Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Overlegtopic

Gestart door adriaan, 14 augustus 2026, 20:22:57

Vorige topic - Volgende topic

adriaan

Kid

Betekent dat dat iedereen die hier is geen wolf is?

123berber

Citaat van: Kid op 14 augustus 2026, 22:49:52Betekent dat dat iedereen die hier is geen wolf is?
Nee niet per definitie, dit is gewoon een willekeurig gekozen 1/3 deel van alle spelers.

WCeend!! Zomerspelen 2014

Ingrid1234

Weet iemand hoe dit spel werkt, ik heb dit nog nooit gedaan... 🤣

Falsifica

Ik, maar op dit moment ben ik niet helder. Vanaf morgen kan ik jullie helpen  :D  (wijnproeverij gehad)
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Mexicanobroeder

Ik ken dit spel wel. Het is push your luck, dus de vraag of we veel risico willen nemen of niet.

In de basis zijn we op zoek naar 3 dingen:
-rondewinst (het verst komen zonder te ontploffen), want dan mag je dobbelen voor een bonus. Sommige bonussen zijn beter dan andere, maar ach
- een robijn veld om bij te eindigen, want die zijn handig
- groen zo laat mogelijk pakken, want dan krijgen we een extra gunstig fiche
En dat alles zonder te ontploffen.

Je moet steeds 1 fiche grabbelen en neerleggen (op de afstand die het getal erop aangeeft), maar zodra je 8 knalerwten hebt speel je jezelf dood en doe je niet meer mee voor rondewinst. Normaal krijg je aan het einde standaard punten van waar je eindigt én geld om te kopen ook op basis van waar je eindigt (meer als je meer risico neemt en verder eindigt), maar als je ontploft krijg je maar 1 van de 2 (bovendien is rondewinst dan weg). In het begin is dat het liefst geld, later moet je voor punten gaan, maar later in het spel is ontploffen echt naar.

Meestal speel ik met 2, dan kun je wel risicoloos spelen, maar met 4 is dat onmogelijk en alleen winnen telt, dus zelf zou ik wel all-in willen gaan qua risico (tot zover het realistisch is natuurlijk). Hoe staan jullie daar in?
Uiteraard ligt dat ook aan hoe het valt, als we op 4-6 geld komen met een robijn veld én groen op de juiste plek dan kan ik daar ook wel mee leven.

Dragonfly

Ik ken dit spel niet. Ik heb het wel gelezen, maar het is dan wat abracadabra en een goede strategie kiezen wanneer je het spel niet kent vind ik lastig. Daarom wil ik in principe prima mee met het plan van Mexi. Mits ook bijvoorbeeld Falsi, waarvan ik weet dat het een van zijn favoriete spellen is, of anderen die dit spel kennen dit een goed plan vinden? Om te voorkomen dat Mexi wolf is en ons de dood in wil jagen met een té risicovol plan. :P

himan

Ik ken het spel ook niet, dus ik vind het wel best. XD

Falsifica

Ik zit zo 3 uur in de trein, dan ga ik de spelregels doornemen om te kijken of ik het eens ben met Mex.  ;)
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Kid

Citaat van: Mexicanobroeder op 15 augustus 2026, 09:18:20Ik ken dit spel wel. Het is push your luck, dus de vraag of we veel risico willen nemen of niet.

In de basis zijn we op zoek naar 3 dingen:
-rondewinst (het verst komen zonder te ontploffen), want dan mag je dobbelen voor een bonus. Sommige bonussen zijn beter dan andere, maar ach
- een robijn veld om bij te eindigen, want die zijn handig
- groen zo laat mogelijk pakken, want dan krijgen we een extra gunstig fiche
En dat alles zonder te ontploffen.

Je moet steeds 1 fiche grabbelen en neerleggen (op de afstand die het getal erop aangeeft), maar zodra je 8 knalerwten hebt speel je jezelf dood en doe je niet meer mee voor rondewinst. Normaal krijg je aan het einde standaard punten van waar je eindigt én geld om te kopen ook op basis van waar je eindigt (meer als je meer risico neemt en verder eindigt), maar als je ontploft krijg je maar 1 van de 2 (bovendien is rondewinst dan weg). In het begin is dat het liefst geld, later moet je voor punten gaan, maar later in het spel is ontploffen echt naar.

Meestal speel ik met 2, dan kun je wel risicoloos spelen, maar met 4 is dat onmogelijk en alleen winnen telt, dus zelf zou ik wel all-in willen gaan qua risico (tot zover het realistisch is natuurlijk). Hoe staan jullie daar in?
Uiteraard ligt dat ook aan hoe het valt, als we op 4-6 geld komen met een robijn veld én groen op de juiste plek dan kan ik daar ook wel mee leven.

Ik ken het niet, maar wat ik weet van push your luck is dat het helpt als je weet wat de anderen doen, want dan kun je inschatten of je meer of minder risico moet nemen om te winnen.

Ik denk dat als iedereen maximaal risico neemt dat de kans het kleinst is dat wolven winnen. Dus dat lijkt me the way.

Skunki

Im blue dabediedabedaaa.

Skunki

Kans is 1 op 5 volgende af, dus ik zou niet pakken. Jullie?

Falsifica

Ik ben het eens met de post van Mexicanobroeder. Kunnen de mensen die dit spel ook kunnen wat van zich laten horen? En de mensen die het niet kennen en het wel goed vinden zo, laten weten dat we keuzes kunnen maken voor ze?

Dan kunnen we hier samen beslissen met transparantie.
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Citaat van: Skunki op 15 augustus 2026, 11:32:54Kans is 1 op 5 volgende af, dus ik zou niet pakken. Jullie?

Resetten.

De eerste kaart nu is echt top om mee te beginnen.
Maar we hebben dus groen als eerste, die willen we juist achteraan.

En voor de rest alleen maar knalerwten. Die willen we zo min mogelijk.

Dus juist door deze chille kaart is resetten nu de beste keuze.
- Captain Jack Sparrow

Mexicanobroeder

Ja resetten ligt voor de hand, want we liggen niet op een robijn, groen ligt slecht en we hebben geen mogelijkheid om nog verder te komen. Dus akkoord