Nieuws:

Heb je problemen met het forum? Contacteer Shaddow, redeast of yasu.

Hoofdmenu

Discussie

Gestart door Mexicanobroeder, 17 januari 2025, 19:32:10

Vorige topic - Volgende topic

Castiel.

Allereerst wil ik even aangeven dat ik het vrij arelaxed vind dat je hier gewoon met vrij vitale informatie aan het strooien bent Hans. Ik snap wel waar je vandaan komt, maar je had dit ook anders kunnen spelen waarbij mijn rol niet zo duidelijk obvious bekend zou zijn.

Ten tweede snap ik geen moer van de verdeling, maar ben ik daadwerkelijk wat ik heb aangegeven te zijn. Chaos is goed, die garantie kan ik geven. Het mooie vind ik altijd dat spelers de verdeling altijd voor lief nemen. Momenteel zijn er 2 neutraaltjes en 2 slechtjes dood en weten we in elk geval dat er waarschijnlijk nog een orc is. Maar misschien zelfs nog wel 2. Dat zou betekenen dat slecht dus mogelijkheden heeft tot infiltratie en een flinke dosis aan extra moorden. Dat zou ergens kunnen verklaren waarom goed zo'n enorme kracht heeft gekregen. Daarnaast wordt er wel heel makkelijk aangenomen dat 3 mislukte wissels betekent dat er een wisselaar is. Waarom is die wisselaar een gegeven en is mijn claim meteen ongeloofwaardig?

Damon, je geeft aan dat mijn stem op Ingrid niet doorslaggevend was, maar welk slechtje zou in die situatie op een medeslechtje en nota bene conversiewolf stemmen op deze manier? Als Lynn niet gestemd had was er een 50% kans geweest dat Carnage voor Ingrid was gegaan. Dat is toch waanzin?

Het punt hier is dat je gewoon naar de feiten moet kijken en naar stemgedrag. En dan kan ik simpelweg niet slecht zijn. En als je het echt wil weten, dan wissel je me toch? Heb je meteen zekerheid en kunnen we verder bouwen met het netwerk. Het liefst wel inclusief een Bengel op me dan trouwens.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Dragonfly

Damon jouw telling klopt niet. Murphy kon niet gered worden toen.

Falsifica

Goed, ik had gisteren weinig tijd want was spelletjes aan het spelen bij Bert-Boefjes. Dus heb vooral meegelezen en mijn gedachten erover laten lopen.

Wat ik lees is dat er 3 keer mislukt gewisseld is. Dag 1 en 2 negeer ik, er was immers een yeti buiten. Dag 3 is Carnage dus mislukt gewisseld.

Tijdens speldag 1 en 2 heb ik 2 rolclaims ontvangen. Ik snap nog steeds niet precies waarom. En in hoeverre ik beiden spelers serieus mag noemen. Vooral omdat eentje Lynn was, die mij in een eerder spel flink om de tuin heeft geleid met een valse claim.

Lynn heeft Wijze Burger bij mij geclaimd. En het aantal welpen opgevraagd. Ze zegt 0.
Ik vind het heel apart dat Damon hamert hier dat dit de waarheid is. Is Lynn gecontroleerd? Volgens mij niet namelijk. De enige reden die Damon kan hebben, om hier geen enkele twijfel over te hebben. Is als ze gekoppeld zijn. Damon claimt immers al eerder Yeti te zijn, hij kan haar niet zelf gecontroleerd hebben.

Maar zelfs dan, is Lynn niet gecontroleerd. Ze kan een welp zijn en er gewoon kei hard mee wegkomen.

Dan de andere rolclaim, kwam van CarnageRazor. Die claimde stalker.
Er is geen enkele logica voor een mislukte wissel op Carnage.
Ik zie 2 opties als ik naar de nachtdoden kijk.

Heksendrankje is voor Delven. Er is een optie dat Aintgot Bloodwolf heeft doodgegooid, nadat ie geen lynch werd. Vond Bloodwolf lunch sowieso al raar als ie geen boardslechtje is en verdacht werd als slechtje. Dan was Carnage speldag 2 lunch en is ie per direct moordend lijk geworden.

De andere optie voor een mislukte wissel is dat Carnage conversie is. Dan is de afgelopen nacht zo gegaan: lunch op Aintgot, Igneel kapot gekeken door een ziener, Thelight Orc of Welp moord. Afhankelijk van of Lynn eerlijk is.

Hoe dan ook. Castiel heeft speldag 1 al een hint naar mijn rol gehad. En op basis van die hint ga ik ervan uit dat Castiel als wolf mij al geluncht zou hebben wetende wat hij weet.
Ik heb geen rol geclaimt bij Murphy omdat ik mijn actie in mijn eigen handen wou hebben en zelf keuzes maak in een spel.
Het lijkt me een geschikt moment te controleren of Carnage geconverteerd is.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Damon

Citaat van: Dragonfly op 26 januari 2025, 10:35:43
Damon jouw telling klopt niet. Murphy kon niet gered worden toen.

Ik zie inderdaad een foutje in onze lijst. Murphy wijzigde van Ingrid naar BloodWolf en die had ik dubbel staan.

Dus idd stond Murphy al op 5, Ingrid op 4 en BloodWolf op 4 toen Lynn stemde. Haar stem maakte dus enkel een verschil, indien ze op Ingrid of BW had gestemd. Indien Ingrid, moest BM kiezen. Indien BW zou hij de lynch zijn geworden want Carnage stemde op BW.

Als Lynn verdacht is door haar stem, waarom Chaos dan niet, of ik? Mijn stem is eigenlijk opvallender dan die van Lynn, maar ik ben yeti, dus ik kan niet slecht zijn. En Chaos gaf Murphy stem nr 3, wanneer Ingrid en Aint er 2 hadden, wat op zich dus ook meer invloed had dan wat Lynn deed.

Lynn

Citaat van: Falsifica op 26 januari 2025, 10:52:35
Vooral omdat eentje Lynn was, die mij in een eerder spel flink om de tuin heeft geleid met een valse claim.

Lynn heeft Wijze Burger bij mij geclaimd. En het aantal welpen opgevraagd. Ze zegt 0.
Ik vind het heel apart dat Damon hamert hier dat dit de waarheid is. Is Lynn gecontroleerd? Volgens mij niet namelijk. De enige reden die Damon kan hebben, om hier geen enkele twijfel over te hebben. Is als ze gekoppeld zijn. Damon claimt immers al eerder Yeti te zijn, hij kan haar niet zelf gecontroleerd hebben.

Maar zelfs dan, is Lynn niet gecontroleerd. Ze kan een welp zijn en er gewoon kei hard mee wegkomen.

Ik had echt geen Yeti laten leven als ik slecht was zeker niet met orcen in het spel, zeker niet als ik zelf welp zou zijn. Damon claimde openbaar YETI dus easy target voor welpen (die er dus niet in zitten).

Damon

Ik heb overigens nooit gezegd dat Lynn bewezen is. Dat is ze ook niet.

Vanuit mijn ervaring met haar (en dat is toch net iets meer dan met de meeste anderen hier...) kan ik inmiddels bijna 100% zeker zijn dat ze eerlijk is over haar WB claim.

RoodHapje

Citaat van: Lynn op 26 januari 2025, 12:22:44
Citaat van: Falsifica op 26 januari 2025, 10:52:35
Vooral omdat eentje Lynn was, die mij in een eerder spel flink om de tuin heeft geleid met een valse claim.

Ik had echt geen Yeti laten leven als ik slecht was zeker niet met orcen in het spel, zeker niet als ik zelf welp zou zijn. Damon claimde openbaar YETI dus easy target voor welpen (die er dus niet in zitten).

Maar misschien heb je ook gewoon geprobeerd hem te doden?

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: OngeĆ«venaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Falsifica

Lynn, als jij Welp bent ipv Wijze Burger en je claimt dat er geen welpen zijn, dan ga je niet je eigen claim omver schoppen door in de eerste 3 nachten te welpen.

Dan wacht je gewoon in stilte tot je opgroeit.

Een yeti laten leven die claimt op speldag 2 buiten te zijn geweest. Terwijl op speldag 1 er 2 mislukte acties waren, is een krachtloze yeti. Je gaat geen krachtloze yeti welpen.

Je counter argument is onzin.
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Castiel.

Wacht waarom staan er 2 stemmen op Chaos? Zij is momenteel 100% goed. Dat kan niet anders.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Damon

Citaat van: Castiel. op 26 januari 2025, 13:27:56
Wacht waarom staan er 2 stemmen op Chaos? Zij is momenteel 100% goed. Dat kan niet anders.

Leg uit.

Ik hoor achter de schermen namelijk hetzelfde van iemand die helemaal nul argumenten heeft. Ben heel benieuwd.

Falsifica

Ik snap sowieso niet dat er conclusies worden gemaakt op een stemming waarin:

- Bloodwolf op dtopic gezet werd als slechtje
- Ingrid een zvw claim deed, maar geen 2e zvw wou vertellen
- Murphy aangaf dat de ziener notabene slecht was

Murphy liet zichzelf lynchen omdat ze prins was. Ingrid hadden we nog geen concreet bewijs voor OP dat moment en Bloodwolf was gewoon Laat erop gegooid.

Geen enkele stem op deze 3 spelers vind ik meer of minder verdacht. Wat viel er te redden precies? Hoe heeft slecht hier gemanipuleerd? Want ik denk dat alle 3 gegronde stemmen gaven.
- Captain Jack Sparrow

Lynn

Waarom zou ik moorden laten liggen gewoon om mijn claim te kunnen volhouden. Terwijl ik weet dat er orcen zijn, die mijn claim sowieso al bemoeilijken.

Lynn

trouwens jij gaf mij de optie tussen conversiewolf en welp uiteindelijk heb ik welpen opgevraagd.

Falsifica

Maar je koos zelf voor welp.

En hoe bedenk je het? Dat ik je zo vroeg in het spel meteen op claim ga geloven. Na de vorige keer? Echt? XD dacht het even niet.
- Captain Jack Sparrow

Lynn

Je had me ook kunnen vragen die 2de persoon te controleren (de stalkerclaim die je had) om zowel mij als die stalker te controleren.