Discussietopic - Wie saboteert deze Spelen?

Gestart door redeast, 26 juli 2024, 13:28:44

Vorige topic - Volgende topic

Chaosimsystem_

Wie zegt dat we niet allemaal op goedjes aan het gaan zijn? Zoals Elias al zei ze noemde meerder namen waarvan wel is één iemand slecht kan zijn. En als ik hoor wat de reden is op Castiel is dat omdat zij op hem zat en dit een Castiel move is. Dan Carnage wordt verdacht omdat Murphy heb goed sprak( bij mij is er geen woord over Carnage gezegd) normaal vraagt ze wat ik van hem denk deze keer niet.

Vind ook raar dat Shadow ineens opdook wist niet eens dat die nog meedeed. Buiten de eerste dag is die helemaal op gegaan in niets. Dus vind ik het zeer voorbarig om vlug op carnage te stemmen omdat die niet actief mee kon doen.

Falsifica

Chaos, thanks voor de blokkade ofzo. Wel raar dat je Sunny probeert verdacht te maken en Carnage gek maakt dat het van Fans komt en niet van jullie.

Ben jij wolf?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Chaosimsystem_

Moet ik nu boos worden want goedjes zijn altijd boos als er vals beschuldigd worden? Nee, ik ben geen wolf, maar wordt al van dag één door Fals als wolf bestempeld dus dit geeft me nog meer g/s koppel vibes. Leugens die er rond gaan, verhalen die worden verdraaid aan zijn kant. Jullie groep wil heel het spel over nemen en je ziet aan de stemming dat ze gewoon hebben kunnen stemmen, dus nog meer leugens.

Vindt niemand dat het iets te gemakkelijk gaat?
Zou echt iemand dag één zijn rol bij zijn groep leggen express?

Sunny

2 wolven in 1 dag en jij klaagt daarover? Waarom in vredesnaam?
Oh  :D
Het klopt dat er leugens rond gaan en die leiden allemaal terug naar jou.
Elke leugen die er rond gaat komt bij jou vandaan.
En je bent nog steeds tegen mensen aan het zeggen dat Murphy zei dat ik dingen verzweeg/er omheen draaide. 1. Murphy was slecht, duh. 2. Het klopt niet.
Waarom maak jij mij zwart bij mensen?

Chaosimsystem_

Je geloofd maar wat je wilt. Is zoals me geboren is gekomen ik moet zwijgen en jullie volgen want jullie leiden ons. A, ja het strooien van jouw en Murphy, je start hier weer over om je vrij te pleiten. Fals is bewezen niet jij. Fals is btw er weer over begonnen, alweer. Hij geloofd alle leugens die hem te oren komen. Wij hadden jullie kunnen buiten sluiten dus waarom zou ik dan niet gewoon met Maarten meestemmen op ww en Femsel aanzetten mee op ww te gaan dan had ik jullie buiten spel gezet. Dus bedenk eerst wat je toe gelogen wordt door andere.

Maar kill me maar ben toch niets meer waard want ben al twee nachten buiten geweest. De rol die ik van begin al had gezegd tegen m'n teamates dus denk wat je wilt, maar nu zit je koud.

Maar een bengel die claimt op Fals nacht één te hebben gestaan als bescherming? Slaagt nergens op dan moet die persoon geweten hebben dat Fals op lunch stond? Dus jullie kunnen geloven wat jullie willen, maar als het bengel was hoe kan die dan al die dingen weten?

Dus ik kan toch ook niet weten dat mijn actie geslaagd is al is er twee nachten geen lunch en ben ik twee nachten buiten geweest.

Falsifica

Dus je had liever Waterwork gelyncht ipv Castiel? Kan ik hieruit oplezen?
"You can always trust a dishonest man, to be dishonest. It is the honest man you should not trust, for you never know when he would be dishonest."
- Captain Jack Sparrow

Chaosimsystem_

Helemaal niet, snap niet waar je steeds die ideeën vandaan haalt. Ik zei alleen dat sommige redenen nogal vaag zijn waardoor iemand goed is volgens jullie. Al heb je dat privé wel wat opgehelderd. Jullie hebben het meeste informatie waardoor echt sommige dingen voor diegene die in het donker gehouden worden echt verwarrend zijn. Ik ben blij dat de conversie wolf eruit is. Het verbaasd me zelfs dat de groep waarbij hij inzat specifiek conversie wolf opvraagd. Hoe komen die er zelfs op?

Falsifica

Mijn eerdere stem op Chaosimsystem was een beetje dwingend, omdat er zoveel verdraaide informatie binnen kwam dat ik antwoorden wou. Die heb ik gekregen, ook in prive contact met Chaosimsystem.

Daarna heb ik de stemmen erbij gepakt, ik weet precies wie in welke gildes zitten. Dus de stemming was deze:
Castiel 4.5 stemmen
Shaddow 4 stemmen
Carnage 3 stemmen

CarnageRazor zit in een gilde met Sunny en ik. En heeft hier al een grote post gemaakt waarin hij aangeeft geen keuzes meer te hebben. Wat pure onzin is, we hebben hem betrokken in alle beslissingen. En ik ben in goed contact met de meeste spelers waarmee ik ook overlegd heb.

Maar dan het volgende, CarnageRazor verteld ons circa 15min voor afgelopen deadline, dat Chaosimsystem hem zei dat Fans ons gingen afschermen.
Fans kan ons niet afschermen, dat kan Chaos' gilde alleen zelf. Maar het gaat niet om deze actie, het gaat om de intentie.

Die actie van het gilde van Chaos stond blijkbaar al de hele speldag geplant, maar CarnageRazor besluit ons dit 15 min voor deadline te vertellen.
Door het stemsysteem van de gildes, als wij van Castiel waren afgegaan, was Shaddow 100% lynch.

Sinds CarnageRazor graag posts met informatie wilt delen op dtopic, doe ik hetzelfde.
CarnageRazor heeft geprobeert Castiel te redden van de lynch.

Ik heb eerst Chaosimsystem gecontroleerd met mijn eerdere stem, ik geloof de claim die ze heeft neergelegd.
Ik geloof CarnageRazor niet, mijn stem staat.
- Captain Jack Sparrow

Shaddow

Ik ben zelf lid van het Fans-gilde en met het gilde hebben we overlegd op wie we gingen stemmen. Ik vind het ook fijn om dan ook open met mijn gilde mee te stemmen, en niet dat mijn stem dan op het laatste moment verandert.

Dit geeft toch een beetje transparantie, ook al was het vrij vaag waarom ik op Carnage stemde.

Waarom ik op Carnage stemde, en waarom ik het misschien vandaag weer ga doen; als je wat praat achter de schermen komen er uiteindelijk een aantal namen naar boven van mensen die verdacht worden en op de lynch komen te staan. Je kunt ervoor kiezen om een totaal willekeurig persoon te pakken die niet genoemd word, maar de kans dat die gelyncht word is dan vrij klein. Verder is het gewoon nacht 1 en was er niet heel veel informatie voor handen.

Qua persoonlijk zit mijn energie vrij laag; ik probeer daar een deel van te reserveren om ook nog wat te werken op een dag, dat gebeurd meestal in de ochtend, en naarmate de avond vordert wordt het in mijn appartement steeds warmer en warmer en dan heb ik gewoon moeite met gedachten vormen, of mijzelf uitdrukken, of wat dan ook. Als je mij ooit nodig hebt, probeer het in de ochtend.

Ik hoop dat dit iets duidelijker maakt waarom ik op Carnage gestemd heb.

Ik vind persoonlijk dat de stemmen van Robin89 en Chaos zeer logisch zijn; want hoe ik op dit moment speel en de reacties die ik maak komen best goed overheen met hoe ik als wolf speel, dus ik snap dat je dat verdacht vindt. Als wolf ben ik wel iets minder op de voorgrond omdat er dan andere mensen aan mij hangen/met mij meewinnen, dus dit is niet helemaal goed te pakken, en ik ben dit potje gewoon goed. Mijn hele claim ligt bij Falsifica, net als denk ik heel veel informatie. Met een dode conversiewolf hoeven we ons ook niet heel veel zorgen te maken dat Falsifica zelf slecht is. GS-koppel is altijd een optie maar als GS-koppel zijnde wil je juist niet gelijk alle wolven doden - dan had hij beter of zichzelf kunnen laten converteren, of de conversiewolf doden maar dan wel een goedje op de lynch krijgen. Het zal altijd kunnen dat Falsifica een nieuwe tactiek aan het uitproberen is en het een WIFOM van jewelste is, maar ik zie dit niet als prototypisch GS-koppelgedrag.

Ik vraag mij zelf heel erg af hoe het nou exact zit met de lynch van gisteren. Vooral de stemmen op mij en op waterwork vond ik raar, omdat naar mijn mening je dan eigenlijk je stem weggooit - je weet zeker dat de persoon op wie je stemt niet gelyncht wordt. Een last-minute stem op mij voelt dan ook vrij bizar, maar zeker als die stem ineens 3 stemmen blijken te zijn komt dat toch weer in een ander daglicht. Ik vind het jammer dat op zo'n manier gebruik gemaakt wordt van deze spelvariant - ik vind dat niet iets wat je als burger zou willen doen, ik vind dat met één dode leugenwolf ook risicovol om als je stemmen aan een gildemeester toe te vertrouwen.

Blijkt nu dus wel dat het 4-4.5-3 stond ipv 4-4.5-2, dat maakt het wel iets logischer dat er wel een poging gedaan is om Castiel te redden. Ik snap nog steeds niet waarom die poging op mij beland en niet op Carnage.

Verder kan ik mij voorstellen dat het vervelend is als een spel vooral achter de schermen gespeeld wordt, en dan ook nog eens door een select clubje mensen. Ik denk dat het goed is om misschien iets meer conclusies in het discussietopic te bespreken, maar ik merk ook dat het schrijven van discussietopicposts mij meer energie kost dan via WhatsApp overleggen.

Dus;

Waarom stemde Chaos op mij in plaats van op Carnage, en wat betekent dit, dat is eigenlijk mijn grootste vraag voor de speldag.

@Chaosimsystem_ , kan jij daar meer over vertellen?

Chaosimsystem_

Tuurlijk wil ik je wel inlichten erover Shadow. De last minute stem was vooral door miscommunicatie in onze groep, jammer genoeg is er niets besproken geweest van wat we gingen doen. Ik zat in een moeilijke situatie, waarvan ik wist dat ww niet slecht was of toch niet zo openlijk zich zou uitspreken op dt. Dan kwam me te horen dat de wb de keuze gaf aan de fans om iets op te vragen. Zelf vond ik die nogal specifiek, zeker dat achteraf gezien die zich bij hun schuilhield.

Één minuut voor deadline kreeg ik plots dan een hint dat Shadow niet slecht kan zijn, waarvan het nog eens moeilijker werd om nog mijn stem te veranderen. Dus al bij al, er was geen plan, alleen een heel rommeltje van weinig informatie en achtergehouden informatie die ons wel hadden kunnen helpen.

Sunny

Jouw stem was echter 24 seconden voor de deadline....
En alweer een leugen.

Chaosimsystem_

Citaat van: Sunny op 31 juli 2024, 12:59:49
Jouw stem was echter 24 seconden voor de deadline....
En alweer een leugen.

Ja en in 24 seconde kan je met je gsm nog beginnen sturen in je groep en samen afstemmen op een stemmer? Had je dan liever dat ik op ww mee stemde met een teamgenoot om op tijd te zijn?

Sunny als je me verdenkt blijf dan op me staan, maar stop met je valse beschuldigingen. Ik heb random gestemd zag je toch in m'n post. Jij hebt een hecht team dat geleid wordt door Fals wij hebben nog problemen gehad met samen te bespreken omdat één iemand niet reageerde en zelf besloot alleen te stemmen. Sorry dat mensen buiten het spel ook dingen moeten doen.

Falsifica

Spelers die het aandurven een rol bij mij te claimen, graag doen.
Als er nog een wijze burger rondloopt, zou ik die ook graag willen weten. Want heb een vraag die ik wel zou willen weten.
- Captain Jack Sparrow

Shaddow

Okay, ik begrijp het volgende:

- het was redelijk chaotisch waardoor jullie niet de stemmen op elkaar konden afstemmen.
Dat is heel vervelend. Deze miscommunicatie zorgt er wel voor dat jij als gildemeester een extra verantwoordelijkheid krijgt, omdat jouw stem nu telt voor ieder lid in jouw gilde.

- de fans kregen de keuze wie de WB moest opvragen.
Het klopt dat de Fans (specifiek ons gildemeester) gevraagd is in het geval van een wijze burger, wat we dan zouden willen opvragen. Het klopt ook dat Castiel daarbij conversiewolf suggereerde, maar dat is niet ongebruikelijk voor Castiel als speler (om zijn eigen rol op te geven).
Ik zie complottheorieën dat er eigenlijk twee conversiewolven waren en de tweede conversiewolf de wijze burger is graag tegemoet.

- Je kreeg 1 minuut voor de deadline informatie waaruit bleek dat ik toch niet slecht zou zijn. Je hebt geprobeerd toen nog wat meer af te stemmen op wie je dan wel wilde stemmen, maar dat lukte door de korte tijd niet in de groep.

Ik denk nog steeds dat je hier als gildemeester vrij veel verantwoordelijkheid hebt, gezien jouw stem eigenlijk 3 stemmen waard is.

Als je kijkt naar Roodhapje in reactie #77 dan zie je dat hij aangeeft - er is intern overleg geweest, vanuit het Fans-gilde komen er 3 stemmen richting Carnage. Vervolgens stemmen Castiel en ik ook op Carnage - misschien had ik eerder moeten aangeven dat ik bij de fans zat, misschien had Castiel het openbaar moeten claimen, maar dit is wel een goed voorbeeld van transparantie wat mij betreft.

Het feit dat je 26 seconden voor de deadline 3 stemmen op iemand dropt, waarvan ook niet duidelijk is dat het 3 stemmen zijn, vind ik zelf vrij geniepig. Het komt op mij over als een soort reddingspoging, of als een manier om mij gelyncht te krijgen zonder dat precies duidelijk is wat er is gebeurd. Als er een extra leugenwolf op mij was gekomen dan was ik nu dood geweest.

En los van leugenwolven in het algemeen, vind ik het bijzonder dat er 4 stemmen op Castiel staan, 3 stemmen op Carnage, en er dan 3 stemmen op mij bijgeplaatst worden. Gezien de BM-stem op Castiel is dat namelijk niet voldoende om mij te lynchen (tenzij er in de laatste 24 seconden ineens iemand op mij gaat).

Dus vanuit mijn optiek doe je een zet die eigenlijk heel slim is. Je gooit ineens op het laatste moment 3 stemmen op een persoon.
Maar vervolgens heeft dat totaal geen effect op de lynch-uitslag.

Als je op Castiel had gestemd bijvoorbeeld, was vrij zeker dat Carnage geen lynch ging worden.
Als je op Carnage had gestemd had je Castiel kunnen redden.
Door op mij te stemmen heb je eigenlijk alleen een hele kleine kans gecreëerd dat er een goedje zou sterven, omdat de enige manier voor mij om te sterven zou zijn als er een leugenwolfstem op mij stond.

Ik vind dat wel een interessante keuze en ik denk dat het te makkelijk is om dat dat af te schuiven op miscommunicatie in een gilde. (Waarvan ik ook mee eens ben dat dat lastig, want daardoor word er heel veel druk op jou ineens gelegd).

Shaddow

(dit was een reactie op Chaos, #99 en #101)