Overlegtopic

Gestart door adriaan, 14 augustus 2026, 20:26:32

Vorige topic - Volgende topic

yasu

de gene die het verste komt gooit een dobbelsteen, een van de bonussen daarop is de druppel vooruit zetten (zelfde als 2 robijnen betalen)

Angelique

Quote:

Als je een druppel vooruit mag, dan mag je kiezen:
Je druppel in de ketel mag een stap verder, alle fiches beginnen daardoor later in de ketel, waardoor je verder kan komen met als gevolg meer overwinningspunten en meer geld.
Je druppel onderop mag je vooruit zetten voor de bonus in het reageerbuisje. De eerste stap daar lever 1 robijn op, de tweede 1 overwinningspunt, de derde een blauw fiche van waarde 1, etc

Ik zou dan voor de eerste optie gaan denk ik, maar dat is mijn gevoel met mijn gebrekkige kennis van het spel XD

loetjef

Long story short: we kunnen of een extra vakje vooruit, of een robijn kopen
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

yasu

Ik zou denk ik nu gaan voor de reageerbuis, we hebben 3 robijnen, kopen het flesje voor 2, hebben er 1 over. met de robijn uit de reageerbuis hebben we gegarandeerd al 1 extra punt.

loetjef

yasu

dat staat normaal gelijk aan 4-5 vakjes in de ketel

Angelique

Hoezo hebben we nog 3? We hebben er toch nog maar 1 omdat we de fles gevuld hebben. Of ben ik nu helemaal abuis?

loetjef

Klopt wat je zegt! Dus 3-2 voor fles is 1, maar 1 is niks. De robijn erbij zorgt voor 2 waarmee je 1OP kunt kopen.

yasu

ja we hadden er 3, verkopen er 2 voor de fles (dat gebeurt normaal beetje tussen rondes in) dan hebben we er nog 1, en met de reageerbuis krijgen we er 1 bij, dan hebben we er weer twee :)

Angelique

Laat maar, mijn brein kan niet meer lezen XD. Iets met teveel indrukken en stress vandaag (tante van mijn vriend ligt (onverwacht) op sterven in het ziekenhuis dus dat is best heavy)

EliasTheBest

Ik wil in ieder geval mijn complimenten geven aan jullie hoe jullie dit spel spelen/gespeeld hebben. Ik snap er nog steeds helemaal niks van.

Is er in jullie ogen iemand die heeft geprobeerd te saboteren?

Waterwork

Oh shit sterkte Angelique

loetjef

Angelique! Wat heftig! Sterkte <3  als dit een fijne afleiding is, doe lekker mee! Als dit te heftig is, voel je ook vrij om een stapje terug te zetten. Doe wat goed voelt :)

Wat betreft doorgaan: ik zou doorgaan tot wit2, wit3 of risico (in verband met fles mss inzetten)

Waterwork

Angelique

Ik zou zeggen fles inzetten?