Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Beertje

Citaat van: loetjef op 11 september 2026, 20:30:45Loetje opperde het stemmen voor een wolf met het idee van eventueel adel en daarmee dus ook een speler eventueel vrij kunnen spelen.

Loetje heeft misschien geen contact met Beertje gehad, maar dat betekent niet dat Loetje geen informatie heeft opgehaald of niks heeft gedaan. Of zijn we even vergeten dat er gisteren "uit het niks" een wolf op de lynch heeft gelegen terwijl Beertje alleen maar LIJK LIJK LIJK riep?

Loetje weet ook dat als ze dit zegt, ze waarschijnlijk de nacht niet overleeft, dus Loetje heeft geprobeerd daar voorzichtig mee om te gaan.

Ik vind het krankzinnig dat er openbaar wordt gesuggereerd wie al dan niet een ziener zou kunnen zijn. Echt. Shoot me dead.

Ik lees wat je nu schrijft maar dat is alleen niet wat je eerder schreef. Je gaf aan niet op een lijk te willen stemmen, ondanks dat het een extra moord zou zijn, omdat de wolven zich in die stemming kunnen verschuilen. Nu spin je dit naar een meesterplan en dat het vanwege adel zou zijn? Daarnaast insinueer je opnieuw dat ik alleen LIJK LIJK LIJK roep, alsof een lijk ophangen iets slechts is. Wat wil je daar eigenlijk mee zeggen? Dat ik wolf ben? Want als lijk een lijk ophangen is nog vreemder als dat is wat je wil zeggen, dus dat laatste zal het niet zijn.  O0

I love Elias

loetjef

Nee, ik insinueer niet dat je wolf bent, ik insinueer dat je zo gefocust bent op lijken dat je niet zo goed meer door hebt dat er tegelijkertijd ook nog een andere zoektocht is. Ik laat die graag tegelijkertijd plaatsvinden.

En het klopt dat ik dat niet in mijn eerdere post zei, in tegenstelling tot jouw speelstijl ben ik geen speler die alle vuile was buitenhangt, maar meer gericht is op netwerken. Maar ik vind het lief dat je dat een meesterplan noemt, ik zou het gewoon willen omschrijven als een andere speelstijl, hihi.
But how can you not hear the whole conversation
I have, sitting still with a brain on fire?

Kaasje

Citaat van: loetjef op 11 september 2026, 20:30:45Ik vind het krankzinnig dat er openbaar wordt gesuggereerd wie al dan niet een ziener zou kunnen zijn. Echt. Shoot me dead.
Om eerlijk te zijn: in deze fase van het spel maakt de ziener steeds minder uit. Dus áls je ziener bent, nodig ik je van harte uit dat met ons te delen en te verklaren wie je de afgelopen nachten hebt gezien.
Ga je daar niet in mee, onderstreept dat wat mij betreft wijlen Beertjes theorie.

Aan de rest de vraag: wat doen we nu? Spreiding op LW en iemand anders?

@Lan @Orange-King van alle overgebleven spelers vertrouw ik jullie het meest. Ben benieuwd naar jullie meningen.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Kaasje

Citaat van: Skunki op  9 september 2026, 12:04:10
Spoiler
AGR         Claimt gokker?
Angelique   Grafdelver
Beertje      Valse priester?
BW         Priester
Chaos      Weerhamster
DF         Burger
Kaasje      Jager -> Misschien geconverteerd?
Lan         Jager
Loetjef       -> Geconverteerd?
Lustigewolf
Orange-king   Raddraaier -> Welp
Skunki      Gokker
Thelight      Bewezen priester -> Lijk?
Wesp      Stalker -
[close]
Nogmaals kijkende naar dit lijstje van Skunki: de enige twee die geen claim hebben gedaan zijn Loetje en LW.
Ik denk dat we met die twee vooralsnog heel dicht bij de bron van het onheil komen.
DIES IRAE DIES ILLA

Orange-King

Qua wie (hopelijk laatste) weerwolf is durf ik nog geen definitief stelling te nemen. Daar ga mijn hoofd nog even over breken, want meerdere spelers komen daarvoor in aanmerking in combinatie met hun rolclaim.

De waarschijnlijkheid dat loetjef het tweede lijk is acht ik daarentegen wel hoog. Daar zal voor nu mijn stem ook naartoe gaan.

loetjef

Kaasje, ik vind het interessant dat jij OK als een van de mensen noemt die je vertrouwt, want helaas zit de waarheid anders.

Nacht 1: yasu - leugenwolf (niet verrassend op dit punt)
Nacht 2: Wurn - bengel
Nacht 3: Kid - beul (in deze nacht werd Wurn geraddraaid met OK en Elias)
Nacht 4: AGR - sjamaan
Nacht 5: Wannas - mislukt (want Wannas ging inactief dood en dat had ik noch mijn netwerk even niet door, beetje jammer)
Nacht 6: Bloodwolf - priester
Nacht 7: thelight - lijk
Nacht 8: Wesp - weerwolf
Nacht 9: Kaasje - jager
Nacht 10: OK - weerwolf

Verder heb ik contact gehouden met thelight ondanks dat ik wist dat hij lijk was. Ik gunde hem de winst, als hij zo ver zou komen, hij gunde mij met goed ook de winst, als we zo ver zouden komen. Ondanks tegengestelde allianties hebben we nog even samengewerkt voor zo lang dat vruchtbaar zou zijn. Mijn rol was toch allang bekend bij hem via het netwerk. Daarover gesproken: mijn hele netwerk is dus uitgeroeid in verschillende lunches.

Daarnaast wil ik ook melden dat AGR voor nacht 8 contact heeft opgenomen met thelight omdat hij lynch leek te worden. Ze gaf toen bij hem aan dat slecht hem mogelijk van de lynch kon redden (we waren op dat punt nog met 14 man), mits hij Skunki zou moorden. Uiteindelijk kwam ze tot de conclusie dat dat toch net niet zou lukken, maar ik vond dit wel belangrijke informatie. En toen zijn we maar gewoon wesp gaan proberen te lynchen, want daar hadden we zekerheid over en gelukkig waren er mensen die daar wat in konden betekenen. Dit is de reden dat ik vorige speldag een splitsing wilde tussen LustigeWolf en thelight, zodat LustigeWolf daar hopelijk bewezen uit kon komen.

Hij heeft wel Skunki gemoord. Dit contact heeft mij 2 informatiepunten gegeven (die helaas pas gisteren voor de nacht geklikt zijn): 1. Slecht wilde Skunki dood hebben, maar konden dat niet zelf doen, mogelijk omdat ze een GS vermoedden (blijkt niet zo te zijn) en/of omdat Skunki's vriendjes Skunki een beetje van de lunch probeerden te houden (kuch, OK en Lan). 2. Slecht was rond die speldag langzaam richting een meerderheid aan het trekken. Granted, dat was inclusief AGR (sjamaan) en Wesp (weerwolf), maar dat doet mij wel vermoeden dat we op dit punt nog zoeken naar 2 wolven en niet nog 1.

Op basis van punt 1 uit bovenstaande en het feit dat mijn volledige netwerk stap voor stap is uitgeroeid heb ik geconcludeerd dat OK het meest waardevol was om te bekijken. Waarom? Vriendje van Skunki, maar zat ook sinds nacht 3 in een spin-off netwerk vanwege de bewezen raddraai (die dan weer kon worden doorgelinkt naar het main netwerk, want Wurn had al in een visioen gezeten).

TLDR, Paar belangrijke take-home messages:
1. We kunnen dus nu naar een lijk zoeken, maar dat betekent ook dat na deze speldag, slecht mogelijk een meerderheid heeft. Just saying.
2. OK is weerwolf

Oh en @Kaasje voordat je vraag is "waarom heb je me niet gecontacteerd?"; op een spel van 33 spelers verwacht ik 3 koppels. 1 daarvan hebben we gevonden in Castiel-Roodhapje, 1 is supposedly Lan-Wannas geweest en de derde is een groot vraagteken. Vandaar dat ik mijn cirkel zo klein mogelijk heb gehouden.

Als je nog steeds liever een lijk wilt hebben, prima, maar ik kan op dit moment geen informatie geven waar die zit.

Waar zit daarna de laatste wolf of het lijk? In ieder geval niet bij Kaasje of bij mij. Chaos/LW/Lan/Dragonfly zijn in theorie allemaal opties.
Lan kan geen lijk zijn (kan niet met nachtdoden in nacht 5, en nacht 6 is thelight lijk geworden), kan wel wolf zijn.
Chaos kan alleen wolf zijn (als haar claim klopt, is lijk onmogelijk, en die claim staat al sinds vroeg in het spel).
LW kan in theorie allebei zijn, maar wel alleen ketter.
Dragonfly kan in theorie allebei zijn.

loetjef

Overigens, we kunnen het sowieso al bijna opgeven zit ik nu te tellen, want als we het lijk nu lynchen en slecht een nachtdode maakt, dan staat het 2-3. Maar als ze Kaasje (of mogelijk Lan?) pakken en die het schot verkeerd heeft staan, dan 2-2 en mogelijk BM naar een slechte speler.

Als we niet het lijk lynchen, maar een wolf, zijn er waarschijnlijk 2 nachtdoden (wel slim pickings, dus mogelijk pakken ze dezelfde, maar laten we uitgaan van worstkaas), dan staat de telling er na de nacht zo voor:
1 wolf - 1 lijk - 2 goed (maar als Kaasje/Lan? dan mogelijk zelfs 1 wolf - 1 lijk - 1 goed, of 1 lijk - 2 goed, 1 wolf - 2 goed).

Ik ben dus echt voor een wolf lynchen, dat geeft ons nog de meeste kans, maar het wordt hoe dan ook een hele spannende (voor)laatste nacht en dag XD

Orange-King

Ik vind het een mooi onderbouwd verhaal. Puntje van feedback: ik vind "vriendje" wel een beetje min klinken. Ik mis Skunki nu ontzettend en ik denk dat jij hem dood hebt gemaakt  >:(

Stiekem hoop ik dat Kaasje nu zegt dat dat ie geen jager is, maar ik begrijp niet ook dat ie zijn rol niet openbaar wil neerleggen hier.

Mijn verdediging is dat ik in ieder geval in het dtopic mij niet heb ingehouden op Elias en Wesp. Dus ik ben of een niet zo sympathiek medeslechtje, of een g/s koppel, of gewoon wat ik echt ben: een goede geradraaide welp die trouw is geweest aan Skunki :)

loetjef

Sorry. Ik noem mijn vriendjes met liefde vriendjes, dus ik zie daar geen kwaad in. Maar snap dat die beetje kut over kan komen, dus excuus!

Anyway, mijn vriendjes zijn ook allemaal dood en ik weet dat jij hen (deels) dood hebt gemaakt.  XD

Kaasje

Dat is ook meteen mijn vraag aan jou Loetje: volgens eerdere bronnen is OK geraddraaid.
Dat je hem gezien hebt als weerwolf is interessant. Claim je dat hij beginwolf is, of denk je dat hij geconverteerd is? In het laatste geval zijn we op zoek naar nog een conversiewolf (aangenomen dat Robin door Moonzzz is geconverteerd en Wesp als prijs voor het bordspel).
Waarom namen Falsifica en vrienden (over vriendjes gesproken) aan dat de raddraaierclaim correct was en OK dus veilig?

Anyway... De optie van spreiding staat nog steeds. Als we het netjes 3-3 maken op OK en jou, zou dat dus betekenen dat OK eruit vliegt als er nog adel in zit.
Ik wil dan best op iemand anders stemmen om de BM-stem te neutraliseren.
DIES IRAE DIES ILLA

loetjef

OK is inderdaad geraddraaid, die heeft dat namelijk zelf gedaan in nacht 3. Die claim is aangenomen omdat Wurn de nieuwe raddraaier werd, dat heeft hij ons medegedeeld en zo is hij ook gestorven, terwijl ik heb in nacht 2 als beschermengel heb gezien. Dus de aanname dat de informatie correct was, was niet moeilijk te maken.

Wat OK toen zelf heeft gedeeld, is dat hij van Elias welpkrachten heeft gekregen. De vraag was of OK goed had gekozen en dus goedje met welpkrachten was geworden, of slecht had gekozen en dus kon opgroeien tot wolf. Dat laatste is dus wat er gebeurd is, en dat beantwoord ook meteen jouw vraag over beginwolf/geconverteerd. Soort van geen van beiden, haha, maar laten we het voor het gemak opgegroeide welp noemen.

Het contact met OK is via thelight verlopen, OK heeft denk ik zelf contact met hem opgenomen, aangezien die destijds bewezen goed was. Ik ben daar niet tussen gaan zitten om de anonimiteit te bewaren. Thelight heeft er toen voor gekozen om te vertrouwen op de informatie die van OK is gekomen over dat hij welpkrachten had gekregen, maar het stukje twijfel en onzekerheid is wel altijd blijven bestaan. Nooit hard genoeg om achteraan te gaan, maar hard genoeg om zo min mogelijk informatie met OK te delen en wel hier en daar wat onzekerheid uit te spreken (die kun je ook terugvinden in het DT).

Ik ben dus niet nog op zoek naar een conversiewolf, anders zouden we op dit punt 3 slechtjes hebben (want dan zou er naast OK nog een conversiewolf én mogelijk nog een geconverteerde wolf bestaan). Dat verwacht ik niet. Ik verwacht eerlijk gezegd meer een schaapswolf, of een tweede ketter, bijvoorbeeld in de vorm van LustigeWolf. Ik zou dat niet vinden misstaan tussen een priester en bisschop aan de kant van goed.

Spreiding wat mij betreft prima.