Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Overlegtopic: Bordspel dag 7 - Qwixx

Gestart door redeast, 1 september 2026, 21:22:03

Vorige topic - Volgende topic

Waterwork

Citaat van: Dragonfly op  1 september 2026, 22:51:21Eerst wit en wit, dan (alleen actieve speler) wit met gekleurd.

Als actieve speler moet je iets kiezen, anders is het een gemiste beurt: kruisje onderin (kost je punten).

Als passieve speler doe je wit en wit alleen als het je uitkomt.

Dit spel ken ik ook.

Je mag ze ook allebei doen als actieve speler zolang je maar wit en wit als eerste doet

redeast

Citaat van: Falsifica op  1 september 2026, 22:02:37@spelleiding

Even over de spelregels dit potje.
Mijn hoofdvraag is: Mag ik als actieve speler zelf kiezen of ik eerst een combinatie maak met de twee witte dobbelstenen OF een witte en een gekleurde dobbelsteen OF ben ik gedwongen om een van de twee eerst te kiezen als ik twee combinaties wil maken?
Als je zowel een combinatie wil aan kruisen van witte dobbelstenen als een combinatie aan wil kruisen van een witte en een gekleurde dobbelsteel moet je eerst de combinatie aankruisen van witte dobbelstenen.

Citaat van: Falsifica op  2 september 2026, 00:40:07@spelleiding Mogen we dit spel ook weer met een akkoord doen voor elke aankomende zet?
Ik vond dat eig wel prettig met Mycity.
Ik zal dat in het topic zetten. Ik was dat inderdaad vergeten bij te voegen.

Falsifica

Top, dankjewel voor de verduidelijking! :)
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

LustigeWolf

Zullen we een 11 invullen? Kans op een 12 is toch vrij klein. En invullen is gratis puntjes

Falsifica

@redeast We zouden het ook prettig vinden als je al aangeeft of slecht iets heeft gedaan.

De zetten gebeuren normaal tegelijkertijd. Maar slecht heeft anders voorrang met keuzes maken als wij al passief posten.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

redeast

Citaat van: Falsifica op  2 september 2026, 09:43:16@redeast We zouden het ook prettig vinden als je al aangeeft of slecht iets heeft gedaan.

De zetten gebeuren normaal tegelijkertijd. Maar slecht heeft anders voorrang met keuzes maken als wij al passief posten.
Ik zal voortaan in het topic Slecht heeft een zet gedaan zetten zodra ik van hen de zet binnen heb, ongeacht wat ze doen.

Falsifica

- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Citaat van: LustigeWolf op  2 september 2026, 09:43:03Zullen we een 11 invullen? Kans op een 12 is toch vrij klein. En invullen is gratis puntjes
11 blauw ja
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

- Captain Jack Sparrow

Thelight288

Ja doe maar in blauw ik gok dat slecht 11 en 10 in blauw nu pakt lopen we daar niet teveel achter in
Citaat van: LustigeWolf op  2 september 2026, 09:43:03Zullen we een 11 invullen? Kans op een 12 is toch vrij klein. En invullen is gratis puntjes

Falsifica

Of iemand anders die Blauw 11 doet, zijn er genoeg online.
- Captain Jack Sparrow

EliasTheBest

LustigeWolf

Ja dit is balen, groene 10 denk ik gewoon de beste optie? Slaat het minste over

EliasTheBest

wacht... groen 9 had gekund toch? Of wat?

EliasTheBest