Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Hulp voor PC problemen gevraagd

Gestart door bloodball, 6 mei 2010, 23:33:02

Vorige topic - Volgende topic

Vakonov

Itunes van Ivolod... Doe eens niet zo fokking irritant en geef die jongen gewoon zijn lijsten terug. Anders kom ik langs met mijn super-wodka-knokploeg...

Ivolod

Het helpt niet :(

Nee, even serieus. Weet iemand wat ik hier aan kan doen, of heeft iemand hier ervaring mee?

Floris

Ik heb geen idee... Is er iets met je PC gebeurd voordat je iTunes opstartte? Of zijn er misschien updates geweest?

Ivolod

Voor zover ik weet is er niets gebeurd wat niet elke dag gebeurt en ik heb ook niets gezien van updates... maar ik bedenk me nu dat ik ook wel even Google kan gebruiken (A)

Maar alvast bedankt in elk geval :)

Erwipro

Ik wil met mijn laptop op het internet thuis :(
Nou heb ik wel es gezien dat mijn vader hier een MAC-adres ergens bij een lijstje zette. Maar ik weet niet hoe ik daarbij kan komen. Ik heb al wat gezocht, en volgens mij moet 'ie aan de router toegevoegd worden, maar hoe vind ik dan het ip van mijn router? Ik dacht dat ik dat gevonden had, ook op internet, maar hij zegt dat de link niet werkt dus bla :/

Kaasje

@ Ivor:
Probeer eens in iTunes:
Bestand > Map aan bibliotheek toevoegen.
Selecteer vervolgens de map 'iTunes music'/'iTunes media'/iets wat erop lijkt (staat gewoonlijk bij 'mijn muziek').
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Ivolod

Hm, ik zal het proberen, geloof dat het werkt :D

Ivolod

Ja, het is gelukt, hartstikke bedankt Tim :D

Vakonov

Erwipro

Ik heb al gevonden dat ik op de server bij 192.168.0.1 moet inloggen. Maar dan moet ik dus nog password en alle logische combinaties (met admin/administrator enzo) werken niet dus er is een mail naar mn vader onderweg.. die net in China is aangekomen. ><

Meister

Citaat van: Erwipro op 15 oktober 2010, 23:34:29
Ik heb al gevonden dat ik op de server bij 192.168.0.1 moet inloggen. Maar dan moet ik dus nog password en alle logische combinaties (met admin/administrator enzo) werken niet dus er is een mail naar mn vader onderweg.. die net in China is aangekomen. ><

Wou al zeggen gewoon op je windows knop linksonder drukken --> CMD intypen bij je zoekbalk en op enter drukken --> dan opent je cmd.exe en typ je ipconfig druk je weer op enter. Daar zie je op een gegeven moment iets staan met standaard gateway in de vorm van 192.168.x.x

Maja je password van je vader kraken dat gaat 'm dan weer niet worden :D Misschien dat hij het achterop de router heeft staan of dat één van de combinaties die achter staan als standaard password gebruikt word.

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Maedhros

sommige routers hebben een knop waar je op kan drukken als je contact wil maken met de router, probeer gewoon eerst aan te loggen en druk dan op die knop (bij onze gaat dat)
River Song: "Apollo 11 is your secret weapon?"

The Doctor: "No, no, it's not Apollo 11; that would be silly. It's Neil Armstrong's foot!"

Meister

Citaat van: Maedhros op 16 oktober 2010, 15:59:23
sommige routers hebben een knop waar je op kan drukken als je contact wil maken met de router, probeer gewoon eerst aan te loggen en druk dan op die knop (bij onze gaat dat)

Ja dat is bij ons ook maar dat komt gewoon omdat die router van KPN bocht is en die heeft gewoon een wpa2 beveiliging

Echter als hij al heeft gezien dat zijn vader macadressen toe moest voegen om toe te laten dan zit er gewoon een beveiliging op die je niet kunt omzeilen door de router een btje te resetten xD Pas als je 'm reset naar de fabrieksinstellingen dan kun je opnieuw alles in gaan stellen maar dat is een beetje omslachtig, zeker als er al macadressen instaan *moet je alles opnieuw gaan doen*

"Where ignorance is bliss, 'tis folly to be wise."

Erwipro

Jeuj hij had inderdaad een wachtwoord zelf ingesteld. :P

Ralmuski

VLC mediaplayer zou toch ook gewoon mp4 af moeten kunnen spelen toch? Is mijn file corrupt of moet ik een aparte speler hebben?

Edit: nevermind, hij doet het. Ik kon niet kiezen: openen met, maar rechtstreeks uit vlc deed hij het wel. Vaag...