Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Reacties op rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:19:09

Vorige topic - Volgende topic

RickTorreman

Wat vind men van de onruststoker? @Kevindemen @BloodWolf14 @bert-boefjes @adriaan
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

bert-boefjes

Ik vind hem op zich wel leuk! Zeker in een later stadion in het spel kan het altijd een aantal van slecht tegen een aantal van goed zijn. waarbij het soms net 1 stem kan schelen voor de lynch. Dus voor zulke momenten zou die leuk zijn.

Het enige waar ik wel over twijfel is of ik het een kracht vind die bij kamp goed moet horen. Vooral omdat de eerste dagen de lynch redelijk willekeurig is en het vaak goedjes zijn die dan sterven. Als de onruststoker dan zijn actie in zet, werkt hij zijn team eigenlijk meer tegen dan dat hij ze helpt.

Ik zou dan misschien eerder kiezen dat ie neutraal is en afhankelijk van de uitkomst z'n alliantie vast staat:
Sterven er 2 goedjes -> wordt ie slecht.
Sterven er 2 slechtjes -> wordt ie goed.
Sterft er een goedje en een slechtje -> Mag hij kiezen.
Sterft er een neutrale en een goedje -> wordt hij slecht.
Sterft er een neutrale en een slechtje -> wordt hij goed.

Al denk ik dat het misschien ook een leuke rol zou zijn als hulpje. Maar dan wel met de beperking dat hij alleen zijn kracht kan gebruiken als hij daadwerkelijk contact heeft met iemand van het wolvenboard. Dan moet de onruststoker naar de spelleider een pm sturen met de naam van de persoon van het wolvenboard met wie die contact heeft. En die persoon van het wolvenboard een pm naar de spelleider met de naam van de onruststoker. En vanaf dat moment zou hij dus zijn kracht kunnen gebruiken. Daarmee krijg je dus een hulpjesrol die ook actief op zoek moet gaan naar andere slechtjes.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Kevindemen

Eens met Bertje betreft neutraal. Al lijkt hij wel op een rol van weerwolven waaghalzen en is die ook goed. Werkt daar prima.
Gelieve dit account te verwijderen.

Zabulus

@Simile

Wat is het idee achter de Wof?

Falsifica

Citaat van: Zabulus op 21 april 2020, 17:45:16
@Simile

Ik ben ook aan het wachten hierop!

oeps.. HAHAHA verkeerde topic. Maar ja. Nice.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Simile

Citaat van: Zabulus op 21 april 2020, 17:45:16
@Simile

De naam min of meer grappend bedoeld, maar de inspiratie kwam uit 514, waar een g-s koppel was met een bengel die is afgemaakt door last-minute de lunch te veranderen. Maar dat mag niet bij elke spelleider zomaar gebeuren, dus vond ik dit wel een mooie.

Zabulus

Dus het is vooral om het g-s koppels moeilijker te maken. Ik weet niet of ik daar fan van ben

Marsofiel

Citaat van: Simile op 21 april 2020, 15:42:37
Weerwolf met Spraakgebrek a.k.a. de "Wof"

De Weerwolf met Spraakgebrek kan eenmaal in het spel de lunch achter de rug van zijn medewolven om veranderen via een PM aan de spelleider. Na de nacht wordt aan de wolven bekendgemaakt dat de lunch veranderd is door een spraakgebrek, maar niet naar wie.

Beperkingen:
Hij mag zijn actie alleen uitvoeren als hij zelf de lunch heeft gepost.
Hij mag alleen spelers opgeven met een goede of neutrale rol. Geeft hij toch een speler met een slechte rol door, dan mislukt de lunch en is hij zijn actie kwijt.

Dit is fantastisch, liefde er voor <3

BloodWolf14

(Ik heb de dubbele verwijderd. You wont mind ^^)

Maar ja ik hoopte al dat je dit zou lezen XD

BloodWolf14

Okay so, ik kreeg vet random een ingeving voor een spel waarbij je wel met wolven speelt, maar niet alle wolven elkaar kennen. Normaal gesproken kan dit enkel met hulpjes of wolven + hulpjes combi. Echter vond ik de al bestaande mogelijkheden niet heel interessant meer dus ik was benieuwd naar een aparte verdeling van rollen die het interessant maken. De twee rollen die ik zojuist heb bedacht kunnen best nog weleens een interessant potje maken als ze gebruikt worden in combinatie met netwerken. Een spel waarbij goedjes elkaar niet kennen, maar (een deel van) de slechtjes elkaar ook niet. Dan moet zowel goed als slecht dus op zoek gaan naar hun medespelers en wordt het netwerken ineens veel interessanter.

Ik ben eigenlijk zeer benieuwd hoe anderen over deze rollen denken. En ja, ze kunnen volgens mij niet afzonderlijk gebruikt worden tenzij je Direwolven oneindig wil laten zoeken in het niets XD

Kingosje

Tienerwolf vind ik wel geestig :P zou hem wel een uitzondering geven voor dag 1 dan want anders pik je hem er te makkelijk uit denk ik XD

BloodWolf14

Ik vind alledrie wel grappig. Al is het amulet denk ik wel te OP wat betreft niet dood kunnen gaan.

Ik zou denk ik enkel beschermen tege  de lynch en lunch. Dus dat speciale acties (Beul, Priester, Heks etc) nog steeds kunnen.

Roggie

Ik zou met de tienerwolf bang zijn dat we forumbreed gewoon "wof" gaan zeggen, opdat de tienerwolf direct door de mand valt :')
Joe.

Skunki

Je kan er ook van maken dat je een verwijzing naar wolf maakt (dus al die typlepra varianten tellen dan even zwaar mee)

Of ik zat eraan te denken om als "extra rol" tiener te maken. Dat iemand zijn eigen volle rol heeft, zolang hij maar de naam van zijn volle rol elke dag plaatst en anders zijn volle rol verliest en verandert in de burger variant ervan.

BloodWolf14

Dit valt wel supereasy te controleren though, dus ik weet niet of je dat wil doen. Als bijrol is Tiener wel leuk opzich, maar niet als bepaalde rol.

Je kunt de rol evt aanpassen dat de Tiener een verschillend aantal rollen krijgt om te moeten noemen en iedere dag een daarvan moet kiezen om te noemen en anders de eigen rol verliest.