Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

LustigeWolf

Citaat van: Beertje op  7 september 2026, 22:05:31Wesp zou inderdaad prima slecht kunnen zijn maar er was nog een ziener ergens. Dat heeft fals mij verteld. Die claim mis ik nu ergens. Dat zou dan de conversie of tweede lijk kunnen zijn. Heb al paar dagen niemand met resultaten gezien of gehoord.

Als het waar is dat TL nu niet het actieve lijk is, dan lijkt dit me een goede aanknoping? Heeft iemand een idee wie deze ziener ooit was? Als die inderdaad al meerdere speldagen niks meer gemeld heeft lijkt me dat die in ieder geval geen ziener meer is. Wie leeft er nog van het groepje van Fals?

Skunki

Nou we weten dus dat ze Elias van slechte burger naar Ork veranderd hebben.
Jammer dat Himan dood is gegaan vannacht, maar het doet mij de andere burger claim die ik dit spel heb ontvangen meer geloven.

Ik vind het vooral interessant dat ik dit spel vele verhalen over vogeltjes (zieners/helderziende/what not?) heb gehoord, maar er bij mij nog niemand die rol claimt. Terwijl ik toch van bijna iedereen een rol heb gehoord.

Zorgt ervoor dat ik sterke vermoedens heb dat die persoon geconverteerd of lijk is geworden, of dat het vogeltje al die tijd een g-s koppel was, maar dit lijkt mij het minst waarschijnlijke scenario.

Ik zal kijken of ik vandaag tijd heb om het eea te analyseren.

Angelique

Misschien schiet ik mezelf hiermee in de voet, maar waarom gaan we voor een iemand waarvan we denken dat ie lijk is terwijl er in alle waarschijnlijkheid nog zeker meerdere slechtjes rondlopen? Ik snap dat we nu maar van 1 iemand weten dat ie slecht hulpje is, maar toch? Ik snap het niet XD

En ik zeg dit niet vanwege mijn eerdere rolclaims, voordat jullie daar weer over beginnen...

Ik ga daarom stemmen op iemand waarvan ik vermoed dat diegene weleens slecht zou kunnen zijn, jullie zien maar wat jullie doen XD

BloodWolf14

Citaat van: Skunki op Gisteren om 10:30:27Nou we weten dus dat ze Elias van slechte burger naar Ork veranderd hebben.
Jammer dat Himan dood is gegaan vannacht, maar het doet mij de andere burger claim die ik dit spel heb ontvangen meer geloven.

Ik vind het vooral interessant dat ik dit spel vele verhalen over vogeltjes (zieners/helderziende/what not?) heb gehoord, maar er bij mij nog niemand die rol claimt. Terwijl ik toch van bijna iedereen een rol heb gehoord.

Zorgt ervoor dat ik sterke vermoedens heb dat die persoon geconverteerd of lijk is geworden, of dat het vogeltje al die tijd een g-s koppel was, maar dit lijkt mij het minst waarschijnlijke scenario.

Ik zal kijken of ik vandaag tijd heb om het eea te analyseren.
Ik vind het wel mooi dat je met deze vragen komt terwijl ik precíés ditzelfde al 2 dagen zeg, maar dan over de spelers waar Beertje mee contact zou hebben.

Ik geloof ook niet meer dat de bron van Falsifica nog actief is. Anders hadden we 100% nog wel een slechtje gehoord of meer bevestigde goedjes gekregen.

@Angelique om moorden te voorkomen. Je kan prima nog met goed mee winnen, maar dan is het nu de vraag of Light jouw Lijk is of niet. Zo niet kunnen we gerichter zoeken naar de conversie en waar de extra nachtdode vandaan kwam.

Met wat ik nu aan info heb is het vrijwel 99% zeker dat er een wolf moet zitten tussen Wesp/DF/Chaos. Of LW moet echt toevallig Ketter zijn.

Dragonfly

Is er werkelijk ooit een ziener geweest? Ik weet iig dat het eerste 'visioen' niet waar was. Ik geloof dat op Ingrid, Ingrid had zich gewoon versproken.
Ik las later ook dat er visioenen verzonnen zijn. Ik zou iig niet weten wie er ziener zou moeten zijn.

Wbt lijk, het lijkt mij best aannemelijk dat er twee stuks zijn... Maar ja, als TL niet aan het moorden geslagen is, kan iedereen het zijn... Dan heb ik wel voorkeur voor 1 van de mogelijke wolven eruit. Wesp of Chaos dan, van mijzelf weet ik dat ik goed ben. :)

Beertje

Citaat van: Falsifica op  2 september 2026, 18:37:47
Citaat van: Angelique op  2 september 2026, 18:36:13Save to say dat ik een beetje verward ben  ???. Voelt een beetje als een complete 180.

Mijn instinct zegt laten we de slechtjes eruit werken, aangezien dat uiteindelijk ook het doel is. Maar iemand bewijzen kan natuurlijk ook heel powerfull zijn.

Maar 1 vraag van mij, waarom Elias ipv iemand als AGR? Puur omdat hij eventueel volbloed wolf zou kunnen zijn?

Heel makkelijk deze.
AGR is een sjamaan en Elias een krachteloze welp.
Een sjamaan ziet rollen, Elias is enkel een stem. Dus waarom zou je een sjamaan inwisselen als er een hulpje rondloopt die nu niks voor het team kan doen?

Er was dus een ziener, voor de twijfelaars. Ik ga er dus vanuit dat daar de conversie of een lijk zit, anders hadden we allang meer informatie gezien.

Bloodwolf/skunki hebben jullie informatie of richting wie dat kan zijn? Wie claimen er nu uberhaupt geen rollen?
I love Elias

Beertje

Citaat van: loetjef op  1 september 2026, 16:16:45Ondanks dat mij hetzelfde is opgevallen wat betreft de speelbeurten van slecht in de bordspellen en de activiteit van Skunki en Angelique rond die momenten, merk ik dat ik me niet compleet comfortabel voelen bij Angelique stemmen. Op Skunki wel, met alle liefde, want daar gaan bij mij vanaf het begin al alarmbellen af, maar ik wil hem ook de kans geven zichzelf te bewijzen.

Zeker als we daar tegenover een 'gezien' slechtje hebben staan, gaat mijn voorkeur daar toch echt naar uit. Ja, we verliezen continu met de bordspellen en dat zuigt, maar de prioriteit hier is voor mij lynchen op Weerwolven en niet op de bordspellen. Als dat het enige is om op af te gaan, soit, maar vooralsnog hebben we 2 namen waar men zeker over is.

Kom ik dus uit bij AGR en Moonzzz, beiden gezien als slecht, maar via een andere hoek is de informatie gekomen: AGR via falsifica (al voor mogelijke conversie, die ik nog steeds onwaarschijnlijk acht want ik zie geen reden dat BW ketter is momenteel), Moonzzz via Beertje.

Van Beertje weten we dat hij waarschijnlijk verkeerde info heeft gegeven (want falsifica), en ik blijf het gevoel krijgen dat dat is om zijn geliefde slechtje Skunki te beschermen, want Beertje werd ineens heel fel toen de pijlen richting Skunki gingen. Maar goed, da's interpretatie en geen feiten. Desondanks neig ik naar Moonzzz lynchen als AGR is gezien als hulpje en Moonzzz mogelijk volbloed is. De informatie of dat klopt of niet geeft mogelijk ook weer extra informatie over Beertje/Skunki/bron.

Ik ga dus wisselen naar Moonzzz.

Ik zie wel dat ondanks meerdere vragen, je zelf je verdachten nog niet echt noemt @Angelique. Zou je daar alsnog op willen reageren? :)

Misschien lees ik hier wat ik wil lezen maar ik denk dat we Loetje moeten hebben. Zie het dikgedrukte. Wordt duidelijke split gemaakt via wie AGR naar boven is gekomen. Dit kun je alleen zo met zekerheid stellen als je zelf de bron bent (of weet wie het was).

In mijn ogen hebben we bij loetje dubbele kans op slecht: lijk of conversiewolf.

Voor de mensen die Wesp graag willen ophangen: jullie weten dat er dan nu 2 en straks waarschijnlijk 3 moorden (als Angelique echt delver is) komen per nacht?

Sidenote: ik ben wel een slet. Ik zou gs-koppel zijn met Wesp, met Lustige, met Elias en hier zou ik gs-koppel zijn met skunki  ;D  ;D  ;D

I love Elias

Beertje

Citaat van: Angelique op Gisteren om 19:49:28Misschien schiet ik mezelf hiermee in de voet, maar waarom gaan we voor een iemand waarvan we denken dat ie lijk is terwijl er in alle waarschijnlijkheid nog zeker meerdere slechtjes rondlopen? Ik snap dat we nu maar van 1 iemand weten dat ie slecht hulpje is, maar toch? Ik snap het niet XD

En ik zeg dit niet vanwege mijn eerdere rolclaims, voordat jullie daar weer over beginnen...

Ik ga daarom stemmen op iemand waarvan ik vermoed dat diegene weleens slecht zou kunnen zijn, jullie zien maar wat jullie doen XD
[sarcasme]
Nee inderdaad, we denken inderdaad dat TL lijk is want ik ben geen priester die geen water heeft gegooid. EN dat een grafdelver niet op een lijk gaat stemmen is echt verrassend. Hoe zit dit eigenlijk, kunnen de lijken samen met de grafdelver winnen? Want dan hebben we nu een alliantie van 3 erbij gekregen.[/sarcasme]

Waarom volgen we een grafdelver op dit punt die kan winnen als er meer moorden per nacht komen en dus het lijk moet blijven leven? Hang mij dan maar op, dan ben ik klaar én krijgen jullie eindelijk die lang gewenste bevestiging dat ik geen gskoppel ben. Want als jullie wesp nu willen ophangen boven een lijk en daarmee accepteren dat er meer moorden per nacht komen, zitten jullie of heel diep in een tunnel of hebben jullie al opgegeven.

Wat ik verder totaal niet begrijp hier is dat we nu met 14 man elkaar aan zitten te kijken en iedereen het van elkaar accepteert dat er weinig tot niets wordt gedeeld. Dat is niet het einde van het laatste spel zoals ik mij had voorgesteld. Waar is het vuurwerk? Waar is de actie?

Ik gooi mijn lijstje open. Kijk maar wat jullie ermee doen.

AGR: Sjamaan
Angelique: claimt delver (lijk =?)
Beertje: Valse priester, heeft rol van TL. TL = 100% lijk
Bloodwolf: was burger, ingezegend en priester. Maximaal ketter (kans minimaal)
Chaos: ? Onbekend
Dragonfly: claimt burger, zou ingezegend worden. Nooit gebeurd
Kaasje: Onbekend
Lan: kwam met helderziende resultaten leek het (skunki en mij als goed). Verder niets van gezien
Loetjef: vermoedelijk ziener, geconverteerd of lijk
Lustige Wolf: maximaal ketter (gewaterd door mij)
Orange King: Was raddraaier, neem aan voor goed gekozen (welp)
Skunki: gokker
TL: Lijk
Wesp in Glas: claimt stalker. Lijkt op wolf?

I love Elias

Skunki

Ik merk dat ik het lastig vind om alles op een rijtje te krijgen en weinig tijd heb voor het spel, maar ik wil mijn info niet verloren laten gaan als ik toch zou sterven.

Spoiler
AGR         Claimt gokker?
Angelique   Grafdelver
Beertje      Valse priester?
BW         Priester
Chaos      Weerhamster
DF         Burger
Kaasje      Jager -> Misschien geconverteerd?
Lan         Jager
Loetjef       -> Geconverteerd?
Lustigewolf
Orange-king   Raddraaier -> Welp
Skunki      Gokker
Thelight      Bewezen priester -> Lijk?
Wesp      Stalker -
[close]

Mijn excuses aan iedereen die mij een berichtje gestuurd heeft, ik had graag gereageerd maar heb hier niet de tijd voor. Ik neig ernaar om voor nu te gaan voor Thelight waarvan ik denk dat hij een actief lijk is, zo niet, dan volgende lynch gaan voor wie dan potentieel lijk is.

Ja, we zouden kunnen zoeken naar wolven, maar die zijn zo spannend niet ten opzichte van moordende lijk(jes). Als alle lijkjes dood zijn, dan sluit Angelique zich als het goed is ook weer bij team goed aan :D
Dat gezegd hebbende ben ik het ermee eens dat er plotsklaps een vogeltje is die zijn of haar mond houdt, dus ik zoek naar dat vogeltje.

Lan

Ik heb van Beertje en Skunki geclaimd dat ze goed zijn omdat ik wist dat ze goed waren, ik ben geen helderziende en heb helaas ook geen extra info, behalve dat ik ook denk dat Loetjef de oorspronkelijke ziener is.

Is het een idee dat de mensen die onderdeel waren van het netwerk dit open gooien? Er moet toch een hoop info zijn en nog niet iedereen van het netwerk is dood.

Dat Angelique de lynch van TL af wil sturen vind ik wel spannend, want als TL haar lijk is en dus nog niet kan moorden vind ik die op dit moment niet zo boeiend.