Meesterstrijd - Overlegtopic

Gestart door Yara, 7 mei 2014, 16:32:03

Vorige topic - Volgende topic

Als de groepen worden verwijderd of heringedeeld, wat doen we dan met dit verhaal?

Ik wil graag nog steeds verder schrijven!
3 (75%)
Het maakt me niets uit, als de rest nog wil doe ik ook wel mee.
0 (0%)
Ik weet het nog niet.
0 (0%)
Voor mij hoeft het niet zo nodig.
1 (25%)
Ik heb er geen zin meer in, als de groepen stoppen stop ik ook met het verhaal.
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 4

Yara

CiteerRune zat verveeld op de vensterbank bij het raam. Haar ene been bungelde over de rand en ze liet razendsnel een dun mes  tussen haar vingers door schieten zonder er zelfs maar naar te kijken. Haar blik was naar buiten gericht maar ze zag de uitgestrekte velden niet waar boeren zich verzamelde om de laatste oogst binnen te halen voordat de regen die zich in de lucht verzamelde naar beneden zou komen. Haar aandacht was bij het gesprek in de kamer.
"Het risico is veel te groot,"  mopperde Lhuan. "Ons leger is nog lang niet klaar, zeker niet om tegen de Meesters van de koning te vechten."
"Wanner zijn we ooit wél klaar?" reageerde Tije terecht. "We wachten al dertig jaar op een kans, maar de koning zal zijn troon echt niet zomaar aan ons aanbieden. De mensen lijden honger, gezinnen zijn verscheurd, Meesters worden gevreesd en onderdrukt. Het heeft lang genoeg geduurd. Bovendien weten we nu waar de koning mee bezig is. Het risico als we niets doen is te groot. We moeten actie ondernemen, anders heeft het straks geen zin meer."
"Ik zie in dat we iets moeten doen," zei Kran, als altijd de rust zelve. "Maar Lhuan heeft gelijk, we kunnen de koning op het slagveld niet verslaan. Als we hem werkelijk een slag willen toedienen, moeten we dichterbij komen. We hebben een groep sterke Meesters weten te verzamelen, we moeten bedenken hoe we die zo goed mogelijk kunnen gebruiken."
Rune liet haar mes steeds langs haar vingers flitsen. Ze voelde de ogen van Michael op zich gericht maar keek nog altijd niet om.
"Dus komen we weer uit waar we zijn begonnen," mompelde Devi droog. "De beste manier voor ons is om een groep Meesters tegenover de koning te krijgen om het met één beslissende aanval te beëindigen."
"Jammer dat we niet op sprookjes en dromen kunnen vertrouwen," snauwde Lhuan hatelijk. "Het paleis is ondoordringbaar en de koning is al vijfendertig jaar niet buiten gezien."
Rune snoof onhoorbaar. Ze hoorde Michael opstaan, de houten stoelpoten schraapten over de grond. Het mes stopte tussen haar vingers terwijl ze afwachtte wat hij ging zeggen.
"Heren, ik dank jullie voor jullie advies en overdenkingen. Als jullie mij nu allen willen laten, ik heb veel te overwegen. Er zal op korte termijn een beslissing moeten worden genomen nu we weten dat de koning op het punt staat zijn macht nog meer te verstevigen. Ik verwacht jullie hier terug na het avondmaal om mijn beslissing te horen."
De vier mannen schoven ook hun stoelen naar achteren en mompelden afscheidswoorden. Rune kon voelen dat er verschillende blikken op haar werden geworpen, maar ze bleef stoïcijns uit het raam kijken. Toen Devi als laatste schuifelend en zwaar steunend op zijn stok de kamer verliet en de deur achter zich had gesloten, richtte Michael het woord tot haar.
"Wat denk jij?"
"Een groep Meesters het paleis in sturen om de koning te vermoorden, liefst zo onopvallend mogelijk. Erin en eruit voordat de wachters in beweging hebben kunnen komen."
"Zo gemakkelijk he?"
"Natuurlijk niet gemakkelijk, maar het is de enige manier. Ons leger kan dienen als afleiding om de aandacht en troepen van de koning bezig te houden, maar meer dan dat kan het niet bereiken, dat weet jij ook. We missen discipline en sterke vechters. Het gaat ook niet zozeer om het leger van de koning. Dat valt vanzelf als de koning sterft. We moeten het hoofd van de slang afhakken zogezegd."
"Dus je wilt zo met een groep Meesters het paleis binnen wandelen? Of heb je ook al een plan om de koning naar buiten te krijgen?"
Rune haalde haar schouders op. Ze stak haar mes in de schede en sprong lichtvoetig vanuit haar zitplek naar de grond.
"Het paleis is niet ondoordringbaar. Het is eerder een Meester gelukt om de verdediging te doorbreken."
Michael trok verbaasd een wenkbrauw op. Zijn zwarte krullen zaten door de war. Hij had waarschijnlijk de hele vergadering zijn handen door zijn haren gehaald, zoals hij altijd deed als hij zich over een moeilijk probleem boog.
"Vertel," beval hij haar.
"Ik ken de details niet, maar naar het schijnt is heeft een Meesterdief het onlangs voor elkaar gekregen om uit de kerkers van de koning te ontsnappen."
"Weet je waar deze Meesterdief nu is? Zou hij bereid zijn zich bij ons aan te sluiten?"
"Ik heb geen idee waar hij nu is, maar ik ben er vrij zeker van dat ik hem wel zou kunnen vinden. En als ik hem heb gevonden, zorg ik er wel voor dat hij ons helpt."
"Lukt je dat binnen een week?"
"Dat is wel erg kort. Een Meester die uit de kerkers van de koning is ontsnapt zal er zeker alles aan doen om niet opnieuw te worden gevonden en als een Meesterdief niet wil worden gevonden zal zelfs een Meesterspeurder daar problemen mee hebben. Ik zal mijn best doen, maar ik kan geen garanties geven."
"Doe wat je kan, de tijd begint te dringen. Ik zal in je afwezigheid Dash je taken laten overnemen en Kran zal ons leger klaarmaken. Waarschijnlijk kun je een afleiding wel gebruiken om het paleis binnen te komen."
"Goed, dan vertrek ik nu." Rune drukte Michaels uitgestoken hand en liep met grote passen de kamer uit. Ze deed alsof ze zijn zachte verzoek niet hoorde.
"Wees voorzichtig," mompelde Michael, net voordat Rune de deur achter zich dicht liet vallen en de leider van hun verzet alleen liet. Ze liep vrijwel geruisloos door de lege gangen. Iedereen zou nu wel in de eetzaal zijn voor het avondmaal, als ze tenminste niet waren uitgezonden voor een of andere opdracht. Rune haastte zich naar haar kamer om de benodigde spullen bij elkaar te zoeken. Wapens hoefde ze niet te pakken, die droeg ze allemaal al standaard op haar lichaam. Wel pakte ze haar reisspullen, een goedgevulde beurs en haar mantel. Op weg naar buiten kwam ze langs de keuken en ze wist zich behendig langs de zwetende koks te werken en wat proviand mee te grissen. Via de keuken kwam ze uit in de gelagkamer van de herberg die hun huidige onderkomen verborg. Het verzet was constant in beweging, altijd op de vlucht. Gelukkig hadden ze door het hele land contacten. Eenmaal buiten trok Rune meteen de kap van haar mantel over haar hoofd om haar blonde haren droog te houden. De eerste regendruppels spetterden al naar beneden. Ze liep snel naar de stal om haar donkerbruine merrie te zadelen. Terwijl ze daarmee bezig was overdacht ze haar volgende stappen. Ze had nog altijd vele contacten in de onderwereld en het werd hoog tijd om een paar van hen weer eens een bezoek te brengen.

Wat denken jullie?

Yara

Ik wil iets veranderen in mijn karakterbeschrijving. Rune is NIET gevangen door de koning en heeft dus ook GEEN Meesterteken op haar hand staan.
Dat omdat ik het onwaarschijnlijk vind dat Meesters die door de koning zijn gevonden zo gemakkelijk weer weg kunnen komen. Dat maakt het ook nog meer bijzonder dat het Joshua wel is gelukt om te ontsnappen. Bovendien vind ik het achteraf toch ook minder bij mijn karakter passen.
Ik denk ook dat bij het verzet Meesters met het teken op hun hand eerder wantrouwt zullen worden, omdat dat sneller spionnen kunnen zijn. Dat betekent niet dat er helemaal geen Meesters met teken bij het verzet zitten, maar het komt niet veel voor denk ik.

CiteerRune is 22 jaar oud. Ze heeft lang, stijl blond haar en grijsblauwe ogen. Ze draagt altijd een compleet wapenarsenaal bij zichaan pijlen, werpmessen, gifpijltjes, werpsterren, etc.

Verder zit Rune al enkele jaren bij het verzet, daarvoor verkocht ze haar diensten als sluipmoordenaar in de onderwereld. Rune is een wees en weet niet wie haar ouders zijn. Een tante die graag zelf een meisje wilde heeft haar als baby in huis genomen na de dood van haar echte moeder. Zij gebruikte Rune meer als hulp dan als dochter, maar omdat zij alles was wat Rune had, trok ze toch heel erg naar haar tante toe. Toen Rune ouder werd, begon haar Meestergave zich te openbaren. Ze wist wat er met Meesters gebeurde en vluchtte weg voordat haar tante zou ontdekken dat Rune een Meesterschutter was. Rune sloot zich aan bij een kleine groep handelaren en hoewel ze probeerde haar gave verborgen te houden, bleek toch al snel haar grote talent als schutter. Een van de handelaren nam haar onder zijn hoede en begon Rune te trainen als sluipmoordenaar. Hij introduceerde haar in de onderwereld en toen hij vier jaar later, op haar vijftiende, werd vermoord door soldaten van de koning vluchtte Rune en begon ze haar eigen netwerk op te bouwen. Haar gave gaf haar al snel grote bekendheid in de onderwereld, waar het niemand interesseerde of je al dan niet een Meester was. Via haar contacten hoorde Rune voor het eerst over het verzet en over de vele vrije Meesters die zich daarbij aansloten. Ze zocht contact en werd op haar achttiende ingelijfd als lid. Inmiddels geniet ze veel vertrouwen van de leider van het verzet, die al meer dan eens op haar kennis en vaardigheden heeft vertrouwd.

Rune vertrouwt mensen niet snel en houdt voor haar eigen veiligheid mensen zo veel mogelijk op afstand. Ze houdt mensen op afstand door afstandelijk te zijn, niet veel te zeggen, al heeft ze wel haar eigen mening over dingen, en sarcasme te gebruiken. Bij het verzet heeft ze dan ook weinig echte vrienden, al heeft ze wel aanzien. Aan haar gezicht kun je niet gemakkelijk afleiden wat Rune denkt aangezien ze nogal gesloten is. Rune haat de koning en waar hij voor staat. Ze kan genieten van vechten en de kik die het geeft om in gevaar te zijn. Rune deinst dan ook niet terug voor gevaar. Wanneer ze mensen binnen laat, is ze wel trouw en zal eerder zelf sterven dan hen iets laten overkomen.

Zo, met aanpassingen :)

Littlemuppets

Mijn karakter:

Daimy

Daimy is een dame van adel. 27 jaar en altijd verborgen gebleven voor de rest van de wereld. Haar beste vrienden waren haar Paard Flame, Haar Zee Arend Winger en haar Boskat(puma of luipaard). Daimy was namelijk een meestermorfer. Dit was al duidelijk toen ze geboren werd. Haar ouders weten niet eens zeker of ze nu echt een jonge of een meisje is maar gezien het feit dat Daimy zelf kiest voor een vrouwelijk lichaam om doorgaans te gebruiken hebben ze besloten dat ze een meisje was.

Haar ouders, trouw aan het koningshuis, wilden hun dochter koste wat het kost beschermen. Daarom werd Daimy vanaf haar geboorte verborgen op een landgoed aan zee en vlakbij het bos. Een plek waar weinig mensen kwamen en alleen de belangrijkste getrouwen kwamen van de familie. Zelfs de broers van Daimy wisten niet dat ze bestond, hun was verteld dat hun zusje bij de geboorte overleden was en dat hun moeder mazzel had dat ze nog leefde.

Daimy groeide op als een dwarse meid.  Haar uiterlijk wilde nog wel eens veranderen met haar stemming. Ze was niet echt handelbaar en tegen de instructies in van haar ouders liet het personeel haar vaak de bossen in gaan of naar het strand. Naarmate ze ouder werd, kreeg haar vader het idee om haar voor te bereiden op een leven als meester. Ze leerde vechten. Met zwaarden, messen en speren.
Maar ook leerde ze etiquette, zich te gedragen als een dame, ze werd een meester in toneelspelen en dat zorgde er voor dat ze samen met haar gave heel wat rare trucjes met het personeel uithaalde als ze weer eens gemoft was als een van hen.

In het begin merkte je gelijk als ze zich had veranderd maar nu is het praktisch onmogelijk om te zien of ze nu echt personeel was of gewoon Daimy.

Op het strand leerde ze haar zee-arend kennen. Zo kon al paardrijden en als ze zin had veranderde ze in een paard om samen met Flame over de stranden en door de bossen te racen.

Tijdens zo'n race sprong er ineens een zwart gevaarte voor hun neus op de grond, flame kon niet optijd stoppen en gaf het beest een schop met zijn hoef. Het was een zwarte panter en Daimy besloot het dier te verzorgen waarna ze goed met elkaar op konden schieten.

Ze had niks te klagen, ze had haar vrijheid, kon zich zelf redden, want haar vader had de beste leermeesters ingeschakeld om haar dingen te leren. En als je ze moest leren, kennis of technieken of wat dan ook maar dan veranderde ze in een jongen zodat de leraren niet raar opkeken. Ze was een soort van bastaard van de koning maar niemand mocht het weten. Tenminste zo werd het verteld.

Daimy ontwikkelde zich tot een mooie jonge vrouw. Haar ouders stierven op haar 26e en ze mocht niet eens naar de begravenis. Een of andere huurmoordenaar van de koning had haar ouders vermoord en haar beide broers besloten met hun hele regiment ontslag te nemen in het leger van de koning. Ze gingen op zoek naar hun bastaardbroer waarvan ze pas het bestaan wisten nadat het testament bekend werd gemaakt en ze wilden wraak op de koning.

Zo kwam het dat Daimy, gevonden werd door haar broers. Die raar stonden te kijken dat ze een zusje hadden. De regimenten mochten van niks weten dus ze moest veranderen in een jonge. Ze legde haar broers uit hoe het allemaal zat en omdat zij de groot taktikus was van de drie en ook de slimste, besloot ze wraak te nemen op de koning.

Hoe en wat moest ze nog bedenken maar het was tijd voor actie

Yara

Yes, super LM, dan kunnen we gaan beginnen ;D

Paar vraagjes:
Wat is het symbool van een Meestermorf?
Wat gebeurt er met je kleding en andere dingen als je morft?
Zit je al bij het verzet of nog niet?
Is er een grens aan hoe groot en hoe klein je kan morfen? Kun je bijvoorbeeld je lichaam krimpen tot een kat? Of een muis? Of een vlieg? En kun je zo groot worden als een olifant?
Moet je het lichaam waar je naar morft (snap je wat ik bedoel?) al een keer hebben gezien of kun je ook zelf iets nieuws bedenken? (Ik denk dat het misschien logisch is dat je alleen kunt veranderen in lichamen die je al ooit hebt gezien, omdat je anders niet weet hoe je je lichaam precies moet vormen. Maar als je dat doet: Is er dan ook een beperking in hoe goed je het andere lichaam moet hebben geobserveerd?)

En aan de anderen de vraag:
Is Meestermorf zoals het nu is beschreven OP of kan het wel? Ik denk persoonlijk dat het wel moet kunnen. Maar dan valt Meesterspion volgens mij weg, want die gaven lijken heel erg op elkaar (met uitzondering dat Meesterspion alleen in mensen kon veranderen en Meestermorf blijkbaar ook in dieren). Dus schrappen we Meesterspion gewoon (of hebben jullie een idee om het aan te passen, want zo laten staan zou ik niet doen, das heel erg dubbelop).

En nu we toch details aan het uitwerken zijn. Piper, ben jij er al uit wat je wil met de gave van Nore en die van haar zus? En is haar zus goed of slecht?

Littlemuppets

DAt is het teken van de meester morf.

Ik zit niet bij het verzet, dat gaat nog komen en neem dan dus het leger van mijn broers mee.
Door mijn vele studeren en leren kan ik in veel dingen veranderen. Als is de tijd dat ik in grotere dingen kan veranderen korter en veel zwaarder dan van kleinere zaken.  Mijn kleding verdwijnt valt af als ik morf of gaat kapot. Tenzij ik me eerst uitkleed natuurlijk.

Dingen uit studies zijn moeilijker te morfen en kunnen soms dus niet volledig zijn, of de morf mislukt. Stel ik heb een schilderij gezien van de koning en ik verander in de koning dan is de kwaliteit van de morf slechter dan wanneer ik de koning persoonlijk heb ontmoet.

Hoe beter ik iets heb bestudeerd en hoe beter ik iemand ken hoe beter de morf. Ik heb dan ook een paar vormen die ik perfect kan morfen maar ik heb bijv. nooit een koe gezien alleen op plaatjes en uit studie dus dat wordt lastiger morfen,

Laten we zeggen dat normale dieren met een omvang van ong 2-3 meter gewoon goed te morfen zijn maar olifanten of bomen oid veel lastiger.

PiperWyatt

Ik zal Nores verhaal ook nog eens herbekijken morgen, dan kunnen we gaan starten. Ik heb echt iemand nodig die me port bij zon dingen xD

Yara

Ja, bij mij komt nu ook 331 erbij dat veel tijd kost en volgende week zomerspelen. Maar ik denk dat misschien het beste is om maar gewoon zodra alles echt klaar is te beginnen, als het eenmaal loopt denk ik dat het veel beter zal gaan.
Ik heb er wel al superveel zin in!!! ;D

LM en Piper, hebben jullie al een idee over hoe jullie uiteindelijk bij ons/bij het verzet komen? Of moeten Loetje en ik ook even meedenken?

PiperWyatt

Ik was aan het denken, als mijn zus bij de koning hoort omdat ze gebrainwashed is ofzo, dat jullie mij ontvoeren omdat jullie denken dat ik bij de koning hoor. zo kom ik er dan achter dat mn zus nog leeft enzo. Maar ik moet het nog ff goed uittypen en bedenken straks/morgen :)

Yara

Klinkt super cool!!!! Ik ben heel benieuwd naar de details, maar het lijkt me nu al heel interessant om uit te werken in ons verhaal! ;D

Littlemuppets

Daimy wist al dat zij anders was dan de rest.  Toen ze haar broers vond, de verhalen hoorde en oprukte tegen de stad waar de koning woonde begon ze zich af te vragen of haar broers ook krachten hadden. Ze begon haar broers uit te horen maar ze wilden niks loslaten. Haar broers waren verstandige mannen en dronken niet, het leger ook niet zodat het altijd nuchter en op volle sterkte was. Ze kochten eerlijk hun proviant en verleende soms diensten bij boeren voor profiant. Tot op een dag Daimy haar broer opschrok en vervolgens flauwviel.

Niemand wist wat er aan de hand was dus er werk bivak opgeslagen. Daimy haar broer werd naar de tent getild en hij kwam weer bij. Maar wel met angst in zijn ogen. Maar alsnog wilde hij niet zeggen wat er aan de hand was. Daimy moest de tent uit en haar andere broer mocht blijven. Daimy morfde in een slang en sloop de tent weer in.

Daar hoorde ze haar broers praten, haar ene broer had het over de aanwezigheid van anderen, hij voelde ze....

En toen drong het door, haar broer had ook krachten, hij kon andere  meesters voelen, maar had haar andere broer ook krachten?

op het antwoord hoefde ze niet lang te wachten, haar andere broer zei: ik scherm ons nogsteeds af. dus ze kunenn ons niet vinden maar ze weten dat het leger er aan komt. We moeten hier weg ik wil niet dat ze ons vinden. Morfers zijn al lang zo goed als uitgestorven we moeten Daimy beschermen.

En toen flipte Daimy. Ze barste los, zonder te merken dat ze naakt was, dat haar broers hadden moeten vertellen dat ze krachten hadden. Ze waren nooit gesnapt omdat ze elkaar konden beschermen. Waarom hadden ze dat niet bij haar gedaan.

Haar broers legden uit dat hun krachten pas naar boven kwamen toe zij al weg was en zij wisten niet dat zij een zusje hadden ook haar ouders wisten niet dat de broers krachten hadden het was hun geheim.

Daimy bedaarde trok haar kleren aan en ze gingen in gesprek over hoe nu verder. Haar broer kon nooit alle meesters afschermen dus ze stelden voor dat de broer die de andere meesters een klein gezelschap van officieren meenam en contact ging opnemen met de meesters in het bos verderop.  Hier houd ik ff op zodat anderen hier ook wat mee kunenn doen

Yara

Leuk, LM! Ah ik ben zo enthousiast dat we gaan beginnen! ;D

Ik heb wel een paar vraagjes LM:
- Is dit je begin stukje? Want lezers weten natuurlijk nog niet wie Daimy is, wat de relatie met haar broers is, hoe ze daar is beland, etc. Dus los je dat later in het verhaal nog op (met terugblikken ofzo), of komen er nog wat stukjes voor en heb je dit vast geschreven?
- Dus je ene broer is denk ik Meesterkenner, of niet? Is hij extra sterk, dat hij het over zo'n afstand kan, of is dat normaal voor Meesterkenners? (ik heb in mijn beschrijving dat namelijk niet meegenomen, dus voor de gaven die we gebruiken moeten we dat misschien wel even bedenken)
- Is je andere broer Meesterschild? Dan is hij wel heel sterk dat hij een heel leger kan beschermen tegen andere Meesters.
- Als je andere broer Meesterschild is, hoe doen we dat dan met de rest van het verhaal? Want de reden dat we de prins nodig hebben is ook grotendeels om zijn gaven, omdat hij de koning kan tegenhouden die anders veel te sterk is. En de reden dat we in ons eerste gevecht zo worden ingemaakt, is dat de koning super sterk is en we niet tegen zijn gave op kunnen. Dus dat past niet zo met je broer... Of... hij moet eerder sterven? Ik weet niet hoor, gewoon even aan het brainstormen.
- Ik neem aan dat je broers wel Meestersymbolen hebben, of niet? Want ze hoorden dus eerst bij het leger van de koning, en de koning heeft meerdere Meesterkenners in dienst, dus het is onwaarschijnlijk dat hij twee Meesters heeft gemist... Hoe kan Daimy dan hebben gemist dat haar broers Meesters zijn? Of... heeft de ene broer de ander constant afgeschermd toen ze in het leger dienden aangezien hij een Meesterschild is? (als hij dat nog steeds is tenminste).

Ik hoop dat je dit trouwens niet ziet als kritiek, want zo is het echt niet bedoelt. Ik vind het ten eerste super dat je al bent begonnen, en ten tweede vind ik het heel tof als iedereen meerdere Meesters in hun verhalen verwerkt, omdat dan het thema des te beter tot zijn recht komt. Maar ik zou het persoonlijk wel goed uitdenken als we Meesters gebruiken (ik ben zelf een heel groot fan van fantasie, maar het moet zegmaar wel kloppen binnen de regels van die wereld).

PiperWyatt

Oke, ik heb Nora's verhaal nog eens herbekeken.
Nora is Meesterillusionist en kan mensen laten denken dat ze dingen zien. Er zijn echter wel voorwaarden aan verbonden.
1)   Nora moet de persoon zien
2)   Nora kan meerdere personen tegelijk iets laten zien/denken (bijvoorbeeld dat de persoon die er loopt een hond is, of dat er juist niemand is of, ... maar dit kost energie. Hoe meer mensen Nora moet beïnvloeden, hoe korter ze dit kan.
3)   Net hetzelfde met tijd: hoe langer Nora iemand iets moet laten denken, hoe meer energie het kost. Sterkere Meesters, Meester met een bloedband,... zijn veel moeilijker om te beïnvloeden.
4)   Ook WAT Nora doet kost energie: Wil ze dat ze pijn hebben/denken dat ze pijn hebben, dan is dit moeilijker dan mensen te laten denken dat ze een hond voorbij zien lopen, omdat de hersenen minder bespeelt moeten worden in het 2e geval.
Doormiddel van training wordt Nora gaandeweg sterker en sterker natuurlijk.

Nora's zus, die ik denk ik Mila ga dopen  omdat ik dat wel een passende naam vind (Of Lena, naar analogie met mijn nichtjes Enora en Elena, maar ik twijfel weer xD), werkt voor de Koning. Ze lijkt als 2 druppels water op Nora, met het enige verschil is dat ze een teken heeft en dat haar 'moedervlek' het spiegelbeeld is als deze van Nora, waardoor het een ster vormt als ze samen komen.  Mila is een Meesterbespeler
Doordat ze identieke tweelingen zijn, zijn hun gaven gelinkt. Ze hebben allebei met de Hersenen te maken: Nora kan de geesten van andere beïnvloeden, Mila beïnvloed via de hersenen het lichaam. Waar Nora, met veel moeite in het begin, mensen kan laten denken dat ze pijn hebben, kan Mila hen dit laten voelen. De pijn die Mila brengt is echt. Ze bespeelt mensen hun lichamen. Ze kan ook, maar daarvoor gelden dezelfde regels als bij Nora, mensen dingen laten doen. Als ze de persoon ziet, kan ze deze bijv. een ander laten slaan, een mes gooien, ... . Mila kan ook meerdere personen tegelijk 'besturen', maar dan doen deze exact hetzelfde. Dan gooien ze allemaal met een mes op hetzelfde moment, of stappen allemaal op hetzelfde moment naar links, ... en dit kost hopen energie.

Mila werkt voor de koning. Ze is door de koning 'gekaapt' en deze heeft haar overtuigd van zijn zaak. Haar vader werkte toch ook voor hem? Haar vader is door het 'verzet' vermoord enz... De koning verdraaid alles waardoor Mila hem zeer loyaal is en alles voor hem zal doen. Ze weet dat ze een zus heeft, en haat haar, omdat zij het gezin moest verlaten en Nora (eerst) niet.  De tijd zal uitwijzen of Mila gedood wordt, of op tijd in ziet dat het verzet wel correct is en de koning niet.

Nora zwerft dus door de stad en iemand van het verzet spot haar. Nora is niet op haar hoede, wordt verrast en raakt in paniek, waardoor ze haar gave maar matig inzet, natuurlijk, door haar levensomstandigheden, heeft ze niet veel energie. Ze kan in eerste instantie ontsnappen maar kan de illusie niet aanhouden en wordt alsnog gevangen. Ze denkt door de koning en het verzet denkt dat ze Mila hebben, tot ze zien dat Nora geen teken heeft. Dan zit Nora bij het verzet, leert ze meer over haar zus en door haar persoonlijk doel (haar vader/ouders/gezin wreken) zorgt ervoor dat ze het verzet méér dan loyaal is. (Eventueel kan ze gechecked worden door iemand die weet wanneer mensen liegen enzo?)

Milas achtergrond verhaal:
Toen Mila ongeveer 2 jaar was, liet ze al merken dat ze een gave had, dat ze een meester was. Nora vertoonde geen tekenen van een gave, en omdat ze bang waren dat Mila vermoord zou worden, besloten ze haar met een Meesterkenner mee te geven. Een Meesterkenner die bij het verzet hoorde en die Mila veilig zou houden, in een omgeving met andere kinderen die tekenen van een gave vertoonde.
Mila kon anderen dingen laten doen. Soms pakte vader ineens een lekkernij voor Mila, of ging moeder ineens het favoriete liedje zingen, zonder dat ze dat wilden of van plan waren. Als Mila boos was, dan kon het zo maar zijn dat je ineens kramp kreeg in je hand of in je been, en het was maar een kwestie van tijd voor ze dit niet alleen bij familieleden, maar ook in het openbaar ging doen.

De Meesterkenner werd echter ontdekt, verraden, en ook de kinderen werden vermoord. Om een voorbeeld te stellen.
Ze werden (bijna) allemaal vermoord, alleen degene die zich konden verdedigen niet. Mila kon zich verdedigen, omdat ze de persoon voor haar nu eenmaal niet toeliet om met dat mes in de buurt te komen. Ze was zwak, de persoon kon  na een paar minuten wel tot haar komen, maar de koning vond haar op dat moment te waardevol om te vermoorden.
Hij nam Mila mee en leerde haar op. Mila was ongeveer 4,5 en kent dus eigenlijk weinig anders meer dan haar leven bij het leger van de koning. Natuurlijk kent ze haar ouders, ook Mila bezit een medaillon en een deken wat ze mee gekregen had, maar de koning vertelde dat het verzet haar vader vermoord had, omdat hij voor de koning werkte. Dat haar vader spion was voor de koning en dat hij ontdekt was (terwijl het net andersom was!). De koning vertelde dat de andere meesters dood moesten omdat ze anders een staatsgreep zouden plegen, en ervoor zouden zorgen dat mensen zonder gaven slaven zouden worden, ... Kortom, allemaal mooie woorden voor een ziekelijke zaak, waardoor een (niet zo heel) weerloos meisje een koele moordenaar zou worden, die de Koning boven iedereen anders stelde.

De MeesterKenner die Nora onder zijn 'hoede' nam, en waarvan het verzet (en Nora's vader) dachten dat deze Meesterkenner (die toch al zeldzaam waren) ook 'goed' was. Hij verzamelde kinderen en gebruikte ze, tot ze te oud werden waarna hij ze uitleverde aan de koning. De koning wist echter niet dat die Kenner een Meester was, of hoe hij aan die kinderen kwam, maar dat kon de koning eigenlijk ook niet schelen. Het verzet kwam achter de dubieuze redenen van de Kenner en lynchten hem. Nu heeft het verzet eigenlijk geen Kenner meer, maar ik zit met het idee dat eventueel het 3e zusje een Kenner kan zijn, of het broertje. En indien dat het geval is, dan heeft heeft nr 4 ook een passieve gave, anders zijn ze allebei gave-loos, maar dan zit het verzet wel zonder Kenner? Al is dat op dit moment mss niet erg omdat we toch de oorlog aangaan.

Het is dus grotendeels hetzelfde gebleven, met een paar aanpassingen/bedenkingen/...
Als we beginnen met schrijven, zit Nora nog niet bij het verzet iig.

Yara

Super vet Piper!!!! ;D
Waaah, Mila is ook al zo cool. Ik snap trouwens de naamtwijfel, Lena is ook leuk en past ook goed samen met Nora.
Nora en Mila vs Nora en Lena.
Hmm, ik denk dat ik Mila meer bij het karakter van de zus vind passen, zoals je dat hier beschrijft, maar ik denk dat het ook heel erg een kwestie van persoonlijke voorkeur is, want Lena staat ook mooi naast Nora.

Even voor mijn tabelletje, wat is het symbool voor een Meesterbespeler?
En nu heb ik als symbool voor Meesterillusionist een ruitvorm, maar dat was deels ook omdat ik op een gegeven moment echt geen inspiratie meer had voor symbolen die bij de gaven pasten, dus als je dat nog wil veranderen kan dat ook.

loetjef

WOW!! Super Piper! Mijn karakter voelt echt als een flop naast jouw ontwikkeling :p

But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?