Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussietopic

Gestart door redeast, 19 juli 2025, 12:31:36

Vorige topic - Volgende topic

LustigeWolf

Hmm, vorige post is blijkbaar iets fout gegaan, grote berichten in een mini edit box is lastig

Falsifica

Misschien omdat dit spel gelezen wordt, ipv gehoord, maar punt 6 van Masterguy is eigenlijk wat ik het kwalijkste vind.

Is er een reden een speler meer te pushen, tijdens een speldag waarin we enkel een burgemeester zoeken, terwijl die speler aangeeft dat hij een drukke dag gaat krijgen.
Had je echt niet een dagje langer kunnen wachten?

LustigeWolf, is dit echt hoe je dit spel wilt spelen?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

noicreC

Kunnen we alsjeblieft stoppen met de persoonlijke aanvallen, dreigementen en passief-agressieve 'stakingen'? We spelen een spel hier. We voeren geen oorlog.

De sfeer is op dit moment gewoon persoonlijk vijandig. Dat helpt niemand — het maakt het spel minder leuk en jaagt mensen weg. Ook het roepen om zwaardere moderatie of publiekelijk spelers de maat nemen helpt niet. Als je klachten hebt, stop ze in een pm bij de spelleidster, in plaats van het hele spel ermee te overschaduwen.

We spelen een spelletje. Niemand heeft je hond overreden, niemand heeft een baksteen door je ruit gegooid. Dus laten we even alle persoonlijke rotzooi achterwege laten. Haal even rustig adem, en laten we het gewoon weer netjes terug oppakken.

LustigeWolf

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 11:17:57Misschien omdat dit spel gelezen wordt, ipv gehoord, maar punt 6 van Masterguy is eigenlijk wat ik het kwalijkste vind.

Is er een reden een speler meer te pushen, tijdens een speldag waarin we enkel een burgemeester zoeken, terwijl die speler aangeeft dat hij een drukke dag gaat krijgen.
Had je echt niet een dagje langer kunnen wachten?

LustigeWolf, is dit echt hoe je dit spel wilt spelen?

De welp kan toch direct in nacht 1 gaan moorden? Dus dan is er speltechnisch toch een reden om dat voor de eerste nacht op te merken?

Zoals ook al uitgelegd, deze theorie was voor mij volledig losstaand van de discussie daarvoor, enkel voortgevloeid uit de nieuwe informatie die uit die discussie naar voren gekomen is.

Falsifica

Tuurlijk kan de welp dat.
Maar de echte rol van Masterguy zou net zogoed wel een van die rollen kunnen zijn geweest, stel het is Helderziende. Dan pleeg jij hier toch hetzelfde als wat je hem van verwijdt?

Dat zie je toch wel?

Ik vind jullie speelstijl hard en in mijn ogen zijn jullie erg vroeg met actie ondernemen. Als dat nou eenmaal is hoe jullie spelen, dan moeten we daaraan wennen. Maar die tijd om eraan te wennen krijgen wij tot dusverre niet. Omdat er uit het niks is gebeult, uit het niks jullie als haaien op spelers vliegen terwijl er geen enkele reden is om nu al zo voor hoe het voor mij overkomt - vijandig te spelen.
Als dit niet zo bedoeld is, dan sorry, dit is hoe het tot nu toe op mij overkomt.

Ik heb hiervoor in eerste instantie gekozen om me afzijdig te willen houden, wat ontzettend moeilijk is als jullie elk bericht aandikken met opzettelijk benoemen dat 'afzijdig houden niet getolereerd wordt'. Als wij kritiek op jullie leveren, mogen we dat volgens jullie niet, want wie zijn niet bereid in te leven in jullie spelstijl. Het tegenovergestelde wat we van jullie verwachten, mag ook weer niet.

Kortom ik zit in een dubio, ik wil graag met jullie een potje spelen. Maar de gang van zaken zoals die nu gaat, moet met meer respect van beiden kanten.
En geloof me, ik heb 11 pagina's aan voer voor lekker de discussie met jullie aan te gaan. Maar zolang er geen lynch stemmen te zetten zijn, zie ik totaal het nut niet nu al kaarten op tafel te gooien.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Beulgemeester

Even alle dramatische posts daargelaten, blijf ik mij simpelweg verbazen over het feit dat er na de beulactie zo goed als geen mensen van stem zijn gewisseld naar Elias. Je mag het met zijn actie oneens zijn, je mag een mening hebben over zijn speelstijl, maar het blijft in mijn ogen verdacht dat zoveel mensen de voorkeur hebben om te stemmen op het onbekende, in plaats van de informatie die nu open en bloot, geverifieerd door de host, op tafel ligt.

Dat zegt mij dat men liever het risico neemt een wolf aan het roer te zetten dan een voor alsnog bevestigd goedje, iets dat bij mij er gewoon niet zo lekker ingaat. Ik kan me dat gewoon slecht inbeelden bij goodie rollen.

123berber

Dus jij zegt 100% te kunnen uitsluiten dat Elias geen goed-slecht koppel is en dus 100% voor de burgers speelt?
Jij vind het niet aannemelijk dat wolven Elias gaan proberen te converteren om een burgemeester aan hun kant te krijgen?
Misschien is er wel iemand die achter de schermen zielsverwant heeft geclaimd en heeft diegene daarom meer stemmen dan Elias?

Er zijn zoveel scenario's mogelijk waarop iemand anders stemmen krijgt en meer vertrouwd wordt bovenop Elias :D

WCeend!! Zomerspelen 2014

Falsifica

Volgens mij is dat al meerdere malen verklaart waarom, maar ik zal je de main punten nogmaals herhalen voor je gemak:

1. Elias kan nu makkelijk geconverteerd worden, vooral als hij bm wordt.
2. Elias is nu target 1 voor de wolven, want hij is bewezen goed.
3. Elias kan gebeult hebben met voor bedachte rade, want dat hij goed is, betekend in een groot spel als deze nog niet dat er nog addertjes onder het gras kunnen zitten.
4. Spelers stemmen op wie ze graag willen stemmen, soms ook om spelers die sterk speelden in eerdere spellen te belonen.

Daar mag je het natuurlijk niet mee eens zijn, maar iedere speler hier maakt de keuze zelf. Dat is hoe het altijd is gegaan.
- Captain Jack Sparrow

Beertje

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 12:05:09Volgens mij is dat al meerdere malen verklaart waarom, maar ik zal je de main punten nogmaals herhalen voor je gemak:

3. Elias kan gebeult hebben met voor bedachte rade, want dat hij goed is, betekend in een groot spel als deze nog niet dat er nog addertjes onder het gras kunnen zitten.
4. Spelers stemmen op wie ze graag willen stemmen, soms ook om spelers die sterk speelden in eerdere spellen te belonen.

Daar mag je het natuurlijk niet mee eens zijn, maar iedere speler hier maakt de keuze zelf. Dat is hoe het altijd is gegaan.

Met deze redenatie kun je net zo goed geen burgemeester kiezen en de winnaar van het vorige potje de burgemeester maken van het volgende potje.

I love Elias

Falsifica

Hoe bedoel je precies?
- Captain Jack Sparrow

JarJarBling

Nog een domme vraag?  (6)

Hoe vaak komt de stemming tot een gelijkstand en men diepere vraag hoe belangrijk is die burgemeester rol dan wel niet? (Ik snap dat je als wolf dan daar toe kunt spelen).

Maar wat ik me van vroeger herinner was de lynch meestal toch een meerderdeel van de stellen.

Maar miss kan ik me ook missen daarmee. Daarbij word de burgemeester ook niet direct bekeken door enig ziende rol?

Dit was weer men dom vraagje!
Heb jij een vraag stel die gerust direct aan mij.

Veel liefst,
Je geliefde dommerik,
Jarne  ;D  :D

Beertje

Citaat van: 123berber op 21 juli 2025, 12:03:42Dus jij zegt 100% te kunnen uitsluiten dat Elias geen goed-slecht koppel is en dus 100% voor de burgers speelt?
Jij vind het niet aannemelijk dat wolven Elias gaan proberen te converteren om een burgemeester aan hun kant te krijgen?
Misschien is er wel iemand die achter de schermen zielsverwant heeft geclaimd en heeft diegene daarom meer stemmen dan Elias?

Er zijn zoveel scenario's mogelijk waarop iemand anders stemmen krijgt en meer vertrouwd wordt bovenop Elias :D

Tuurlijk! Het blijft 50% kans. Hij speelt of wel of niet voor goed.

Ga je nu alle kansen onder elkaar zetten, dan is de rationele keuze Elias. Er kunnen ook zoveel rollen zijn die potentieel Elias kunnen volgen, beschermen en bekijken. Dus dat pleit dan weer vóór Elias.

Kan speelstijl zijn en natuurlijk lukt dat nooit als je elkaar kent: het leukste is om ieder potje opnieuw te benaderen en daarin je keuzes te maken. Dus niet alles uit vorige potjes meenemen. Iemand die vorige keer slecht was, kan nu goed zijn. (Zelfs Fannie kan dit potje gewoon slecht zijn). Spelen zo al ruim 15 jaar weerwolven.

Je raakt hiermee de kern van wat ik als nieuwe speler hier voel. Dat er nu zelfs een voorstel is om de beulrol hiervoor aan te passen, zegt mij genoeg. Dit is verder een offtopic gesprek voor hier.
I love Elias

Falsifica

JarJar:

Niet vaak, maar als er een gelijkspel is, is het handig te kunnen bepalen wie lynch wordt op deze manier.
Het is ook een manier om wederom informatie te kunnen halen - zonder dat de burgemeester bekeken is.
Immers wie de Burgemeester kiest voor lynch, is een gespreks onderwerp voor de speldag erna.

Of de burgemeester wel of niet bekeken wordt, kan in die nacht gebeuren. Het hoeft niet.
- Captain Jack Sparrow

Falsifica

Beertje, je bent voor mij geen nieuwe speler trouwens. Ik heb met jou al eerder potjes gespeeld. :)
Als je het beeld hier wilt afgeven dat je 'nieuw' bent, wil ik graag iedereen uit die droom helpen! Met alle goede intenties natuurlijk  :D  :D

Dat terzijde:

Jij wilt Elias graag als BM, dat andere spelers daar anders over denken MAG. Ik wil benadrukken dat het voelt alsof je je zin doordrijft. :( Heb je Fannie dit spel al eens aangesproken prive? Want dat raad ik je aan! Ze komt iig niet over als slecht tot nu toe. Dus heb geen reden voor nu mijn stem te wijzigen.

- Captain Jack Sparrow

EliasTheBest

Kom op Falsifica, dit lijkt wel toneel. Ik weet niet wie je met "jullie" precies bedoelt maar ik neem aan dat ik bij die "jullie hoor"

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 11:29:50Ik vind jullie speelstijl hard en in mijn ogen zijn jullie erg vroeg met actie ondernemen. Als dat nou eenmaal is hoe jullie spelen, dan moeten we daaraan wennen. Maar die tijd om eraan te wennen krijgen wij tot dusverre niet. Omdat er uit het niks is gebeult, uit het niks jullie als haaien op spelers vliegen terwijl er geen enkele reden is om nu al zo voor hoe het voor mij overkomt - vijandig te spelen.
Als dit niet zo bedoeld is, dan sorry, dit is hoe het tot nu toe op mij overkomt.

Ik heb hiervoor in eerste instantie gekozen om me afzijdig te willen houden, wat ontzettend moeilijk is als jullie elk bericht aandikken met opzettelijk benoemen dat 'afzijdig houden niet getolereerd wordt'. Als wij kritiek op jullie leveren, mogen we dat volgens jullie niet, want wie zijn niet bereid in te leven in jullie spelstijl. Het tegenovergestelde wat we van jullie verwachten, mag ook weer niet.

Een korte reeks:

Citaat van: Master-Guy op 19 juli 2025, 13:43:26Houd dat in dat Elias nu een rol met info heeft, of in team Wolf zit?

Citaat van: Master-Guy op 19 juli 2025, 14:32:20Hebben we hier de eerste twee wolfjes te pakkene?

Citaat van: BloodWolf14 op 19 juli 2025, 16:05:13Conclusie: wolfse post

Citaat van: Master-Guy op 20 juli 2025, 12:17:48Ervanuitgaande dat Elias niet zometeen sterft voor spelbederf, is hij dus blijkbaar de Beul.

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 12:23:10Gelieve geen rollen aan Elias te sturen! Hij mag nu wel bewezen zijn, we zijn met veel spelers en is ideale conversie target nu voor een eventuele conversiewolf.

Dus svp vooral voor de nieuwe spelers, let op met wie je in vertrouwen neemt!

Overigens, ongeacht de rol van adriaan, ik sta niet achter dag 1 beulen. Mijn stem blijft lekker op Fannie staan.

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 12:43:51Thanks voor deze wolverige post.

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 12:59:48G/s met Elias bedoel je toch?

Citaat van: Falsifica op 20 juli 2025, 20:58:35Oproep aan de yeti: Kom svp buiten vannacht!

Citaat van: 123berber op 21 juli 2025, 12:03:42Dus jij zegt 100% te kunnen uitsluiten dat Elias geen goed-slecht koppel is en dus 100% voor de burgers speelt?

Citaat van: Falsifica op 21 juli 2025, 12:05:09Volgens mij is dat al meerdere malen verklaart waarom, maar ik zal je de main punten nogmaals herhalen voor je gemak:

Er zijn dus een aantal spelers op dag 0 continue bezig met verdachtmakingen, loze beschuldigingen en niet bewezen theorien. En dan beweren dat wij (de jullie in jouw ogen) hard spelen? Prima kerel.

Ik kan je wel vertellen dat mijn lynch stem gaat naar thelight vanwege de volgende post:

Citaat van: thelight288 op 20 juli 2025, 12:48:40Adriaan heb ik gezien gisteren en hij claimde neutraal en hadden al een vermoeden dat die heks zou kunnen zijn. Adriaan kiest zelden voor slecht als neutraaltje. Zeker weten doe je nooit nee, maar sonde van de beulsactie. Ik wacht verder je reactie af op falsifica

Je bespreekt dus met iemand een rol, zomaar nadat hij bij jou neutraal claimde... Ik heb net 3 pagina's moeten lezen dat het not done is om rollen te delen op dag 1. Met wie bespreek je dat dan? Ik denk dat het besproken is op het wolvenboard. Goed, we hebben nog even dus laat mij graag overtuigen.