[Discussie] Komt hij nou net uit de buidel van die kangoeroe?

Gestart door adriaan, 5 oktober 2024, 21:45:04

Vorige topic - Volgende topic

Sunny

En ook, waar heb je het over met 3 anderen en volgen?

Lynn

Citaat van: CarnageRazor op 13 oktober 2024, 08:33:21
Citaat van: Lynn op 13 oktober 2024, 02:52:30
Citaat van: Lynn op 12 oktober 2024, 17:33:32
Citaat van: domien op 12 oktober 2024, 17:27:39

Mijn inziens lijkt het me veel logischer dat een slechtje deze rol Y koopt dan een goedje.

Je bent echt nog steeds niet duidelijk, waarom zou een goedje geen andere rol kopen?

Kan iemand hier op antwoorden?

Als goedje wil je er toch geen ander goedje uitspelen doordat die op een IH botst? Als het je startrol is kan ik er nog inkomen. Maar wanneer je IH zou kopen is dat meer uit eigenbelang in mijn ogen.

Al vind ik dat Sunny in haar post wel een goed punt maakt waarom je het als goedje misschien wel zou doen, in dit specifieke spel.

Nee ik had het over het feit dat er blijkbaar effectief een goedjes rol is gekocht. want hij zou sterven met deze rol, je sterft niet als IH

Lynn

Citaat van: Chaosimsystem_ op 13 oktober 2024, 10:15:12
Wat mij vooral opvalt is dat Sunny en Lynn heel hard opkomen voor Shaddow en toen drie andere op de lynch stonden, waar ook niet echt veel duidelijkheid over was, jullie gewoon volgde.

Dus voor mij blijf ik bij mijn stem want daar vind ik toch echt iets niet kloppen. Is Kevin dan niet slecht zeg ik niet, maar dit is toch iets dat ik meeneem.

Meid, lees eens waar over ik het heb, ik had de beulsactie zelfs nog niet gezien dus bij mij ging het over domien zijn beschuldiging op Kevin die een goede rol gekocht zou hebben en dat enkel slechtjes dat doen.... Draai het maar zoals je wil hoor.

Williambz

Citaat van: thelight288 op 12 oktober 2024, 22:55:04
Citaat van: Williambz op 12 oktober 2024, 22:25:30
Citaat van: Williambz op 10 oktober 2024, 10:31:30
Dan nog een mededeling. Ik heb in mijn vorige locatie bescherming gekregen, waardoor ik deze lynch NIET dood kan gaan. Mochten we dus zo zitten van er moet niemand gelyncht worden, want we zijn niet zeker genoeg of we willen nog een nacht voor extra informatie (minpunt is dat er dan ook een lunch is) dan kunnen jullie ook op mij stemmen.
Ik zeg hier toch echt duidelijk deze lynch wat implicieert dat het de aankomende lynch is, dus dit is een gevalletje beter lezen.

Het gaat me om dit, nu dachten fals op jou te kunnen stemmen, maar bleek dat eerstvolgende dan Lynch zou worden, waardoor er weer gewisseld werd. In deze post zeg je niet dat iedereen dan unaniem zou moeten stemmen

Klopt, omdat ik toen nog dacht dat dan lynch dan helemaal niet door zou gaan en we geen lynchslachtoffer zouden hebben. Later postte ik dit:

Citaat van: Williambz op 10 oktober 2024, 11:45:20
Dan nog een mededeling. Ik heb in mijn vorige locatie bescherming gekregen, waardoor ik deze lynch NIET dood kan gaan. Mochten we dus zo zitten van er moet niemand gelyncht worden, want we zijn niet zeker genoeg of we willen nog een nacht voor extra informatie (minpunt is dat er dan ook een lunch is) dan kunnen jullie ook op mij stemmen.

Wacht even om hier op terug te komen. Ik denk dat dan degene met de op een na hoogst aantal stemmen wordt gelyncht, dus dit punt gaat niet door.
Hier vertelde ik dat waarschijnlijk dan de eerstvolgende werd gelyncht. Dit werd niet duidelijk verteld in dat gebied, want er stond gewoon dat ik dan lynchbescherming zou hebben. Er stond niet bij wat er zou gebeuren als ik de meeste stemmen zou hebben (zou dan de lynch niet doorgaan of de eerstvolgende dood gaan).

Dus nogmaals ik heb het wel degelijk gezegd.

Williambz

Citaat van: Sunny op 12 oktober 2024, 23:14:06
Ik ga niet quoten William, want je kunt dat gewoon zelf lezen, maar zowel ik, WW, Shaddow èn Yasu, dat zijn de 4 die op het eilend waren en alle 4 hetzelfde verhaal hebben verteld hier.
Ik vind echt dat wij dat zeer duidelijk hebben gezegd en dat hij er desondanks uit is vind ik daarom heel gek. En de excuusjes vind ik ook wat respectloos want het komt er op neer dat deze 4 mensen gewoon niet serieus werden genomen en een post wat van aannames aan elkaar hangt wel.

En jij gaat er vanuit dat mijn verdenking richting Angelique gebaseerd was op wat Falsi er over had gezegd.
Dus hier nog maar eens mijn post dan:
Citaat van: Sunny op 10 oktober 2024, 20:20:48
Ik stem ook op Angelique.
Ik vind de observatie van Simile eigenlijk wel scherp.na wat navraag bij mensen die er van kunnen weten denk ik dat de aannames van Fals dat zijn, aannames gepresenteerd als waarheid.
Murphy haar verhaal over Fals vind ik op zich mooi gebracht en ik geloof ook wel dat het zo is gegaan, maar vraag me af of er hier dingen zijn geïnterpreteerd. Cas zijn "Fals wil niet met me spelen" - stem lijkt me ook niet meer dan dat.
Voor mij springt op dit moment Angelique er het negatiefs uit. En wellicht is dat ook wel het bekende buikgevoel, want ook hier is geen bewijs. Maar dit gaat het wel zijn vandaag.
Zoals je hier heel duidelijk kunt lezen negeer ik helemaal niks, maar reageer ik op de post van Simile waarin zij aangeeft dat er iets niet lijkt te kloppen in de communicatie tussen Berrie en Angelique.

Dus nogmaals William, wat wil je nu eigenlijk zeggen en waarom doe jij je best om mij ergens van de beschuldigen wat ik helemaal niet heb gedaan?
Je gaat waarschijnlijk niet quoten omdat je ze niet kan vinden? Je zegt je kan ze zelf wel lezen, maar ik vertelde dat ik ze niet kan vinden. Jij blijkbaar wel, dus ik wacht geduldig af.

Als jij alleen je stem plaatst om de reden die simile gaf dan wil ik mij inderdaad verontschuldigen dat ik jou heb beschuldigd van het ontkennen van fals zijn bericht, maar voor mijn gevoel was dat wel zo.

Ik vind echter dat je dat stemmers van ww ook iets aantijgt te hebben gedaan, wat in mijn ogen niet zo is. Vandaar mijn vraag om de posts.

yasu

Citaat van: Sunny op 10 oktober 2024, 21:03:39
Tuurlijk wordt er wederom gezorgd voor Last Minute chaos.  ::)
Wat mij het gevoel geeft dat er iemand heel erg nodig moet worden gered.

Wat betreft WW en zijn weigering iets te vertellen over het land waar hij was, dat was een groepsbeslissing tussen alle spelers die op dat moment in dat land waren om de reden die WW noemde.
Ik heb geen idee over zijn alliantie, maar er zijn 4 mensen die dat hebben beslist en we zullen niet allemaal slecht zijn.
Het is erg unfair om hem op basis van die gezamenlijke beslissing nu uit het spel te spelen.

Dat gezegd hebbende was dit ook wel 1 van de redenen om het stil te houden, kijken wie hier mee aan de haal zou gaan. En dus Murphy, krijg jij nu mijn stem.

Citaat van: yasu op 10 oktober 2024, 21:10:04
de reden voor op waterwork te stemmen is wel de grootste onzin, ik weet ook niet goed hoe het verhaal de groep in is gekomen..

In ons land was het mogelijk om eenmalig een lynch tegen te houden of de bm stemming ongeldig te verklaren. Met veel overleg hebben we met zijn vieren besloten dit op de burgemeesterverkiezing in te zetten omdat we niet willen dat het op een lynch gebruikt ging worden (info.. later in het spel slechtjes beschermen.. etc). Tuurlijk vond waterwork dit niet leuk, die stond op dat punt al klaar om burgemeester te worden en heel eerlijk, als ik als goedje wist dat ik bm zou gaan worden zou ik ook zoiets hebben van "waarom.. nu weet ik iig zeker dat de bm een goedje zal zijn".. En alsnog gewoon na wat overleg met waterwork over dat het tactisch echter de beste keus zou zijn om het bij de bm stemming in te zetten ging hij gewoon mee akkoord.

Hij wilde het niet vertellen omdat we met zijn allen besloten hadden het stil te houden, aan de ene kant om te zien hoe er op gereageerd zou gaan worden, en omdat we aan zouden voelen dat mensen dan moeilijk zouden doen over waterwork. En we zien eigenlijk meteen wel weer waarom. Als je een beetje empatisch bent kan je ook begrijpen dat je als bm kandidaat liever bm wordt dan hem weggeeft met de kans dat dan wel een slechtje de bm zal worden. Sterker nog, ik denk dat er hier genoeg mensen zijn die zouden zeggen fuck jullie ik ga niet akkoord en dan vervalt het maar.

Mijn stem blijft waarschijnlijk op angelique, mede door gewoon dat er nog steeds verhalen zijn die elkaar tegenspreken en mijn onderbuikgevoel daar nog altijd over blijft, maar ik begin murphy ook steeds meer als optie te zien door alles wat al benoemd is door anderen.

Citaat van: Shaddow op 10 oktober 2024, 21:29:21
Ik heb soms moeite met informatie verwerken, en ik heb eigenlijk alles wat ik daarvan had net al opgemaakt tijdens een vergadering, dus ik hoop dat ik morgen of van het weekend even rustig het disucssietopic wat van kan maken.

Ik heb dus ook met Waterwork in dat land gezeten, en we hebben met zijn allen besloten het niet verder te vertellen.

Ik heb niet het idee dat hij slecht is.

De Posts waarin sunny, ikzelf en shaddow iig aangeven dat het een gezamenlijke beslissing was om het stil te houden en we als groep de beslissing hebben gemaakt. En het stilhouden bleek het grootste punt te zijn waarom hij verdacht werd. Nu las ik ook in de post van simile dat shaddow blijkbaar toch tegen de beslissing in info had gedeeld en ook nog eens de info zo heeft gebracht dat het feitelijk onjuist was.

Spoiler

Citaat van: Simile op 12 oktober 2024, 14:05:35
Ik wil even een ruime onderbouwing geven voor de stem die ik ga plaatsen.

Ik ga stemmen op Shaddow om meerdere vage dingen:

- hij verraadde het clubje dat niks zou zeggen over what in vegas happende, eigenlijk al vrij snel na de eerste nacht bij Fals.
- hij stelde daarin de zaken voor WW veel incriminerender voor dan ze waren. Fals heeft het iig naar mij gecommuniceerd dat er maar 2 personen (ipv 4) zouden zijn geweest en dat er een felle discussie was over het al dan niet ongeldig verklaren van de BM stemming.
- vervolgens krijg ik vlak voor de nacht valt (mijn stem staat dan inmiddels een halfuur op WW) een berichtje van Shaddow dat ik mijn oude stem niet goed zou hebben doorgestreept en erop moest letten dat die niet ongeldig werd. Dat was niet waar, en dat zei ik ook. Hij zei vervolgens dat dat een foutje van hem was in de chaos, wat nouja, fair enough is want er was een hoop chaos toen. Maar ik zou dit ook kunnen interpreteren als strike 2 om WW gelyncht te krijgen: ff checken of alle stemmen op hem wel geldig zijn.
- vervolgens verandert Shaddow zijn eigen stem kort op de deadline naar Murphy. Naar eigen zeggen om WW te redden, maar dat was niet zo waarschijnlijk meer want iedereen behalve domien en Circle had gestemd. Die eerste werd inactief, de laatste bracht een stem uit die nergens over ging, seconden voor de deadline. Vind ik ook verdacht, want het had wel verschil kunnen maken met evt alle landkrachten die lynches kunnen beïnvloeden. Van Shaddow interpreteer ik dit als "ik wil niet gezien worden als aanjager van al die stemmen". En van Circle alsof ze haar stem.min of meer achter de hand hield om de balans om te slaan als het nodig was.
- bij navraag aan Shaddow wordt alles geweten aan chaos, drukte en weinig tijd. En dat kan, hem kennende, zeker zo zijn. Maar zeker dat "hem kennende" is natuurlijk ook mooi om als slechtje achter te verschuilen. De optelsom vind ik verdacht genoeg om nu een stem op hem te plaatsen.

[close]

Dus volgens mij heeft dat wel deels mede gezorgd voor het wantrouwen in ww en geeft het ook wel aan dat shaddow iig slecht is. Dus ik wissel mijn stem naar hem voor nu.

Thelight288

Citaat van: Williambz op 13 oktober 2024, 13:25:44
Citaat van: thelight288 op 12 oktober 2024, 22:55:04
Citaat van: Williambz op 12 oktober 2024, 22:25:30
Ik zeg hier toch echt duidelijk deze lynch wat implicieert dat het de aankomende lynch is, dus dit is een gevalletje beter lezen.

Het gaat me om dit, nu dachten fals op jou te kunnen stemmen, maar bleek dat eerstvolgende dan Lynch zou worden, waardoor er weer gewisseld werd. In deze post zeg je niet dat iedereen dan unaniem zou moeten stemmen

Klopt, omdat ik toen nog dacht dat dan lynch dan helemaal niet door zou gaan en we geen lynchslachtoffer zouden hebben. Later postte ik dit:

Citaat van: Williambz op 10 oktober 2024, 11:45:20

Wacht even om hier op terug te komen. Ik denk dat dan degene met de op een na hoogst aantal stemmen wordt gelyncht, dus dit punt gaat niet door.
Hier vertelde ik dat waarschijnlijk dan de eerstvolgende werd gelyncht. Dit werd niet duidelijk verteld in dat gebied, want er stond gewoon dat ik dan lynchbescherming zou hebben. Er stond niet bij wat er zou gebeuren als ik de meeste stemmen zou hebben (zou dan de lynch niet doorgaan of de eerstvolgende dood gaan).

Dus nogmaals ik heb het wel degelijk gezegd.

Excuus ik heb die post helemaal gemist. Mijn fout :-[

Shaddow

Allright, de post :)

Allereerst; FAQ:

Waarom heb je IH gekocht?
Ik heb IJzeren Hein gekocht omdat mij dat aan het begin door iemand werd aangeraden, en omdat ik in een land was waar dat kon. Ik vond het zelf niet zoveel geld; ik vind het concept van extra rollen of krachten kopen best gaaf, en het gaf mij iets meer rust dat ik niet willekeurig door een jagersschot of beulactie van slecht geraakt kon worden. Dat ik gebeuld zou worden door goed kwam niet echt in mij op. Als duidelijker was geweest dat ik gebeuld zou kunnen worden, of als iemand het had gevraad, had ik het ook zeker aangegeven. Ik vind het oprecht heel kut dat Simile dood is.

Wat is nou het hele gedoe met Waterwork?
Ik voelde mij een beetje schuldig ten op zichte van Falsifica dat ik hem niet echt informatie kon geven over de landen waar ik heen ging, omdat dit het te makkelijk zou maken om mijn positie te achterhalen, wat niet heel handig is in dit spel. Daarom wilde ik hem toch iets geven qua informatie. Ik heb hierbij niet verteld wie er nog meer in het land was. Falsifica wist zelf al dat Waterwork er was, en daarom heb ik uitgelegd dat Waterwork iets meer tijd nodig had om tot de conclusie te komen. Falsifica heeft dit schijnbaar geïntepreteerd als dat ik alleen met waterwork in het land was, maar ik heb simpelweg gezegd dat ik daar geen uitspraak over kon doen. Later heb ik verwezen naar 'we', en toen hij vroeg wie 'we' was, heb ik gezegd 'de illuminati'. Dat was mijn manier om aan te geven dat er meer mensen aanwezig waren. Als Falsifica deze informatie anders heeft opgepikt en heeft doorverteld, dan spijt mij dat oprecht.

verder heb ik iets minder last van drukte, chaos, en weinig tijd - wat mijn standaard excuses zijn als ik slecht ben; maar gaat het überhaupt gewoon wat minder met mij het laatste // jaar. Daar wordt aan gewerkt, en daar hoeven jullie verder niks mee, maar het effect ervan is wel dat veel dingen die ik vroeger vooral had als ik slecht was (dat ik mj kut voelde, en gewoon wat minder binding met het spel had en dergelijke) nu eigenlijk altijd plaatsvinden, ook als ik niet in een spel zit, ook nu ik goed ben.

Verder heb ik soms moeite met het verwerken van informatie, en heel veel pagina's discussietopic lezen als ik moe ben kost dan überhaupt veel energie. Die avond was er een vergadering waar ik iets te lang bij was dus ik was al flink aan het crashen, en dan word het al helemaal lastig om goed helder na te denken.

Verder had ik om iets meer vragen of verdenkingen gehoopt sinds jullie unaniem ervan overtuigd zijn dat ik slecht ben, maar mochten jullie nog met iets komen of mij iets willen vragen; stuur een PM of tag mij even in het bericht, en dan probeer ik er zo snel mogelijk op te reageren :)

Ik ga nu even het discussietopic doorlezen (of iig proberen) om te kijken of ik met wat inzichten kan komen die nuttig zijn voor ons, zodat we deze nacht een wolf kunnen lynchen - waar het denk ik wel tijd voor begint te worden.

TBC :)

Shaddow

Hey, het spijt mij, het lukt gewoon niet echt.

Wat mij opviel en wat ik wilde delen;

wat we aan het spelen is eigenlijk niet weerwolven van wakkerrdam; maar schapen van wakkerdam. Dat is iets wat al vaker gezegd wordt en veel langer gebeurd, maar ik wil uitleggen wat ik daarmee bedoel.

Voor slechtjes maakt het niet zo heel veel uit wie er gelyncht wordt, zolang de persoon die gelyncht wordt maar geen slechtje is. Dat betekent dat ze een andere manier hebben van stemmen en er een ander doel is om de stemming te leiden.

Wat je ziet is dat er treintjes ontstaan.

De vraag van mij is vooral; hoe is de stemming uitgekomen op Waterwork en Murphy? Als je naar de stemming kijkt, lijkt het erop dat er meerdere treintjes zijn ontstaan; op Falsifica, op Carnage, op Angelique, op William, en uiteindelijk op Murphy en Waterwork.

Waarom zijn we bij deze twee uitgekomen?

Ik ga stemmen op Angelique, omdat die voornamelijk verdacht was in die periode dat ik het had gelezen, ik er verder weinig over heb gehoord en het nog steeds verdacht vind, en ik eerlijk gezegd gewoon geen energie meer heb.

Ik ga even liggen

Rampposi

Citaat van: Kevindemen op 12 oktober 2024, 20:55:06
Ja. En hij gaat die rol nu ook zeker misbruiken.
Kan je verder verklaren waarom de 'hij' die rol nu gaat misbruiken?

Castiel.

Oke... Vanochtend kwam er opeens nieuwe info bij mij binnen... Berber is gezien als slecht en na lang onderzoek denk ik idd dat de informatie klopt en Berber idd slecht is. Mijn stem gaat dus daarheen want dit is nu de meest concrete informatie.
Your value does not decrease based on someones inability to see your worth.

Dragonfly

Goed genoeg voor mij, ik had al twijfels bij Berber. Er is trouwens heel veel gezegd op dtopic maar ik.ian van heelveel niet superveel chocolade maken en daar echte conclusies uit trekken. Ik probeer daarom meer prive het eea uit te vogelen ook.

fannieklm

ik ben blij dat er nu uitgebreid onderzoek is gedaan.  ;)

Dit is voor mij een betere optie dan Shaddow op basis van het IH verhaal
mijn stem gaat naar 123Berber

Circle

Voor mij ook voldoende reden om m'n stem te wisselen.

Zoals Fannie al eerder aangaf: na haar gesproken te hebben, snap ik hoe het gegaan is rondom de orakelactie en dat maakt het minder verdacht. Al zou ik haar nog niet direct op groen zetten.

Thelight288

Dit is het meest concreet tot nu toe dus dan volg ik maar