Overlegtopic.

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:17:41

Vorige topic - Volgende topic

LustigeWolf

Alle dobbelstenen die lager zijn dan degene die je gebruikt, die worden afgelegd, en kan je niet meer gebruiken. Je hebt altijd 3 worpen/selecties tijdens zo'n actieve beurt. Dus hoe meer je aflegt in het begin hoe meer je je beperkt in de overige worpen. Je wil zoveel mogelijk dobbelstenen overhouden zodat je zoveel mogelijk kans hebt op iets nuttigs, maar je moet ook afwegen wat je invult, soms is een wat hogere dobbelsteen pakken gunstiger dan een lage, puur omdat dat precies is wat je nodig hebt, of omdat die veel oplevert.

Je redenatie klopt inderdaad wel. Als je de blauwe 5 had gepakt was zelfs je gelijk klaar, omdat je al je dobbelstenen had (want alles was lager dan een 5)

Ronde 2 kunnen we feitelijk alles pakken, zelfs een 6, want dan houden we 1 zes over om opnieuw te gooien, en beide kunnen we altijd gebruiken, dat wil niet zeggen dat het gunstig is wat je overhoudt.

Roze 2: mist bonus, 2 bonus punten, houdt wel 4 dobbelstenen over. Niet ideaal
Gele 4: Matig, bovenste rij wil je het liefst een 3 hebben. Je zou hem eventueel in +4 kunnen stoppen
Blauwe 5: Prima, je zal ergens moeten beginnen -> houdt 2 dobbelstenen over voor worp 3, maar groen is "gevaarlijk" vanwege lage punten
Groene 6: Maximale punten, heel fijn. Grijs kunnen we daarna altijd invullen desnoods in het kleine 1 vakje.
Grijze 6: Geen goede keuze, we kunnen maar maximaal 4 kruisjes invullen. Behoudt de groene die vervelend is als je hierna laag gooit.

Dit is mijn analyze, jullie mogen een keuze maken :)

Lan

Ik neig zelf naar groen hoewel ik daar niet heel enthousiast over ben.

Het is nog te vroeg om die dobbelsteen +/-1 te doen, toch? Ik vind een gele 3 wel leuk maar is denk ik goed te bewaren voor wanneer we meer klem zitten.

LustigeWolf

We hebben nog geen bonus van de +/-1 dus die kunnen we nog niet gebruiken. Maar zodra we die hebben is dat wel handiger om later in het spel te gebruiken, als je specifieke dingen nog mist

LustigeWolf

Edit: We hebben er idd wel al 1, maar ik zou die nog niet voor zoiets gebruiken

RoodHapje

Ik ga een poging doen mijn leven te beteren. Ik kende clever al, nu ook deze regels.

De laagste dobbelsteen is de roze 2. Als we die pakken mogen we de anderen behouden. Dan krijgen we ook 2 bonuspunten en krijgen we er een 'zilver oppoetsen' bij. Lijkt me een prima optie, houden we veel dobbelstenen over voor de 3e worp.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Mexicanobroeder

We krijgen geen zilver oppoetsen van de roze 2. Bonussen krijg je daar alleen bij een 5 of 6. De 2 is daar een vrij zwak getal, alleen de 1 is beduidend slechter. De 3, 4, 5, 6 zijn allemaal gunstiger. Ik vind 1 van de zessen kiezen nog niet eens zo'n slecht idee.. als we dat risico te groot vinden zou ik voor blauw gaan.

LustigeWolf

Zeg het maar mensen, ik mag deze zet niet doen

RoodHapje

Mijn gevoel zegt trouwens dat die 6 groen niet zo ideaal is, ik zou liever de eerste vakjes steeds maar 1 doen om eerder bij de x2's te komen. Daarbij mis je daarna bijna al je dobbelstenen. En om punten te pakken moet je onder en boven samen invullen dus dat overslaan gaat dan niet op.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
[close]

RoodHapje

Ik ga het wel voor mijn rekening nemen, anders duurt het ook weer lang. Schelden mag! Brede schouders 8)

Awards
[close]

LustigeWolf

Worp 3, dit is hoe dan ook onze laatste worp, dus het maakt niet uit welke dobbelsteen we kiezen. De 3 dobbelstenen die we niet krijgen de andere teams een keuze tussen.
Grijze 3: Met deze kunnen we alleen het enkele vakje invullen helemaal links bovenin
Blauwe 3: Brengt ons halverwege 8 punten en halverwege een gele bonus (dan mogen we gratis een getal naar keuze invullen in het gele blok)
Gele 4: Idem van ronde 2, niet ideaal voor ons op dit moment
Groene 5: 5/6 maximum punten per keer dat we daar iets invullen.

Wat zullen we doen?

Lan

Voor mij zijn groen en blauw allebei prima. Ik denk voorkeur voor groen.

Wesp in Glas

Williambz

Ik ga nog even inlezen guys! Ik ken clever wel, maar deze variant nog niet. (Excuses als ik nog niet meteen in dit spel actief ben)! Ben morgen namelijk ook niet veel bereikbaar

Aintgotrhythm

Ik heb het afgelopen uur gebruikt om me een beetje in te lezen en te spelen maar ik vind het nog steeds verdomd lastig. Ik ga wel een poging doen bij te dragen.

loetjef

Witte 3 in geel denk ik?
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?