Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Favoriete soort muziek

Gestart door joake, 19 januari 2008, 14:46:40

Vorige topic - Volgende topic

Jesse

Waarom zou dat onnatuurlijk zijn?
En is een electrische gitaar dan ook onnatuurlijker dan een akoestische gitaar?

Roggie

ALs iets niet natuurlijk klinkt klinkt het onnatuurlijk. Ik vind een synthesizer niet natuurlijk klinken, dus dan zou het onnatuurlijk zijn. Toch? Of zijn er mensen die een synthesizer natuurlijk vinden klinken?
Joe.

Mus

Nooit over nagedacht, of ik muziek 'natuurlijk' vind klinken.
Als je echt natuurlijke muziek wil luisteren moet je gaan meppen op een holle boomstam mijns inziens :P
You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

Jonasz

Citaat van: Mus op  6 februari 2011, 12:31:00
Als je echt natuurlijke muziek wil luisteren moet je gaan meppen op een holle boomstam mijns inziens :P

Dit vind ik wel aardig natuurlijke muziek XD

Roggie

Citaat van: Mus op  6 februari 2011, 12:31:00
Mwa, zo natuurlijk hoeft het ook niet te zijn hoor. XD
Joe.

Drakinnetje

Als je 2 steentjes over elkaar heen schraapt klinkt dat heel natuurlijk, alleen is dat natuurlijke geluid absoluut geen prettig geluid.

Soms kan geluid uit een computer ook wel mooie ondersteuning geven bij akoustische instrumenten, een heel mooi voorbeeld daarvan is de band Faun, ze gebruiken allemaal oude instrumenten, maar hebben 1 bandlid die er met een laptopje bij staat en ook nog wat digitaals toevoegd en samen klinkt dat heel erg mooi:

Jonasz

Faun heerst, maar omnia ook en ken je trouwens ook gjallarhorn

Drakinnetje

Ik ben momenteel van Omnia af na de negativiteit door Steve tegen 1 van de oprichters van de band zelf. Maar ooit was dat echt favoriet, vooral Luka's zang bij Odi et Amo geniet ik zeer van. En door Omnia ben ik in aanraking gekomen met Balfolk.

Gjallarhorn is ook al jaren een graag gehore band al vond ik hun laatste CD wat minder.

Jonasz

Balfolk ken ik dan weer niet, en van gjallarhorn heb ik niet de nieuwste cd, maar dat is schijnbaar niet erg XD

Drakinnetje

Ik kreeg hem gelukkig ook kado.

Balfolk is erg gaaf, het is dansen op live folkmuziek. Dan niet op Omnia of Faun, maar wel akoestische instrumenten en er zitten hele gave bandjes tussen de balfolkbandjes, gister was ik nog naar Sidaro(ok ik had ze zelf geboekt omdat ik Balfolkavonden organiseer)

Binnenkort in Eindhoven ga ik naar Bal Noir, een band die nog niet vaak heeft opgetreden maar heel mooi klinkt.

Over balfolk kun je info vinden op www.balfolk.nl en vaak wordt er ook een korte les gegeven op fantasie festivals zoals op de Elf Fantasy fair maar ook binnenkort op Phantasium in Eindhoven over 2 of 3 weken.

Jonasz

Cool!!!, ik wil er zeker een keer heen maar zit nu nog in Zwitserland :D.
Overigens ken je Raznotravie :D???? ook zeer gave slavische folk.

Drakinnetje

Ga ik opzoeken, eindelijk eens een naam die ik nog niet ken(heb een beetje erg veel muziek in huis)

Jonasz

dit is domovinka

maar tropka is ook gaaf!

Jonasz

Ohja ken je trouwens ook melnitsa?

Drakinnetje

De eerste nummers niet zo byzonder, maar ik vind Ярило wel een leuk nummer van ze.

melnitsa ken ik ook niet.

Hedningarna en Wardruna ken je vast ook al wel.