Genres - Reactietopic

Gestart door Linqy, 13 juli 2010, 20:43:30

Vorige topic - Volgende topic

coldplay

@Flooros: Ik zie er wel een leuk idee in. :P

Shaddow

Uhuh.

Maar als Jager hè, als je dan aan het begin op een bm stemt en de volgende dag dezelfde persoon voor lynch, ben je dus jager, min of meer...

Wat het niet per sé minder interessant maakt eigenlijk. Wat als je geen actie uitvoert? (al is dat wat lame, maar het idee zelf gewoon) kan je dan gewoon op iedereen stemmen?

Lan

Ik vind het principe van Floor's idee wel wat hebben, maar er moet wel goed over worden nagedacht hoe je het precies wil doen. Maar het lijkt me een leuk experiment  :D

Jesse

Tof idee, alleen denk ik dat je het heel snel moeilijker maakt voor de goedjes. Maar daar kun je de rollen natuurlijk op verdelen.

En wel een heel erg lijk-ontmaskerende spelvariant :P (6)

Lan

Converteren is ook leuk. Als de conversiewolf eruit gaat is het alleen een kwestie van afstrepen op wie die allemaal ooit heeft gestemd  :P

Dixie

@ Floor's idee:

Als de wolven dat ook moeten lijkt het me nogal zinloos, want stel je hebt vier wolven, en even aangenomen dat iedereen op iemand anders stemt behalve de wolven, dan lynchen de wolven de hele tijd wie ze willen eten dus dan is er nooit een lunch :P
Ook is het wat 'een slechtje eruit stemmen' niet zo'n goed idee, want heel veel mensen kunnen in principe niet stemmen op wie ze willen. Bijvoorbeeld de bengel is hartstikke goed maar kan niet meestemmen op iemand waarvan hij denkt dat die slecht is want dan kan hij niemand beschermen.

Het principe is een heel leuk idee maar er moet nog wel hééél ver over nagedacht worden :P

Floris

Ja, daarom gooi ik het hier ook neer en hoop ik dat er mensen zijn die goede oplossingen weten voor de problemen die jij aanhaalt :P Want daar heb je inderdaad gelijk in. :P En ik vind het zelf ook leuk (duh ::)) maar ik weet ook niet echt of het haalbaar is, it just popped up. Maar misschien met wat (veel (A)) sleutelen :D

Vakonov

I like it T4nd. Simpel, maar cool :D

Erwipro

Dat was de eerste variant van weerwolven die ik speelde :D Het heette het 'maffiaspel' en elk van de 2 maffialeden mocht elke nacht 1 schot lossen. Na 1 schot was een deelnemer gewond, na twee schoten dood.
Dat lijkt me ook wel cool met 2 groepen slechtjes 8)

yago

Krijg je het dan te horen als je 1 leven kwijt bent?

t4nd

Citaat van: yago op  7 december 2010, 12:33:59
Krijg je het dan te horen als je 1 leven kwijt bent?

Na de nacht wordt gewoon gepost wie geluncht/gelyncht/... is zodat duidelijk is wie een leven kwijt is. Qua duidelijkheid moet dat natuurlijk ook in het infotopic bijgehouden worden.
Leuk trouwens dat jullie het een leuk idee vinden :).
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

RoNoS

Ik denk dat het juist leuker kan worden als niet bekend is wie hoeveel levens heeft. Als er niemand dood gaat, gebeurd dat ook niet in het verhaal.
Als iemand wordt gebeuld, 'overleeft' ie dat (is gewoon 1 leven kwijt, maar je weet dus niet of dat het geval is, of dat het bijv. een ijzeren hein was. De spelers worden wel per stuk op de hoogte gehouden, maar alleen de spelleider heeft het overzicht.
Guess who's back, back again...

Floris

Bovendien, zodra bekend is wie er na de nacht een leven kwijt is weet je bijna meteen dat diegene dan goed is :P

t4nd

Tenzij de wolfjes net iemand gaan lunchen om die buiten verdenking te stellen ;).
Of ze per ongeluk hun welp / sjamaan eten.
∞ National Sarcasm Society ∞ Like we need your support. ∞

Floris