoor XD. Maar ik kan 'em ook gewoon in een andere toonsoort spelen.

Maedhros

Citaat van: Xindar op  3 februari 2009, 22:14:01
Dat wist ik, ze noemen het ook gewoon c, c sharp of d flat, d, d sharp of e flat, enzovoort. Dus Maedhros moet niet lullen. :D

En idd Ronos!

Amerikanen zijn gewoon raar, dus dat heeft geen invloed  :P
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Erwipro

Ik heb eindelijk een programma gevonden waarmee ik meerdere tracks onder elkaar kan opnemen en een site waar ik .wav-bestandjes kan uploaden :D
Geen idee waar ik dit neer moest zetten dus dan maar hier. Ik heb maar weer es gemerkt dat ik soms geen gevoel voor ritme heb :P
http://www.mediafire.com/?sharekey=70d9c3fabc90998e4c17ca8801618ef7574b710647f88d1c5be6ba49b5870170

forgottenmelody

België is vet raar dan, hoe noemen die akkoorden in vredesnaam? Heb je dan een miakkoord? Klinkt eetbaar xD

En ik gebruik een Engels programma om intervallen mee te oefenen en die vindt het ook a en zo :P

Xindar

En zó hoort het. Dus eigenlijk zijn belgen gewoon raar. :P

Maedhros

ik gebruik geen akkoorden; ik kan maar 1 noot tegelijk; dat maakt voor mij het hele akkoord-gedoe toch nutteloos
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Ilsette

Jullie mogen raden wat ik vroeger speelde.  ^-^
Mensen die het al weten: ja ik bedoel jullie laura, ilse en miss jacco, niet voorzeggen.  (A)

js1493

Haha ik weet het niet!
Of wacht misschien wel :D
Klarinet?

Ilsette

Fout.
Raad nog maar een keer!  (A)

js1493

Ilsette

Fout fout en fout.
Blijf het maar proberen!  :P