Overlegtopic: Bordspel dag 7 - Qwixx

Gestart door redeast, 1 september 2026, 21:22:03

Vorige topic - Volgende topic

redeast

Kid

redeast

Waterwork

Thelight288

Ja sowieso 5 is niet handig heb gisteren nog 2x regen n vriend gewonnen met qwixx wel de met board game variant haha

BloodWolf14

Angelique

Oehhh deze ken ik ook en is 1 van de weinige spellen waarin ik mijn vriend kan verslaan tot zijn grote frustratie  :D

Falsifica

@spelleiding

Even over de spelregels dit potje.
Mijn hoofdvraag is: Mag ik als actieve speler zelf kiezen of ik eerst een combinatie maak met de twee witte dobbelstenen OF een witte en een gekleurde dobbelsteen OF ben ik gedwongen om een van de twee eerst te kiezen als ik twee combinaties wil maken?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

LustigeWolf

Dit spel ken ik wel, mij staat ook bij dat je het in een specifieke volgorde moet doen. Ik dacht eerst wit, en daarna gekleurd. Maar ik laat me graag corrigeren door de spelleiding

Thelight288

In spelregels staat idd je eerst 1 moet doen daarna 2 wat 1 is de witte dobbelstenen en 2 wit met n gekleurde

Thelight288

Bij spelverloop gelijk als je op link met regels klikt

Dragonfly

Eerst wit en wit, dan (alleen actieve speler) wit met gekleurd.

Als actieve speler moet je iets kiezen, anders is het een gemiste beurt: kruisje onderin (kost je punten).

Als passieve speler doe je wit en wit alleen als het je uitkomt.

Dit spel ken ik ook.

Falsifica

Citaat van: Dragonfly op  1 september 2026, 22:51:21Eerst wit en wit, dan (alleen actieve speler) wit met gekleurd.

Als actieve speler moet je iets kiezen, anders is het een gemiste beurt: kruisje onderin (kost je punten).

Als passieve speler doe je wit en wit alleen als het je uitkomt.

Dit spel ken ik ook.

Klopt volgens de regels. Maar soms wordt dit anders gehanteerd. Een vriend van mij (Kay) was hier en toevallig is dit zijn favoriete dobbelspel. En die zei me dat het beter is dit wel even te controleren. Vandaar de vraag.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

BloodWolf14

Als je in 2 rijen kruist en netjes de verschillende dobbelstenen gebruikt zou dat niet zo veel moeten boeien, maar misschien voor de zekerheid wel netjes aanhouden ;)

Falsifica

@spelleiding Mogen we dit spel ook weer met een akkoord doen voor elke aankomende zet?
Ik vond dat eig wel prettig met Mycity.
- Captain Jack Sparrow