Discussie - Hij speelt met verzwaarde dobbelstenen!

Gestart door redeast, 14 augustus 2026, 19:51:45

Vorige topic - Volgende topic

Kaasje

Citaat van: BloodWolf14 op Gisteren om 00:41:02@Kaasje ik heb eerder gevraagd naar de meningen van mensen over jou, AGR, Wurn, Lan, Mex en Castiel.
Ik snap niet 100% hoe dit specifieke lijstje tot stand gekomen is, maar here you go. Ik heb hiervoor niet het hele topic doorgespit voor specifieke bijdragen van deze personen, maar dit is wat is blijven hangen:
- AGR: enige dat ik weet is dat ze (uit mijn hoofd, sorry als ik je misgender) Zuna en Roodhapje persoonlijk kent en dat ze even genoemd werd toen RH met de welpclaim kwam. RH is blijkbaar inmiddels bewezen of in ieder geval had hij een rol in het hele Falsifica welpverhaal, maar toen dat nog niet het geval was verdacht ik Zuna en AGR ervan de welp te zijn aangezien hun contact met RH. Verder geen overdenkingen wat betreft AGR.
- Wurn: weinig over te zeggen. Staat er volgens mij timewise hetzelfde in als ik en wil graag een laatste potje WvW spelen.
- Lan: zie Wurn. Vind Lan daarentegen wat actiever meespelen en staan me wat meer posts van bij.
- Mex: was erg snel met de 'beul is pathetisch'-post. Achteraf liep de beul geen risico op IH. Je zou kunnen zeggen dat Mex misschien vooraf info had omdat hij een IH kende (via onboard slecht bijvoorbeeld). Als wolf is dit natuurlijk net zo goed een inkop-post als wanneer je goed bent. Dus qua gevoel Mex vrij neutraal.
- Castiel: doet actief mee met het bordspel. Weinig verdere info over.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Kaasje

Citaat van: Robin89 op 21 augustus 2026, 14:07:28Dit was natuurlijk de post waarmee Yasu behoorlijk verdacht is geworden (ik heb deze post zelf iig met verschillende mensen achter de schermen besproken). Maar hij zegt hierin niet echt wie hij zelf verdacht vindt. Wel neemt hij het soortvan op voor BW, maar hoeveel we daar achter moeten zoeken weet ik niet. Maar het is iets om in de gaten te houden.
Is dit misschien nog een lead waar we iets mee kunnen?
BW kwam eerder ook al ter sprake door een slecht-claim, maar is sindsdien niet echt meer in de spotlight geweest, of vergis ik me daarin? En nu vind ik dat hij in zijn laatste post inhoudelijk vrij weinig zegt, maar wel een lijstje met namen uit de hoge hoed tovert om de spotlight juist naar de mensen te trekken. Zo komt dat op mij over in ieder geval.
DIES IRAE DIES ILLA

Kaasje

Ik heb verder een vrij druk weekend dus heb mijn stem alvast gedaan. Mochten er nog ontwikkelingen zijn dan kan ik hopelijk nog veranderen.

Bloodwolf gestemd omdat hij in zijn laatste paar posts naar mijn idee aan het proberen is de focus te zetten naar heel specifieke mensen, zonder enige onderbouwing. Dat vind ik iets te sturend. Waarom die vijf specifiek?
DIES IRAE DIES ILLA

Thelight288

Citaat van: Kaasje op Gisteren om 11:31:15
Citaat van: BloodWolf14 op Gisteren om 00:41:02@Kaasje ik heb eerder gevraagd naar de meningen van mensen over jou, AGR, Wurn, Lan, Mex en Castiel.
Ik snap niet 100% hoe dit specifieke lijstje tot stand gekomen is, maar here you go. Ik heb hiervoor niet het hele topic doorgespit voor specifieke bijdragen van deze personen, maar dit is wat is blijven hangen:
- AGR: enige dat ik weet is dat ze (uit mijn hoofd, sorry als ik je misgender) Zuna en Roodhapje persoonlijk kent en dat ze even genoemd werd toen RH met de welpclaim kwam. RH is blijkbaar inmiddels bewezen of in ieder geval had hij een rol in het hele Falsifica welpverhaal, maar toen dat nog niet het geval was verdacht ik Zuna en AGR ervan de welp te zijn aangezien hun contact met RH. Verder geen overdenkingen wat betreft AGR.
- Wurn: weinig over te zeggen. Staat er volgens mij timewise hetzelfde in als ik en wil graag een laatste potje WvW spelen.
- Lan: zie Wurn. Vind Lan daarentegen wat actiever meespelen en staan me wat meer posts van bij.
- Mex: was erg snel met de 'beul is pathetisch'-post. Achteraf liep de beul geen risico op IH. Je zou kunnen zeggen dat Mex misschien vooraf info had omdat hij een IH kende (via onboard slecht bijvoorbeeld). Als wolf is dit natuurlijk net zo goed een inkop-post als wanneer je goed bent. Dus qua gevoel Mex vrij neutraal.
- Castiel: doet actief mee met het bordspel. Weinig verdere info over.

Bijrollen worden nooit bekend gemaakt, we weten niet of een beul risico liep of niet

Beertje

Voor mij zijn TL en Falsa 100% goed. Ik hoop morgen goed te kunnen bijlezen en uitgebreider posten.
I love Elias

EliasTheBest

Ik heb nu ook even bijgelezen en zal dan maar meteen reageren op de vraag van Fals :P

Ik vind het op dit moment nog best lastig om echt één duidelijke verdachte aan te wijzen. BloodWolf valt me wel op, maar niet per se omdat ik hem direct slecht vind. Hij probeert in ieder geval wat minder besproken spelers erbij te betrekken, wat ik op zich wel goed vind. Ik snap alleen wel dat Kaasje het opvallend vindt dat er specifiek vijf namen worden genoemd zonder dat daar heel veel uitleg bij zit.

Kaasje vind ik daardoor ook interessant om wat beter te bekijken. Zijn reactie op BloodWolf vind ik op zich wel begrijpelijk, al weet ik nog niet helemaal wat ik daarvan moet vinden.

Mex vind ik vooralsnog eigenlijk vrij neutraal. Die post over de beul vond ik eerst wel interessant, maar TL's opmerking dat we niet weten of de beul überhaupt risico liep maakt dat voor mij geen heel sterke lead meer.

Dus als ik nu namen moet noemen waar ik wat meer van zou willen zien, zijn dat BloodWolf, Kaasje en Mex. Bij BloodWolf ben ik vooral benieuwd naar de reden achter dat specifieke lijstje, bij Kaasje naar zijn verdere kijk op de genoemde spelers en bij Mex zou ik gewoon graag wat meer inhoudelijke posts zien.

Voor nu heb ik dus nog geen hele harde verdachte, maar dit zijn de drie waar ik momenteel het meeste op let.

BloodWolf14

Beetje jammer dat ik alleen berekend wordt op basis van mijn laatste post. Als je terugleest kun je zien dat die namen zeker niet zomaar tot stand zijn gekomen.

#72 geeft mijn eerste afstreepmethodes meer. Daar kom ik tot 12 namen die tot dan toe in een wolvenlijst zouden passen.

#102 geeft weer hoe Skunki bij een verdenking over een 'slecht' claim komt. Bijzonder dat alleen Skunki die overduidelijk trollende claim heeft ontvangen, maar verder niemand?

#152 is een herwaardering van mijn eerder genoemde namen en wat extra's.

#178 is mijn take op Perry's lynch en het verhaal daar rondom.

En dan dus #214 waarin mijn lijstje naar voren kwam.

@Kaasje ben je het oneens met mijn uitspraak dat de genoemde spelers in de twilight zone hangen? I mean, je geeft zelf vrijwel null reads over ze, wat dat zou moeten bevestigen. De post richting mij kan ik precies terugkaatsen ::)