Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Hulp voor PC problemen gevraagd

Gestart door bloodball, 6 mei 2010, 23:33:02

Vorige topic - Volgende topic

Vakonov

Jagen en plaggenhutten bouwen gok ik zo...

Dixie

Als het goed is kun je op de site van Windows ook een superspeciale scanner vinden...

Maarja jongens, tips over computerscanners geven als de computer niet meer aangaat is ook een beetje zinloos ><

Das hetzelfde als

:D

Maar ik zou er ook gewoon even mee naar iemand gaan die er verstand van heeft ><

Remus457

Misschien dat een Russische reparatie werkt.

Stap 1: pak een hamer
Stap 2: BAM!
Stap 3: blijf stap 2 herhalen totdat hij het doet.

Shaddow

Citaat van: bloodball op  7 mei 2010, 15:57:28
wat doet ubuntu?
Een besturingssysteem (of OS (operating system)) net iets als windows zegmaar, maar die kan je ook runnen vanaf een cd.

en daarmee kan je je pc wel aankrijgen :P

Dat gebruiken mensen om bestanden terug te krijgen, computers te hacken en dat soort dingen.

Als ik het goed heb :P

Lianne

ubuntu werkt heel goed ja! als windows niks meer doet, gewoon een cd'tje ubuntu in je computer stoppen en via ubuntu op laten starten en zo heb ik mijn computer weer kunnen repareren nadat ik ik weet niet wat had gedaan  :) (kennis van linux is wel handig (A))

Meister

Iemand hier toevallig ervaring met InternetPlusBellen van KPN, ik ben er nog niet veel tijd mee kwijt geweest en de frustraties zijn er al (A)

Edje --> Telefonie doet het, tv gaat nog via coax en Internet gaat via utp kabel wel maar wireless kan ik niet met het netwerk connecten wat raar is aangezien het wachtwoord 100% zeker klopt

Edje2 --> Interactieve tv was ook geen probleem heb ik alleen nog draadloze netwerk over wat poep is xD

Edje3 --> De wireless knop op die box bashen was de oplossing whoohooo

*I fixed it*

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Remus457

Citaat van: Meister op 14 mei 2010, 11:07:13
Iemand hier toevallig ervaring met InternetPlusBellen van KPN, ik ben er nog niet veel tijd mee kwijt geweest en de frustraties zijn er al (A)

Edje --> Telefonie doet het, tv gaat nog via coax en Internet gaat via utp kabel wel maar wireless kan ik niet met het netwerk connecten wat raar is aangezien het wachtwoord 100% zeker klopt

Edje2 --> Interactieve tv was ook geen probleem heb ik alleen nog draadloze netwerk over wat poep is xD

Edje3 --> De wireless knop op die box bashen was de oplossing whoohooo

*I fixed it*
Citaat van: Remus457 op  8 mei 2010, 01:48:34
Misschien dat een Russische reparatie werkt.

Stap 1: pak een hamer
Stap 2: BAM!
Stap 3: blijf stap 2 herhalen totdat hij het doet.
Weer een overwinning voor de Russische reparatie  :D

PiekeOetBeeg

Vraagje 1: Ik moet een crack-file overwriten in een andere map, maar als ik dit probeer krijg ik een error: "je hebt te weinig plaats/je bent het programma aan het gebruiken. Ik weet van beide dingen dat het 100% zeker niet het geval is. Wat kan ik doen om die crack er toch in te krijgen?

Vraagje 2: Hoe gevaarlijk is het als je bluescreens krijgt? Als je op internet zoekt krijg je alleen antwoorden van die microsoft dudes die zo een moeilijke taal gebruiken zodat de normale leek afhaakt en niet er achterkomt dat windows crap is :)

Remus457

Citaat van: PiekeOetBeeg op  6 juli 2010, 00:16:53
Vraagje 1: Ik moet een crack-file overwriten in een andere map, maar als ik dit probeer krijg ik een error: "je hebt te weinig plaats/je bent het programma aan het gebruiken. Ik weet van beide dingen dat het 100% zeker niet het geval is. Wat kan ik doen om die crack er toch in te krijgen?

Vraagje 2: Hoe gevaarlijk is het als je bluescreens krijgt? Als je op internet zoekt krijg je alleen antwoorden van die microsoft dudes die zo een moeilijke taal gebruiken zodat de normale leek afhaakt en niet er achterkomt dat windows crap is :)
Over vraag 1: hoe groot is de crack-file en waar wil je die plaatsen? (usb, externe harde schijf of gewoon op een hoofdschijf in je computer?)

PiekeOetBeeg

Vraag 1 heb ik al zelf gesolved  8)

Ik had gekeken of er geen write-bescherming op stond.. en er stond geen kruisje bij 'verboden om te schrijven', maar ook geen kruisje bij 'toegestaan'. Ik dacht (daar is het waarschijnlijk mis gegaan, toen ik begon te denken) dat het dan wel goed was, maar je moest toestaan toch aanvinken.

Vraag 2 komt iets anders bij, overal op internet staat dat bluescreen hardware/systeem fout is.. Heb er nooit last van alleen nu heb ik nieuwe software en doet ie het wel.. Software eraf gooien?

Geebster

::) Blauwe schermen zijn nooit echt heel tof als je die hebt. Er is dan inderdaad iets kapot in je computer of iets met de software! Het zou een oplossing kunnen zijn om je software eraf te gooien. Kan je lezen wat er staat als je het krijgt of gaat het te snel weg? Vaak staat er ook de oorzaak namelijk maar het blijft nooit zo lang staan :(

Meister

Hehe als je idd vaker bluescreens krijgt dan is het verstandig om even die software eraf te gooien en anders een herstelpunt te pakken. En als dat niet gaat FORMATTEREN :D :D :D

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Bradley

Uhm, als echt niks werkt gewoon ff je Windows Herstel CD erin gooien, je kan dan een herstelpunt maken.
Maar de bestanden die zijn gedownload/aangemaakt na dat herstelpunt zijn dan wel weg, dus als je hele belangrijke bestanden hebt aangemaakt/gedownload in die tijd is dat ook geen optie.

Remus457

Weet iemand hoe ik een Limiet aan het maximum volume van een vista-pc kan instellen?

Waarom:
Mn broertje (zo'n type dat geen koptelefoon op doet omdat zijn haar dan niet meer goed zit en moeite heeft met woorden van langer dan 2 lettergrepen tenzij er een scheldwoord in verwerkt zit ::)) heeft de hele dag zn herrie aan staan en weigert het zachter te zetten.
Zelfs met de deuren dicht kan ik het horen en mijn stoel dreunt gewoon mee op het gedreun.
En wanneer ik m vraag zachter te zetten zet hij het juist harder en is hij de rest van de dag chagrijnig xD
Zelfs als ik het opdraag, vraagt hij ''of anders?''

Nu zoek ik die ''of anders'' door zijn volume ernstig te limiteren zodat ik het niet meer hoef te horen (A)
Hij vraagt er toch zelf om ::)

Simile

Een zeer simpele, effectieve manier om dat te doen is gewoon de kabeltjes van de speakers doorknippen :P

wel een beetje drastisch though  (A)

anders kun je naar configuratiescherm>Hardware en Geluiden>Geluid. Dan in het popupscherm dubbelklikken op het icoontje van de luidsprekers, in dat scherm naar Niveaus en daar het volume aanpassen. Nadeel is dat dit heel makkelijk te herstellen is, maar als hij niet handig is met een computer zal hij het niet snel vinden ;)