Overlegtopic

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:22:17

Vorige topic - Volgende topic

Beertje

Superdat jullie alvast gestart zijn. Ik moet het regelboekje van dit spel nog opzoeken. Probeer ik tussendoor op werk te doen maar is geen succes vandaag :o
I love Elias

Castiel.

Inderdaad de roze 6. Dat is in dit geval een top worp!

Ik speel zelf voornamelijk het gewone Clever. Maar heb 4ever ook al meerdere keren gespeeld. Nina vindt het alleen te ingewikkeld dus we zijn weer terug bij gewoon Clever. Speel dat spel al jaren vrijwel 3 a 4 keer per week.

De truc is om door combinaties zoveel mogelijk kruisjes en getallen te kunnen zetten en daarmee zoveel mogelijk vosjes vrij te spelen. We moeten op elke kleur punten scoren want de vosjes gaan x je laagste score.

Dat we mochten beginnen is niet ideaal, eigenlijk wil je als laatste in dit spel. Dan heb je elke keer de meeste info als je zelf gaat gooien en ben je minder afhankelijk van de worp van je medespelers.

Ik weet nog niet wat de beste tactiek is hier, dat zullen we gaandeweg moeten gaan ervaren denk ik! Ik ga in elk geval me eigen spel erbij pakken en spelen met een maatje vandaag om er weer wat beter in te komen!
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Falsifica

Dit is duidelijk niet mijn spel. Ik ben wel actief vanwege het wvw spel zelf. En als jullie me nodig hebben voor een worp hoeven jullie me maar te taggen en duidelijk te formuleren wat het moet zijn. Dan doe ik dat zo snel mogelijk!

Maar ik laat dit spel dus in de handen voor de mensen die het wel snappen.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Skunki

Leuk spel :D , goede eerste ronde! Waar willen we ons focussen?

Robin89

Citaat van: Falsifica op 18 augustus 2026, 09:23:54Dit is duidelijk niet mijn spel. Ik ben wel actief vanwege het wvw spel zelf. En als jullie me nodig hebben voor een worp hoeven jullie me maar te taggen en duidelijk te formuleren wat het moet zijn. Dan doe ik dat zo snel mogelijk!

Maar ik laat dit spel dus in de handen voor de mensen die het wel snappen.

Ik sluit me hier voor nu even bij aan. Snap het spel nog niet en heb nog geen tijd om de regels te lezen.
Maar tag me vooral als ik iets moet doen.

CarnageRazor

+1.

Tik me maar aan dan. Ik bekijk dit topic wel. Maar ik geraak er niet lekker in.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Angelique

We kunnen kiezen uit blauw 3, wit 3 of geel 4.

Waarbij je verschillende dingen kan doen:
- Geel 4 in de onderste rij invullen
- Gaan voor blauw en het derde vakje in de derde rij invullen (als ik het goed begrijp)
- wit 3 doen en die dan bijvoorbeeld voor geel gebruiken en in de bovenste rij invullen

Ik zou zelf neigen naar geel 4, maar dat is een gokje

Skunki

Bij blauw wil je ook werken aan de diagonale als t kan met t getal. Ik kan nu niet kijken of dat nu t geval is.

Castiel.

Citaat van: Angelique op 18 augustus 2026, 17:15:35We kunnen kiezen uit blauw 3, wit 3 of geel 4.

Waarbij je verschillende dingen kan doen:
- Geel 4 in de onderste rij invullen
- Gaan voor blauw en het derde vakje in de derde rij invullen (als ik het goed begrijp)
- wit 3 doen en die dan bijvoorbeeld voor geel gebruiken en in de bovenste rij invullen

Ik zou zelf neigen naar geel 4, maar dat is een gokje

Wat? Waar haal je dit vandaan?

Castiel.

Ho zie het al! Top! Laten we idd geel spelen links onderin. Blauw is onhandig omdat het een witte 2 betreft. De witte dobbelsteen is namelijk een 2.

We kunnen niet witte 3 doen, alleen grijze 3. Maar daar ben ik het niet mee eens. Post jij het Angelique?

EliasTheBest

Ik ben hele andere bordspellen gewend, geef maar seintje als ik iets moet doen. Ik zal proberen nog een keer te lezen en te begrijpen wat we doen.

Castiel.

Geel: Bonussen vrij spelen met lage getallen zodat we veel extra kruisjes kunnen zetten. Als het lukt vosjes vrijspelen

Blauw: zoveel mogelijk Bonussen spelen en de schuine punten extra vrijspelen. Daarnaast sowieso de +1 vrijspelen daar.

Groen: Vosje is niet heilig, maar we moeten wel genoeg punten hebben vrijgespeeld en zoveel mogelijk Bonussen.

Grijs: Voornamelijk in passieve beurten en met bonussen spelen. Moeten hier een minimum punten afspreken.

Roze: Lekker ver geraken door slim gebruik te maken van de 3. Proberen zoveel mogelijk Bonuspunten te pakken en de 5 en 6 te spelen zodat we Bonussen vrijspelen.

Dit is het in het kort per kleur.

Beertje

Dus dan moeten we nu weer geel 1 pakken? Ik probeer het spel te begrijpen maar blijf het lastig vinden zo via het board
I love Elias

Angelique

Kijkend naar wat er ligt, is dat denk ik wel de beste optie. Maar ik weet dat niet zeker dus ga vooral niet blind mee XD