Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Dag 3] [Oneven] Discussie

Gestart door Falsifica, 29 juli 2026, 00:16:22

Vorige topic - Volgende topic

EliasTheBest

Citaat van: Castiel. op 29 juli 2026, 17:23:10
Citaat van: EliasTheBest op 29 juli 2026, 15:36:57Uiteraard ben ik blij met de actie van waterwork en de zoektocht van onze dorpsgek, maar toch had dit ook een ideale kans geweest om een stemming uit te lokken en kijken wie wat gaat doen. Als het dan niet de juiste weg was opgegaan had het water alsnog lastminute erop gekund. Nu moeten we gissen naar een lynch waar we de uitkomst niet van kunnen inschatten. Ben benieuwd of er iets nieuws komt deze dag.

Dit kon niet. Het uitzoeken wie de Priester was en wie de Verhullende Wolf gaf het slechtje in dit verhaal te veel mogelijkheden en informatie om dingen door te spelen aan slecht. We wilden hierin niet dat hij nog met anderen kon afstemmen en dingen kon doorgeven.

Niet ideaal, dat snap ik. Maar wel de enige optie in mijn ogen.

Dan chapeau! Ik neem aan dat een claim rondje bij waterwork nog te vroeg komt? Daarmee kunnen we evt voorsorteren op een nieuwe lynch en visioen?

JarJarBling

Citaat van: EliasTheBest op 29 juli 2026, 19:41:28
Citaat van: Castiel. op 29 juli 2026, 17:23:10
Citaat van: EliasTheBest op 29 juli 2026, 15:36:57Uiteraard ben ik blij met de actie van waterwork en de zoektocht van onze dorpsgek, maar toch had dit ook een ideale kans geweest om een stemming uit te lokken en kijken wie wat gaat doen. Als het dan niet de juiste weg was opgegaan had het water alsnog lastminute erop gekund. Nu moeten we gissen naar een lynch waar we de uitkomst niet van kunnen inschatten. Ben benieuwd of er iets nieuws komt deze dag.

Dit kon niet. Het uitzoeken wie de Priester was en wie de Verhullende Wolf gaf het slechtje in dit verhaal te veel mogelijkheden en informatie om dingen door te spelen aan slecht. We wilden hierin niet dat hij nog met anderen kon afstemmen en dingen kon doorgeven.

Niet ideaal, dat snap ik. Maar wel de enige optie in mijn ogen.

Dan chapeau! Ik neem aan dat een claim rondje bij waterwork nog te vroeg komt? Daarmee kunnen we evt voorsorteren op een nieuwe lynch en visioen?

Lijkt me in deze variant een niet slimme keus. Of miss ik wat over de rol aan de andere kant? Als die slecht is kun je toch niks toevertrouwen?

RoodHapje

Ok, snel even eea teruggelezen. William heeft als orakel dus gesteld dat JarJarBling en Kaasje niet samen kunnen winnen. Ok, hij was ook slecht, maar als orakel ga je deze eerste dagen eerder credits opbouwen dan direct liegen denk ik. Lijkt me eerder dat je gewoon de waarheid spreekt in een visioen. Mij lijkt het dus ook logisch om het tussen deze 2 te gaan zoeken.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

himan

En geldt de orakel alleen voor die dag? Of voor beide dagen? Ik bedoel moeten Kaasje en Jarjar in dit geval dubbel anders zijn? Ik kan het nergens vinden.

Kid

Citaat van: himan op 29 juli 2026, 22:57:22En geldt de orakel alleen voor die dag? Of voor beide dagen? Ik bedoel moeten Kaasje en Jarjar in dit geval dubbel anders zijn? Ik kan het nergens vinden.

In principe kijkt een orakel naar de rol van die dag.

JarJarBling

Citaat van: himan op 29 juli 2026, 22:57:22En geldt de orakel alleen voor die dag? Of voor beide dagen? Ik bedoel moeten Kaasje en Jarjar in dit geval dubbel anders zijn? Ik kan het nergens vinden.

Deze slaagt enkel voor de even speeldagen. Dus niet eens voor deze.

Ik ga nu in bed en kom morgen met mijn verhaal.

Ik wil graag een oneven slechtje er uit namelijk en zo het extra makkelijk maken voor goedjes van oneven. Waar ik onder al.  O0

Kid

Citaat van: JarJarBling op 29 juli 2026, 23:00:10

Ik wil graag een oneven slechtje er uit namelijk en zo het extra makkelijk maken voor goedjes van oneven. Waar ik onder al.  O0

Begrijp ik dat je dus niet het orakel wil volgen? Want die gaat over... *checkt spreadsheet* even als ik het goed heb.

RoodHapje

Citaat van: JarJarBling op 29 juli 2026, 23:00:10

Ik vind het een onzin richting om te focussen op de onevendagen. Op oneven dagen gaan we juist lekker en staat de boel niet op spanning. Laten we dat voordeel gebruiken om de controle weer terug te pakken op de even dagen zou ik juist zeggen. In feite heb je 2 wolventeams als ik het goed heb begrepen, op even en op oneven dagen een apart team. Die dus ook niet met elkaar kunnen winnen. Op oneven dagen is dat team al behoorlijk verzwakt. Op even dagen staat daar juist nog een heel sterk slechtjesteam. Je wil niet gaan beslissen met zn allen om die maar zn gang te laten gaan en het via die route te winnen.

Mijn voorstel is dus het orakelvisioen te volgen en echt tussen kaas en jarjar te gaan zitten.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

noicreC

Citaat van: RoodHapje op 29 juli 2026, 23:34:02Ik vind het een onzin richting om te focussen op de onevendagen. Op oneven dagen gaan we juist lekker en staat de boel niet op spanning. Laten we dat voordeel gebruiken om de controle weer terug te pakken op de even dagen zou ik juist zeggen. In feite heb je 2 wolventeams als ik het goed heb begrepen, op even en op oneven dagen een apart team. Die dus ook niet met elkaar kunnen winnen. Op oneven dagen is dat team al behoorlijk verzwakt. Op even dagen staat daar juist nog een heel sterk slechtjesteam. Je wil niet gaan beslissen met zn allen om die maar zn gang te laten gaan en het via die route te winnen.

Mijn voorstel is dus het orakelvisioen te volgen en echt tussen kaas en jarjar te gaan zitten.

Hmm. De even dagen doen er niet aan toe als de oneven dagen eerst winnen.
Natuurlijk kan het slecht uitpakken op de even dagen, en dat moeten we ook in toom houden. Maar zolang er geen overduidelijke overmacht is, vind ik het niet erg om voor de even dagen te spelen, en daarop te focussen.

Dat gezegd te hebben, als er geen andere leads zijn, is dit voor mij nog steeds een prima optie om tussen Kaasje of JarJar te kiezen. Dat, liever dan een random lynch.

himan

Nou ja, als het even wolventeam op oneven wolven begint te jagen, begint het toch wel interessant te worden. Ik geef geen hints hoor. (A)

LustigeWolf

Waterwork vandaag door een nette actie als Priester bevestigd. Prima, super blij mee. Maar laten we alsjeblieft  zijn last-minute stem op Bloodwolf niet vergeten. Oneven bevestigt betekent niet automatisch op even ook goed. Dat onderscheid lijkt me in dit spel nogal essentieel.

En Mexicanobroeder: blijkbaar moet ik nu ook rekening gaan houden met de eeuwenoude traditie dat Bloodwolf altijd als eerste hangt. Ik heb blijkbaar te weinig vorige spellen gespeeld om dit stukje heilige WvW-overlevering meegekregen te hebben. ;) Misschien kunnen we voor de verandering gewoon kijken naar wat mensen dit spel doen.

Dan Aappen. Zuna legt uitgebreid uit dat Bloodwolf haar benaderde, dat hij haar vroeg naar Ingrid te switchen en dat hij Aappen en Castiel ook had benaderd. Aappen bevestigt vervolgens letterlijk dat Bloodwolf hem inderdaad gevraagd heeft om op Ingrid te gaan... en noemt Zuna's actie daarna een "random switch naar een random". Sorry, maar wat? Je bevestigt in dezelfde post zelf precies waarom ze switchte. Je hoeft haar keuze niet goed te vinden, maar doen alsof ze willekeurig een naam uit een hoge hoed trok is gewoon onzin. Daarnaast ben ik nog steeds benieuwd waarom Aappen zo stellig niet bereid was om naar Ingrid te gaan.

En dan Kaasje. Het orakelresultaat is inmiddels betrouwbaar: Kaasje en JarJar kunnen op even dagen niet samen winnen. En vrijwel meteen begint Kaasje te zoeken naar manieren waarop dat resultaat misschien toch gemanipuleerd, gelogen of anderszins onbetrouwbaar zou kunnen zijn. Dat vind ik echt bijzonder toevallig wanneer je zelf één van de twee namen bent. Het feit dat Kaasje en JarJar waarschijnlijk niet samen oneven slecht zouden zijn, daar kan ik me in vinden, maar dat heeft verder helemaal niets met het orakelresultaat te maken. Je krijgt informatie over je even rol tegen je en binnen een paar zinnen probeer je er ook nog krediet voor je oneven rol uit te persen. Daar krijg ik behoorlijk jeuk van.

Ik ben het dus juist wél eens met Roodhapje en noicreC dat we de even kant niet moeten laten ontsporen alleen omdat de oneven goedjes momenteel lekker gaan. Als de even slechtjes rustig door mogen bouwen terwijl wij alleen naar oneven kijken, kunnen zij het spel net zo goed eerder beëindigen. Daarom vind ik JarJars houding om hier vandaag eigenlijk niet op te willen focussen ook enigszins opvallend. Als Kaasje goed blijkt op even, dan wijst dit resultaat immers rechtstreeks naar JarJar. Dat lijkt me informatie waar je niet heel luchtig overheen moet stappen.

Maar JarJar geeft tenminste nog een inhoudelijke reden: hij wil de voorsprong op oneven benutten en daar verder afmaken wat goed al begonnen is. Daar kan ik het strategisch mee oneens zijn, maar ik snap de gedachte.
Bij Kaasje zie ik vooral iemand die zelf in een 50/50 terechtkomt en onmiddellijk begint uit te leggen waarom die 50/50 misschien helemaal niet zo 50/50 is.

Voor mij is Kaasje daarom op dit moment mijn nummer één verdachte.

Aappen21

Ik heb licht bewijs gevonden dat het aannemelijker maakt dat er een slechtje tussen kid, jarjarbling en Femsel zit. Wat deze informatie is en hoe ik eraan kom is niet deelbaar. Weet dat deze informatie niet waterproof is maar wel ligt handig om mee tenemen in enigmans besluit.

Ik heb je vraag gezien LW en daar kom ik later even op terug.

Sunny

Ik wil toch even kritische kanttekening bij de huidige lynch-kandidaten plaatsen.

Het visioen dat nu blijkbaar meespeelt in de verdenking van Kaasje en JarJar kwam van een WOLF op de oneven dagen (vandaag dus), en ging over de even-dagrollen van de betrokkenen. Dat zegt dus helemaal niets over wie zij zijn op de oneven dagen. We zitten nu op een oneven dag te stemmen op basis van info die simpelweg niet over deze rolset gaat.

Sterker nog, voor Jar specifiek hebben we schijnbaar een Orakel gehad die op de oneven dagen zelf heeft gekeken en hem als Goed heeft bevestigd. Dat is directe, relevante info voor de dag waarop we nu zitten, in tegenstelling tot het even-dagvisioen dat door elkaar wordt gehaald. Ik realiseer me dat we deze info alleen van hem hebben, maar ik heb ook de indruk dat daar voor het gemak even overheen wordt gelezen en daarom benoem ik het hier nog maar even.

Als er andere, concrete redenen zijn om Kaasje of Jar te verdenken voor hun oneven-dagrol, hoor ik die graag. Maar puur varen op het even-dagvisioen van een wolf op de even dagen lijkt me hier gewoon een denkfout. Zelfs als je nu al een voorproefje wil nemen op de even dagen, dat is strategisch voor de oneven dag gewoon vreemd.

De kans is nu groot dat William zijn Orakel rol gebruikt heeft om vandaag onrust te zaaien over een rolverdeling van een andere dag. De kans is dus ook groot dat, als we op basis hiervan, vandaag 1 van deze 2 gaan lynchen we rollen eruit gooien die voor Goed juist belangrijk zouden kunnen zijn.

De actie van WW als gevolg van gedegen onderzoek is hier cruciaal in gebleken, we hebben info die voor deze dag bruikbaar is. Laten we dat niet verspillen door kortzichtigheid.

-Feierabend!-

Sunny

Citaat van: Sunny op 30 juli 2026, 08:56:28Maar puur varen op het even-dagvisioen van een wolf op de even dagen lijkt me hier gewoon een denkfout. Z
Sorry, een wolf op de oneven dagen moest dat zijn.
-Feierabend!-

Kid

CiteerDe actie van WW als gevolg van gedegen onderzoek is hier cruciaal in gebleken, we hebben info die voor deze dag bruikbaar is. Laten we dat niet verspillen door kortzichtigheid.
Dat snap ik niet helemaal. Welke andere bruikbare info hebben we voor vandaag?

Misschien snap ik je post sowieso wel niet helemaal, want wil jij niet gewoon wolven pakken ongeacht welke dag zij wolf zijn?