Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Dag 4] [Even] Discussie

Gestart door Thelight288, 31 juli 2026, 21:32:39

Vorige topic - Volgende topic

CarnageRazor

Citaat van: Kid op  2 augustus 2026, 13:36:37
Citaat van: Chaosimsystem_ op  2 augustus 2026, 12:57:06Waarom de verdenking bij Femsel? Want hoor Aappen ook al paar keer vallen al vind ik over Femsel niets of vele minder, heb precies nog niet veel van Femsel gehoord?

Juist ook wel omdat Femsel minder omstreden is.

Is het niet iets te makkelijk te zeggen dat Aappen slecht is? Er is een een rare verdachtmaking richting Jarjar op een kritiek moment, maar wanneer Aappeen zegt dat hij helemaal niet met Kaasje heeft gesproken, is mijn eerste instinct toch wel om dat te geloven.

Femsel, 5guys en Angelique behoren tot de laatste Kaasje-stemmers, dus dat vind ik al opvallend. Vooral omdat het lijkt alsof Kaasje door de wolven is opgegeven, zoek ik het toch wel bij late stemmers. Nou ja, Angelique heeft wel aangegeven dat haar reden persoonlijk is. En tussen Femsel en 5guys is Femsel misschien gewoon net wat verdachter, omdat die in Aappens "visioen" of whatever zat... Al heb ik nog steeds geen theoretische verklaring voor dat visioen gekregen, dus wie weet?

Er zijn wel een hoop die na de actie stemden. Waarom specifiek die laatste in het vizier nemen?

Dit voelt voor mij redelijk als wegsturen van die overige namen. En ik vraag me af waarom dat is.

Once is by chance,
Twice is a coïncidence,
Three is a pattern.

Kid

In combinatie met het aappen-gerucht. ;)

Waterwork

Sorry dat ik nu pas reageer had druk weekend. Er blijft bij mij nog steeds in het hoofd hangen dat Kaasje aan begin zegt dat Aapen 100% goed is en dat we hem bm moeten maken. Zelfs dat als we niet op hem zouden stemmen dan waren de niet aapen stemmers slecht. Nu Kaasje slecht blijkt te zijn heb ik toch het voorgevoel dat Aapen slecht is dus mijn stem gaat nu naar Aappen

Zuna

Citaat van: Waterwork op  2 augustus 2026, 17:10:36Sorry dat ik nu pas reageer had druk weekend. Er blijft bij mij nog steeds in het hoofd hangen dat Kaasje aan begin zegt dat Aapen 100% goed is en dat we hem bm moeten maken. Zelfs dat als we niet op hem zouden stemmen dan waren de niet aapen stemmers slecht. Nu Kaasje slecht blijkt te zijn heb ik toch het voorgevoel dat Aapen slecht is dus mijn stem gaat nu naar Aappen

Zou die het echt zo overduidelijk erbovenop leggen?

Ik snap dat mensen om meerdere redenen de BM eruit zouden willen wippen. Maar heb het gevoel dat men nu gewoon zoekende is om een reden om op de BM te stemmen. Ik vind het opvallend dat de BM nog leeft maar als men overdag dan het vuur opent op de BM dan kan ik me voorstellen dat dat tactiek kan wezen.

Ik moet helaas koken en spullen inladen van het Festival. Ik vind het jammer dat ik van Femsel niet zoveel heb kunnen zien, maar ik vermoed dat als het visoen correct is het kid is. Is een onderbuikgevoel verder en niet op feiten gebaseerd, meer als ik de posts lees enzo.
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Wesp in Glas

Nouja dat iemand BM is wilt niet zeggen dat deze persoon meteen goed is.

Aappen heeft vorige ronde een aparte claim gedaan wat hintte dat een dorpsgek 3 personen had gezien Femsel, Kid en Jarjar. Een daarvan zou slecht zijn. Jarjar was het niet.

Daarna zegt Aappen dat het niet om een dorpsgek ging, maar weigert daarna verder uitleg te geven. Mensen grijpen dit meteen aan om dan maar op Kid of Femsel te stemmen. Ik snap dat het is dit spel voor sommige natuurlijk niet zoveel uitmaakt wie of wat er sterft, zolang je het zelf maar overleeft. Ik bedoel. Sta je er in oneven slecht voor, dan heb je even nog.

Zolang Aappeen geen verder uitleg wilt geven over het dorpsgekvisioen dat geen dorpsgekvisioen is, dan zet ik mijn stem op Aappen.

Shaddow

Mijn stem gaat naar één van de mensen die op JarJar gestemd heeft vorige ronde, omdat het toen duidelijk was dat het tussen Kaasje en JarJar zou gaan en op dat moment JarJar nog een optie leek om Kaasje te redden.

123Berber is daarvan al dood, en bleek inderdaad boardslechtje te zijn. Het kan zijn dat dit het enige slechtje was, maar meer informatie heb ik niet om te gebruiken.

Wat Kid/Femsel/JarJar betreft - het is voor mij te vaag om serieus te nemen. Het zou expliciet geen dorpsgeksvisioen zijn. Nu zal het goed kunnen kloppen - als je verwacht dat ongeveer 1/3e wolf is in minstens één van de twee spellen, dan zou er statistisch gezien in elk groepje van 3 namen één slechtje zitten. Toch vind ik dit niet genoeg reden om op Kid of Femsel te stemmen.

wat Aappen21 betreft, ik gok dat de actie van Kaasje gewoon trollen was en dat we er niet teveel achter kunnen zoeken. Anders als ze beide wolf zijn is het wel erg makkelijk om na de dood van de een, de ander op te knopen. Ik verwacht dus vooralsnog niet dat Aappen21 even wolf is. Ik hoop wel meer duidelijkheid te krijgen over waarom hij precies die drie namen noemde.

Mijn stem gaat dus naar één van de JarJarstemmers, en wel Wesp in Glas. Dat is dus deel op feiten (hij stemde als laatste op JarJar), maar ook een deel op gevoel.

Aappen21

ik denk dat mijn stem best wel voor zich spreekt.

Aappen21

Voor de mensen, die mij willen stemmen ga je gang. ALs laatste dienst van actie ga ik goed meegeven dat er een welp inzit. Die mij nacht 2, heeft gewelpt. Het zou dom zijn om hier nu open over mijn rol in te gaan, ik snap de stemmen en ik snap ook dat je misschien het gevoel hebt dat ik niet alles vertel. Ik heb een persoon hier alle informatie gegeven die voor mij kan spreken als en mocht ik sterven.

Sunny

Ik merk dat ik het lastig vind om te kiezen tussen Kid en Aappen, daar lijkt het nu op neer te komen.
Ik heb daarom een tactische stem gezet (en hier belde mijn zusje, vandaar verlate uitleg) mocht de stemming gelijk worden, dan leren we daar wellicht ook weer iets van.
-Feierabend!-

fannieklm

Sorry jongens druk weekend weg geweest.
Spel helemaal door mijn hoofd geschoten.
Ik lees en zie Aapen of Kid.
Obv mijn onderbuik gaan er een hoop voor mensen die hun hoofd boven het maaiveld uitsteken.
Dus ga ik niet voor aapen, maar voor kid.

adriaan

Ik word ook niet veel wijzer, en heb dat ook aan mezelf te danken; ik heb met bijna niemand contact gehad en kom maar moeilijk in het spel. Ik was van plan dit spel actief te spelen, maar ik merk nu hoe moeilijk ik dat vind om te doen nu ik spellen met meer dan 30 spelers al jaren niet meer gespeeld heb en dan zit er ook nog een onoverzichtelijke variant bij... en de laatste keer dat ik zo'n groot spel speelde had ik nog niet een baan, relatie en hond die ook allemaal aandacht vragen. ::) desalniettemin wel enigszins boos op mezelf dat ik dit spel niet de aandacht geef die het verdient.
We komen nu deze dag uit op een kruispunt tussen Aappen21 en Kid. Ik heb op allebei niet echt de neiging om te stemmen. Het voelt alsof Aappen slachtoffer is geworden van een trucje van Kaasje - ik geloof eigenljk niet dat Kaasje dit op deze manier op dag 1(!!) zou doen als zij twee samen slecht zijn. Dat sluit niet uit dat Aappen wel oneven slecht (of even offboard) kan zijn maar ik geloof niet dat hij een even onboard slechtje is. Als we Aappen nu lynchen dan lacht Kaasje ons uit vanuit zijn graf. XD
De Kid-Femke kwestie blijft een vaag idee en ik weet niet hoe veel ik er nou voor voel om dan maar één van de twee te lynchen terwijl het niet eens duidelijk is of het zeker is dat één van de twee écht slecht is. Mijns inziens is het vreemd dat JarJar in dat visioen gezeten zou moeten hebben, maar hij was Vriend en de meeste Vrienden gaan in dit stadium van het spel niet thuisblijven ??? dat doet mij denken dat die informatie niet heel betrouwbaar was. Al snap ik dat het feit dat Aappen21 degene was die deze info verspreidde en dat ik net een beetje een goed woordje voor hem doe niet meehelpt ::) dus ik breng mezelf ook wel in de war.
bert-boefjes die niet eens moeite doet om te kiezen of een klein beetje bij te lezen valt me negatief op. Dus ik heb de neiging op hem te stemmen maar dat doet niet veel. Ik twijfel of het dan maar een principestem gaat worden op hem of een stem op Kid. Ik zet hem voor nu maar op bert-boefjes