[Dag 3] [Oneven] Discussie

Gestart door Falsifica, Gisteren om 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

Wesp in Glas

Jammer van het betoog hierboven, maar nu JarJar goed bleek gaan we je toch hangen.

Mexicanobroeder

Ik zie niet waarom William zou liegen over zijn orakel tenzij de wolven samenspannen. Ik vind het logisch om dat risico wel te nemen, dat dat gebeurt. Als er dan ook nog eentje dood is als goedje, dan blijft de ander over.

Kaasje

Ja, ik zie het probleem.
Het ding is dat ik NIET denk dat William loog. Het ding is dat er met het orakelvisioen gerommeld is en dat weet ik 100% zeker, omdat ik het zelf gedaan heb.
Ik wilde dit niet zo out in the open gooien, maar ik heb helaas geen keus: ik ben oneven neutraal, even goed: en wel huidenwisselaar.
Afgelopen (even) nacht heb ik gewisseld met Himan. Toen ben ik dus door William gezien, samen met JarJar en dus is Himan gezien in mijn plaats.
Helaas werkt in deze variant het huidenwisselen niet door gedurende de dag (zie uitlegtopic), anders had ik hier natuurlijk echt niet zo moeilijk over gedaan. Verder bewijs heb ik ook niet. Maar weet wel dat je er een sterke even rol en ook een vrij sterke oneven rol uit gaat stemmen als jullie mij nu op lynch gaan gooien.
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Wesp in Glas

Citaat van: Kaasje op Vandaag om 12:20:55Ja, ik zie het probleem.
Het ding is dat ik NIET denk dat William loog. Het ding is dat er met het orakelvisioen gerommeld is en dat weet ik 100% zeker, omdat ik het zelf gedaan heb.
Ik wilde dit niet zo out in the open gooien, maar ik heb helaas geen keus: ik ben oneven neutraal, even goed: en wel huidenwisselaar.
Afgelopen (even) nacht heb ik gewisseld met Himan. Toen ben ik dus door William gezien, samen met JarJar en dus is Himan gezien in mijn plaats.
Helaas werkt in deze variant het huidenwisselen niet door gedurende de dag (zie uitlegtopic), anders had ik hier natuurlijk echt niet zo moeilijk over gedaan. Verder bewijs heb ik ook niet. Maar weet wel dat je er een sterke even rol en ook een vrij sterke oneven rol uit gaat stemmen als jullie mij nu op lynch gaan gooien.

AH maar je was fully bereid om goodie Jarjar voor de bus te gooien door hem te laten lynchen?

Kaasje

Citaat van: Wesp in GlasAH maar je was fully bereid om goodie Jarjar voor de bus te gooien door hem te laten lynchen?
Beetje kort door de bocht ragebait reactie Wesp ;D

Als je mijn posts hier leest zal je opvallen dat ik nergens een aanval open op JarJar en juist de hele tijd stuur op 'moeten we dit visioen niet in twijfel trekken'.
Bovendien had ook ik geen enkele garantie dat JarJar goed was. Het is een 50:50.
DIES IRAE DIES ILLA

LustigeWolf

Oké, dit is in ieder geval eindelijk concrete informatie waar we iets mee kunnen. Als jouw claim klopt, Kaasje, dan is het visioen inderdaad niet "Kaasje versus JarJar", maar feitelijk Himan versus JarJar, omdat jij die nacht met Himan gewisseld had. Dat is een wezenlijk verschil. Maar ik ben het hier volledig met Wesp eens: waarom komt dit pas nú?

Je wist vanaf het moment dat het visioen bekend werd dat niet jij, maar Himan daarin gezien zou zijn. Toch laat je vervolgens iedereen discussiëren over een 50/50 tussen jou en JarJar, trek je uitgebreid het visioen zelf in twijfel en kom je pas met "oh ja trouwens, die 50/50 gaat eigenlijk helemaal niet over mij" zodra JarJar doodgaat, goed blijkt en alle druk automatisch jouw kant op komt.

En dát vind ik vooral het probleem: je hoefde helemaal niet meteen je volledige rol te claimen. Je had simpelweg veel stelliger kunnen zeggen dat je concrete informatie had dat er daadwerkelijk met het visioen gesjoemeld was. In plaats daarvan bracht je het steeds als speculatie: "zou ermee gerommeld kunnen zijn?", "zou het visioen incorrect kunnen zijn?". Terwijl je nu zegt dat je al die tijd 100% zeker wist dát ermee gerommeld was. Dat is nogal een verschil.

En "ik heb JarJar nergens aangevallen" vind ik eerlijk gezegd een nogal makkelijke verdediging. Je wist volgens je eigen claim dat de tegenstelling JarJar versus Kaasje überhaupt niet bestond. Dan hoef je JarJar niet actief onder de bus te duwen om hem toch gewoon onder die bus te laten liggen.

Dus ja: de claim verandert absoluut hoe ik naar het Orakelresultaat kijk. Als Kaasje de waarheid spreekt, moeten we voor even naar Himan kijken. Maar het moment waarop Kaasje dit ineens vertelt, vind ik bepaald niet geruststellend. Daar wil ik nog wel héél graag een goede verklaring voor horen. Tot die tijd Stem Kaasje

Kaasje

Waarom nu pas? Omdat de claim nogal wat weggeeft over mijn even rol denk je niet? Jij wil je rol toch ook zo lang mogelijk voor je houden? Ik ben niet iemand die meteen zo'n claim doet zodra het ook maar een graadje warmer onder zijn voeten wordt.
Verplaats je heel even in mij: sterke neutrale rol oneven, huidenwisselaar even. Er wordt door een oneven wolf geclaimd dat je gezien bent door het orakel in de even nacht. Zou je dan direct dit verhaal ophangen, of eerst even afwachten? Ik zeg in mijn betoog hierboven overigens ook al dat ik meer informatie heb en bereid ben dat te geven als het echt nodig zou zijn: door de beulactie is dat moment NU.

Citaat van: LustigeWolf op Vandaag om 12:46:45En "ik heb JarJar nergens aangevallen" vind ik eerlijk gezegd een nogal makkelijke verdediging. Je wist volgens je eigen claim dat de tegenstelling JarJar versus Kaasje überhaupt niet bestond. Dan hoef je JarJar niet actief onder de bus te duwen om hem toch gewoon onder die bus te laten liggen.
Kan je quoten waar ik JarJar onder de bus gooi? Dat heb ik echt nergens gedaan. Ik heb alleen aan jou gevraagd waarom je JarJars gedrag minder verdacht vindt dan mijne en noem wat voorbeelden, maar die post kwam na de beulactie.
Als huidenwisselaar weet ik ook niet of JarJar of Himan slecht is in deze situatie. Voor hetzelfde geld is Himan de goede en kan ik een netwerk met hem gaan opbouwen behind the scenes. Overigens is dat weer een reden om de rol nog even geheim te houden: omdat het me een ook garantie had gegeven over Himans rol als JarJar slecht was.

Citaat van: LustigeWolf op Vandaag om 12:46:45En dát vind ik vooral het probleem: je hoefde helemaal niet meteen je volledige rol te claimen. Je had simpelweg veel stelliger kunnen zeggen dat je concrete informatie had dat er daadwerkelijk met het visioen gesjoemeld was. In plaats daarvan bracht je het steeds als speculatie: "zou ermee gerommeld kunnen zijn?", "zou het visioen incorrect kunnen zijn?". Terwijl je nu zegt dat je al die tijd 100% zeker wist dát ermee gerommeld was. Dat is nogal een verschil.
Hoe duidelijk wil je dat ik het uitschrijf? XD In ieder geval één iemand heeft de hint begrepen en in dit topic geplaatst (Berber). Verder ging de discussie gisteren nog gemixt over allerlei andere dingen en was er nog niet per se sprake van dat het JarJar of ik zou worden (naar mijn idee in ieder geval).

Overigens ben ik wel benieuwd waar nu opeens het verschil vandaan komt met voor de beulactie. Vooral @Wesp in Glas @Beertje @123berber Jullie switchen wel erg snel en vrolijk.
DIES IRAE DIES ILLA

Chaosimsystem_

Wow, ineens gebeurt er veel. Vannochtend zag ik nog staan dat twee niet samen konden winnen.Had jammer genoeg nog geen tijd om erop in te gaan. Maar nu zitten we plots met nog één iemand van het visioen die als goed is gestorven en ik toch liever iemand slecht eruit heb dan te gaan speculeren en iemand random eruit te halen die wel goed is.

himan

Oh Kaasje, dit wordt een raar verhaal over zes deuren. XD

Een nachtje geleden hebben Kaasje en ik het zesdeurenspel gespeeld. Een variant op het driedeurenspel, maar dat met 6, want er zijn twee spellen. Ieder mocht 6 rollen onder 6 deuren stoppen, dan mochten we beiden 2 deuren kiezen. En dan mochten we wisselen van deuren als we dat wilden en dan zouden we de twee rollen vertellen die over waren.
https://nl.wikipedia.org/wiki/Driedeurenprobleem

Ik heb hem twee rollen gegeven: grafdelver en huidenwisselaar
Hij heeft mij ook twee rollen gegeven: Gokker en Valse Engel

In theorie zijn beide rollen 66% correct. In praktijk is het natuurlijk enorme bullshit, want niemand gaat (bijvoorbeeld) ziener of conversiewolf claimen hier.

Hij is eigenlijk nu met mijn profiel aan het proberen om me in de shit te krijgen. Wat er van mijn kant waar is, ga ik natuurlijk niet vertellen, dat is meer voor andere mensen om uit te vinden en ik wil mensen ook niet wijzer maken dan dat ze zijn. Maar ik vermoed dat zijn claims, zeker oneven, niet waar zijn.  XD

Shaddow

unpopular opinion en dit heeft er ook mee te maken dat Kaasje een goede vriend van mij is en dat ik hem graag het voordeel van de twijfel wil geven, maar voor mijn gevoel gaat het gewoon te makkelijk. Iedereen stemt nu op Kaasje, zonder dat er verder nog discussie over mogelijk is. Ik houd zelf niet zo van unanieme stemmingen, omdat het mensen niet forceert een keuze te maken en juist dan kan je informatie krijgen over wie er goed is en wie er slecht is. Op dit moment kunnen we na de dood van Kaasje alleen nog kijken naar de Jarjar-stemmers als Kaasje goed blijkt, en als Kaasje slecht blijkt weten we niks.

Wesp in Glas

Citaat van: Shaddow op Vandaag om 16:46:45unpopular opinion en dit heeft er ook mee te maken dat Kaasje een goede vriend van mij is en dat ik hem graag het voordeel van de twijfel wil geven, maar voor mijn gevoel gaat het gewoon te makkelijk. Iedereen stemt nu op Kaasje, zonder dat er verder nog discussie over mogelijk is. Ik houd zelf niet zo van unanieme stemmingen, omdat het mensen niet forceert een keuze te maken en juist dan kan je informatie krijgen over wie er goed is en wie er slecht is. Op dit moment kunnen we na de dood van Kaasje alleen nog kijken naar de Jarjar-stemmers als Kaasje goed blijkt, en als Kaasje slecht blijkt weten we niks.

Mogen we daarna ook naar jou kijken wanneer Kaasje toch slecht blijkt te zijn? Of werkt het andersom niet zo?

Shaddow

Als je daarna dan ook wel kijkt naar de mensen die mij voordragen als ik goed blijk te zijn, vooruit.

LustigeWolf

Citaat van: Shaddow op Vandaag om 16:46:45unpopular opinion en dit heeft er ook mee te maken dat Kaasje een goede vriend van mij is en dat ik hem graag het voordeel van de twijfel wil geven, maar voor mijn gevoel gaat het gewoon te makkelijk. Iedereen stemt nu op Kaasje, zonder dat er verder nog discussie over mogelijk is. Ik houd zelf niet zo van unanieme stemmingen, omdat het mensen niet forceert een keuze te maken en juist dan kan je informatie krijgen over wie er goed is en wie er slecht is. Op dit moment kunnen we na de dood van Kaasje alleen nog kijken naar de Jarjar-stemmers als Kaasje goed blijkt, en als Kaasje slecht blijkt weten we niks.

Neehoor, als Kaasje goed blijkt hangen we daarna himan

Wesp in Glas

Citaat van: LustigeWolf op Vandaag om 17:21:21

Scherp

Zuna

Citaat van: Wesp in Glas op Vandaag om 17:50:25
Citaat van: LustigeWolf op Vandaag om 17:21:21

Scherp

Dit dacht ik ook maar LW was me voor.

Ik zie niet waarom William zou liegen, ik neem aan dat die aan winnen dacht voor BEIDE dagen en dus met elke dag probeerde er het beste van te maken? Ja lijkt me echt vervelend.

En als we mis zitten met Kaasje voor de ene dag kan Kaasje ook nog wolf op de andere zijn. Net zoals dat Himan ook een tegenovergestelde wolf kan zijn.

Dit is allemaal erg ingewikkeld  :-[

Ik merk dat ik overdag slecht bereik heb, dus ik reageer iets minder dan normaal. Maar dan heb ik dat alvast gezegd. Het forum laadt niet goed. Appen gaat beter dus kom vooral even buurten!
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!