Nieuws:

Welkom op het nieuwe locatie van het forum
Op dit moment wordt de .nl website doorgestuurd naar de .be website.

Hoofdmenu

[Discussie] Wie hebben er een verdachte haarkleur?

Gestart door 123berber, 28 juni 2024, 09:39:37

Vorige topic - Volgende topic

Kevindemen

Ik hou het kort omdat niet fit ben. Ik weet dat RoodHapje zich dit weekend als slechtje wilde melden bij één van de neutraalclaimers en mij op de hoogte stelde of ik het zag zitten een list op te zetten hierin. Ik was akkoord en hij zei het in werking te gaan stellen. Daarna is hij ontzettend vaag geweest over het resultaat van dat "in werk stellen" en ik heb ergens een onderbuikgevoel dat er iets niet klopt. Ik heb namelijk het gevoel dat er te weinig echt gedeeld wordt vanuit die uitlokpoging.
Gelieve dit account te verwijderen.

RoodHapje

Nu even wedstrijd kijken maar ik reageer hier natuurlijk nog op.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Rich

Citaat van: Falsifica op  2 juli 2024, 09:02:38
Ik voel de verdenking op Dragonfly nog niet zo, ze komt niet echt over als een wolf en een mislukte wissel vind ik nog niet genoeg van een indicatie om haar gelijk te lynchen. Ik vind de reactie van sommige spelers op de verdenking op haar interessanter.

Als de stemming op haar zou komen te staan, ga ik niet mee. Ik vind persoonlijk de reactie van Rich het opvallendste.

Citaat van: Rich op  1 juli 2024, 21:45:19
Mislukte wissel op DF kan, maar vind het wel weer typisch dat dit uit de mond van Castiel komt. Waarom zou je dit hem, een best gevaarlijke speler, toevertrouwen? De timing komt een beetje op mij over als de discussie willen draaien en daar houd ik helemaal niet van. Ja hij zegt wel dat we dit gewoon mee moeten nemen in de discussie maar het leidt toch af en vaak divergeert de discussie op speldag 1 naar dit soort "info" omdat er voorderest nog weinig concreets is.
Dragonfly verdedigen, Castiel verdenken. En vervolgens de informatie bron in twijfel trekken.
Ik vind dit persoonlijk een wolverige comment. Want een wisselaar is wel een valid bron van informatie, al ben ik het eens dat dit niet gelijk een wolf hoeft te vangen. Het volledig afdoen van een wissel vind ik te ver gaan.

Om die reden zal mijn stem naar Rich gaan.

Ik weet niet hoe jij m'n post leest maar ik verdedig niemand, noch verdenk ik Castiel. in die post. Ik geef aan een slag om de arm te houden mbt de wisselactie en daarnaast dat ik discussie belangrijk vind en hoop dat deze niet doodgeslagen wordt door, wat vaak gebeurt, de wisselactie. Je laatste zin is echt mijn post framen, de wisselactie heb ik nergens volledig afgedaan.
Dat jij dit zo neerzet en daarbij je enige inhoudelijke post tot dan was spreekt niet voor je. Ik ben veel meer van jou gewend.

Verder weet ik niet wat er gaande is achter de schermen mbt Roodhapje, dus daar ga ik nog even onderzoek naar doen voordat ik daar een mening over vorm. Wel kan ik me alvast vinden in de argumenten die Castiel en William aandragen mbt Roodhapje.

@Castiel. ik val je niet per se aan, ik geef wel aan dat ik je gedachtegang niet volg mbt het spel en een slag om de arm houd wat betreft de wisselactie omdat jij een speler bent die dit zou kunnen verzinnen. Dat je een sterke / gevaarlijke speler bent is volgens mij algemeen bekend. Daarmee stuur ik niet maar benoem ik gewoon een feit. Alert blijven bij jou kan geen kwaad, bij niemand niet, maar bij jou toch extra.

Murphy

Wat een bewogen dag..

Dit is wel echt een van de redenen waarom ik een hekel heb aan die rol wisselaar. Er wordt een mislukte wissel geclaimd en de helft van de stemmen staat al op die persoon. De persoon in kwestie kan zich dus totaal niet verdedigen (of er wordt niet naar geluisterd) en er wordt niet echt meer verder gekeken ofzo. Volgens mij zijn er best redenen waarom een wissel zou mislukken terwijl DF toch goed zou kunnen zijn, maar toch zien mensen dit als genoeg reden om haar maar te lynchen.

Degene die mij hierin eigenlijk het negatiefst opvalt is Waterwork.
Citaat van: Waterwork op  2 juli 2024, 08:59:41
Dragonfly is dus gewisseld, ik weet niet of dit helemaal klopt want Castiel zegt het die strooit wel vaker met dingen rond. Ik wil DF ook niet afrekenen op haar reactie want tegen een verkeerde wissel is er gewoon niet veel te zeggen
Citaat van: Waterwork op  2 juli 2024, 08:59:41
Deze reactie vind ik ook best vreemd, het lijkt erop alsof je haar wilt vrijspelen en het wilt gooien op de discussie over de roedel die de andere roedel wilt uitmoorden. Zelf kom je ook niet met een theorie of verdenking naar anderen, beetje stilzwijgen en toestemmen???
Door deze reactie vind ik Dragon juist meer verdachter net zoals Damon.

En dan
Citaat van: Waterwork op  2 juli 2024, 16:59:46
Naar aanleiding van het verhaal van Damon zet ik mijn stem op Dragonfly. Ik blijft het een raar verhaal vinden dat het via via via gaat maar ik denk wel dat we de meeste info kunnen krijgen van deze lynch als ik heel eerlijk ben

Conclusie: dus je vindt Dragonfly niet zozeer verdacht door haar reactie, want idd tegen een wissel kan je weinig doen. Maar Damon geeft aan dat die DF een prima reactie vindt geven en dat er tal  van redenen kunnen zijn en wil ook naar andere dingen kijken. Hierdoor vind je DF opeens wel weer verdacht omdat je het idee hebt dat Damon haar probeert te beschermen. Vervolgens vertelt Damon dat het wisselgedoe vanuit hem kwam en dat is dan de doorslag om toch op DF te stemmen (dus niet meer omdat Damon DF zozeer lijkt te verdedigen maar meer omdat de wisselaar dus viaviavia toch wel bestaat ofzo? Terwijl hij eerder dus aangaf dat hij DF er niet gelijk op af wilde rekenen? Een stem die trouwens komt nadat Roodhapje ook al wat stemmen ontvangen heeft. Dus op mij komt dit een beetje als een paniekstem over.

Ik denk dat de mislukte wissel op DF helemaal niet betekent dat zij wolf is. Als ik ook kijk naar wat zij post, krijg ik geen slechtjes vibes bij haar. Ik vind iedereen die dus makkelijk op haar springt, alleen over de wissel post en zegt dit is een logisch lynchtarget per definitie verdacht (Kay en Circle m.n.). Persoonlijk snap ik ook oprecht niet waarom uitgerekend Cas is uitgekozen voor een mislukte wissel claim, maar ik ben het er dan niet per se mee eens dat hij het raar heeft gebracht (wat mij betreft had hij het überhaupt gewoon nog niet moeten zeggen maargoed dat is mijn mening). Cas was bang dat het de discussie dood zou slaan en er een treintje zou komen op het slachtoffer, en volgens mij is dat treintje precies wat er gebeurd. Verder vind ik zijn post (60) eigenlijk wel gewoon prima en kan ik me er wel in vinden.

Dan het laatste wat ik met jullie wil delen is naar aanleiding van het bericht van Kevin. Roodhapje is namelijk naar mij toegekomen dat hij slecht is. Met mij erbij zouden de witte wolven over 5 stemmen beschikken en zo de lynch kunnen sturen. Nu gaat hij waarschijnlijk ter verdediging opgooien dat hij het al eerder met Kevin besproken heeft, echter zie ik dit als een backup voor het geval ik hem zou verraden. 'Want kijk het was alleen om te testen of neutraal echt neutraal was en niet omdat ik echt slecht ben'. De meest veilige manier dus om als slechtje naar een neutrale speler te stappen. Ik denk dus dat dit bullshit is en hij wel degelijk slecht is. Aangezien hij gedreigd heeft me te (laten) lunchen als ik hem zou verraden heb ik een poging gedaan om het viavia te spelen :') Helaas is dat dus niet gelukt dus hierbij.

Persoonlijk denk ik overigens wel dat offboardjes bloedbroeder zijn in dit spel. Dus als een slechte speler zich meldt bij een neutrale speler, wie stuur je dan? En als je je meldt bij een neutrale speler maar die neutrale speler niet helemaal vertrouwd, wat is dan een goede manier om jezelf in te dekken voor het geval het backfired? Door net te doen of je dit in het kader goed deed natuurlijk. Met andere woorden, Roodhapje is slecht, als ik er voor nu iemand bij zou moeten zetten zou ik Waterwork denken. Ik denk dat kevin een onschuldige bijstander (/slachtoffer) is. De vraag is dan alleen is Inuzuki ketter, of heeft ze gewoon pech dat ze een offboardje waterde, of allebei? Ik vind het namelijk wel een rare wateractie. Eerst kondig je het op dt aan, vervolgens gooi je het overhaast over iemand heen. Hier is dus óf totaal niet over nagedacht, wat me vrij sterk lijkt want als je van plan bent te wateren wil je dit toch wel tactisch doen. Óf er is juist heel goed over nagedacht. Eerst het op dt posten om te doen alsof de rest mee mag beslissen en het vervolgens snel over je medeslechtje gooien onder het mom anders word je gewelpt, alsof dat iets is wat overdag gebeurd :')

Dus als we het gaan hebben over een stem die veel info oplevert, denk ik dat Roodhapje daar het beste slachtoffer voor is :)

Damon

Ik hoef geen ellenlange post te maken, noch mezelf te verdedigen voor wat ik nu zeg of eerder zei:

een mislukte wissel is (zeker gezien de omstandigheden) veel minder verdacht dan iemand die actief neutraaltjes naar slecht probeert te trekken. Dat is iets wat ik een goedje nooit zie doen, omdat het simpelweg niks oplevert voor de eigen alliantie.

Dragonfly

Kevin geeft aan dat Roodhapje al plannen had, Roodhapje zegt daar nog weer op te reageren, maar dit blijft uit. Dit doet mij vermoeden dat de nood om ons van zijn onschuld te overtuigen niet zo heel hoog is, omdat hij niet onschuldig is.

Ook een reactie van @Waterwork op mijn vraag blijft uit, zijn redenering raakt mijns inziens kant noch wal.

Ik hoor overigens dat er inmiddels toch wel enige twijfels over de wisselaar zijn, dus opnieuw, ik zou t zonde vinden er foutief uit te gaan nu. De actie van Inu kan ik nog niet over oordelen of dit priester of ketter is. Ik vind het wel opvallend onhandig, eerst op het discussietopic posten dat je priester bent en dan in de paniek schieten dat je gewelpt kunt worden.

Kevindemen

Ik weet dat hij zondag een neutraaltje wilde testen en dat hij dat samen met mij wilde doen. Daarna heb ik maandag en vanmorgen geprobeerd meer reactie te krijgen of hij wat uit dat uitlokken had geleerd maar hij hield het vaag. Murphy haar post is concreter: naar mij was hij helemaal niet zo duidelijk dat Murphy slecht meegaand zou zijn, moet het echt uit hem trekken. Hij vond mij enkel irritant en was kortaf. Mijn conclusie was dat hij slecht met contact slechtje was en daarom weinig losliet of het wegwuifde. Eerlijk, ik heb een naar onderbuikgevoel hoe Hans probeert mij als backup neer te zetten, terwijl er van alles rammelt aan zijn plan en naar mijn inzicht inderdaad iets nodig had om zich in te dekken mocht het hele circus in zijn eigen gezicht ontploffen. Als hij echt van plan was te testen, had ik wel verwacht dat hij mij meer op de hoogte zou houden, ipv enkel een bommetje te droppen dat hij het ging doen en daarna elke poging op een update aan de kant te wuiven. In Murphys post staat meer concreet, dan hij in twee dagen heeft gezegd, wel wat kwalijk...

himan

Ik ben het eens met Damon, lijkt me vreemd dat iemand neutraaltjes naar slecht probeert te trekken, mocht dat waar zijn. De mislukte lunches lijken toch behoorlijk op een mogelijke yeti te wijzen, dus een mislukte wissel is me simpelweg net iets te vroeg en lijkt me dan dus best mogelijk. Daarnaast kan het ook wel zo zijn dat het wat meer informatie over Inuzuki dan opleveren. Voor de rest moet ik het met de lappen info die hier staan doen voorlopig. Het is wel zo, dat wolven ook prima tegen elkaar kunnen spelen, dus het kan best zo zijn dat er RoodHapje stemmers zijn die in het andere wolvenkamp zitten. Dat maakt dit wel gecompliceerd en eigenlijk zo'n stemming wat minder zeggend, voor toekomstige lynches.

Kevindemen

Sorry, vond mij niet irritant, maar vind mij irritant. XD

RoodHapje

Ok, ik krijg teveel berichtjes op Whatsapp en weet niet hoe ik mijn tijd hierin verdelen moet. Maar vorig potje heb ik Martine behoorlijk rond zien stieren hoe ik dat ook naar haar noem. Ze is bloedfanatiek, zegt dan heel veel, en versprak zich ook nogal eens. Ze was daar overigens niet slecht, maar mij viel wel op dat ze niet totale beheersing heeft over wat ze dan zegt. Mijn plan was dus om haar naar slecht te trekken en dat er dik bovenop te leggen. Dat heb ik bij de andere neutraaltjes ook helemaal niet geprobeerd omdat ik hier geen echt belang in had. Alleen vorig potje merkte ik direct dat martine (Murphy, sorry) de Dirk Kuyt van het WvW is, ze is bloedfanatiek en werkt erg hard en maakt daar mogelijk wel eens een foutje in.

Ik heb dit op de achtergrond ook tegen Kevin gezegd zondag. Mijn idee was dus om te kijken wat hier weg zou komen, hoe zich dit zou ontwikkelen. Ondertussen heeft Murphy de info dus doorgespeeld naar Castiel en is dit weer bij Falsifica beland. Ook bij Lynn al heb ik de indruk dat die relatie iets minder intens is. Daarnaast heeft Damon dus contact met Castiel wbt de wisselaar.

Even opgeteld:
Castiel in vertrouwend contact met:
Damon,
indirect wisselaar,
Fals,
Martine,
Evt Lynn

Ik zelf heb weinig vertrouwen in de grootte van dit netwerk. Het zullen niet allemaal slechtjes zijn, maar 3 van de 6 zijn neutraalclaims en ik denk ook echt dat er slechtjes tussenzitten. Ik heb sterk mijn twijfels bij dit netwerkje.

Nu zal ik uiteraard stemmen op DF, want er is reden toe, maar mocht ik dood gaan dan zien jullie wat ik ben, dus let dan ff op bovenstaand lijstje.

Lol ik lees nu de reactie van Kevin wat echt nergens op slaat want hij was eerst maar al te gretig wat betreft het plannetje bij Murphy en heeft daarna ook niet echt doortastende vragen gesteld om de boel nu echt goed bovenwater te krijgen. Ik geef toe dat ik te weinig heb teruggekoppeld maar dat ligt echt niet alleen bij mij.

Awards
2025: Forumkoppel <3 AGR    |    Vunzig pratend lid (+ Carnage & AGR)    |    Niet geniaal meesterplan
2024: Ongeëvenaard verspreker    |    Beste netwerker
[close]

Kevindemen

Oh lol. Ik snapte je Dirk Kuyt opmerking al niet :')
Ik heb niks met voetbal, dus dat kwartje valt heel laat.

fannieklm

Gezien de stemming heb ik niet de illusie dat ik nog echt het verschil maak. Het verhaal rondom Murphy en rh is vaag, en wordt met alle verklaringen niet echt duidelijker.
Wanneer Murphy niet hapt geef je toch aan dat het een play is 🤷‍♀️

Al met al geeft het de meeste info. Nl en over inu en over Murphy

Damon

Mooie lynch + lunch en Inu was dus ketter, kan moeilijk anders lijkt me  ::)

Rich

Ik wil jullie pret niet bederven en sluit zeker niet uit dat Inu ketter is, op basis van gedrag zeg ik eerder van wel, maar Wolventovenaar gaat niet dood door priesterwater.

Inuzuki

Uhh wat zijn al deze stemmen zonder reden? Als jullie al dachten dat ik RH aan het redden was, er is ook al een witte ketter dood he. T kan maar wordt steeds minder plausibel toch? Overigens heb ik gewoon goed op een slechtje gewaterd, maar is het gewoon stomme pech. Dus ben benieuwd of er nog een reden voor deze stemmen komt?