Vragen

Gestart door adriaan, 28 juli 2015, 15:34:27

Vorige topic - Volgende topic

Black_and_White

Ik noemde de Gokker en de Yeti omdat ik die gewoon niet snap.
Maar ik vind dat dit spel te weinig op het origineel lijkt, zeg maar.
Ik heb geen problemen mee dat er zelfbedachte rollen in het spel zitten, maar wel dat er zo weinig rollen van het originele spel in zitten.

En waarom noemen ze het de Conversiewolf? En de Beschermengel? En Zielsverwant?
Waarom hebben ze besloten dat het anders word dan normaal?

En ik heb geen problemen met de Weerhamster hoor :)

En ik wil wel even zeggen dat de dorpsgek wel heel erg sterk is hoor. Je weet drie rollen en even uitpluizen en et voila! Je weet van drie mensen een rol. Da's toch simpel...

tijgerke87

dorpsgek is niet zo makkelijk en overpowerd, er zullen alleen zelden naast dorpsgek veel sterke zienersrollen inzitten. Vaak veel burgers en andere burgerachtige rollen

-komt yeti buiten in zelfde nacht (gaat visioen wellicht niet door  ;) en pas 2 nachten erna herkansing)
-huidenwisselaar word gezien als de rol waarmee die huid wisselde
-apostaat die kan ook wat uithalen ermee met 1 van doelwitten geloof ik dan mislukt het ook of was dat alleen met ziener?
-als er dorpsgek inzit zal spelleider om het balans goed te houden er ALTIJD een sterk wolventeam tegenover zetten denk maar eens an minstens 1 conversie + verhuller of paar welpjes... of een sjamaan + conversiewolf op zn minst 1

Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle - Plato

Black_and_White

En Kevin, ik heb zelf de karakters en volle maan, dus daarom ken ik die rollen.
En het onschuldig meisje, ik ken een forumvariant dat heg onschuldig meisje een datum/tijd mag opsturen naar de spelleider en het laatste bericht op het ww-forum dat dan is geplaatst krijgt zij dan anoniem te zien. Dan is het leuker voor die rol, en je hoeft hem niet heel erg aan te passen.

Fluitspeler weet ik nog net zo niet. In de spelregels van mijn kaartspel staat het eigenlijk ook niet, maar het lijkt mij dat de burgers hem dood moeten maken en dan kunnen ze pas winnen.

Kleine Wilde en Witte Weerwolf vind ik stiekem gewoon geweldig.

Dorpsoudste: Maar dit is voor alle burgers wel een reden om een tweede keer na te denken voordat je op iemand stemt.

Wat je zei over Toegeweide Dienstmeisje/Grafrover: De grafrover weet wie die word, het dienstmeisje niet.

Nephtysis

Om nog even aan te vullen op wat Kevin hiervoor zei: een groot deel van de rollenlijst is een evolutie op basis van intensief spelen in de afgelopen 10 jaar. Veel rollen bleken voor het spelplezier om verschillende redenen onhandig terwijl andere rollen door allerlei omstandigheden juist als een leuke toevoeging gezien werden. Hierbij is het handig om erop te letten dat het spelen via een forum anders loopt dan in het echt. Zo vind ik zelf in RL spellen de 'Silencer' (iemand aanwijzen die een dag niets mag zeggen) enorm leuk om te spelen, maar op het forum zou die rol enkel inactiviteit in de hand werken. Dit kan een groot deel van de verschillen wel verklaren denk ik.

Verder als ik het toegewijde dienstmeisje zo lees, heeft die exact dezelfde kracht als de grafrover bij ons. Nu weet ik even niet precies het jaar van uitgave van de 'karakters' rollen set en het moment van bedenken van de grafrover hier: kans bestaat dat wij hem hier al speelden voor hij in de originele rollenset zat :)

It does not matter who is right, only who is left. ~ Anonymous

Weeltje

Vraag,

Hoe krijg ik een werkende link bij mijn inschrijving voor het spel, van het aangemaakte personages naar dat deel op het forum.....

Nephtysis

Als je met je rechtermuis klikt op een link (kan zowel naar een post zijn als naar een board) en vervolgens 'linkadres kopieren', dan kun je die vervolgens plakken in het bijbehorende veld. Voor jouw personagetopic is dat de volgende link voor het bericht:
http://www.weerwolvenvanwakkerdam.nl/forum/index.php?topic=26629.msg1063899175#msg1063899175

Weeltje

Citaat van: Nephtysis op  9 november 2016, 23:08:54
Als je met je rechtermuis klikt op een link (kan zowel naar een post zijn als naar een board) en vervolgens 'linkadres kopieren', dan kun je die vervolgens plakken in het bijbehorende veld. Voor jouw personagetopic is dat de volgende link voor het bericht:
http://www.weerwolvenvanwakkerdam.nl/forum/index.php?topic=26629.msg1063899175#msg1063899175

Top, dank je!
Het is gelukt

Robbendinho

Eigenlijk twee vragen

1. Waarom staat burgemeester bij goede rollen? Een wolf kan ook burgemeester worden.

2. Bij Welp II
Welp II

Eigenschappen:
De welp II, ook wel welp met moeder genoemd, is een wolf in wording. Bij aanvang van het spel is hij nog klein en weet niet wie de andere wolven zijn. De welp heeft wel een moederwolf Wie is die moederwolf? waarmee hij het contact kan onderhouden....dan weten de wolven en de welp toch van elkaars bestaan?

Wat ik bedoel te zeggen is dat de moederwolf de wolven kent en de welp. Is deze rol dan niet overpowered?

Michelaar

burgemeester staat toch niet bij goede rollen?

Oh ja, volgens mij staan de uitleg en tijd van de actie bij de rol slotenmaker verkeerd..

Nephtysis

We zijn op dit moment druk bezig met een hervorming van de rollenlijst, dus die is inderdaad aan het veranderen. We zullen hier zsm in het nieuws board meer info over geven. Sorry voor de onduidelijkheid in de tussentijd.

Shaddow

Nieuwe rollen <3 <3 <3 <3

Slotenmaker - als hij de deur op slot doet van een wolf, is er dan een kans dat de lunch niet doorgaat?

Heartless

Ja, dat klopt :) Die kans is afhankelijk van de hoeveelheid wolven

Black_and_White

De Vriend is toch gewoon de slet?

Heartless

Jep, dat is dezelfde rol, maar een andere naam.

Shaddow