Overlegtopic.

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:17:41

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Citaat van: Waterwork op 19 augustus 2026, 14:46:45ik probeer te helpen maar elke keer ben ik net werken of net te laat

Het is nu weer tijd voor een passieve zet en daarna mogen jullie gelijk door met je actieve beurt :)

Waterwork

Citaat van: adriaan op 19 augustus 2026, 14:48:46
Citaat van: Waterwork op 19 augustus 2026, 14:46:45ik probeer te helpen maar elke keer ben ik net werken of net te laat

Het is nu weer tijd voor een passieve zet en daarna mogen jullie gelijk door met je actieve beurt :)

Passief had LW toch al gepost

LustigeWolf

Ja dit is de volgende alweer

LustigeWolf

Gele 2 is denk ik het minst handig, deze zou dan in de negatieve rij gaan. Niet een hele slechte optie, maar dat bewaar ik liever voor als we echt geen andere opties hebben

Blauw kan alvast om rij 1 en kolom 2 te primen voor vulling
Grijze 2 kunnen we gebruiken om alvast wat verder naar rechts te gaan en het blok van 5 te omzeilen mocht dat zo uitkomen.

Het is mij om het even, ik denk niet dat hier echt een slechte zet is.

Het plusje kunnen we gebruiken op de groen 6, dat is maximale score voor een groene vulling. Maar we kunnen het plusje ook bewaren voor later in het spel als we in nood zijn.

Ik heb de vorige zet gedaan, dus iemand anders moet even deze 2 keuzes maken.

loetjef

Ik heb grijs ingezet. Omdat die nu precies uit kwam vond ik dat handiger dan blauw, aangezien blauw r1-k2 niet op een diagonaal ligt en dus minder "perfect" is. Eens dat het niet veel scheelt, maar als grijs dan precies past vond ik dat beter.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

LustigeWolf

Wit niet kiezen betekent wit afleggen. Daarnaast houden we alle dobbelstenen over zo.
Dus in het kader van we moeten nog 2,5 ronden spelen in 29 uur heb ik even zo gekozen

Wesp in Glas

Dat moet wel lukken toch?

loetjef

loetjef

Gele 1 in tweede rij is leuk.
Grijze 1 kan ook, maar geel lijkt me fijner.
Blauwe 3 schrijft meteen 2 dobbelstenen af voor een "filler" (voor mijn gevoel).
Roze 4 is wel echt goed maar dan hebben we dan straks nog maar 1 dobbelsteen.
Groene 5 zetten we onszelf dus buiten spel.

Ik zou zeggen voorkeur geel.

LustigeWolf

Ik ben het eens met de uitleg van loetjef.
Nu wil ik daar wel aan toevoegen dat Roze 4 DE beste optie is voor wat er nu ligt. Een 4 op die positie is de beste die we kunnen krijgen. We hoeven hierna nog maar 1 dobbelsteen te kiezen. Het risico is van roze 4 is dat we een lage groene gooien. Maar, we hebben 4x de opnieuw gooien bonus, als we echt een 1 of 2 ofzo gooien met groen kunnen we die altijd gebruiken voor een hogere waarde van groen. En mijn ervaring zegt dat je lang niet altijd alle opnieuw gooien nodig hebt. Hangt een beetje van je geluk af.

Dus gele 1 of roze 4 is wat mij betreft allebei een goede keuze.
Als we gele 1 kiezen moeten we ook gelijk de gele bonus invullen. Ik zou zeggen dat we dan een 6 in de plus rij invullen.

Wie stuurt er iets in?

Wesp in Glas

Citaat van: loetjef op 19 augustus 2026, 16:33:59Gele 1 in tweede rij is leuk.
Grijze 1 kan ook, maar geel lijkt me fijner.
Blauwe 3 schrijft meteen 2 dobbelstenen af voor een "filler" (voor mijn gevoel).
Roze 4 is wel echt goed maar dan hebben we dan straks nog maar 1 dobbelsteen.
Groene 5 zetten we onszelf dus buiten spel.

Ik zou zeggen voorkeur geel.

We hebben sowieso nog maar 1 beurt hierna toch? Dan kunnen we met zogoed voor roze gaan.

loetjef

Mogen we met de bonus van gele 1 niet een roze naar keuze doen? Of begrijp ik de bonus verkeerd?

Anders kan je gele 1 doen met daarna bonus roze 4..

Lan

Nee je hebt gelijk. Ik vind dat zelf eigenlijk ook wel een mooie optie hoewel meteen voor roze 4 gaan ook prima is

Wesp in Glas

Ja ik wil niet zomaar wat doen. Moeten het wel eens met elkaar zijn.

Waterwork

Citaat van: loetjef op 19 augustus 2026, 16:53:39Mogen we met de bonus van gele 1 niet een roze naar keuze doen? Of begrijp ik de bonus verkeerd?

Anders kan je gele 1 doen met daarna bonus roze 4..

Ik denk dat dit beste is inderdaad