Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Vragen

Gestart door adriaan, 28 juli 2015, 15:34:27

Vorige topic - Volgende topic

RickTorreman

Got it, Heb gyazo(een download iets voor screenshots) gedownload.. Het maakt een link die andere veilig kunnen klikken.. Zodat zij de screenshot kunnen zien!
Mijn parkeerproblematiek:"Die staet op mien pleakkie wat mok noe?!"

Black_and_White

Is het toegestaan om als personage een dier te maken?

Kevindemen

Citaat van: Black_and_White op 22 juni 2016, 19:17:34
Is het toegestaan om als personage een dier te maken?

Ja, als het thema van het spel het toelaat uiteraard. Als het er beetje logisch inpast dus.
Ik ben ook al wel eens een hond geweest, en het huidige spel 398 doet er ook een kat mee.
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Black_and_White

Oké! Dat wou ik eventjes weten!

Robomond

Hallo iedereen...

Ik heb me vandaag geregistreerd op dit forum, omdat ik graag WvW speel. Nu lees in het welkomstbericht dat ik ook een personage moet aanmaken...  ???
Kan iemand mij uitleggen hoe deze in het spel gebruikt worden? :) Ik heb eerder op een andere website WvW gespeeld, maar daar heb k geen personages hoeven aan te maken:)

Kevindemen

Hi, @Robomond. Volgens mij kennen wij elkaar al van een ander forum? :P
Ik zal je zo even contacteren om het één en ander te verduidelijken.
Wie van jullie kan door zich zorgen te maken ook maar één dag aan zijn levensduur toevoegen? Matteüs 6:27.

Robomond

@Kevindemen

Leuk O0 Het een en ander is me nu al indd iets duidelijk geworden:) dankjewel:)

danny

Hoe zit het met karma eigenlijk.
Want na mijn eerste spel kwam ik op +2/-0, een foutje van spelleider Sil.
Maar ik heb daarna nog 2 spellen gespeels en gewonnen en ik zou dus nu op +3/-0 moeten staan (en als het foutje niet herstelt kan worden op +4/-0). De 3 spellen zijn #81, 401 & 402.

Nephtysis

Ik was iig vergeten om karma uit te delen voor 402, bij deze gefixt.

It does not matter who is right, only who is left. ~ Anonymous

Black_and_White

Hoezo zie ik op mijn iPad nauwelijks nog foto's?
Ongeveer overal staat zo'n klein vierkantje, behalve alleen Adriaans sig zie ik nog.
Maar ava's zie ik vgm nog wel.

Nephtysis

Dat ligt niet aan jouw ipad, want ik zie dat ook. Ik zal er eens naar gaan kijken :)

Edit:
Links van de plaatjes zijn tinypic en photobucket en bij het ophalen van de plaatjes krijg ik timeouts, dus ik gok dat die servers eruit liggen of dat die plaatjes uit hun database zijn verwijderd. Even bijhouden en als het te lang duurt zullen we onze sig plaatjes ergens anders moeten plaatsen :P

It does not matter who is right, only who is left. ~ Anonymous

Black_and_White

Ik zie ze nu trouwens weer wel.

Black_and_White

Ik heb dit zojuist uitgezocht:
Burger, Ziener, Jager, Weerwolf, Heks, Burgemeester, Cupido(/Geliefden) zitten in de normale spellen.
Dorpsgek, Beschermengel, Zielsverwanten, Conversiewolf hebben een andere versie/naam

Er zijn zoooo weinig rollen die uit het originele spel komen! Yeti, Gokker, al die rollen en dat vind ik echt best wel raar. Ik denk dat het zo steeds minder weerwolven wordt. Ik heb best veel rollen in mijn hoofd die heel leuk kunnen zijn, die uit het basisspel komen en niet worden gebruikt op deze site. Denk aan Kleine Wilde, Witte Weerwolf, Fluitspeler, Dorpse Dorpeling, Toegeweide Dienstmeisje, Wolfshond, Toneelspeler, Dorpsoudste, Ridder met het Roestige Zwaard, noem maar op. Ik vraag me af, waarom is er niet voor deze rollen gekozen en waarom heet bijvoorbeeld de Conversiewolf geen Besmettelijke Oerwolf? En de Zielsverwanten geen Gebroeders/Gezusters? En waarom is de Heks neutraal en Cupido een bijrol?

Ik ben eigenlijk wel erg benieuwd naar de antwoorden.

tijgerke87

-cupido is een bijrol geworden omdat het dan te gemakkelijk is gebleken voor mensen om bij minste of geringste koppel voor de haaien te gooien.
Nu kun je niet omdat je als goedje denkt "shitt mn koppel is G-S" zeggen "ik denk dat die en die wolf is.. dus ophangen die hap"

-heks is neutraal omdat je zo een stabiele maar sterke kracht heb voor neutraal

-Gokker word al nauwelijks meer echt gebruikt en yeti ik zie het slechte er niet van in.. door yeti is enige manier om te zorgen dat een anders succesvolle welppoging doorgaat enlke actie dus de rol discrimineert niet... EN hij vermoord de orc als die in zelfde nacht buitenkomt ( dus belangrijke tegenhanger) en tjah soms gaat yeti samen met orc dood jammer genoeg.

Ik vraag me af waarom je de rollen uit de nieuwe uitbreidingen die toevallig veel op onze rollen lijken maar dan andere naam zou moeten wijzigen?
Met de rollen die we nu hebben om uit te kiezen kunnen we veel varieren en verrassingseffect houden, ik heb bijvoorbeeld al eens ipv in groot spel delver en beschermengel te stoppen vooral aantal weerhamsters gestopt.
Had ehm intressant effect  ;) maar was niet uit balans de verdeling.
Be kind, for everyone you meet is fighting a hard battle - Plato

Kevindemen

Leuke vraag! Persoonlijk denk ik juist dat het tof is namelijk dat er andere rollen in dit spel zitten dan in het kaartspel. Sommige rollen in het kaartspel zijn bijvoorbeeld niet geschikt voor het forum, en andere forumrollen zijn minder geschikt in het kaartspel. En soms moet je het ook niet willen om kaartspelrollen zodanig aan te passen dat ze wel degelijk geschikt worden voor het forum. Om even een voorbeeld te noemen: in het kaartspel heb je het onschuldige meisje. Daar hebben we hier een slap aftreksel van in de vorm van de Ooggetuige. Gezien wolven hier onderling overleggen krijgt een onschuldig meisje teveel informatie als ze letterlijk alles op het wolvenboard kan meespieken zonder betrapt te worden. In het echt kun je nog zien dat iemand zijn ogen open heeft en spiekt als wolven, zie maar op een forum als wolven te achterhalen dat er iemand meeleest en dan wie dit is.

Daarnaast denk ik ook dat de rollenlijst al best groot is voor nieuwe leden en het onoverzichtelijk wordt als je er echt teveel aan toevoegt. Misschien ook een reden om niet teveel rollen te nemen, want er zijn flink wat uitbreidingen met Weerwolven. De rollen die jij noemt komen trouwens niet uit de basisset, ik zie namelijk ook rollen uit de uitbreiding Karakters (Kleine Wilde) en Volle Maan (Fluitspeler). Maar goed, om even naar de rollen te kijken die je noemt.

Kleine Wilde
Aan het begin van het spel kiest de kleine wilde een andere speler die de rest van het spel als zijn voorbeeld zal dienen. Als zijn voorbeeld sterft, verandert het wilde kind in een weerwolf. NOTITIE: kan prima gespeeld worden lijkt mij. Al kan het wel jammer zijn als nu net dat voorbeeld een sleutelrol voor goed is, want dan slaat het spel ineens na één nacht wel heel erg over in het voordeel van slecht: sleutelrol dood én een wolf erbij. Andersom: als zijn voorbeeld een wolf is, compenseert het een wolf voor een wolf en schiet goed er ook niks mee op.

Witte Weerwolf
Wordt elke nacht samen met de andere weerwolven wakker, maar wordt elke tweede nacht nog eens alleen wakker om, indien gewenst, een weerwolf uit te schakelen. Het doel van de witte weerwolf is als enige over te blijven. NOTITIE: is 'gewoon' een g/s-koppel met een kracht, in zijn eentje. Kan prima. Al heb ik de rol rl nooit echt kunnen uitproberen, omdat elke keer als ik hem ben onderdeel ben van een koppel, dus kortom het sowieso al de bedoeling is om alle wolven te vermoorden.

Fluitspeler
Mag elke nacht twee spelers betoveren. Deze spelers en de andere betoverde spelers kijken elkaar tijdens de nacht ook aan. De fluitspeler wint als alle levende spelers betoverd zijn. NOTITIE: Als fluitspeler winnen is bijzonder lastig. De rolomschrijving die ik kan vinden is niet erg duidelijk over binnen welke termijn de fluitspeler dus iedereen moet betoveren. Moet hij iedereen betoveren voor alle wolven dood zijn, of gaat het spel nog door nadat alle wolven dood zijn om de fluitspeler een kans te geven iedereen nog te betoveren en de dorpelingen hem een kans te geven op te hangen.

Dorpse Dorpeling
De dorpse dorpeling heeft geen speciale krachten en is in feite gelijk aan de gewone burger. Het enige verschil is het feit dat de achterzijde van het kaartje ook bedrukt is met de burger-illustratie, de dorpse dorpeling is dus altijd te vertrouwen. NOTITIE: In een normaal spel is netwerken moeilijk. Je zit met zijn allen in een kring en kan niet makkelijk overleggen met je overbuurman. Op het forum kun je echter wel PM's sturen en dus achter de schermen praten. Zo'n standaard openbaar bewezen persoon is een te grote verzamelaar voor claims en het samenbrengen van goed als er genetwerkt kan worden. Net als een beul die dus zichzelf bewijst door te beulen. Tevens gok ik dat weinig dorpse dorpelingen het spel winnen, de wolven willen die waarschijnlijk zeer snel dood hebben.

Toegeweide Dienstmeisje

Het toegewijde dienstmeisje offert zich op voor een andere rol. De speler wisselt dan zijn kaart met de speler die zal sterven door de stemming. De veroordeelde speler zal nog steeds sterven, maar het oorspronkelijke dienstmeisje speelt nu verder met de kaart van de veroordeelde. NOTITIE: hebben we al in de vorm van een grafrover.

Wolfshond
Als de spelleider deze rol oproept, mag de speler beslissen of hij een wolf wil worden of hij een burger blijft. Zijn keuze zal niet bekendgemaakt worden, ook niet na zijn dood. NOTITIE: 1 wolf erbij of 1 wolf eraf kan al snel een verschil maken voor de balans. Dit is ook een kritiek tegen de Mythomaan: een ziener erbij of een wolf er plots bij door te bekijken, kan enorm sterk uit te hoek komen plotseling. Bij het maken van de balans moet je dan best met veel dingen rekening houden.

Toneelspeler
De spelleider kiest vooraf drie kaarten (behalve weerwolf) en legt deze open in het midden neer. In het begin van elke nacht ontwaakt de toneelspeler en deze kiest een van de drie kaarten, deze kaart wordt door de spelleider weggenomen. De rol op deze kaart speelt hij tot aan de volgende nacht. Als hij elke rol gespeeld heeft, wordt hij een burger. NOTITIE: is al eens gebruikt als testrol. Nadeel is: we spelen hier met een geheime rolverdeling. Door aan te geven welke rollen de toneelspeler kan kiezen en dan ook de rollen weg te halen na de keuze, verraad je eigenlijk dat er sowieso een toneelspeler in het spel zit. Nu kun je dan ook geheim houden welke rollen de toneelspeler kan kiezen, maar dan pas je de rol aan.

Dorpsoudste
Hij overleeft één aanval van de weerwolven. Bij een tweede aanval gaat hij toch dood. Als de dorpsoudste sterft door eliminatie van de dorpelingen, de heks of de jager, dan verliezen alle inwoners hun speciale eigenschap. NOTITIE: lijkt teveel op de wamster, met daarbovenop ook nog dat het spel enorm uit balans haalt als plots alle sterke goede rollen teniet worden gedaan. In het basisspel heb je alleen Weerwolven volgens mij, geen weerwolven met speciale krachten. Hier heb je Verhullende Wolf, Conversiewolf, Ketter et cetera. Als je dan hebt dat alle burgers hun krachten verliezen, maar daartegenover wolven staan met krachten, is dat niet echt een mooie situatie voor goed. Lijkt mij wat oneerlijk.

Ridder met het Roestige Zwaard
De ridder infecteert met zijn verroeste zwaard de weerwolf aan zijn linkerkant met tetanus indien hij in de nacht verslonden wordt. De besmette weerwolf zal in de volgende nacht sterven, vanzelfsprekend zijn de spelers tussen de ridder en de weerwolf vrijgesproken. NOTITIE: de rol is veel te random. Je kan niet altijd weten wie de ridder is, en je zou hem maar eens random nacht 1 lunchen... In een normaal spel real life spel zou ik hem al niet gebruiken, omdat het niet leuk is om als wolf geïnfecteerd te worden, maar op het forum helemaal al niet. In het echt kan het nog wel, want de potjes zijn kort en je start zo weer een nieuwe op. Op het forum duren spellen lang en stop je er veel tijd in. Als je dan toevallig vanwege je positie doodgaat, is dat niet zo leuk. Dan ga je er toch liever uit omdat mensen je daadwerkelijk betrapt hebben als Weerwolf? Daarnaast speelt dat door positie een spel ontwricht kan worden: zit net die inactieve weerwolf naast de ridder die echt geen moeit in het spel steekt, of net die hele slimme speler die heel het wisselnetwerk heeft weten te infiltreren?