Reacties op rolvoorstellen

Gestart door Nephtysis, 29 juli 2015, 22:19:09

Vorige topic - Volgende topic

Mexicanobroeder

Ik ben meer voorstander van dat de Beul niet meteen doodgaat als hij een IJzeren Hein beult dan een vage toevoeging.

Perry26

Ik moet ook toegeven dat ik dit misschien net iets te gimmicky heb gemaakt omdat ik niet wil dat de wolven het te lang in een circeltje kunnen blijven rondgeven.

Ik heb er trouwens bewust in gezet dat ie bij een goede rol zodat mensen er ook niet gelijk vanuit gaan dat een Ijzeren Hein slecht is.

BloodWolf14

Geef dan mensen niet de Ijzeren Hein rol zodat de Beul iedereen kan moorden. Maakt het nog makkelijker XD

Perry26

Zabulus

Persoonlijk vind ik niet dat een nieuwe rol de oplossing is. De rol ijzeren hein is het probleem niet. Hoe het wordt gebruikt in rolverdelingen is het probleem. Dit is dus een probleem dat er vroeger niet was. Spelleiders zouden naar mijn mening de ijzeren hein anders moeten gebruiken en niet standaard (of te vaak) bij slecht moeten plaatsen. Of evt meer ijzeren heinen. Twee bij goed (of neutraal) en één bij slecht. Zodat je aan de rol ijzeren hein niks kunt afleiden. Want daar is die rol niet voor bedoelt

BloodWolf14

BloodWolf14

Sorry. Even een dolletje. Vond dit te geniaal ;D ;D

Shaddow

Ik vind persoonlijk dat "ongelimiteerd" echt veels te sterk.

Kunnen we daar misschien een leuk getal van maken?

zoals 14?

Zabulus

Perry26

Leuk idee, die oppositieleider, ik heb wel het gevoel dat 25000WD wel erg veel is. Daarvan kun je in theorie:
12,5 keer iemand een driedubbele stem geven.
2 keer een doodsdrankje uitgeven en dan hou je nog een levensverzekering over.
25 keer lynch of lunchbescherming in het spel brengen
Dat zijn allemaal dingen waar ik absuloot geen nee tegen zou zeggen als ik het aanbod krijg, dus spelontwrichtend zal het zeker werken.

Daarnaast, minder dan 500WD weggeven is absoluut zinloos, dus het minste wat je iemand kunt geven is een dubbele stem, en tenzij je al in de endgame zit is een vroege lynch je stemrecht kwijtraken om later dubbel te mogen stemmen het meestal wel waard.

bert-boefjes

Klopt, bedrag is ook wel te veranderen in iets anders.  Dat is eigenlijk lastig in te schatten. Vandaar dat ik het post, misschien dat anderen een visie erop hebben wat een handig reeel bedrag is.
Want zoals je zegt 500 WD is het minimum wat je nodig hebt om iets te kopen, dus ik neem aan dat het voor sommige spelers prima is. Maar er ook spelers zullen zijn die weten dat er meer geld is en misschien niet snel met een laag bedrag akkoord zullen gaan.

Maar aan de andere kant, hij is wel neutraal. dus eventueel met goed netwerken zou hij in zijn netwerk maximaal 2 mensen geld voor een doodsdrankje kunnen geven, wat voor zowel goed als slecht gunstig kan zijn.
En inderdaad je hebt nog het nadeel dat iedere speler maar 1 keer benaderd mag worden. Dus het kan best zijn dat na nacht 5 of zo er geen levende spelers meer zien wiens stem hij kan kopen.
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

Perry26

Sowiezo denk ik eigenijk dat de pijzen voor de gokker misschien niet supergeschikt zijn voor deze rol nu ik erover nadenk. Je ruilt nu op zijn minst een "vaste" stem in (dat wil zeggen een stem die je nu moet inzetten) voor een "extra" stem (een stem die je later in kunt zetten). Dat betekent dus dat er waarschijnlijk gewoon iedere nacht 2 extra stemmen het spel in gaan komen. Aangezien het grote "nadeel" van akkoord gaan met deze deal zou moeten zijn dat je je stemrecht verliest denk dat extra stemmen dan dus gewoon duurder moeten zijn.

Dan zou je meer iets in de richting willen van:
500 WD: Eenmalige b'engelactie op iemand anders.
1000 WD: Bescherming voor de komende lynch.
1000 WD: Bescherming voor de komende lunch (op jezelf).
2000 WD: Dubbele stem bij de komende lynch.
3000 WD: Adelstem bij de komende lynch.
5000 WD: Levensverzekering.
5000 WD: Doodsdrankje.

Als je hem dan 6000 WD zou geven kun je iemand laten vermoorden en twee mensen beschermen of 2 keer een adelstem in het spel bregen of 3 keer mensen een extra stem later aanbieden, mits ze niet voor zelfbescherming gaan kiezen uiteraard.

BloodWolf14

Jeah het is inderdaad een beetje een hoeveelheid zoeken waarbij zowel de spelers als de Oppositieleider keuzes moeten maken.

Dus inderdaad of veel WD weggeven en iemand een sterke actie gunnen in 1/2x en dus maar 1/2 extra stem(men) voor de oppositieleider, of meerdere acties weggeven aan meerdere spelers en dus zo veel stemmen halen. Ik denk dat je met 6/7000 dan inderdaad best prima zit. Dat zijn een aantal dubbele stemmen en iets extra's of een levens/doodsdrankje voor 1x plus wat anders. Daarmee maak je de rol niet te OP.

Dit is wel een rol die wat mij betreft best vaker gebruikt mag worden. Eventueel zou ik het startaantal WD'ers gewoon vrij laten voor de spelleiders, maar binnen een bepaalde marge. Dan kun je de rol aanpassen op de verdere verdeling :)

bert-boefjes

Citaat van: BloodWolf14 op  5 juni 2020, 00:51:09
Dit is wel een rol die wat mij betreft best vaker gebruikt mag worden. Eventueel zou ik het startaantal WD'ers gewoon vrij laten voor de spelleiders, maar binnen een bepaalde marge. Dan kun je de rol aanpassen op de verdere verdeling :)

Dat sowieso! Als ik kijk naar afgelopen maanden hebben we spellen gehad  met een stuk of 12 spelers, maar ook met 30 of meer spelers. Dus daarin zal op basis van een grootte het bedrag aangepast kunnen worden.
Al is uiteindelijk alles ook afhankelijk van hoe iemand een rol gebruikt.
Ik heb ooit hier een potje gespeeld waarbij een wolf in een koppel zat met een gokker. Safe to say dat die gokker heel wat leuke dingen heeft kunnen kopen xD
Winnaar bij de forumawards van sportiefste speler en aardigste wvw'er. En beste outfit!

BloodWolf14

pure mazzel door het koppel ;)