Reacties op rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:19:09

Vorige topic - Volgende topic

Kid

Citaat van: bert-boefjes op  5 juni 2020, 06:53:53
Citaat van: BloodWolf14 op  5 juni 2020, 00:51:09
Dit is wel een rol die wat mij betreft best vaker gebruikt mag worden. Eventueel zou ik het startaantal WD'ers gewoon vrij laten voor de spelleiders, maar binnen een bepaalde marge. Dan kun je de rol aanpassen op de verdere verdeling :)

Dat sowieso! Als ik kijk naar afgelopen maanden hebben we spellen gehad  met een stuk of 12 spelers, maar ook met 30 of meer spelers. Dus daarin zal op basis van een grootte het bedrag aangepast kunnen worden.
Al is uiteindelijk alles ook afhankelijk van hoe iemand een rol gebruikt.
Ik heb ooit hier een potje gespeeld waarbij een wolf in een koppel zat met een gokker. Safe to say dat die gokker heel wat leuke dingen heeft kunnen kopen xD

In het echte leven kun je als gokker toch beter geen relatie met een weeromwolf nemen, lijkt me.

Shaddow

Citaat van: Kid op  5 juni 2020, 22:22:42
Citaat van: bert-boefjes op  5 juni 2020, 06:53:53
Citaat van: BloodWolf14 op  5 juni 2020, 00:51:09
Dit is wel een rol die wat mij betreft best vaker gebruikt mag worden. Eventueel zou ik het startaantal WD'ers gewoon vrij laten voor de spelleiders, maar binnen een bepaalde marge. Dan kun je de rol aanpassen op de verdere verdeling :)

Dat sowieso! Als ik kijk naar afgelopen maanden hebben we spellen gehad  met een stuk of 12 spelers, maar ook met 30 of meer spelers. Dus daarin zal op basis van een grootte het bedrag aangepast kunnen worden.
Al is uiteindelijk alles ook afhankelijk van hoe iemand een rol gebruikt.
Ik heb ooit hier een potje gespeeld waarbij een wolf in een koppel zat met een gokker. Safe to say dat die gokker heel wat leuke dingen heeft kunnen kopen xD

In het echte leven kun je als gokker toch beter geen relatie met een weeromwolf nemen, lijkt me.
Idk man, liefde is sowieso wel een gok, en weerwolven zijn echt een beest in bed. Vooral als het volle maan is.

BloodWolf14

Shaddow

Het nadeel van de copycat op deze manier, is dat veel krachten van goed bewust best sterk zijn (ziener, beul) waardoor hij eigenlijk alleen goed werkt als daar in de rolverdeling rekening mee wordt gehouden (weerhamster is bijvoorbeeld een rol waar slecht meer nadeel dan voordeel aan heeft)

BloodWolf14

Hoe wil je de rol die hij krijgt bepalen?

Like, als een 'Weerwolf' op de lynch belandt is het lastig om daar een goede rol aan te koppelen. Of krijgt iedere slechte rol een standaard goede counter waardoor de copycat maar een set aantal rollen kan krijgen?

En wordt elke goede rol dan 'Weerwolf' of kan de Copycat ook andere rollen krijgen? Of blijft hij 'Copycat' tenzij hij dus echt op het wolvenboard moet :P

Perry26

Citaat van: Shaddow op 29 augustus 2020, 07:17:27
Het nadeel van de copycat op deze manier, is dat veel krachten van goed bewust best sterk zijn (ziener, beul) waardoor hij eigenlijk alleen goed werkt als daar in de rolverdeling rekening mee wordt gehouden (weerhamster is bijvoorbeeld een rol waar slecht meer nadeel dan voordeel aan heeft)
Ik zie je punt, in combinatie met bijvoorbeeld de gokker is deze rol niet zo handig, maar verder zie ik niet echt grote problemen: Als de goedjes op dag 3 hun ziener aan het ophangen zijn zullen ze toch niet aan het winnen zijn, en vind ik dat ze daar best wel afgestraft voor mogen worden eigenlijk.
Misschien is de copycat in combinatie met bijv. de beul gevaarlijk maar zelfs dan moet de beul worden gelyncht op dag 3. Dat betekend dat het vrijwel zeker is dat hij zijn krachten al heeft gebruikt, dus krijgen allebei de allianties een dagmoord in plaats van alleen de goedjes.

Perry26

Oh @bloodwolf, hij krijgt gewoon de rol van de persoon die is opgehangen maar de tegenovergestelde alliantie. Als je een ziener ophangt wordt hij dus "weerwolf met zienerkrachten" (Een rol die nu alleen kan ontstaan dmv de hacker)

Shaddow

Perry26

Daar had ik aan gedacht
Citaat van: Perry26 op 28 augustus 2020, 23:54:30
Als de copycat een lijk kopieert zal hij gewoon lijk worden en voor zichzelf spelen.
Hij kan dan gewoon winnen met de grafdelver die het desbetreffende lijk heeft gemaakt en moorden als deze delver of alle weerwolven dood zijn.

BloodWolf14

Citaat van: Perry26 op 29 augustus 2020, 10:42:35
Oh @bloodwolf, hij krijgt gewoon de rol van de persoon die is opgehangen maar de tegenovergestelde alliantie. Als je een ziener ophangt wordt hij dus "weerwolf met zienerkrachten" (Een rol die nu alleen kan ontstaan dmv de hacker)
Ah op die fiets.

In dat geval is het best een leuke rol. Alleen lastig te balanceren in een verdeling omdat het nogal onvoorspelbaar is wat ee gebeurd :s

Kevindemen

Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

BloodWolf14

@wolfbite hoe wordt er bepaald of de Hond een Jager/Burger wordt?

Shaddow

denk door de spelleider als ik het zo lees. Vind het wel een gave rol tbh.

Skunki

Ik vind het een leuke rol @bert-boefjes vooral omdat je de beul niet vroegtijdig actief krijgt als je die in een spel zou willen stoppen.

bert-boefjes

Citaat van: Skunki op  6 oktober 2020, 15:46:59
Ik vind het een leuke rol @bert-boefjes vooral omdat je de beul niet vroegtijdig actief krijgt als je die in een spel zou willen stoppen.

Dat was ook mijn gedachten. Plus het idee dat als een speler de eerste dagen wat minder actief is en niets instuurt, hij alsnog moet wachten voor hij iets kan.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!