Nieuws:

Je vindt onze discordserver hier!

Hoofdmenu

Favoriete soort muziek

Gestart door joake, 19 januari 2008, 14:46:40

Vorige topic - Volgende topic

Vakonov

Iedere keer dat ik nu dat liedje "Hello!" hoor, zie ik weer 3 springende DJ's en een springend plein voor me (A)

Mus

Ik ook!

De eerste keer dat ik dit liedje hoorde dacht ik 'oh nee wat een vreemd, irritant lied. Wedden dat dat een hit gaat worden"
En jawel, 2 weken later werd het gebombardeerd als SR10-thema lied :D
You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

Amandelbrood

hij is super!

Dat is ook echt mijn favo nummer nu!

Roggie

Favorite soort? Iedere band die het aandurft om met live muziek op te treden, zonder al dat computergedoe. Bands als Toto, Nirvana, U2 enzo. AL dat andere gedoe hoef ik echt niet. (hoewel er natuurlijk wel af en toe een uitzondering is, maar dat gebeurt maar zelden)
Joe.

Drakinnetje

Dus je houdt ook van Metal Roggie?

Roggie

Niet helemaal favoriet, maar ik vind het een stuk leuker dan bijv. Lady Gaga.
Joe.

Floris

Waarom is een echte piano dan beter dan een synthesizer?

Mus

DJ'en live is ook 'durven' anders. Eén foutje en je gaat verschrikkelijk af.

Roggie

Citaat van: Flooros op  4 februari 2011, 11:11:48
Waarom is een echte piano dan beter dan een synthesizer?
Omdat het zo elektrisch klinkt. Misschien vinden jullie zulke muziek heel goed, maar ik heb een hekel aan dat elektrische geluid, hoe mooi het ook is. Geef mij maar een normale piano.
Citaat van: Mus op  4 februari 2011, 11:13:35
DJ'en live is ook 'durven' anders. Eén foutje en je gaat verschrikkelijk af.
Natuurlijk, en ik heb ook respect voor mensen die zoiets doen.
Joe.

Drakinnetje

Een echte piano is vakwerk, prachtig instument, die klank, en dan de echte klank van een Steinway bijvoorbeeld valt niet in een elektronisch ding te stoppen.

Mus

Dus jij vindt "Dance (war is over)" van The Handsome Poets niet leuk? :(
En Prince? En David Bowie?

Jonasz

@mus
Dat is best een cool nr. heb het net geluisterd en gefavourite XD.
Ik vind zowel acoustische instrumenten mooi als elektronische instrumenten alles heeft zijn charmes.

@drakin
En ik snap wel dat het geluid van een steinway onbetaalbaar mooi is, alleen is de praktijk dat veel mensen als ze blind testen niet persee op een steinway vleugel uitkomen. Het is alleen de grote naam.

Het probleem met veel digitale piano's, keybaords en synths is dat ze bijvoorbeeld het meeresoneren van de andere snaren door het weghalen van de dempers op de snaren niet goed imiteren. Dit word vervangen door een noot die enkel langer door klinkt, waardoor de volheid van klank weggaat.
Verder is de repetitie van een vleugel vaak toch wat beter, wat handig is voor sommige stukken die dit soort technieken gebruiken.
Maar dat betekend niet dat je al heel veel kan met een digitale piano :), en goden van de synth zijn ook geweldig zoals when the water breaks met jordan rudess op de toetsen.

Drakinnetje

Er past dan ook geen vleugel in de meeste huizen, ik heb wel een piano, geen vleugel en hij moet nodig eens gestemd(al klinkt hij nog niet erg beroerd)
Maar er gaat niks boven het geluid uit de klankkast van een akoestisch intrument.
Een viool klinkt doorgaans ook beter dan een elektronisch ding(ok behalve als er made in China op staat, die dingen zijn wel van erg slechte kwaliteit)

Jesse

Vleugels kunnen wel beter klinken, maar met computers is ook muziek te maken die je onmogelijk uit een vleugel kan halen :)
En dat hoeft helemaal geen top40-meuk te zijn...

Roggie

Citaat van: Jesse op  5 februari 2011, 20:25:06
Vleugels kunnen wel beter klinken, maar met computers is ook muziek te maken die je onmogelijk uit een vleugel kan halen :)
En dat hoeft helemaal geen top40-meuk te zijn...
Daarom mijn mening. Ik vind het zooooo onnatuurlijk klinken. :o
Joe.