Meesterstrijd - Overlegtopic

Gestart door Yara, 7 mei 2014, 16:32:03

Vorige topic - Volgende topic

Als de groepen worden verwijderd of heringedeeld, wat doen we dan met dit verhaal?

Ik wil graag nog steeds verder schrijven!
3 (75%)
Het maakt me niets uit, als de rest nog wil doe ik ook wel mee.
0 (0%)
Ik weet het nog niet.
0 (0%)
Voor mij hoeft het niet zo nodig.
1 (25%)
Ik heb er geen zin meer in, als de groepen stoppen stop ik ook met het verhaal.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Yara

Wel cool, maar ook nogal, ehm, incest XD
Aangezien Devin en Ayanna broer en zus waren en een bloedband hadden  ::)
Dus laten we dat toch maar niet doen XD

loetjef

Oya goedemorgen dat wist ik. XD misschien dan alleen van Devin ofzo.

Haha ik zit mezelf hier echt uit te lachen :p
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Yara

Loeka, help eens, ik ben slecht in namen... Ik wil een stoere korte meisjesnaam die het liefst ook past bij de naam van haar broer. Heb jij al iets?

Aangezien ik nog geen naam heb waar ik tevreden over ben, doe ik mijn karakterbeschrijving hier even in de ik-vorm.
Ik ben (Wat zullen we doen Loeka, 22 jaar oud? Of ouder, of jonger?). Ik heb lang, stijl blond haar en grijsblauwe ogen. Ik draag altijd een compleet wapenarsenaal bij me aan pijlen, werpmessen, gifpijltjes, werpsterren, etc.

Verder zit ik al enkele jaren bij het verzet, maar ik heb ook een tijd in het leger van de koning gediend. Ik ben een wees, ik weet niet wie mijn ouders zijn. Een tante die graag zelf een meisje wilde heeft me in huis genomen. Zij gebruikte me meer als hulp dan als dochter, maar omdat zij alles was wat ik had, trok ik toch heel erg naar haar toe. Toen ik ouder werd begon mijn Meestergave zich te openbaren en dumpte mijn tante me onmiddellijk bij soldaten van de Koning in ruil voor de beloning van het inleveren van een Meester. Ik heb op mijn elfde het teken op mijn hand gekregen en ben vanaf dat moment getraind om in dienst van de koning te werken. Ik ben vier jaar later, op mijn vijftiende, ontsnapt. Twee jaar lang heb ik ondergedoken geleefd en mijn diensten verhuurd in de onderwereld, waar Meesters nog werk kunnen vinden (hoewel het risico op uitlevering voor geld blijft bestaan). Zo ben ik uiteindelijk in contact gekomen met een groep Meesters en daar heb ik me bij aangesloten.
Ik vertrouw mensen niet snel en houd voor mijn eigen veiligheid mensen zo veel mogelijk op afstand. Ik hou mensen op afstand door afstandelijk te zijn, niet veel te zeggen, al heb ik wel mijn eigen mening over dingen, en sarcasme te gebruiken. Aan mijn gezicht kun je niet gemakkelijk afleiden wat ik denk aangezien ik nogal gesloten ben. Ik haat de koning en waar hij voor staat. Ik kan genieten van vechten en de kik die het geeft om in gevaar te zijn. Ik deins dan ook niet terug voor gevaar. Wanneer ik mensen binnen laat, ben ik wel trouw en zal ik eerder zelf sterven dan hen iets laten overkomen.

Zo, een beetje algemeen, maar dit is wat ik ongeveer voor ogen heb.

Trouwens, even iets heel anders. Ik wil een nieuw topic aanmaken voor ons eigenlijke verhaal, dan kunnen we binnenkort echt gaan beginnen :D
Maar vinden jullie het proloog zo al af, of moet er nog iets anders/iets uit/iets bij/etc.? Eerlijk zeggen, je hoeft me niet te sparen ofzo als je het niets vindt en het anders wil zien, het moet wel iets van ons allemaal worden namelijk. En ik hou juist wel van kritiek op mijn schrijven, dat helpt me weer beter te worden.
Wat me meteen naar het volgende punt brengt: Hoe vinden jullie het idee om voordat je iets post in het verhaal, je stuk eerst hier neer te zetten zodat de rest het over kan lezen? Zo kunnen we nog kleine aanpassingen meegeven voordat het in het echte verhaal komt, zoals situaties iets anders laten lopen, omgeving anders beschrijven, personages anders gebruiken, enz. Lijkt mij namelijk wel fijn om kritiek te krijgen voordat je het in het verhaal zet, maar ik weet niet hoe jullie dat zien?

loetjef

Hahaha ik zat ook met de naam, maar gister popte de naam Joshua in me op, hoe vind je die? (Ik val gewoon op namen die met een J beginnen xD). Het eerste wat me voor jou te binnen schiet, is Mila, maar ik weet niet helemaal of dat wat is  :P

22 lijkt me een supermooie leeftijd!

Joshua heeft ook stijl haar, maar dan bruin, tot iets boven zijn schouders, hoewel dit vaak verscholen gaat onder zijn kap. Ook zijn ogen zijn grijsblauw. Over zijn rechteroog loopt een litteken, wat hij heeft opgelopen door de wachters van de koning.

(dit moet je je voorstellen bij de kap enzo)

Verder draagt Joshua altijd een dolk bij zich: Als Meester in de schaduwen is hij een perfecte assassin en zijn dolk is daar een uitgelezen wapen voor. Voor een op een gevechten heeft Joshua twee elbow blades: Messen die langs je onderarm lopen en op die manier een soort zwaard zijn.

Hier een voorbeeld, alleen dan even op een meisje xD

Joshua is net als [insert Flore's personage XD ] opgegroeid als wees. Echter, waar zij in huis is genomen door een tante, heeft Joshua de eerste jaren van zijn leven onderdak gehad in een boerderij, waar hij, naarmate hij ouder werd, steeds harder moest werken. Hij heeft ook altijd geweten dat de boer niet zijn vader was en aangezien de boer hem flink mishandelde, is hij op een goede dag (toen hij 12 jaar was) weggelopen. Hij heeft een tijdje op straat rondgezworven tot hij op z'n veertiende onderdak vond bij een smidse, die hem onderdak aanbood in ruil voor het harde werken in een smederij. Daar heeft Joshua geleerd om met dolken en messen om te gaan, en daar vond hij ook zijn elbow blades. Het was ook hier dat ondertussen zijn Meestergave zich begon te ontwikkelen en toen het leven bij de smederij hem niet meer beviel, is hij er vandoor gegaan, met de elbow blades. Hij was toen 17 jaar. De smid kwam erachter dat Joshua vluchtte met gestolen goederen en hij heeft de wachters van de koning erachter aan gestuurd. Omdat Joshua nog niet goed genoeg om kon gaan met zijn wapens en zijn gave, heeft hij het gevecht verloren. Tijdens dit gevecht heeft hij ook zijn litteken opgelopen. De wachters van de koning brachten hem naar het kasteel, waar hij zijn markering kreeg. Hij heeft 2 jaar opgesloten gezeten in de kerkers, waar hij in contact kwam met een havik, die hem gezelschap leek te houden. Toen zijn gave maximaal ontwikkeld was, heeft hij een plan had bedacht om te ontsnappen, wat lukte. De havik is met hem meegekomen en sindsdien is hij zijn enige maatje. Vanaf zijn 20e heeft hij voor kleine bedragen moorden gepleegd. Van dit geld en van zijn gave om te stelen heeft hij geleefd, tot hij de brief kreeg.

Door zijn harde verleden is Joshua zelf ook een harde. Hij is het liefst zo veel mogelijk alleen, maar voor zijn havik (die hij Eye heeft genoemd) maakt hij een uitzondering.

Oké verder kom ik niet want ik moet oppassen xD Flore, het lijkt me een goed idee om inderdaad elkaars stukken nog te kunnen bekritiseren, zolang we dat maar niet in overdreven mate doen :P

Verder nog een vraagje: Schrijf we in 3e of 1e persoon? Het lijkt me wel dat we allemaal hetzelfde moeten doen, anders wordt het een beetje raar denk ik.

Yara

Jongens jongens jongens, ik heb een idee ;D
Ik zat op de fiets en kreeg ineens toch een openbaring  :o

Wat we nu doen, is de kroonprins zoeken en ten strijde trekken tegen de koning, waarbij de prins diens gave kan blokkeren. Maar... dan hebben we bijna geen awesome Meesters tegen superMeester gevecht, want de gave van de koning wordt geblokkeerd. Dussssss......  ^-^

Wat nu als we dit doen:
De Meesters verzamelen en besluiten dat het tijd is de koning van zijn troon te stoten. (Weten ze al dat hij een sterke Meester is?). Ze besluiten een deel van het verzet op te laten trekken tegen het leger van de koning als afleiding en een selecte groep te sturen om de koning te vermoorden. Die moeten natuurlijk wel het paleis in zien te komen, dus ze moeten eerst nog iemand zien te vinden die dat kan regelen. [insert Meesterdief]. Een Meesterdief weet een kleine groep Meesters het paleis in te smokkelen en ze vinden de koning en gaan het gevecht aan. Maar de koning blijkt veel te sterk en steelt hun gaven en ze worden nogal in de pan gehakt [insert awesome Meestergevecht]. De meeste Meesters worden gedood of gevangen genomen, slechts een paar weten te ontsnappen (Misschien doordat eerder genoemde Meesterdief hen in schaduwen hult en onzichtbaar maakt ofzo?)
Het deel wat ontsnapt maakt ruzie over wat nu te doen, aangezien een deel hun gevangen genomen strijdmakkers wil redden en een ander deel dat te gevaarlijk vindt. Uiteindelijk besluit een groepje te proberen ongezien naar de kerkers (of speciale gevangenis?) te gaan om de gevangen Meesters te bevrijden.
Ondertussen worden de gevangen Meesters opgesloten in de gevangenis (misschien wil de koning hen later ter dood laten brengen ofzo?). Daar zien ze een andere gevangene, ook een Meester. Na in gesprek te zijn gegaan blijkt dit al snel de kroonprins te zijn. De Meesters zeggen dat ze dachten dat hij dood was, en de prins vertelt dat zijn broer hem niet kan doden [insert uitleg bloedband]. Dan wordt de prins opgehaald om in een andere gevangenis te worden ondergebracht, maar hij weet een bericht achter te laten voor de andere Meesters. Daarin staat ofwel de gevangenis waar hij naartoe zal worden gebracht, ofwel een persoon die ze moeten zoeken en die hen kan helpen de prins terug te vinden. Misschien is dat laatste leuker, dan gaan we van queeste naar queeste zegmaar en kunnen we meer doen/reizen/enz.
De reddingsactie is inmiddels op touw gezet en de Meesters weten de kerker te bereiken en de anderen te bevrijden, die meteen het nieuws van de nog levende kroonprins delen, die ook nog eens een geweldige Meestergave heeft. Dus is de logische volgende stap om op zoek te gaan naar de kroonprins. [insert lange en gevaarlijke tocht]. Uiteindelijk wordt ook de prins bevrijd en wordt een nieuw plan bedacht om de koning te verslaan. Dan volgt natuurlijk nog een laatste Meesterstrijd en uiteindelijk wordt de koning verslagen, het land bevrijd, de ware koning gekroond en de Meesters tot leiders van de nieuwe Meestergilden aangewezen. THE END :D

Wat denken jullie hiervan?  (A)

loetjef

Jaaa klinkt cool! Maar ik denk dat ik dan die Meesterdief ben? Anders hebben we er 1 in de proloog, 1 in het verhaal én nog Joshua o.o

Overigens, wat vond je van de karakterontwikkeling van Joshua? Ik ga zijn verleden nog wat aanpassen als we besluiten dat Joshua de Meesterdief is waar je het over hebt!

Yara

Ik zag jou als Meesterdief ja Loetje, leek me wel een goeie rol voor Joshua.  ;)
Het staat dan nog vrij hoe we uiteindelijk jou erbij betrekken, maar dit verklaart waarom het verzet je erbij wil terwijl jij er nog niet bij betrokken was.

Ik wil de andere Meesters ook wel in het verhaal verwerken met een specifiek doel zegmaar, maar ik heb geen idee wat voor Meesters Piper en LM nu uiteindelijk willen zijn  ::) En hebben jullie al een Meesterteken gekregen of hebben jullie je goed genoeg schuil weten te houden om dat te voorkomen?

Trouwens, als we dit idee doen moeten we misschien wel het proloog aanpassen. Want we komen nu op een heel andere manier achter de waarheid, dat kan niet door een Meesterziener zijn. Want als de Meesterziener heeft gezien dat de kroonprins nog leeft en de koning een te sterke Meestergave heeft, dan slaat het nergens op dat wij alsnog eerst gaan proberen de koning aan te vallen in plaats van meteen op zoek te gaan naar de prins. Dus dan valt de Meesterdief in het proloog helaas ook weg (of we moeten iets anders als proloog bedenken met wel die Meesterdief, kan ook, maar ik denk dat het stuk met de Meesterziener uiteindelijk er niet meer zo in past, hoewel ik het wel een cool idee vind).

Loetje, ik vond je karakterbeschrijving heel erg cool! Sowieso perfect voor een Meesterdief, tot en met die ontsnapping uit de gevangenis aan toe (wat later nog van pas zou kunnen komen als je ervaring hebt met ontsnappen uit kerkers enzo :P ) en Eye erbij is een heel leuk detail vind ik. Joshua vind ik trouwens echt een hele coole naam, jaloers, ik moet nog steeds een goeie zien te bedenken! Maar nu heb ik in ieder geval al de naam van mijn broer om het op aan te passen XD

loetjef

Yay :D Aangezien ik in mijn verleden dus eerder opgesloten heb gezeten, ben ik misschien wel extra interessant als 'de' Meesterdief, aangezien ik daardoor enige kennis over het paleis heb?

Ik denk inderdaad dat het handig is om de proloog aan te passen, maar misschien kunnen we die wel pas aan het einde (of halverwege ofzo) schrijven? Dat klinkt superraar, maar wat je best vaak ziet is dat er in de proloog een stuk staat wat later in het verhaal exact hetzelfde terug komt. Dat zouden we best kunnen doen, maar dan moeten we wel al gewoon zijn begonnen met schrijven.

Piper, LM, aan jullie dus de vriendelijke maar gehaaste oproep: Welke Meesters willen jullie zijn? En kunnen jullie ook (een klein opzetje van) een personage geven?

Ik ben ondertussen nog verder aan het denken voor een naam voor jou xD Heb je voorkeur voor een beginletter? Dat had ik namelijk, en daar kwam de naam uit XD

Yara

Citaat van: loetjef op 28 mei 2014, 19:54:44
Ik denk inderdaad dat het handig is om de proloog aan te passen, maar misschien kunnen we die wel pas aan het einde (of halverwege ofzo) schrijven? Dat klinkt superraar, maar wat je best vaak ziet is dat er in de proloog een stuk staat wat later in het verhaal exact hetzelfde terug komt. Dat zouden we best kunnen doen, maar dan moeten we wel al gewoon zijn begonnen met schrijven.

Dat is echt een super gaaf idee!!!! Doen we ;D

Ik heb de beginpost trouwens aangepast, alleen Piper en LM moeten nog in het tabelletje erbij :)

PiperWyatt

Hey hey, beetje druk hierzo, vandaar dat ik niet elke dag in het verhalen deel kijk, sorry! Ga proberen erveranderingin te brengen! Dit weekend ben ik er druk, maar ik ga zo even kijken welke meester ik wil zijn enzo en dan pas ik deze postwel aan. Ik zit op de tbalet, dus het zal niet zo heel uitgebreid zijn.

Oh en Flore, ik vind dat je écht goed kan schrijven!!
-----
Ik HAAT de tablet, het typt zo ongelooflijk saai, open ik een nieuwe tab, hup alles weg :'( Ik had echt al wat getypt en weet niet of ik het nog exact zo kan typen :'(
----
OMG wat zijn de kansen? Ik wilde ook Rune gaan heten xD Aww :'( xD Anyways, ik weet zelf de naam nog niet echt, suggesties altijd welkom, voor nu ga ik haar Nore noemen, jup she's a girl!
PS, als je haar beschrijving leest, schrijf dat op welke meestergave in je hoofd opkomt, ik ben benieuwd :), ik heb het nog niet gespecificieerd in de tekst :)
PS2: ik heb de neiging om of heel lang te schrijven, of om net héél snel te gaan. Ik kan ook nogal chaotisch schrijven, dus als er iets niet duidelijk is of als je denkt dat iets beters/anders kan, let me know!
PS3: In de quotes staat wat meer achtergrond info want mijn personage dus niet weet.
PS4: ik vind tweelingen heel leuk, vandaar dat ik er ook één ben :)
----

Nore is een meisje, van nu 15 jaar oud. Ze heeft eigenlijk rood, sluik haar, maar haar haar is zo vuil dat het eerder bruin lijkt. Ze heeft mooie, heldere, groene ogen, waar je in zou verdrinken als ze niet zo vies was. Ze woont immers als jaren op straat, slaapt 's nacht op elke mogelijke plek die je je maar kan verzinnen. Ze is klein, omdat ze al jaren te weinig eten heeft. Ze eet wat ze kan vinden en meestal steelt. Door haar ondervoeding is ze erg mager en klein. Doordat ze zo klein is, is ze wel snel. Ze is sterk, niet qua fysiek, maar wel mentaal. Ze leeft immers al bijna 10 jaar op straat en dat is het hem. Ze lééft. Ze heeft 1 speciale plek, bij het riool. Ze heeft er plek, het is er droog, en kan er haar belangrijkste spullen kwijt: een paar kledingstukken die ze heeft gestolen, een deken, een medaillon en voedsel dat ze steelt.

Nore heeft een heftig verleden. Ze is de helft van een identieke tweeling. Hoe haar zus heet en of ze eigenlijk nog leeft, dat weet Nore niet. Het laatste wat ze zich van haar herinnerd is hoe ze 's avonds gingen slapen en ze 's ochtends weg was. Is ze ontvoerd? Nore weet het niet. Ze waren toen ongeveer 2 jaar. Ze hadden ook allebei precies dezelfde moedervlek onder hun pink. (Bij Nore haar rechterpink, bij haar zus haar linkerpink). Als je goed keek, leken het net een halve ster was. Als ze hun handen (naast) tegen elkaar hielden, was het een volledige ster. (Maar wel klein, als je er niet op lette, was het net een raar litteken of moedervlek).
CiteerNore's zus is eigenlijk verkocht of weggegeven, omdat haar ouders niet voor haar konden zorgen. Ze liet haar gave al snel zien. Nore's zus is denk ik een MeesterGenezer of Meesterfolteraar, die veilig bij het verzet is geraakt, doordat ze opgenomen werd door een Meesterkenner die bij het verzet hoorde en die dus kinderen weghaalde als hun ouders door kregen dat ze gaven hadden, of als hij ze tegenkwam en de ouders het zelf niet door hadden. De meesterkenner is helaas opgepakt geweest en vermoord.

Zelf is ze toen ze 5 was thuis weggegaan. Ze weet dat ze nog minstens 1 kleinere zus heeft en 1 kleinere broer. Het laatste wat ze zich van hen herinnert is hoe haar moeder beviel van haar broer, dat ze hem mocht vasthouden samen met haar kleine zus. Die avond is Nore 'weggegeven' aan een plaatselijke boer. Nore's vader was een paardentemmer van de koning maar hij verdiende amper om zijn familie te onderhouden. Een 4e mond erbij was te veel en dus moest Nore weg, hoeveel pijn het haar ouders ook deed. Ze kreeg een deken mee met een pootafdruk op en het medaillon van haar moeder. Dat had haar vader haar ook verteld.
CiteerNore, grote meid. Nu je kleine broer er is, kan papa niet genoeg eten kopen. Jij bent al een grote meid, schat. Mama en ik zien je doodgraag, maar je moet met deze meneer mee. Hij zal goed voor je zorgen. Hij kan je genoeg eten geven zodat je een grote, sterke jongedame wordt. Beloof je dat? Dat je groot en sterk wordt, en dat je ons komt bezoeken?'

Ze dacht dat ze bij een lieve meneer terecht kwam, maar niets was minder waar. Nore moest hard werken. Ze moest hem én zijn 'vrienden' plezieren. Ze moest haar jonge lijf verkopen voor kost en inwoon. Dat vond ze maar niets. Op dat moment ontluikte haar gave zich meer dan eerst.

CiteerHet was ook zo dat haar ouders zich Nore (en hun andere kinderen) niet konden veroorloven. Maar Nore haar gave kwam door, en dat konden haar ouders niet hebben. Ze trommelden een Meesterkenner op, om te kijken of Nore een meester zou worden, net als haar tweelingzus (die ze om diezelfde reden op haar 3 jaar hadden weggegeven. De meesterkenner van toen was inmiddels overleden.) Ze dachten dat ze haar meegaven aan iemand die voor haar kon zorgen. De man had beloofd Nore niet uit te leveren als haar gaven zich écht zouden ontwikkelen, en dat deed hij ook niet. Hij gebruikte haar.

De meesterkenner had Nore bedreigt, ook al was ze op dat moment net geen 6. 'Als je niet stopt, dan zal de koning je komen halen! Dan zet hij net zo'n leuke tekening op je hand als je vader hebt. Dat weet je vast nog wel, mormel!' Nore's ouders hadden haar al gewaarschuwd, dachten dat deze man beter voor haar kon zorgen zodat ze ermee om kon gaan. Nore haatte de man om wat hij haar aan deed. Ze liep uiteindelijk weg, met haar dekentje (met een pootafdruk) en haar medaillon. Sindsdien leeft ze dus op straat.

CiteerIk had gedacht dat Nores ouders wel bij het verzet zitten. Haar vader tenminste, want die is MeesterTemmer. Hij heeft het kenmerk en werkt voor de koning, waar hij info verzamelt voor het verzet. Nore weet inmiddels dat haar vader voor de koning werkt, en denkt dat hij een verrader is, want hij werkt voor de koning én heeft haar weggedaan. Ze kent haar familie, kijkt regelmatig naar hen, maar zij weten niet wie zij is. De meesterkenner die haar heeft misbruikt is inmiddels dood, omdat bekend werd wat hij deed met jonge kinderen. Het verzet heeft hem uitgeschakeld.
Nores broertje en zusje wonen nog thuis en hebben beide geen teken van een gave, of toch geen zichtbare gave.

Nore leeft dus op straat, vol met woede en haat jegens haar vader, de meestertemmer die nu dood is, de koning. Ze herinnert zich het teken goed dat haar vader had, maar wist niet wat het betekende toen ze jong was. Haar ouders kennen haar niet, maar ze heeft haar belofte niet verbroken. Ze is groot en komt hen regelmatig, vanop afstand 'bezoeken'.
Ze is boos op haar broer en zus dat zij thuis wonen, maar vooral op haar vader om het leven dat ze nu heeft.

Nore is Meesterillusionist, die anderen kan laten zien en denken wat zij wil, waardoor ze mensen kan sturen. Leuke dingen, maar ook gruwelijke dingen. Ze kan hen laten denken dat ze in lava staan, dat hun voeten verbranden. Die pijn voelen ze dan ook. Of ze kan hen laten denken dat zij er niet is, of dat ze de deur open hebben gelaten, ... Vandaar dat niemand haar opmerkt, tenzij ze het wil. Ze kan natuurlijk niet iedereen alles laten denken, maar wel een paar personen tegelijk.

Het is een beetje chaotisch denk ik xD
Ik heb nog een goede manier/reden nodig om haar in contact te brengen met het verzet.

Yara

Oh heel cool personage Suzanne!!! Wow, die achtergrond vind ik echt vet, heftig zeg voor zo'n jong meisje!
Ik vind de naam Nora eigenlijk wel bij je karakterbeschrijving passen, omdat ze me een lief, zachtaardig meisje lijkt die van binnen wel heel sterk is en niet gemakkelijk kapot te krijgen is. Nora klinkt lief en sterk tegelijkertijd. Dus als je de naam nog wilt veranderen, zou ik wel in die richting blijven denk ik.

Verder passen Meesterillusionist, Meestertemmer (maar is haar vader al dus ik weet niet of je dat wilt), Meesterzaaier en Meesterheler (maar is haar zus misschien al) wel bij haar vind ik. Die laatste twee vooral doordat ze me zachtaardig lijkt, de eerste twee omdat die zachtaardigheid ook koppelen aan kracht. Zo kan een Meesterillusionist ook verschrikkelijke dingen doen, die kunnen voortkomen uit de verschrikkingen uit haar jeugd.
Het ligt er denk ik aan welke kant je op wilt. Je kunt ook haar Meesterheler maken en haar zus Meesterfolteraar bijvoorbeeld, dan heb je weer zo'n tegenstelling in gaven bij een tweeling net als bij de koning en prins. Maar een helende gave past misschien minder bij haar achtergrondverhaal, omdat haar gave zich ook openbaarde op haar donkerste momenten zegmaar. Zelfde geldt voor Meesterzaaier.
Ik denk dat bij je personage misschien Meestertemmer en Meesterillusionist het beste passen. Meestertemmer kan cool zijn omdat haar vader dat ook was (al zijn gaven niet erfelijk), Meesterillusionist zou je ook kunnen zeggen dat ze voor zichzelf illusies kan scheppen om de realiteit draaglijker te maken.

Citaat van: PiperWyatt op 29 mei 2014, 20:15:49
Oh en Flore, ik vind dat je écht goed kan schrijven!!
Ah, dankjewel!!! Super leuk om te horen! :)

PiperWyatt

Ik ben blij dat je het iets vind :p
Nora it is dan  O0 Vind ik ook een heel mooie naam :D

Ik had zelf meesterillusionist in mijn hoofd (zie kleine lettertjes xD), dus ik ben blij dat jij dat ook bedacht had :), dat wil zeggen dat het toch klopt :)
Meestertemmer vind ik ook wel leuk, maar dat heeft haar vader inderdaad al.
Ik denk dat haar zus een Folteraar was, al is Heler natuurlijk wel handig voor het verzet (maar er kan natuurlijk altijd een Heler zijn). Dat ze kleine stroomschokjes afgaf als ze klein was.

Ik had ook al aan die dualiteit gedacht - heler en folteraar - maar ik vind illusionist denk ik beter passen bij Nora's verhaal.
Natuurlijk zijn niet alleen tweelingen meesters, maar omdat het een 1eiige tweeling is, vind ik passende gaven wel leuk. (omdat die toch hetzelfde zijn, alleen een klein beetje anders)
In het extreme zou je kunnen zeggen dat de illusionist met mensen hun geest speelt en ze laat denken dat ze pijn hebben en de folteraar met mensen hun lichaam speelt, en waar de pijn écht is. Nora controleert de geest en haar zus het lichaam. (Ik weet niet of je ooit Heroes hebt gekeken, maar daar was ook een aflevering van een man die mensen als marionet kon behandelen en dus kon dwingen  iets te doen, al waren ze eer met hun hoofd bij, ik denk dat Nora's zus zo'n gave heeft, zij kan mensen hun lichaam besturen als ze naar hen kijkt of aan hen denkt en ze hun omgeving kan bekijken. Al is folteraar dan geen goede naam. Bespeler? )

Yara

Citaat van: PiperWyatt op 30 mei 2014, 00:21:55
In het extreme zou je kunnen zeggen dat de illusionist met mensen hun geest speelt en ze laat denken dat ze pijn hebben en de folteraar met mensen hun lichaam speelt, en waar de pijn écht is. Nora controleert de geest en haar zus het lichaam. (Ik weet niet of je ooit Heroes hebt gekeken, maar daar was ook een aflevering van een man die mensen als marionet kon behandelen en dus kon dwingen  iets te doen, al waren ze eer met hun hoofd bij, ik denk dat Nora's zus zo'n gave heeft, zij kan mensen hun lichaam besturen als ze naar hen kijkt of aan hen denkt en ze hun omgeving kan bekijken. Al is folteraar dan geen goede naam. Bespeler? )

Geest en lichaam dualiteit voor een tweeling is vet bedacht!
Bespeler lijkt een beetje op Meesterspreker, of begrijp ik je verkeerd? Die kan namelijk met zijn woorden andere mensen beïnvloeden, oftewel laten doen wat hij wil (als de gave sterk genoeg is).
Of bedoel je echt letterlijk besturen ipv beïnvloeden. Als een soort marionetten? Dat is wel cool, en behoorlijk creepy. Alleen moeten we dan wel even bedenken hoe we die gave kunnen inperken zodat het niet té OP wordt. Maar op zich vind ik het principe wel iets hebben.
Wat denk jij, is wat jij bedoelt een Meesterspreker of een nieuw soort Meester die we nog niet hebben?

Trouwens, Loetje en ik zijn ook een tweeling maar wij hebben ook niet specifiek een dualiteit in onze gaven, dus het hoeft natuurlijk niet. Maar op zich is het wel vet... Sowieso vind ik het super tof dat we weer twee Meesters met een bloedband hebben! ;D

loetjef

Supervet Piper! Heel interessant personage zo, ben wel benieuwd naar haar kant van het verhaal ^^

Ik denk dat Meesterillusionist inderdaad een supergoede match is bij haar, maar het is wel een gave waar je mee moet oppassen zegmaar, je  moet goed opletten waar je de grens in kracht trekt, denk ik. Want zoals je nu aangeeft kan ze een paar mensen tegelijk 'bespelen', maar ik denk dat je daar wel bij moet oppassen dat als je Nora bijv. in het paleis bij de wachters laat komen, ze eigenlijk geen hulp nodig heeft, omdat ze alles in haar eentje af kan handelen. Snap je wat ik bedoel? Dus misschien kun je dat nog iets verfijnen, want zeker aangezien ze een bloedband heeft, is ze dan wel een beetje overpowered (maar misschien begrijp ik je verkeerd hoor).

Verder zou je ook nog kunnen nadenken of haar zus nog in leven is of niet. Hoe ik je omschrijving las (met de aanvulling van Flore), kwam Nora's zus op mij als best wel kwaadaardig over, dus we zouden er ook voor kunnen kiezen dat zij aan de kant van de koning staat (dat zou een supervette ontwikkeling zijn in het Meestergevecht: Zus tegen zus, maar ze voelen wel elkaars pijn). Maar dat is mijn f*cked up gedachte xD

Yara

Loetje, Pipers karakter is niet die 'bespeler', dat zou eventueel haar tweelingzus kunnen zijn. Ben het wel met je eens dat we dan die zus misschien wel wat beperkingen moeten opleggen, zeker als ze aan de kant van de koning staat (maar ook als ze aan onze kant staat trouwens).
Voor Nora om meerdere mensen vanalles te kunnen laten zien is misschien ook OP, maar dat weet ik niet, ligt eraan hoe je het invult denk ik.
Ik heb misschien wel een idee als beperking, maar je moet maar zeggen of het je iets lijkt voor jouw karakter Piper.

Maar je kunt zeggen dat ze (misschien juist door haar bloedband?) wel in staat is om meerdere mensen iets te laten zien. Maar zodra de mensen door hebben dat er iets niet klopt werkt het niet meer. Als een soort instinctieve bescherming. Je kunt de geest beïnvloeden, maar zodra de geest doorheeft dat er een indringer is sluit hij die buiten en wordt de persoon zich weer van de werkelijkheid bewust. Denk dus aan een wachter die tegen een muur aanleunt die er niet is en er dwars doorheen valt waardoor de illusie oplost ofzo? En hoe sterker de geest, hoe eerder mensen in staat zijn om het zich te beseffen wanneer er met hun geest wordt geknoeid? Zelfde zou je dan kunnen doen voor langere illusies. Hoe langer je mensen iets wilt laten zien, hoe moeilijker het wordt om de geest te blijven manipuleren. Goed idee?