Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Acteurs/actrices

Gestart door adriaan, 13 augustus 2010, 10:15:38

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Wat is jouw favoriete acteur, of welk dom wicht kun je abosluut niet uitstaan?

adriaan

Mijn favoriete acteur is Morgan Freeman. Werkelijk alles wat hij speelt kan hij goed, of het nu een bad guy, een good guy, een komedie of een thriller is, hij kan het allemaal en hij doet het allemaal. Hij kan zijn personage werkelijk innemend maken, waardoor je dat echt kan beleven.

Mijn favoriete actrice denk ik nog even over na

Minst favoriete acteur is Ben Affleck, vreselijk overgewaardeerd. Ik kan hem nog wel verdragen (Dogma was nog wel kijkbaar) maar acteren kan hij niet en ik sla een film met hem toch liever over.

Minst favoriete actrice denk ik nog even over na

Meister

Christian Bale vind ik altijd heel vet in films en Robert Downey Jr.

Een schurft heb ik aan Kyra Sedgwick omdat ze zo'n rotmond heeft (of het is een andere vrouwelijke actrice die er veel op lijkt) en eddie murphy *gruwel*

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Vakonov

Een hekel aan? Geen twijfel mogelijk: Eddy Murphy!
Probleem is alleen dat een vriend van mij die gozer helemaal geweldig vind, en me iedere film met die aep erin wil laten zien...
Murphy speelt alleen maar zouteloze rollen in nog zoutelozere films...

Meister

Citaat van: Vakonov op 13 augustus 2010, 10:29:28
Een hekel aan? Geen twijfel mogelijk: Eddy Murphy!
Probleem is alleen dat een vriend van mij die gozer helemaal geweldig vind, en me iedere film met die aep erin wil laten zien...

Idd en Norbit spant de kroon, als je me dood wil dan moet je me dwingen die film nog eens te kijken...

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Kid

Sorry Adriaan, maar ik kan Morgan Freeman dan weer niet echt waarderen. Ik vind dat 'ie altijd dezelfde rollen heeft, namelijk. Tsja, of je goed/slecht bent zegt wat mij betreft niks over je acteerkwaliteiten als je dan de hele tijd je rol wel op dezelfde manier speelt. Sympathieke neger die vet wijs is en altijd superhard loopt te zeuren. Ik vind Morgan Freeman toch een beetje een one-trick pony.

Als je voor mij een film kan noemen waarin die het echt anders doet, hoor ik het graag. ;) Misschien kan ik dan mijn mening over hem bijstellen.

Er zijn natuurlijk acteurs waar ik een veel grotere hekel aan heb, maar het leek me interessanter deze te noemen. Omdat ik geloof ik de enige ter wereld ben die echt helemaal niks met deze opa heeft.

Voor mijn favoriete acteur hoef ik denk ik niet zo lang na te denken. Ik ben niet zo origineel, maar ik ben wel echt verliefd op deze man. Brad Pitt, natuurlijk. Wat actrices betreft ben ik gek op Helena Bonham Carter, trouwens. Geweldig vind ik haar!

Maar daar houdt het denk ik wel op. Ik ben zelf meer van de favoriete regisseurs dan acteurs. Het gaat mij er toch meer om hoe de acteurs gecast zijn in een film specifiek. Zo ben ik gigantisch fan van Al Pacino in The Godfather Part II, maar in de meeste andere films (niet-Godfatherfilms dus) vind ik hem vaak maar vrij matig.

Citaat van: Vakonov op 13 augustus 2010, 10:29:28
True story!

Mus

Jeeetje, zo weinig favo acteurs? Kom ik even aan met mijn lijstje die vast en zeker nog heel erg incompleet is:

Meest favo
Sean Connery
Keanu Reeves
Ed Harris
Clint Eastwood
Johnny Depp
Greg Kinnear
Steve Zahn (als je A Perfect Getaway hebt gezien, begrijp je mijn keuze)
Ewan McGregor
Bruce Willis
Edward Norton
Sean Penn (tja..)
Sean Bean (sexy motherfucker :P en speelt ALTIJD een briljante badass)
Adam Sandler
Jim Carrey (als comediant kan hij hilarische rollen spelen en tegelijkertijd doodserieuze (Eternal sunshine of the spotless en The Truman Show oa. Dan ben je toch wel echt een talent mijns inziens)
Leonardo Dicaprio (hij is toch wel erg lang onderschat maar heeft iemand ooit "This boys life" en "The basketbal diaries" gezien? In "Blood Diamond" en "The Departed" is hij echt geweldig!
Jared Leto (uiteraard :D)
Clive Owen
Gerard Butler
Danny Glover
Denzel Washington

Meest favo:
Julia Roberts
Sharon Stone
Ashley Judd (speelt alleen maar sterke rollen die ze ontzettend geloofwaardig speelt! Jullie zullen haar wel niet kennen :P)
Halle Berry
Charlize Theron
Dakota Fanning (jong talent)
Drew Barrymore
Famke Jansen (de enige Bond-girl die niet alleen bekend is van 007!!!)
Sandra Bullock
Nicole Kidman
Meryl Streep (ofcourse!)
Julianne Moore
Tonic Collette (voor de barbaren onder jullie; zij speelde de moeder van het jongetje in The Sixth Sense, en speelt geweldig in oa
Maria Bello
Piper Perabo
Diane Keaton
Michelle Pheiffer
Neve Campbell
Helena Bonham Carter
Monica Belluci

Minst favo:
Tom Cruise (hij is een goede acteur maar toch vind ik hem irritant)
Tom Hanks (het ligt gewoon aan Tommen!)
Oh nee, want Ben Stiller vind ik ook irritant.
En Ben Affleck ook ja.
Dus de Bennen EN Tommen liggen mij niet :P

Minst favo:
ehm...
You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

Vakonov

Citaat van: Meister op 13 augustus 2010, 10:30:58
Idd en Norbit spant de kroon, als je me dood wil dan moet je me dwingen die film nog eens te kijken...

Norbit vond ie dus echt zo fantastisch, dat ie een cam-versie heeft gedownload en me dwong daarnaar te kijken x)

Stefano

Favoriete acteur:
Johnny Depp
Alan Rickman

Favoriete Actrice:
Helena Bonham Carter
Alyssa Milano
Holly Marie Combs
Rose McGowan

Minst Favo van beide moet ik even over nadenken.

Maar het erge aan de films waar Eddy Murphy inzitten, die worden zo ontiegelijk vaak gedraaid :(

Kid

Citaat van: Mus op 13 augustus 2010, 11:25:17
Meest favo
Clint Eastwood
Edward Norton
Jim Carrey (als comediant kan hij hilarische rollen spelen en tegelijkertijd doodserieuze (Eternal sunshine of the spotless en The Truman Show oa. Dan ben je toch wel echt een talent mijns inziens)
Leonardo Dicaprio (hij is toch wel erg lang onderschat maar heeft iemand ooit "This boys life" en "The basketbal diaries" gezien? In "Blood Diamond" en "The Departed" is hij echt geweldig!
Jared Leto (uiteraard :D)

Ja ja ja ja ja ja ja :-*

* Kid houdt blijkbaar van mannen

Mus

Ik ook blijkbaar  ??? minder vrouwen opgenoemd dan mannen
You can't buy happiness but you can bloody well charge it.

Erwipro

adriaan

Citaat van: Kid op 13 augustus 2010, 10:56:40
Sorry Adriaan, maar ik kan Morgan Freeman dan weer niet echt waarderen. Ik vind dat 'ie altijd dezelfde rollen heeft, namelijk. Tsja, of je goed/slecht bent zegt wat mij betreft niks over je acteerkwaliteiten als je dan de hele tijd je rol wel op dezelfde manier speelt. Sympathieke neger die vet wijs is en altijd superhard loopt te zeuren. Ik vind Morgan Freeman toch een beetje een one-trick pony.

Als je voor mij een film kan noemen waarin die het echt anders doet, hoor ik het graag. ;) Misschien kan ik dan mijn mening over hem bijstellen.

Nurse Betty bijvoorbeeld, daar speelt hij een crimineel die iemand heeft gescalpeerd en doodgeschoten, waarna de vrouw van diegene (ook goed gespeeld door Renée Zellweger) compleet doordraait en denkt dat ze een personage uit haar favoriete soap is. Ondertussen achtervolgt hij haar op een vreemde manier. Hij is hier echt geen good guy maar toch weet hij zijn personage fantastisch neer te zetten.

Kid

Dan ga ik die dit weekend eens kijken. :)

Jnusch

Citaat van: Meister op 13 augustus 2010, 10:27:23
Een schurft heb ik aan Kyra Sedgwick omdat ze zo'n rotmond heeft [en in het algemeen kut is :D]
OMG, JA!
Haat aan haar :P

En lol @Mus' Tonic :D

Mijn favoriete acteur is stiekem toch wel Robin Williams, maar Johnny Depp ook uiteraard en verder vind ik dit altijd moeilijk want ik vergeet toch mensen :D Ohja, Kevin Bacon is ook cool en Kevin Spacey = awesome en ik weet niet
Mijn favoriete actrice is Natalie Portman, want zij is gewoon awesome.

En mensen die ik bah vind... met stip op 1 uiteraard Keira Knightley met haar kuthoofd en dat was het eigenlijk wel :D