Overlegtopic

Gestart door adriaan, 14 augustus 2026, 20:22:57

Vorige topic - Volgende topic

Orange-King

Ik vind het goed om de kenners van dit spel de keuzes te laten maken. Kunnen we gelijk testen of ervaring ook leidt tot een positieve uitkomst  :D

Falsifica

Citaat van: 123berber op 15 augustus 2026, 11:57:34Jullie pakken wit 1

Ik was eigenlijk vergeten te vragen of jullie je fles tussendoor wilde inzetten. Dus bij deze ga ik dat neit meer vergeten.

Er ligt nu wit 1
1. Doorgaan
2. Stoppen
3. Fles inzetten

Ik heb zojuist zsm die reset erdoor heen gedrukt. Want dat was gewoon echt onze beste keuze. Geen robijn, oranje nog in het zakje en groen vooraan = reset.

We willen nu doorgaan met pakken tot we op de grens van ontploffen staan. Dat is afhankelijk van de hoogte van de knalerwten niet altijd op hetzelfde moment.

We willen het liefste:
- oranje: 1 extra stap
- groen: als laatste of een na laatste
- zo weinig mogelijk erwten
- stoppen op een robijn

We moeten rekening houden met het gebruik van het flesje zoals berrie hierboven zei. Ik had m hier nooit gebruikt btw.
Flesje aanvullen kost 2 robijnen en je gebruikt m voordat je een zet doet.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Dit is btw hoogstwaarschijnlijk het enige spel waar ik goed in ben van wat nog gaat komen  :D

Dit is tevens het enige spel waar ik Femsel in afmaak  XD
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Ik triplepost, maar zit in de trein voor nog zeker 2 uur en heb niet veel beters te doen.

Citaat van: 123berber op 14 augustus 2026, 21:59:44Belangrijk: Het is niet toegestaan om over dit bordspel te praten met mensen die niet voor dezelfde kleur als jou spelen.
Alle communicatie verloopt via dit board!

Normaal zou ik zeggen, maken even groepschat met de kenners van het spel. Maar dat mag dus niet. Dus we moeten hier overleggen.

Steeds wachten tot iedereen akkoord gaat, heeft dus geen zin. Ik ga dus zetten zetten tot we op 4 knalerwt kracht zitten.

@Skunki @Mexicanobroeder zijn jullie hiermee akkoord?
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Ah kijk ik mag eig niet dubbel dus. Good to know.
- Captain Jack Sparrow

Mexicanobroeder

Nu sowieso doorgaan totdat er groen ligt of totdat we dood kunnen gaan wat mij betreft

Falsifica

Ik vind zodra we dus kans hebben op ontploffen doorgaan ja.

Als dat punt komt, moeten we even herzien waar we zitten, welke fiches we hebben en of we op een robijn staan om de keuze te maken wat we doen.

Maar voor nu, sowieso doorgaan!
- Captain Jack Sparrow

Mexicanobroeder

Dit spreekt in ieder geval voor zich dus ik doe even een zet

Mexicanobroeder

Ik zou zeggen doorgaan volgens de logica van Fals/mij maar iemand anders dan ikzelf moet dat dan neerzetten.

Kid

Eens. Kan iig doorgaan tot het "spannend" wordt

Kid

Ik snap alleen het spel niet helemaal dus durf niet te posten

Falsifica

Citaat van: Kid op 15 augustus 2026, 13:15:31Eens. Kan iig doorgaan tot het "spannend" wordt

Doe jij het maar of bijv
@Dragonfly kun je een zet doen met Doorgaan ?
- Captain Jack Sparrow

Skunki

Eens met geschepte plan! (Y)

Falsifica

We zitten op 5.

Pakken we de knalerwt 3 ontploffen we. Maar ik vind zelf dat we moeten doorgaan. En geen flesje drinken.

Als we ontploffen pakken we enkel fiches. En zo aant begin is dat echt niet zo'n ramp.
- Captain Jack Sparrow

Mexicanobroeder

Ja dit is niet ideaal, maar nu stoppen is natuurlijk bagger.  ::)