Overlegtopic.

Gestart door adriaan, 17 augustus 2026, 21:17:41

Vorige topic - Volgende topic

LustigeWolf

En dan denk ik dat het de witte 2 moet zijn. Roze 2 missen we de bonus van dat roze vakje. Grijze 2 is suboptimaal, omdat we dan maar 1 kruisje kunnen zetten (of een half figuurtje, maar dat is nog slechter). In groen kan, maar dat is ook suboptimaal vanwege de punten. Dus ik zou zeggen een van deze opties:
- witte 2 in geel gelijk naast die 1
- witte 2 in blauw

Lan

Zoals ik tot nu toe online lees is blauw vooral populair voor een makkelijke vos maar laten mensen die verder veel links liggen. Ik vind de witte op geel naast de 1 een goed voorstel.

Mexicanobroeder

Citaat van: Lan op 18 augustus 2026, 10:55:06Zoals ik tot nu toe online lees is blauw vooral populair voor een makkelijke vos maar laten mensen die verder veel links liggen. Ik vind de witte op geel naast de 1 een goed voorstel.

Blauw wil je beginnen in de onderste rij denk ik ja, en op basis daarvan uitbouwen.

Dan vind ik een gele 2 logischer, wel jammer van de joker maar de niet-jokeropties zijn matig of dan ben je hem alsnog kwijt.

Waterwork

Ik denk dat de roze 2 ook heel handig kan zijn omdat die bonussen oplevert en opeenvolgend moet zijn volgens mij

LustigeWolf

Nee Roze 2 geeft +2 punten, maar je krijgt dan geen bonus. Roze hoeft niet oplopend te zijn. Iedere waarde die je daar invult doet wat anders
1: doet niks
2: 2 bonus punten
3: gelijk een extra 3 (dus je vult gelijk 2 vakjes)
4: 4 bonus punten
5: krijg de bonus
6: krijg de bonus en 3 bonus punten

Dus als je 1-4 invult zal je nooit de bonus krijgen onder het vakje

loetjef

Is de bonus extreem voordelig? Op basis van de uitlegvideo zou mijn gok zijn om roze ook juist lekker vol te proppen, dus lekker met 3:3 (en verder 4/5/6 vanwege punten of bonus). Wel eens denk ik dat 2 dan minder voordelig is.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

LustigeWolf

Deze bonus is minder voordelig dan bijvoorbeeld de gekleurde vraagtekens. We kunnen ook roze 2 nu doen, dan behouden we de witte dobbelsteen (de joker dus) nog even voor een van de volgende worpen, kan ook gunstig zijn

LustigeWolf

We zullen zeker bonuspunten nodig gaan hebben in roze, anders lopen die punten te langzaam op met enkel de vakjes te vullen

LustigeWolf

Mijn voorkeur zou uitgaan naar witte 2 in de bovenste gele rij, omdat die anders gewoon moeilijk te vullen is. Akkoord?

Waterwork

Mexicanobroeder

Roze wil je liever een 3 dan een 2 denk ik? Of een 6.

LustigeWolf

Wesp in Glas

loetjef

Dit was mijn redenatie net. Ik zie dat ik al te laat ben, maar ik post het toch even want dan kunnen jullie feedback geven en dan weet ik of ik het snap XD

Van mijn beperkte kennis zijn dit allemaal geen fantastische dobbelstenen.
- Gele 3 kan maar wil je liefst een 2 hebben nu, anders beperk je jezelf enorm.
- Groene 3 is direct weinig punten.
- Blauwe 5 kan maar dan ben je de witte bonus kwijt dus?
- Grijze 2 kan voor het zilver plaatvakje.
- Roze 2 geeft in ieder geval 2 bonuspunten.

Ik zou dan dus de roze of eventueel de grijze doen en anders de roze? Klopt mijn redenatie een beetje?
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Waterwork

zoals ik al eerder zei denk ik dat de roze 2 inderdaad nu de beste is