Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

Overleg Even Wolven

Gestart door Thelight288, 24 juli 2026, 10:40:27

Vorige topic - Volgende topic

Kid

Ja je hebt mn nummer toch?

Kaasje

Ik ben een doodnormale OG weerwolf. 8)
Ik zie al dat ik even in de roluitleg moet gaan kijken want wtf is een Omegawolf of een Illusiewolf ;D

Wat mij betreft communiceren we gewoon hier. Vind ik wat chiller dan over de app :-[
En misschien moeten we @Aardappeltje92 even een beetje aan de hand gaan nemen, aangezien die nog niet gepost heeft hier en aangeeft het allemaal heel ingewikkeld te vinden. Ik weet niet of er nog een soort mentorprogramma of zo is?
DIES IRAE DIES ILLA
CALAMITATIS ET MISERIAE DIES MAGNA ET AMARA VALDE

Zuna

Pfoeh hier gaan communiceren  :(
Dat heb ik al tijden niet gedaan. Dan zie ik nieuwe berichtjes dus echt pas laat.

Wie vreten we op? Ik nomineer AGR want anders lig ik er zelf vrij snel uit.  (A)
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Kaasje

DIES IRAE DIES ILLA

Aardappeltje92

Citaat van: Kaasje op 27 juli 2026, 14:46:49Ik ben een doodnormale OG weerwolf. 8)
Ik zie al dat ik even in de roluitleg moet gaan kijken want wtf is een Omegawolf of een Illusiewolf ;D

Wat mij betreft communiceren we gewoon hier. Vind ik wat chiller dan over de app :-[
En misschien moeten we @Aardappeltje92 even een beetje aan de hand gaan nemen, aangezien die nog niet gepost heeft hier en aangeeft het allemaal heel ingewikkeld te vinden. Ik weet niet of er nog een soort mentorprogramma of zo is?
Bedankt! Ik zag net een berichtje van iemand die me gaat helpen😊
Welke info mag je trouwens wel en niet geven hier?

Kaasje

Citaat van: Aardappeltje92 op 27 juli 2026, 19:53:31Bedankt! Ik zag net een berichtje van iemand die me gaat helpen😊
Welke info mag je trouwens wel en niet geven hier?
In principe mag je (bijna) alle info delen, maar de vraag is natuurlijk of het ook slim is om alles wat je weet altijd met iedereen te delen. ;) Check ook even deze pagina: https://weerwolvenvanwakkerdam.be/?action=uitleg
Ik zou in nauw contact blijven met je mentor Redeast als je twijfelt of iets handig om te doen of niet, en op den duur krijg je er wel gevoel bij :)
DIES IRAE DIES ILLA

Kaasje

@Falsifica @Thelight288 Staat post count voor dit board aan en zo ja, kan dat uitgezet worden? Just asking omdat ik zie dat Aardappeltje nu 4 posts heeft, waarvan er dus 1 'onzichtbaar' is voor mensen buiten dit board.
En kunnen jullie een infotopic aanmaken hier voor ons, zodat we rolclaims e.d. bij kunnen houden?
DIES IRAE DIES ILLA

adriaan

Met zo veel wolven is het denk ik ook overzichtelijker om het overleg hier te houden.

Thelight288

Citaat van: Kaasje op 27 juli 2026, 20:23:41@Falsifica @Thelight288 Staat post count voor dit board aan en zo ja, kan dat uitgezet worden? Just asking omdat ik zie dat Aardappeltje nu 4 posts heeft, waarvan er dus 1 'onzichtbaar' is voor mensen buiten dit board.
En kunnen jullie een infotopic aanmaken hier voor ons, zodat we rolclaims e.d. bij kunnen houden?

Ik heb even gecheckt het stond helaas aan. nu staat het uit excuses voor dit, hopelijk heeft het geen invloed verder

123berber

Ik heb ook geen probleem met AGR, maar vanwaar lig jij er anders snel uit Zuna?
Eigenlijk heb ik er niks over te zeggen als hulpje, maar toch. Iemand een leuk idee voor de wolventovenaar actie? Zal ik diegewoon op de BM gooien

WCeend!! Zomerspelen 2014

Zuna

Citaat van: 123berber op 27 juli 2026, 23:40:47Ik heb ook geen probleem met AGR, maar vanwaar lig jij er anders snel uit Zuna?
Eigenlijk heb ik er niks over te zeggen als hulpje, maar toch. Iemand een leuk idee voor de wolventovenaar actie? Zal ik diegewoon op de BM gooien

Prima idee toch?

Omdat ik haar veel face to face spreekt en ze me vragen stelt en ik geen pokerface heb  ::)

I feel she is onto me zegmaar XD
🦊✨ Fox me once, giggle forever! ✨🦊
🌸 "I'm not sly, I'm adorably strategic." 🌸
🐾 Bringing tiny chaos & big laughs—one bushy tail at a time!

Kaasje

Haha, no remorse. Heb het gevoel dat je daar nog wel wat van gaat horen na het spel dan ;D  Maar zet haar maar als lunch dan.

Even iets anders, ik heb denk ik een hele sterke strategie gevonden waar we over kunnen nadenken. N.b. net als in een normaal spel is deze strategie net zo gevoelig voor cupido-geintjes, maar wilde het toch met jullie delen.

Think about it: we zouden stom zijn als we als even slechtjes onze informatie uit oneven nachten voor ons zouden houden. Sterker nog, ik denk dat we, juist omdat we even slecht zijn, op de oneven dagen een extreem sterk goedjesnetwerk kunnen vormen met exact hetzelfde vertrouwen als we nu hebben als slechtjes.
Er zijn twee scenario's:
1) (Het meest waarschijnlijk naar mijn mening): er zijn geen S/S (oneven/even) rollen toebedeeld en iedereen met toegang tot dit board is N/S of G/S. We kunnen daaruit afleiden dat de wolven in de even nachten dan automatisch ook S/N of S/G zijn. Dat betekent weer dat we een hele grote groep spelers kunnen afstrepen als slecht in de oneven nachten (namelijk, iedereen die op dit board zit) en in vertrouwen kunnen nemen = groot goedjesnetwerk met waarschijnlijk minimaal 1 krachtige rol. We hebben er in dat geval allemaal baat bij G/S te zijn want dan hebben we een gezamenlijk doel op beide dagen (nl. oneven nachten de slechtjes killen, even nachten de S/X spelers killen). Omdat we allemaal in de even nachten winnen als we goed zijn, zouden we onze focus als slechtjes dus moeten leggen op het killen van S/X-spelers en niet G/G spelers (waarbij een van de twee N kan zijn). Omdat we met relatief veel goedjes zijn in de even nachten wordt dit makkelijker én we kunnen gecoördineerd spelen.

2) Er is iemand S/S met toegang tot dit board, of we vinden een S/S-hulpje, converteren een S/X, of vinden een S/N-slecht neutraaltje. In dit geval ligt er extreem veel macht bij die persoon. Die weet namelijk precies wie alle slechtjes zijn in beide dagen en dus ook wie er een GN/GN rol hebben. Als diegene een kant kiest (even of oneven slechtjes - bij voorkeur even pretty please :-* ), kan diegene verder alle wolven doorgeven en die kunnen we er dan uit werken als S/X spelers in het scenario hierboven. Dat kan enorm geregisseerd worden door zowel lunch als lynch te gebruiken. Dat doen we totdat alleen de S/S over zijn, op welk punt we overgaan tot het verwijderen van iedereen die niet slecht is in de even nachten zodat de even nachten-slechtjes uiteindelijk met overmacht winnen. Wederom kunnen we dit plan gewoon voortzetten met de lynch en lunch (want de S/S heeft een vinger in de pap bij S/X) op de even dagen. Ofwel: doel S/S is op oneven dag G/G's lunchen, even dag S/X of GN/GN lynchen, en voor de X/S spelers op de even dagen is het doel S/X lunchen en lynchen (waarmee we ook vertrouwen winnen).

Om de simpele reden dat de S/S zo extreem veel macht en informatie heeft (je weet de globale rolverdeling), verwacht ik niet dat die erin zit en vind ik scenario 1 het meest waarschijnlijk. Maar zelfs dan hebben we (juist voor) de oneven dagen heel veel informatie en reden om elkaar te vertrouwen. We moeten de informatie van de oneven dagen in ons voordeel gebruiken op de even dagen.

Heel verhaal maar komt erop neer dat we echt extreem veel informatie hebben/kunnen deduceren door de even en oneven rolverdeling. Prioriteit voor ons is:
- Een S/X converteren, waarbij geldt dat diegene toegang heeft tot het oneven wolvenboard;
- Gezamenlijk op zoek gaan naar de S/X-personen, en die lunchen of lynchen;
- Ben je S/S: laat het ons weten, want dan zijn we praktisch unstoppable.

Puntje bij paaltje komt het erop neer dat we door met zijn allen op een board te zitten een gratis netwerk krijgen. 8)
DIES IRAE DIES ILLA

Mexicanobroeder

We moeten er wel voor zorgen dat de balans onze kant uit slaat. Ieder dood slechtje aan onze kant is vervelend, ieder dood slechtje aan de andere kant is fijn, ook omdat onze S/S vriendjes dan mooi met ons mee kunnen winnen.

Ofwel Zuna mag echt niet dood vanavond. Of later, maar laten we beginnen met vanavond.

adriaan

Je hebt al een stuk beter over dit spel nagedacht dan ik. Ik denk inderdaad ook niet dat je het als spelleider moet willen om spelers twee slechte rollen te geven, al wil ik niet uitsluiten dat het gebeurd is en is dit plan nog steeds wel gevoelig voor cupido's en conversies.

Kid

Jeetje, wat een goeie insights allemaal!